کاهش مصرف انرژی در لوازم خانگی

کاهش مصرف انرژی در لوازم خانگی

از قدیم می دانیم که صرفه جویی کم مصرف کردن نیست بلکه به این معنا است که از لوازم خانگی موجود در منزل به درستی استفاده کنیم.

با توسعه ی زندگی مدرن  و گرایش زیاد مردم  به استفاده از لوازم برقی ، میزان مصرف برق خانگی به صورت چشمگیری افزایش یافته است. طبق آمار های اعلام شده مصرف برق خانگی در ایران 2.5 برابر استاندارد های جهانی است. اما چگونه می توانیم باعث کاهش مصرف انرژی در لوازم خانگی شویم؟ در ادامه همراه ما باشید.

 

کاهش مصرف انرژی در لوازم خانگی با اصلاح روش مصرف برق

 

کافیست برای صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش مصرف برق به چند نکته ی بسیار ساده زیر عمل کنید: اولین و مهمترین نکته این است که هنگام خرید لوازم خانگی به برچسب انرژی آن بسیار دقت کنید. حرف A+++  یعنی وسیله مورد نظر کمترین مصرف انرژی را دارد.

 

 

باز گذاشتن درب یخچال فریزر: هر چقدر در یخچال فریزر مدت زمان زیادی باز باشد یا مدام باز و بسته شود، باید انرژی بیشتری مصرف کند تا سرمای از دست رفته را جبران کند. تنظیم دمای داخل یخچال در زمستان و تابستان به کاهش مصرف انرژی آن کمک می کند.

 

استفاده ی به موقع از ماشین لباسشویی و ظرفشویی: بهتر است هنگامی که لباسشویی و ظرفشویی کاملا از لباس و ظرف پر شده اند استفاده شود زیرا هر دو مصرف انرژی بالایی دارند .

 

استفاده از مایکروفر برای گرم کردن غذا: استفاده از مایکروفر برای گرم کردن غذا  علاوه بر سرعت بیشتر نسبت به اجاق گاز، انرژی کمتری مصرف می کند.

 

جاروبرقی : روشن ماندن  جاروبرقی  نباید بیش از 30 دقیقه باشد زیرا  فشار زیادی به دستگاه وارد می کند و سبب کاهش راندمان آن می شود. کاهش راندمان باعث افزایش مصرف انرژی می شود. یکی دیگر از عوامل کاهش راندمان این وسیله تمیز نبودن کیسه و یا گرفتگی لوله ی آن است.

 

اتو: در اتو زدن  ابتدا از لباس هایی که به حرارت کمتر نیاز دارند شروع کنید تا از گرم کردن بیشتر جلوگیری شود. چند دقیقه قبل از اتمام کار با کشیدن اتو از برق می توانید از باقیمانده ی حرارت استفاده کنید.

 

پیشنهاد می شود: آشنایی با ابزار و وسایل پخت و پز

 

 

و در آخر

بهترین زمان برای استفاده از لوازم خانگی پرمصرف زمانی غیر از ساعت اوج انرژی است. از این نکات بسیار ساده در زندگی روزمره استفاده کنید و به کودکان خود نیز آموزش دهید. با گذشت زمان متوجه می شوید که مصرف انرژی شما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

 

 

 

 
هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.