راهنمای انتخاب لباسشویی مناسب برای خانواده های پر جمعیت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

راهنمای انتخاب لباسشویی مناسب برای خانواده های پر جمعیت

لباسشویی یکی از لوازم برقی است که بیشتر خانواده‌های ایرانی از آن استفاده می‌کنند. معمولا برای انتخاب یک لباسشویی مناسب باید به سایز و ظرفیت دیگ آن توجه شود. درواقع شما باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که برای تعداد اعضای خانواده شما مناسب باشد. اگر جمعیت خانواده‌تان کم است یا تنها زندگی می‌کنید؛ خرید یک لباسشویی بزرگ فضای زیادی از شما اشغال می‌کنید، هزینه بیشتری روی دستتان می‌گذارد و مصرف انرژی‌اش هم بالاست اما در صورتی که خانواده پر جمعیتی دارید لباسشویی کوچک نیاز شما برطرف نخواهد کرد. در این مطلب قصد داریم همه چیز را درباره انتخاب لباسشویی مناسب برای خاواده‌های پرجمعیت بررسی کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. 

نکات مهم هنگام خرید ماشین لباسشویی برای خانواده پر جمعیت 

خانواده‌های پرجمعیت به طور معمول حجم بسیار زیادی لباس کثیف تولید می‌کنند. یک لباسشویی مناسب نه تنها باید ظرفیت بالایی داشته باشد، بلکه باید بتواند انواع مختلف پارچه و لکه‌ها را به طور موثر تمیز کند. علاوه بر این، مصرف بهینه انرژی و آب نیز از دیگر عوامل مهم در انتخاب لباسشویی برای این دسته از خانواده‌ها است. اگر قصد خرید لباسشویی برای یک خانواده پرجمعیت را دارید؛ هنگام انتخاب باید به نکات زیر توجه کنید. در غیر این صورت ممکن است کالایی که انتخاب می‌کنید، پاسخگوی نیاز شما نباشد. 

یک لباسشویی با ظرفیت بالا انتخاب کنید

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در انتخاب لباسشویی برای خانواده‌های پرجمعیت، ظرفیت بالای آن است زیرا همانطور که گفته شد در خانواده پر جمعیت، حجم لباس‌های کثیف تولید شده بسیار زیاد است. لباسشویی‌هایی با ظرفیت 9 کیلوگرم به بالا برای این منظور مناسب‌تر هستند.

سرعت چرخش بالا؛ صرفه‌جویی در وقت

سرعت چرخش بالا به خشک شدن سریع‌تر لباس‌ها کمک می‌کند و در نتیجه زمان خشک کردن با خشک‌کن کاهش می‌یابد. این مساله برای کسانی که می‌خواهند حجم زیادی لباس در لباسشویی بریزند، اهمیت زیادی دارد زیرا در وقتشان صرفه‌جویی می‌شود. ویژگی‌ سرعت چرخش بالا را می‌توانید در بسیاری از مدل‌های لباسشویی دوو پیدا کنید.

برنامه‌های شستشوی متنوع برای هر لباسشویی لازم است

یک لباسشویی خوب باید دارای برنامه‌های شستشوی متنوعی باشد تا بتوان برای انواع مختلف پارچه و میزان آلودگی برنامه مناسب را انتخاب کرد. این مساله هم برای لباسشویی مناسب برای خانواده‌های پرچمعیت و هم کم جمعیت مناسب است. 

مصرف انرژی و آب بهینه را در اولویت قرار دهید

انتخاب لباسشویی با برچسب انرژی A+++ به شما کمک می‌کند تا در هزینه‌های مصرفی خود صرفه‌جویی کنید. این مساله برای لباسشویی‌های مناسب خانواده‌های پرجمعیت اهمیت بیشتری دارد و اگر به آن توجه نکنید؛ هزینه‌هایتان بسیار بالا خواهند رفت.

سایر نکات مهم هنگام انتخاب لباسشویی 

از دیگر نکاتی که هنگام لباسشویی برای خانواده پرجمعیت باید بدان توجه کنید، به شرح زیر است:

  • لباسشویی انتخاب کنید دوام و طول عمر بالا داشته باشد.
  • ماشینی انتخاب کنید که در آن از تکنولوژی‌های نوین استفاده شده باشد.
  • قبل از خرید، ابعاد محل نصب لباسشویی را به دقت اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که لباسشویی انتخابی شما در آن جا جای می‌گیرد.

