راهنمای خرید یخچال فریزر مناسب برای آشپزخانه کوچک

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 13 دقیقه

راهنمای خرید یخچال فریزر مناسب برای آشپزخانه کوچک

یخچال فریزر یکی از مهم‌ترین لوازم منزل است که به هنگام خرید آن باید دقت فراوانی داشت. امروزه انواع و اقسام یخچال فریزرها در برندهای مختلف مانند یخچال فریزر دوو، بوش، الجی و ... در شکل‌ها و ابعاد مختلف به بازار عرضه شده است که این تنوع به نظر هم جالب و هم گیج کننده است. در کنار این‌ها در خیلی از منازل حتی خانه‌هایی با متراژ متوسط و بالا هم ممکن است به دلیل نامناسب بودن نقشه‌ی منزل، فضای قرار گیری یخچال کم باشد. در این مقاله سعی داریم راهنمای خرید یخچال فریزر مناسب برای آشپزخانه کوچک را به شما عزیزان ارائه دهیم اما علاوه بر این‌ها، موقع خرید یخچال فریزر باید به نکات دیگری نیز دقت کنید تا قبل از خرید یخچال فریزر مناسب برای آشپزخانه خودتان، انتخاب بهتری داشته باشید.

انواع یخچال فریزر

- یخچال تک درب (زیر 12 فوت)

- یخچال فریزر بالا (ظرفیت 14.5 تا 24 فوت)

- یخچال فریزر پایین (ظرفیت حدود 19 تا 25 لیتر)

- یخچال فریزر دوقلو (ظرفیت حدود 32-41 فوت)

- یخچال فریزر ساید بای ساید (ظرفیت 20-29 فوت)

ظرفیت یخچال

ظرفیت یخچال فریزر

ظرفیت یخچال یکی از فاکتورهای اساسی در انتخاب یخچال فریزر است که به صورت مستقیم با تعداد افراد خانواده بستگی دارد. در این قسمت از مقاله‌ی راهنمای خرید یخچال فریزر برای آشپزخانه کوچک، قصد داریم به صورت کلی در خصوص ظرفیت یخچال مناسب هر خانواده بپردازیم:

یخچال فریزر با ظرفیت 250 تا 380 لیتر: این یخچال فریزرها می‌توانند برای یک یا حتی دو نفر مناسب باشند و خب طبیعتا یخچال فریزرهای درون این دسته بندی یخچال فریزر مناسب آشپزخانه کوچک هستند.

یخچال فریزر با ظرفیت 350 تا 440 لیتر: این ظرفیت اصولا برای خانواده‌هایی با تعداد نفرات 3 تا 4 نفر هم مناسب است و نیاز‌های آن‌ها را برآورده می‌کند. شما می‌توانید با توجه به فضای مد نظرتان یخچال فریزر مناسب آشپزخانه کوچک تان را در این دسته نیز پیدا کنید.

یخچال فریزر با ظرفیت کل 530 لیتر به بالا: این بخچال فریزرها برای خانواده‌هایی با تعداد نفرات بیش از 4 نفر مناسب است. ظرفیت بالای این یخچال فریزرها به شما قدرت مانور بیشتری می‌دهد و می‌توانید مواد غذایی بیشتری نگهداری کنید و برای خانواد‌های بزرگ بهترین انتخاب است.

ابعاد

ابعاد یخچال فریزر

قطعا اگر قصد خرید یخچال فریزر را دارید باید به برند آن اهمیت دهید. به طور کلی محصولات دوو و به خصوص ساید دوو، بیشترین طرفدار را بین برندها دارند. یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهای خرید یخچال فریزر مناسب آشپزخانه کوچک ابعاد آن یخچال فریزر است و خب طبیعتا ابعاد یخچال فریزر با بالا رفتن ظرفیت آن، بالا می رود. از طرفی یکسری یخچال فریزرها در هنگام تولیدشان بیشترین استفاده از فضای داخلی‌شان شده که و فضای قابل استفاده آنها با توجه به ابعادشان بسیار مناسب‌تر است. تا انتهای مطلب راهنمای خرید یخچال فریزر مناسب برای آشپزخانه کوچک با ما باشید تا گزینه‌های مناسب با آشپزخانه‌تان را به شما معرفی کنیم.

