نکات قبل از خرید تلویزیون دوو

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

نکات قبل از خرید تلویزیون دوو

یکی از وسایل برقی که در بیشتر خانه‌ها پیدا می‌شود تلویزیون است. این وسیله از ابتدای اختراعش تا امروز پیشرفت‌ها و تغییرات زیادی کرده است. دیگر خبری از تلویزیون‌های سیاه و سفید ساده‌ای که فقط چند کانال را به شما نشان می‌داد، نیست و جایشان را تلویزیون‌های هوشمند با تکنولوژی‌های پیشرفته گرفته است. طبیعتا تلویزیون‌های هوشمند قیمت بالایی دارد و نوسانات ارز باعث شده قیمت تلویزیون‌های خارجی بالاتر هم برود. در این میان شرکت دوو یک برند کره‌ای است که محصولاتش را با قیمت مقرون به صرفه به فروش می‌رساند. از آنجایی که تلویزیون‌های دوو امکانات و کیفیت بسیار خوبی هم دارد؛ توانسته جایگاهش را در بازار ایران ثابت کند. این محبوبیت شما را ملزم می‌‌کند تا هنگام خرید تلویزیون دوو به نکات مهمی توجه کنید. در این مطلب قصد داریم با ارائه راهنمای خرید تلویزیون دوو به بررسی همین نکات بپردازیم. اگر دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید؛ با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت مه سنتر همراه باشید.

اندازه‌ صفحه‌ نمایش در تلویزیون دوو

یکی از نکات مهمی که باید هنگام خرید تلویزیون دوو به آن توجه کنید، اندازه صفحه نمایش است. تلویزیون‌های دوو در اندازه‌ها و سایزهای مختلف از 14 اینچ تا 100 اینچ تولید و روانه بازار می‌شود. محبوب‌ترین سایز، تلویزیون‌های 55 اینچی هستند. اما سایزهای دیگر هم طرفداران مخصوص به خود را دارند. برای اینکه بتوانید اندازه مناسب صفحه نمایش را پیدا کنید، باید اندازه اتاق را در نظر بگیرید برای مثال برای یک اتاق 12 متری لازم نیست یک تلویزیون 55 اینچی تهیه نمایید و می‌توانید گزینه کوچک‌تری را انتخاب کنید. بهتر است قبل از اینکه برای خرید تلویزیون راهی بازار شوید، ابعاد دیوار و اتاقی که می‌خواهید تلویزیون خود را در آن قرار دهید را اندازه‌گیری نمایید و سپس سایز مناسب را با توجه به آن انتخاب کنید. باید بدانید که سایز تلویزیون روی قمیمت آن نیز تاثیر مستقیم دارد. هر چقدر این سایز بزرگ‌تر باشد، قیمت آن هم بیشتر می‌شود. این تفاوت از تلویزیون‌های 50 اینچ به بالا بیشتر خواهد شد.

نوع تخت یا منحنی بودن تلویزیون دوو

نوع تخت یا منحنی بودن تلویزیون دوو

نکته بعدی که باید بدان دقت نمایید منحنی بودن یا تخت بودن صفحه نمایش است. در حال حاضر برخلاف گذشته تلویزیون‌های تخت جذابیت بیشتری برای خریداران دارد. تا همین چند سال پیش ادعا می‌شود تلویزیون‌های منحنی زاویه دید بهتری به بیننده می‌دهند. درحالی امروزه کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که زاویه دید تلویزیون‌های تخت بیشتر از منحنی بوده و همچنین نور را هم بسیار کمتر منعکس می‌کنند. اگر دقت کرده باشید در تلویزیون‌ها منحنی، لبه‌ها به خوبی سایر نقاط صفحه نمایشگر تصاویر را نشان نمی‌دهند. از نظر قیمتی باید هر دو را در یک سطح دانست. یعنی شما تلویزیون‌های صفحه تخت و منحنی زیادی را می‌توانید در یک رده قیمتی پیدا کنید. بنابراین بدون فکر کردن به قیمت، فقط به نیاز خود توجه کنید.

