چرا سرخ کن بدون روغن بخریم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه

چرا سرخ کن بدون روغن بخریم؟

همه می‌دانیم که استفاده زیاد از روغن در پخت غذا، بیماری‌های فراوانی را در انسان به وجود می‌آورد اما خب بیشتر افراد ترجیح می‌دهند به جای یک غذای آبپز شده، غذایی خوشمزه و غرق در روغن بخورند. به همین دلیل است که مدت‌هاست استفاده از سرخ‌کن‌های بدون روغن و هواپزها برای درست کردن یک غذای خوشمزه سالم توصیه می‌شود.

در این مطلب قصد داریم بیشتر درباره لزوم خرید سرخ کن بدون روغن حرف بزنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع هستید و یا قصد خرید سرخکن بدون روغن را دارید؛ با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت مه سنتر همراه باشید.

 

سرخ‌کن بدون روغن چیست؟

به دلیل اینکه روغن می‌تواند برای سلامتی یک خط قرمز قوی باشد، بسیاری از افراد در خرید سرخ‌کن‌های سنتی مردد می‌شوند. زیرا هنگام استفاده از آنها باید روغن زیادی مصرف کرد. شرکت‌های لوازم خانگی برای حل این مشکل سرخ‌کن‌های بدون روغن را به بازار عرضه کرده‌اند.

این سرخ‌کن‌ها بدون نیاز به استفاده از مقدار زیادی روغن، به نتیجه‌ای مشابه سرخ‌کن‌های سنتی می‌رسند. عملکرد آنها شبیه به هواپز است و با استفاده از جریان همرفتی، هوای گرم توسط المنت‌های حرارتی دستگاه به طرف ماده غذایی هدایت می‌کنند.

این سرخ‌کن‌ها مواد غذایی را بدون استفاده از روغن به خوبی سرخ و شفاف می‌کنند. آنها آب موجود در مواد غذایی را جذب می‌کنند و باعث شکل‌گیری پوسته‌ خارجی شفاف و خردلی می‌شوند، همه اینها درحالی اتفاق می‌افتد که نرمی و لطافت بافت داخلی غذا حفظ شده است.

 

چرا سرخ کن بدون روغن؟!

چرا سرخ کن بدون روغن؟!

اگر از آن گروه از افراد هستید که به تجهیزات مدرن و به‌روز با اندکی بی‌اعتمادی می‌نگرید، توصیه می‌شود که در این مورد یک استثناء قائل شوید! سرخ‌کن‌ها یا هواپزها بدون روغن، در مقابل مایکروویوها هیچ گونه تشعشعی ندارند و به دلیل استفاده کمتر از روغن و عدم جذب آن به عنوان یکی از لوازم خانگی سالم‌تر شناخته می‌شوند.

این سرخ‌کن‌ها فواید بسیار دیگری نیز دارند که هر یک به تنهایی می‌توانند شما را متقاعد نماید که یکی از آنها را خریداری کنید. با خرید یک سرخ‌کن بدون اینکه فضای زیادی از آشپزخانه را اشغال کنید، به یک دستیار جادویی همه‌کاره برای خودتان دست خواهید یافت که تقریباً هر نوع غذا را پخت خواهد کرد.

استفاده از سرخ‌کن‌های بدون روغن بسیار ساده است: کافیست مواد غذایی را در سبد سرخ‌کن قرار دهید، زمان پخت را تنظیم کنید، دکمه شروع را فشار دهید و همه چیز تمام! غذای شما بدون نیاز به تحمل گرما و هیاهوی آشپزخانه آماده می‌شود. و همه اینها فقط در عرض چند دقیقه! آیا این عالی نیست؟

 

مزایای سرخ کن بدون روغن

برخی از مزایای استفاده از سرخ کن بدون روغن به شرح زیر است:

 

حفظ خواص مواد غذایی

با عملکرد سرخ‌کن‌های بدون روغن و استفاده از جریان هوا، خواص مواد غذایی به طور کامل حفظ می‌شود و این یکی از سالم‌ترین روش‌های طبخ غذا است.

 

استفاده آسان

با یک سرخ‌کن بدون روغن آشپزی کردن بسیار ساده خواهد شد. فقط کافی است مواد غذایی را از فریزر بیرون آورده، در محفظه سرخ‌کن قرار داده، تایمر را تنظیم کنید و تمام! بعد از چند دقیقه، غذای شما آماده است.

 

امنیت و بهداشت

در سرخ‌کن‌های بدون روغن، همه چیز با استفاده از یک المنت و یک فن اتفاق می‌افتد، بنابراین مشکل تشعشعات مضر که در مایکروویوها وجود دارد، وجود ندارد. همچنین، شما نیازی به پاک کردن روغن‌های پخت‌وپز اطراف اجاق گاز ندارید.

 

کم‌جا بودن

می‌توانید تمام کارهای یک فر چند متری را به یک دستگاه کوچک بسپارید که حجم کمی از آشپزخانه شما را اشغال می‌کند.