- اندازه گیری طول، عرض و ارتفاع فضای قرار گیری یخچال، قدم اول است.

- علاوه بر آن‌ها، شما باید به مواردی مثل فضای باز کردن درب یخچال فریزر، فضای تمیز کردن یخچال و فضای تهویه نیز دقت کنید. توصیه شده است که از اطراف بهتر است حدود 2 سانتی‌متر فضای تنفس برای پیشگیری از داغ شدن و بالا رفتن عمر موتور برای یخچال فریزر در نظر بگیرید.

- از موارد بسیار مهم که نادیده گرفته می‌شود موضوع ورودی آشپزخانه است که در این مقاله راهنمای خرید یخچال فریزر برای آشپزخانه کوچک به آن می‌پردازیم. مسیر ورودی یخچال فریزر را اندازه گیری کنید. حال طول، عرض و ارتفاع یخچال فریزر مدنظرتان را پیدا کنید. اینکه بعد از خرید یخچال فریزر و پرداخت و حمل نقل آن متوجه شوید که یخچال فریزر از ورودی درب آشپزخانه یا درب منزل وارد نمی‌شود تجربه افتضاحی ست. اینجاست که می‌فهمید اندازه گیری فضای قرار گیری یخچال فریزر تنها کافی نیست. پس اگر آشپزخانه شما اوپن نیست بهتر است فضای ورودی آشپزخانه‌تان را اندازه بگیرید تا بتوانید یخچال فریزر مناسب آشپزخانه کوچک و مناسب انتخاب کنید.

- فضای باز شدن درب یخچال فریزر را اندازه بگیرید تا با کابینت‌ها و کشوها برخورد نکند. اهمیت این موضوع بیشتر برای مواقعی ست که یخچال فریزرتان کنار دیوار قرار می‌گیرد. برای باز شدن کامل درب یخچال فریزر باید بدانید که آیا فضایی کافی برای قرار گیری یخچال به نحوی هست که درب آن کامل باز شود. در مواردی که یخچال بین کابینت‌ها و یا کنار دیوار قرار بگیرد، حداقل 5 سانت فضا برای گردش لولاها باید در نظر داشته باشید. البته در بسیاری از یخچال فریزرهای نسل جدید، از لولاهایی استفاده می‌شود که به هنگام باز شدن هیچ بیرون زدگی ندارند اما در مابقی موارد باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید.

معرفی یخچال فریزربالا

همانطور که از اسمش پیداست در این یخچال فریزر، بخش فریزر در بالا قرار دارد. این یخچال فریزر برای زوج‌های جوان و مستاجران گزینه بسیار مناسبی ست زیرا اندازه کم و مناسبی دارند و در عین حال در ساختشان از بیشترین فضای ممکن استفاده شده است پس جا دار نیز هستند. مصرف انرژی در این یخچال‌ها نیز 25 درصد کمتر از سایر یخچال فریزرهاست. از مزایای این یخچال فریزر‌ها می‌توان به ارزان بودن، تنوع بالا و مصرف انرژی کمتر اشاره کرد. و از معایب آن می‌توان به ظرفیت کم فریزر اشاره کرد. اگر به دنبال یخچال فریزر مناسب آشپزخانه کوچک هستید می‌توانید یکی از این یخچال‌ها تهیه کنید.