راهنمای کامل انتخاب ظرفیت ماشین لباسشویی

انتخاب ظرفیت مناسب برای ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که هنگام خرید باید بگیرید. ظرفیت ماشین لباسشویی به میزان لباسی که می‌توانید در هر بار شستشو داخل آن قرار دهید اشاره دارد و معمولاً بر حسب کیلوگرم اندازه‌گیری می‌شود. اما این سوال پیش می‌آید که هر کیلوگرم ظرفیت به چه معناست و چه مقدار لباس را می‌توان در یک ماشین لباسشویی با ظرفیت مشخص شست؟ در جدول زیر می‌توانید به پاسخ این سوال برسید.

5 کیلوگرمی

2 نفره

6کیلوگرمی

3 نفره

7کیلوگرمی

4 نفره

8کیلوگرمی

5 نفره

9کیلوگرمی

6 نفره

10کیلوگرمی

7 نفره

11کیلوگرمی

8 نفره

12کیلوگرمی

9 نفره

معرفی چند مدل لباسشویی مناسب برای خانواده‌های پرجمعیت

تقریبا همه برندهای تولیدکننده لوازم خانگی در تولیدات خود لباسشویی مناسب برای خانواده‌های پرجمعیت دارند. در ادامه برخی از محبوب‌ترین این مدل‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

لباسشویی 9 کیلویی بوش مدل Bosch Series 4 WGG04409G

اگر خانواده پر جمعیتی دارید، لباسشویی بوش 9 کیلومتری انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. تولیدات این برند هم کیفیت بالایی دارند، هم برای مدت طولانی برایتان کار می‌کنند و هم از جدیدترین تکنولوژی‌ها در آنها استفاده شده است. Bosch Series 4 WGG04409G را باید یکی از بهترین لباسشویی‌های 9 کیلویی این برند دانست. برخی از ویژگی‌های این برند به شرح زیر هستند:

  • عملکردی آرام و کم صدا برای محیط‌های باز
  • برنامه شستشوی بهداشتی برای از بین بردن میکروب‌ها
  • شستشوی عمیق اما ملایم برای مراقبت از بافت لباس‌ها
  • امکان شستشوی سریع 

لباسشویی 9 کیلویی دوو مدل  DWK-SE991C

برند دوو نیز مدل‌های زیادی از لباسشویی 9 کیلویی تولید و روانه بازار کرده است که یکی از محبوب‌ترینشان مدل DWK-SE991C از سری سنیور است. این مدل از سری محصولات دوو برنامه‌های شستشوی متنوعی دارد و برچسب رده انرژی آن A+++ است. این مدل دارای صفحه کنترل لمسی است هنگام کار نیز می‌توانید به آن لباس اضافه کنید. از دیگر امکانات این لباسشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بخارشوی
  • قفل کودک
  • نولوژی نانو سیلور
  • مجهز به اینترنت اشیا (IoT)
  • دارای شستشو همراه با فوم جادویی
  • مجهز به سیستم هوشمند کاهش لرزش و صدا
  • موتور دایرکت درایو نسل سوم
  • دارای مخزن شستشوی زمردی
  • مجهز به سیستم بهینه آبکشی
  • برنامه شستشوی سریع در 14 دقیقه

ماشین لباسشویی پاکشوما مدل TFU-94407

اگر یک ماشین لباسشویی ایرانی 9 کیلویی می‌خواهید که کیفیت بسیار خوبی داشته باشید، باید به سراغ برند پاکشوما و مدل TFU-94407 بروید. این ماشین لباسشویی دارای صفحه نمایش  است، هنگام کار می‌توانید به آن لباس اضافه کنید؛ سرعت چرخش آن 1400 است و درب آن از جلو باز می‌شود. این مدل لباسشویی پاکشوما برای خانواده‌های 5 تا 6 نفره مناسب است.

کلام آخر

در این مطلب درباره  لباسشویی‌های مناسب برای خانواده‌های پر جمعیت صحبت کردیم. بررسی نمودیم که هنگام انتخاب یکی از آنها باید به چه نکاتی توجه کنیم و همچنین سه مدل لباسشویی مناسب خانواده‌های پرجمعیت، از سه برند مطرح را به شما معرفی نمودیم. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد و یا در صورتی که تجربه استفاده از لباسشویی مناسب برای خانواده پر جمعیت را دارید؛ اطلاعات و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.