بهترین فروشگاه لوازم خانگی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین فروشگاه لوازم خانگی چه ویژگی‌هایی دارد؟

در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی‌های بهترین فروشگاه لوازم خانگی آشنا کنیم. بسیاری از افراد راجع به این موضوع اطلاعات دقیقی ندارند و نمی‌دانند که باید چه معیارهایی را برای انتخاب فروشگاه فیزیکی یا اینترنتی در نظر بگیرند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید اسپرسوساز دلونگی، خرید غذاساز، خرید اتو و… را دارید توصیه می‌کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید. یکی از فاکتورهای بهترین فروشگاه لوازم خانگی این است که قیمت محصولات آن نسبت به رقبا کمتر است. به طور مثال می‌توانید قیمت چای ساز، قیمت سرخ کن و… را مقایسه کنید.

 

 

ویژگی‌های بهترین فروشگاه لوازم خانگی


ویژگی بهترین فروشگاه لوازم خانگی چیست؟ قطعا تا به حال به فروشگاه‌های لوازم خانگی متعددی در سطح شهر مراجعه کرده اید. مغازه‌های کوچک در طول زمان به فروشگاه‌های بزرگ تبدیل می‌شوند و برای رقابت با سایر همکاران خود، اقدام به افزایش کیفیت و کاهش قیمت می‌کنند. خوشبختانه در سال‌های اخیر، فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی بسیار زیاد شده است و این نوع از فروشگاه‌های مجازی توانسته‌اند درآمد بیشتری نسبت به فروشگاه‌های سنتی و فیزیکی داشته باشند. موضوعی که در این مطلب به آن می‌پردازیم راجع به ویژگی‌های بهترین فروشگاه لوازم خانگی است. قطعا این ویژگی‌ها شامل فروشگاه‌های فیزیکی و اینترنتی می‌باشد.
لوازم خانگی جزو کالاهای اساسی به شمار می‌رود که افراد برای خرید آن دقت و زمان زیادی صرف می‌کنند. کسانی که بودجه مناسبی در اختیار دارند به سراغ کیفیت می‌روند. اما کسانی که بودجه آن‌ها محدود است معمولا کیفیت را فدای کمیت می‌کنند و به سراغ برندهایی می‌روند که صرفا قیمت آن‌ها ارزان است. یک فروشگاه لوازم خانگی خوب، باید از ویژگی‌هایی برخوردار باشد که علاوه بر رضایت مشتریان، باعث ارتقای اعتبار خود نیز بشود. بدون شک فروشگاه‌هایی که ظاهری زیبا برخوردار هستند نقش مهمی در جلب نظر مشتریان دارند. فرقی نمی‌کند که فروشگاه شما فیزیکی است یا اینترنتی.


تنوع در برند و محصول


بهترین فروشگاه لوازم خانگی باید همه سلیقه‌ها را در نظر بگیرد و تنوع محصولات از نظر مدل، رنگ، برند، قیمت و… زیاد باشد. در این شرایط است که مشتری می‌تواند به راحتی انتخاب کند و دست پر از فروشگاه خارج شود. تنوع در محصولات یک امتیاز بسیار مهم برای فروشگاه‌ها محسوب می‌شود. طبق نظر مشتریان این فروشگاه‌ها مورد قبول هستند و می‌توانند به عنوان یک منبع معتبر برای خرید در نظر گرفته شوند. توجه داشته باشید که تنوع برند در حوزه لوازم خانگی بسیار زیاد است. شاید در سال‌های گذشته صرفا برندهای خارجی در بازار فروش بالایی داشتند. اما از زمانی که تولیدکنندگان داخلی کیفیت محصولات خود را افزایش دادند شاهد افزایش برندهای باکیفیت در بازار هستیم.
متأسفانه وجود برندهای چینی و ارزان قیمت نیز تنوع را از جنبه منفی افزایش داده و با شکستن قیمت ها، ضربه سنگینی به تولیدکنندگان داخلی زده است. اگر قصد دارید به عنوان مدیر فروشگاه لوازم خانگی فعالیت کنید توصیه می‌کنیم از ارائه برندهای بی‌کیفیت به مشتری خودداری کنید تا فروشگاه شما جایگاه مناسبی در بازار پیدا کند و اعتماد مشتریان به شما ارتقا یابد.

 

معرفی دقیق ویژگی‌های محصول

معرفی دقیق ویژگی‌های محصول - بهترین فروشگاه لوازم خانگی


برخی از فروشگاه‌های لوازم خانگی صرفا در جایگاه فروشنده فعالیت می‌کنند. اما برخی از آن‌ها علاوه بر فروش محصول، اقدام به راهنمایی و مشاوره به مشتری می‌کنند. این فروشگاه‌ها در دسته بهترین فروشگاه لوازم خانگی قرار می‌گیرند. زیرا مشتریان می‌توانند از تمام ویژگی‌های محصول مطلع شوند و سپس با خیال راحت انتخاب خود را انجام دهند. اغلب مشتریان به سراغ فروشگاه‌های فیزیکی و اینترنتی می‌روند که بتوانند به راحتی سوالات خود را بپرسند. فروشگاه اینترنتی مه سنتر در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد. شما عزیزان می‌توانید قبل از خرید لوازم خانگی با پشتیبانی سایت ارتباط برقرار کنید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.