معرفی یخچال فریزر پایین

یخچال فریزر پایین گزینه خوبی برای خانواده‌هایی ست که هم به دنبال فضا و ظرفیت بیشتری هستند و هم به اندازه ساید و یخچال دوقلو، فضا و یا بودجه ندارند. گنجایش این یخچال‌ها مطلوب است و از مزایای آن می‌توان به طراحی ارگونومیک آن و استفاده‌ی آسان و بدون کمردرد(عدم نیاز به خم شدن مثل یخچال فریزربالا) اشاره کرد! نکته‌ی جالب دیگر این یخچال فریزرها این است که بخش فریزر آن کشویی بوده و امکان استفاده حداکثری و آسان از فریزر را خواهید داشت. اما اگر بخواهید از معایب این یخچال فریزرها بدانید باید بگوییم که قیمت این یخچال فریزرها به نسبت یخچال فریزر بالا، بیشتر است و در فریز کردن موادغذایی زمان بیشتری می طلبند. در این گروه نیز می‌توانید یخچال فریزر مناسب آشپزخانه کوچک پیدا کنید.

معرفی یخچال فریزر دوقلو

همانطور که حدس می‌زنید یا می‌دانید، این یخچال فریزر در مقایسه با تمام یخچال فریزرها از گنجایش بیشتری برخوردارند و این جز بزرگترین مزایای این یخچال فریزر است. از مزایای دیگر این یخچال فریزرها می‌توان به قرار دادن آنها در فضاهای مجزا نیز اشاره کرد و اینکه فضای زیادی را اشغال می‌کند هم از بزرگترین معایب آن است. پس اگر به دنبال یخچال فریزر مناسب آشپزخانه کوچک هستید و فضای خیلی کمی دارید یخچال مناسب شما در این دسته بندی قرار ندارد. یخچال فریزر دوقلوی دوو نیز از پرطرفدارترین مدل‌های یخچال فریزر است.

معرفی ساید بای ساید

فضای مطلوب، زیبایی ساخت و طراحی، دسترسی آسان به بخش‌های نگهداری تازه موادغذایی و یخ زده و جا دار بودن بخش درب یخچال فریزر از مزایای یخچال فریزر ساید بای ساید است. از معایب این یخچال فریزر نیز می‌توان به عدم امتداد بخش‌ها به عرض کامل اشاره نمود و این سبب آن می‌شود که در این نوع یخچال فریزرها قرار دادن وسایل بزرگتر مشکلاتی به وجود آید که البته راه حل دارند. دقت کنید که اگر یخچال فریزری با قابلیت یخساز و آب سردکن خارجی می‌خواهید به فضای بیشتری نیاز دارید. بسته به ابعاد مد نظرتان و متراژ آشپزخانه، حتی در این گروه نیز می‌توانید یخچال فریزر مناسب آشپزخانه کوچک تهیه کنید.

در این قسمت به بررسی سایر مزایا و معایب یخچال فریزر ساید بای ساید می‌پردازیم:

مزایای یخچال فریزر ساید بای ساید:

- دارا بودن درب‌های باریک و عدم اشغال فضای زیاد

- دسترسی مطلوب برای عزیزان بر روی ویلچر

- ظرفیت بالا

- قابلیت‌های به روز و پیشرفته

معایب ساید بای ساید:

- اشغال فضای بیشتر به دلیل داشتن یخساز، دستگاه تصفیه اب و آب سردکن

- یکسان نبودن دمای بالا و پایین یخچال

امکانات یخچال فریزرها:

بعد از معرفی انواع یخچال فریزرها در ادامه مطلب راهنمای خرید یخچال فریزر مناسب برای آشپزخانه کوچک در این قسمت می‌خواهیم به امکانات یخچال فریزرها بپردازیم. بعد از انتخاب و بررسی نوع یخچال فریزر و سایز آن بد نیست کمی با ویژگی و امکانات یخچال فریزرها و آشنا شویم که در آخر با یک اولویت بندی صحیح انتخاب بهتری داشته باشید.