رزولوشن تلویزیون دوو

نکته مهم بعدی که باید هنگام خرید تلویزیون دوو به آن توجه کنید، رزرولوشن یا وضوح تصویر است. اگر دوست دارید تصاویر را در واقعی‌ترین حالت خودشان ببینید؛ باید گزینه‌ای را انتخاب نمایید که رزولوشن بیشتری داشته باشد و شارپنس و کنتراست آن افزایش پیدا کند. هرچقدر رزولوشن بیشتر باشد کیفیت تلویزیون بالاتر است و قیمت آن هم بیشتر خواهد بود. تلویزیون‌ها را از نظر رزولوشن می‌توان به انواع زیر تقسیم کرد:

  •     8K با قابلیت نمایش 7680 × 4320 پیکسل
  •     Ultra HD یا 4K با قابلیت نمایش 3840 × 2160 پیکسل
  •     FHD با قابلیت نمایش 1920 × 1080 پیکسل
  •     HD با قابلیت نمایش 1280 × 720 پیسکل

تلویزیون‌های اقتصادی دوو معمولا رزولوشن HD دارند که اصلا نمی‌توان کیفیت آن را با تلویزیون‌های FHD مقایسه کرد. بنابراین اگر بتوانید کمی بیشتر هزینه کنید و یک تلویزیون با کیفیت بالاتر بخرید؛ سود بیشتری خواهید کرد.

درگاه‌های ارتباطی تلویزیون دوو

توجه به درگاه‌های ارتباطی هم هنگام خرید تلویزیون اهمیت زیادی دارد. تلویزیون‌ها از زمانی که هوشمند شدند، دیگر فقط تلویزیون نبودند و از آنها استفاده‌های دیگری نیز می‌شد. بنابراین وجود درگاه‌های ارتباطی که کمک می‌کند وسایلی مانند تلفن همراه و لپ تاپ را به تلویزیون وصل کنید. درگاه‌های ارتباطی می‌تواند شامل HDMI، USB و پشتیبانی از چندرسانه‌ای می‌شود. قبل از خرید تلویزیون ابتدا تحقیق کنید که کدام یک از درگاه‌های ارتباطی بیشتر به کارتان می‌آید و بعد مدلی را انتخاب نمایید که این درگاه را داشته باشد.

اسپیکر‌های تلویزیون دوو

اسپیکر‌های تلویزیون دوو

مورد مهمی که باید درباره تلویزیون‌های دوو بدانید این است که براساس نظر بسیاری از استفاده کنندگان، این تلویزیون‌ها کیفیت صدای بالایی ندارند و بعضا بیش از اندازه بم هستند. بنابراین اگر به کیفیت صدا برایتان اهمیت بالایی دارد؛ بهتر است برند دیگری انتخاب کنید. البته راهکارهای زیادی هم برای حل مشکل صدا وجود دارد. برای مثال می‌توانید اسپیکر یا ساند بار جداگانه تهیه کنید تا کیفیت صدا بالاتر برود. اگر مدلی را انتخاب کنید که Dolby Atmos باشد، صدای آن می‌تواند فراگیرتر و بهتر باشد. البته این نکته را هم باید بدانید که همه این موارد برای کسانی است که می‌خواهند سطح صدای تلویزیونشان بیشتر از حد معمولی باشد. برای استفاده معمولی و روزمره همه مدل‌های تلویزیون دوو مناسب است.

زاویه‌ دید تلویزیون دوو

نکته آخری که باید هنگام انتخاب یکی از مدل‌های تلویزیون دوو به آن توجه کنید، زاویه دید است. اگر عادت دارید همیشه در خانه تلویزیون روشن کنید و هنگام انجام کارهای خانه تلویزیون تماشا نمایید، باید گزینه‌ای را انتخاب نمایید که از هر زاویه دید خوبی داشته باشد. این مساله برای زمانی که مهمان دارید و جمعیت بالایی قرار است تلویزیون ببینند هم مناسب است. در این صورت افراد می‌توانند از زوایای مختلف تلویزیون را ببینند و لذت ببرند.

آیا تلویزیون دوو بخریم؟

در این مطلب نکات مهمی را که باید قبل از خرید تلویزیون‌های دوو مورد توجه قرار دهید؛  بررسی کردیم. در پاسخ به این سؤال که آیا باید از این برند خرید کنیم یا نه باید گفت، اگر به دنبال یک تلویزیون با کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب می‌گردید؛ دوو بهترین انتخاب است. اگرچه این امکان دارد این تلویزیون در مقایسه با برندهای خارجی دیگر همچون ال جی و سامسونگ کیفیت پایین‌تر و امکانات کمتری داشته باشد اما در میان تلویزیون‌هایی در سطح قیمت خودش یک گزینه خوب محسوب می‌شود. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد و یا اگر تجربه استفاده از یکی از مدل‌های تلویزیون دوو را دارید؛ اطلاعات و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.