قیمت مناسب و ارائه تخفیف


تخفیف همیشه برای مشتریان جذاب بوده است. متأسفانه ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که تورم و مشکلات اقتصادی سر به فلک می‌کشد و اغلب افراد توان خرید نقدی لوازم خانگی را ندارند. لوازم خانگی از جمله یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و… از قیمت‌های نجومی برخوردار هستند. به همین دلیل می‌توان گفت که بهترین فروشگاه لوازم خانگی فروشگاهی است که محصولات خود را به صورت اقساطی در اختیار مشتریان قرار دهد. ارائه تخفیفات می‌تواند به شکل مناسبتی باشد. به طور مثال عید نوروز، سالروز تولد مشتریان و… بهترین مناسبت‌ها برای تخفیف می‌باشد.


ضمانت کالا

ضمانت کالا - بهترین فروشگاه لوازم خانگی


معمولا مشتریان در هنگام خرید لوازم خانگی و لوازم برقی به ضمانت و گارانتی کالا توجه می‌کنند. کالاهایی که ضمانت دارند از قیمت بیشتری برخوردار هستند. اما قطعا ارزش آن را دارد که مبلغ بیشتری بابت آن پرداخت شود. فروشگاه‌های لوازم خانگی که محصولات خود را با گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می‌کنند از نظر مشتریان قابل اعتمادتر هستند. فروشگاه مه سنتر جزو این دسته از فروشگاه‌های اینترنتی محسوب می‌شود و تاکنون نیز توانسته جایگاه ویژه‌ای در میان سایر رقبا بدست آورد.
مشتری مداری
منظور از مشتری مداری چیست؟ قطعا بقای یک فروشگاه، به مشتری وابسته است. به همین دلیل باید همواره سعی در جلب نظر مشتری داشته باشیم تا بتوانیم او را به یک مشتری وفادار در طول زمان تبدیل کنیم. این موضوع می‌تواند نقش مهمی در موفقیت شما داشته باشد زیرا اغلب رقبا توجهی به این مساله نشان نمی‌دهند و مشتری مداری را کم اهمیت می‌دانند. بدین منظور باید چند نکته اساسی و مهم را مدنظر داشته باشید. نخست آنکه شنونده خوبی باشید.
قطعا یک مشتری در هنگام انتخاب و خرید لوازم خانگی، سوالات متعددی در ذهن دارد که ممکن است برخی از آن‌ها را از شما بپرسد. با گوش فرادادن به صحبت‌های مشتری و کمک به او می‌توانید میزان رضایت و اعتماد او را افزایش دهید. برخورد درست و مناسب داشته باشید و توصیه می‌کنیم که حوصله بیشتری به خرج دهید. افرادی که در فروشگاه لوازم خانگی کار می‌کنند به خوبی می‌دانند که در طول روز مشتریان متعدد و از طیف‌های مختلف به فروشگاه مراجعه می‌کنند. رفتار درست و برخورد منطقی با تمام آن‌ها الزامی است.

 

پیشنهاد می‌شود: روش‌های نگهداری از لوازم خانگی منزل

 

ارائه خدمات به مشتری


از دیگر ویژگی‌های بهترین فروشگاه لوازم خانگی می‌توان به ارائه خدمات به مشتریان اشاره کرد. خدمات می‌تواند شامل حمل و نقل رایگان، تخفیفات ویژه برای خرید عمده، تخفیفات برای مشتریان ثابت و… باشد. فروشگاه‌های بزرگ و حرفه‌ای دارای تیمی به نام تیم مشاوره هستند که تلاش می‌کنند ویژگی‌های هر محصول را به طور تمام و کمال به مشتریان ارائه دهند و به آن‌ها کمک کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشند. طبق تحقیقاتی که بر روی رفتار مشتریان انجام شده نشان می‌دهد که وفادار کردن مشتری به یک فروشگاه کار پیچیده‌ای نیست. فقط کافیست تا برای او ارزش و احترام قائل شوید و بتوانید نیازهای او را مرتفع کنید. لازم به ذکر است که استفاده از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM نقش مهمی در بهبود ارتباط شما با مشتریان دارد.
کارکنان فروشگاه
فروشگاه‌هایی که از کارکنان حرفه‌ای و کارآزموده استفاده می‌کنند علاوه بر جلب نظر مشتریان، از فروش بالاتری نیز برخوردار خواهند شد. کارکنانی که اعتماد به نفس کافی و قدرت بیان بالایی دارند توانایی بیشتری در جذب مشتریان خواهند داشت و می‌توانند با مشاوره و راهنمایی‌های لازم، مشتری را متقاعد به خرید کنند.

هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.