قابلیت یخساز

یخساز

یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌هایی که اصولا در بیشتر ساید بای سایدها قرار دارد، قابلیت یخساز است که انواع مختلفی دارد. یخساز دستی، یخساز نیمه اتوماتیک و یخساز اتوماتیک. یخساز دستی که مشخص است. در این مدل ظرف یخ به صورت دستی پر می‌شود. در یخساز نیمه اتوماتیک، مخزن آب به صورت دستی توسط کاربر پر می‌شود ولی در مدل تمام اتوماتیک دستگاه مستقیما به آب شهری و لوله کشی وصل می‌شود و دوباره آبگیری به صورت خودکار انجام می‌شود.

آبسردکن

بعد از اینکه سایز و نوع یخچال مورد نظر خود را مشخص کردید، ویژگی‌هایی را که در خرید یخچال برای شما مهم هستند اولویت بندی کنید. برای نمونه از ویژگی‌های کاربردی هر یخچال فریزری وجود آب‌ سردکن و یخ‌ ساز است. مجهز بودن یخچال فریزر به آبسردکن سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود زیرا با هر بار باز کردن یخچال مقدار قابل توجهی سرما و انرژی به هدر می‌رود.

2 کنترل دمای جداگانه

در بیشتر یخچال فریزرها دو کنترل دمای مجزا تعبیه شده است که یکی برای موادغذایی منجمد و دیگری برای غذاهای تازه است. هر چند در برخی مدل‌ها یک محفظه اضافی هم قرار دارد مانند محفظه خنک کننده. این محفظه‌ها بین یخچال و فریزر قرار می‌گیرند و دما را بالاتر یا پایین‌تر از نقطه انجماد نگه می‌دارند.

سیستم خنک کننده چندگانه

معمولا در همه‌ی یخچال‌های استاندارد یک سیستم خنک کننده قرار دارد که هوای سرد را به داخل فریزر منتقل می‌کند. سپس این هوا اگر نیاز شود به داخل یخچال منتقل می‌شود. هرچند در یخچال فریزرهای نسل جدید، دو سیستم خنک کننده جداگانه قرار دارد که این سبب کنترل بهتر رطوبت و دما می‌شود.

قابلیت door in door

قابلیت door in door

یک درب اضافی روی درب اصلی یخچال است که می‌توانید مواد غذایی ضروری را در این محل قرار دهید تا هم انرژی کمتر به هدر برود و هم در وقت صرفه‌ جویی شود. این درب اضافی به شما اجازه دسترسی به قسمت‌های خاصی از یخچال را می‌دهد و می‌توانید بدون باز کردن درب اصلی و به راحتی مواد غذایی دلخواه تان را بردارید. این قابلیت سبب بالا رفتن طول عمر مفید کمپرسور می‌شود.

مصرف انرژی

یکی از موارد مهمی که به هنگام خرید یخچال فریزر مناسب آشپزخانه کوچک باید در مورد آن دقت کنید میزان مصرف انرژی آن یخچال است. در اکثر برندهای معروف موجود در بازار مصرف انرژی کمتر از سایر برندها ست.

ویژگی‌های هوشمند

در نسل جدید یخچال فریزرهای موجود در بازار قابلیت اتصال به وای فای را دارند. به کمک این قابلیت شما می‌توانید از طریق گوشی موبایل تان تنظیمات دما و در مدل‌های پیشرفته‌تر انجام دستورت صوتی و ... را فعال کنید. همچنین در برخی مدل‌ها داخل یخچال دارای دوربین است و می‌توانید درون آن یخچال را ببینید‍!

قفسه‌ها و کشوهای قابل تنظیم

برخی قفسه‌های موجود در یخچال‌ها که به بیرون یا درون یخچال باز می‌شوند یا از وسط تا می‌شوند سبب نگهداری بسیار راحت‌تر مواد غذایی بزرگتر می‌شود. در کنار این‌ها برخی یخچال فریزرها، دارای کشو و قفسه‌های متحرک هستند تا قدرت مانور بیشتری در تنظیم کردن و قرار دادن مواد غذایی داشته باشید. یکی از ویژگی‌های جالب در طراحی قفسه‌های برخی یخچال‌ها، لبه‌های ضد ریزش است که از پخش شدن مواد غذایی مایع پیشگیری می‌کند.