 

غذای سالم

سرخ‌کن‌ها با کمک جریان هوای سریع  غذا را آماده می‌کنند و با وجود اینگه طعم لذیذی به غذاها می‌دهند، سلامتشان را کاملا حفظ می‌نمایند.

 

بهترین برندها و مدل‌های سرخ‌کن برون روغن

بهترین برندها و مدل‌های سرخ‌کن برون روغن

اکثر شرکت‌های لوازم خانگی در تولیدات خود سرخ‌کن بدون روغن دارند. اما برخی از محبوب‌ترین برندها و مدل‌های این وسیله در بازار به شرح زیر هستند.

 

سرخ کن فیلیپس

شرکت فیلیپس به‌عنوان یک برند هلندی، از قدیم تا امروز طرفداران زیادی در میان ایرانیان دارد. بیشتر مردم این شرکت را با محصولات باکیفیتش می‌شناسند و هنگام خرید به راحتی به آن اعتماد می‌کنند. سرخ‌کن‌های فیلیپس هم بسیار باکیفیت است و به طراحی آنها نیز توجه زیادی شده است.

شاید تنها مشکل این سرخ‌کن‌ها ظرفیت کمترشان نسبت به سایر برندها باشد. یکی از بهترین و محبوب‌ترین سرخ‌های برند فیلیپس مدل HD9200 است. یک وسیله را باید یک دستیار همه کاره در آشپزخانه دانست که به صورت بی صدا انواع غذاها و سیزیجات را به یک وعده خوشمزه و سالم غذایی تبدیل می‌کند.

یک سرخ‌کن محبوب دیگر تولید شده توسط برند فیلیپس، مدل HD9863 است. مزیت اصلی این مدل را باید سرعت بالایش در مغزپخت کردن موادغذایی دانست. مزیت دیگر این مدل امکان ذخیره حرارت و دمای دلخواه در حافظه آن است.

البته اگر قصد خرید سرخ کن فیلیپس مدل HD9863 را دارید، باید بدانید که این وسیله یکی از گران‌ترین سرخ‌کن‌های موجود در بازار است و بنابراین اگر قصد یک خرید اقتصادی را دارید، گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

 

سرخ کن تفال

برند فرانسوی تفال سرخ‌کن‌های بسیار خوبی را تولید و وارد بازار کرده که مدل EY701D15 یکی از بهترین آنهاست. با استفاده از یک قاشق روغن می‌توانید هر موادغذایی را در این وسیله سرخ و آماده خوردن کنید. ظرفیت بالا (5.5 لیتر) یکی دیگر از مزایای این سرخ‌کن است. 

مدل EY701D15 یک نمایشگر دیجیتالی نیز دارد که می‌توانید تنظیمات مربوط به دما را از روی آن تغییر دهید. از دیگر ویژگی‌های این سرخ کن تفال می‌توان به چندین برنامه پخت و پز، سیستم قطع‌کن خودکار، امکان جداسازی کامل قطعات و... اشاره کرد.

 

سرخ کن نینجا

یکی دیگر از برندهای تولیدکننده سرخ‌کن که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده برند نینجاست. امرزه مدل AF400 این برند بسیار در بازار محبوب شده و خرید هواپز نینجا به یکی از گزینه‌های کسانی که قصد خرید سرخ‌کن دارد، بدل گشته است. دلیل این امر را باید در قابلیت‌ها و امکانات مختلف این وسیله جستجو کرد.

این وسیله مخزن‌های جدا دارد که یعنی می‌توانید همزمان دو غذای مجزا را هم بپزید. ظرفیت مخزن آن حدود 10 لیتر است و به نیاز یک خانواده با جمعیت متوسط رو به بالا  کاملا برطرف می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این سرخ‌کن نینجا می‌توان به طراحی زیبا، قابلیت زمانبندی، امنیت بالا، قابلیت شستشو در ماشین های ظرفشویی، کشو های نچسب و… اشاره کرد.

 

کلام آخر

در این مقاله درباره اینکه چرا باید از سرخ‌کن‌های بدون روغن استفاده کنیم، حرف زدیم و همچنین چند مدل از بهترین نمونه‌های این وسیله را به شما معرفی کردیم. از آنجایی که سرخ‌کن‌ها هم مانند بسیاری دیگر از وسایل برقی آشپزخانه قیمت بالایی دارند، بهتر است قبل از خرید درباره مدل‌های مختلفی که به بودجه شما نزدیک هستند، تحقیق کنید تا بتوانید بهترین و کارآمدترین گزینه را انتخاب نمایید. امکان این کار در وبسایت مه سنتر وجود دارد. همچنین شما می‌توانید هر مدل سرخ‌کنی را که بخواهید از این وبسایت به صورت آنلاین خریداری کنید.

اگر نکته دیگری درباره سرخ‌کن‌های بدون روغن وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد و یا اگر تجربه استفاده از یک مدل سرخ‌کن را دارید؛ حتما اطلاعات و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.