تصفیه کننده آب

در یخچال فریزرهای نسل جدید، فیلترهای خاصی تعبیه شده که مخصوص تصفیه آب هستند که با عبور دادن آب از فضای درون فیلترها (که مجهز به کربن فعال هستند) آلودگی آب را از بین می‌برند.

قابلیت تازه نگه داشتن مواد غذایی

این ویژگی با پاک سازی فضا و هوای داخلی یخچال به کمک فیلترهای خاص، سبب بالا رفتن طول عمر و حفظ تازگی مواد غذایی می‌شوند. همچنین برخی از یخچال‌ها دارای سیستم‌های جاذب اتیلن (گازی که برخی میوه‌ها به هنگام رسیدن آزاد می‌کنند) هستند.

فناوری ضد باکتریایی

در ادامه مقاله‌ی راهنمای خرید یخچال فریزر مناسب برای آشپزخانه کوچک، یک فناوری بسیار کارآمدی به نام فناوری ضد باکتریایی وجود دارد که بهتر است یخچالی که می‌خرید به این فناوری مجهز باشد. این فناوری به کمک افزودنی‌های ضد باکتریایی در اندازه‌های میکرونی، از رشد و همه گیری میکروارگانیسم‌ها پیشگیری می‌کند. این فناوری از رشد 99 درصد باکتری‌ها در یخچال فریزر پیشگیری می‌کند. همچنین این فناوری سبب حفظ طراوت سبزیجات و میوه‌ها تا 7 روز نی می‌شود.

کمپرسور

یکی از مهم‌ترین نکات قبل از خرید یخچال فریزر مناسب آشپزخانه کوچک، بررسی کمپرسور آن محصول است. کمپرسور یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک یخچال فریزر است که نقش آن پمپ کردن و فشرده سازی گاز مبرد در لوله‌های دستگاه است. این گاز قبل از گردش در یخچال به سمت کندانسور رفته تا مایع و سرد شود. سپس مایع سرد شده در داخل کویل‌ها جریان می‌یابد و گرما را از درون یخچال خارج می‌کند.

حالا که با انواع یخچال فریزرها و ویژگی‌های آنها به صورت کامل آشنا شدیم، بریم برای راهنمای خرید یخچال فریزر مناسب برای آشپزخانه کوچک

در بین یخچال فریزرهای کمبی (فریزر بالا و پایین) اصولا یک قاعده کلی رعایت شده و آن این است که در یخچال فریزبالا اصولا از پهنای بیشتر و ارتفاع کمتری برخوردارند پس اگر کمبود فضای طولی دارید این یخچال‌ها برای شما مناسبند. از طرفی یخچال فریزر پایین اصولا ارتفاع بیشتر و عرض کمتری دارند. پس اگر کمبود فضای عرضی دارید این یخچال‌ها برای شما گزینه خوبی هستند. با دانستن این اصل، حال بیایید چند نمونه از یخچال فریزر مناسب برای آشپزخانه کوچک به شما معرفی کنیم.

 

یخچال فریزر پایین اسنوا مدل SN4-2023TI

یخچال فریزر پایین اسنوا مدل SN4-2023TI

این یخچال فریزر با عرض 67، عمق 68.6 و ارتفاع 200 سانتی متر یکی از یخچال فریزرهای جمع و جور است. با اینکه ارتفاع بیشتری دارد اما از نظر عرض کمترین عرض را در بین یخچال فریزرها دارد. ظرفیت این یخچال فریزر 24 فوت بوده و نمودار مصرف انرژی آن +A است.

یخچال فریزر پایین هیمالیا مدل امگا پلاس HRFN605hb

یخچال فریزر پایین هیمالیا مدل امگا پلاس HRFN605hb

 

این یخچال فریزر با عرض 84، عمق 75 و ارتفاع 190 سانتی‌متر یکی از یخچال فریزرهای مناسب با ابعاد کم ولی قابلیت‌های جالب است. ظرفیت این یخچال فریزر 28 فوت و دارای هوم بار است.

 

یخچال فریزر پایین دوو مدل BMi-20SS

یخچال فریزر پایین دوو مدل BMi-20SS

 

از دیگر تولیدات برند دوو است که برای آشپزخانه‌های کوچک گزینه خوبی است. این یخچال فریزر دارای عرض 82، عمق 72 و ارتفاع 180 سانتی‌متر است. ظرفیت این یخچال فریزر28 فوت بوده و دارای سیستم کنترل هوشمند است.

 

یخچال فریزر دیپوینت مدل T7.D SILVER

یخچال فریزر دیپوینت مدل T7.D SILVER

 

این یخچال فریزر دیپوینت از دیگر انواع یخچال فریزر مناسب آشپزخانه کوچک است. عرض این یخچال فریزر 86، عمق آن 73 و ارتفاع این یخچال فریزر 184 سانتی‌متر است. کمپرسور اینورتر و پنل نمایشگر لمسی از دیگر مزایای این محصول است.

 

اگر قصد خرید یخچال فریزر دوقلو دارید ولی فضای کمی دارید بهترین انتخاب برای شما از بین تمام برندها، یخچال فریزر دوقلو الکترواستیل و دوو هستند که کمترین فضای ممکن را اشغال می‌کنند.

یخچال فریزر دوقلو دوو مدل DLRF-2030SS

یخچال فریزر دوقلو دوو مدل DLRF-2030SS

 

تقریبا تمام یخچال فریزرهای دوقلو دوو مثل یخچال فریزر دوقلو دوو مدل DLRF-2030SS دارای ابعاد 120×66×180 سانتی متر هستند که به نسبت همه‌ی برندهای دیگر موجود در بازار فضای کمتری اشغال می‌کنند. یخچال فریزرهای دوقلو دوو همگی از نظر کیفیت قطعات(اصل کره) و ابعاد(عمق 66 سانتی متر، عرض 60 + 60 و ارتفاع 180سانتی متر) و گنجایش(40 فوت) یکسان هستند و می‌توانید تمامی مدل‌ها را در بخش یخچال فریزر دوقلو دوو در سایت مه‌سنتر مشاهده کنید.

 

یخچال فریزر دوقلو الکترواستیل سری یونیک مدل ES23MW

یخچال فریزر دوقلو الکترواستیل سری یونیک مدل ES23MW

یخچال فریزر دوقلو بعدی از برند الکترواستیل است. بعد از دوو یخچال فریزر دوقلو الکترواستیل سری یونیک مدل ES23MW در بین یخچال فریزرهای دوقلو فضای کمتر را اشغال می‌کند. گنجایش این یخچال فریزر هم 40 فوت است و ابعاد آن بدین شرح است: عرض 65 سانتی متر(برای یخچال و فریزر هر کدام جدا)، عمق 57 و ارتفاع 189 سانتی متر است.

ساید بای ساید دوو مدل SXi15-11GW

اگر قصد خرید یخچال فریزر مناسب برای آشپزخانه کوچک دارید ولی انتخاب شما ساید بای ساید است چند مدل از ساید بای ساید های دوو از ابعاد کمتری برخوردارند مانند ساید بای ساید دوو DS-3020MW و یا ساید بای ساید دوو مدل SXi15-11GW با ابعاد یکسان و مناسب(91.6×181.6× 72 سانتی متر) جز ساید بای سایدهایی هستند که کمترین فضای ممکن بین ساید بای ساید ها را اشغال می‌کنند.

ساید بای ساید دوو DS-3020MW

 

شما عزیزان می‌توانید با توجه به شرایط و فضای آشپزخانه و همچین بودجه و برند مد نظرتان مدل دلخواه تان را از سایت مه‌سنتر پیدا کرده و خریداری نمایید.