ویژگی‌های بهترین اسپیکر

ویژگی‌های بهترین اسپیکر

اسپیکر وسیله‌ای است که این روزها تقریبا همه از آن استفاده می‌کنند و به دلیل همین استقبال هم انواع و مدل‌های مختلفی از آن وارد بازار شده است. هم در خانه‌ها برای تقویت صدای تلویزیون و هم برای پیک نیم، مهمانی و... از این وسیله استفاده می‌شود.

اینجاست که تصمیم‌گیری درباره بهترین اسپیکر کمی سخت می‌شود. اگرچه در انتخاب بهترین برند در درجه اول باید به نیازها و سلیقه خود توجه کنید اما توجه به ویژگی‌های فنی محصول هم بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب قصد داریم همه چیز را درباره اسپیکرها بررسی کنیم تا در نهایت بتوانیم تصمیم بگیریم که بهترین اسپیکر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. 

همه چیز درباره اسپیکرها

اسپیکرها که اکثرشان از نوع بلوتوثی هستند، یکی از پرطرفدارترین تجهیزات صوتی حال حاضر به حساب می‌آیند. در خانه، در مسافرت و در هر جای دیگری داشتن یک اسپیکر خوب برای استفاده مزیت محسوب می‌شود. برخی از اسپیکرها اندازه کوچکی دارند و بنابراین قابل حمل هستند.

برخی دیگر برای استفاده خانگی در کنار تلویزیون ساخته شده‌اند و فاکتورهای دیگری به جز اندازه برای انتخابشان مهم است. اما به‌طور کلی اسپیکرهای بلوتوثی به‌راحتی به تلفن همراه و لپ‌تاپ وصل می‌شوند، به همین دلیل هم طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

اما در پاسخ به این سؤال که کدام اسپیکر بهترین انتخاب برای خرید است، باید ابتدا فاکتورهای مهم در انتخاب این وسیله را بررسی کرد و در نهایت به نتیجه رسید. برخی از مهم‌ترین فاکتورها در یک اسپکیر به شرح زیر است:

کنترل و تنظیمات ساده

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که یک اسپیکر باید داشته باشد، تمظیمات ساده است. کنترل اسپیکر باید آنقدر ساده باشد که همه بتوانند به راحتی آن را یاد بگیرند. اکثر اسپیکرها چند دکمه روی خود دارند که به صورت شفاف رویشان ذکر شده که به چه کاری می‌آیند. معمولا اسپیکرها باید چند دکمه خاموش و روشن، پخش و مکث، کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاسخ دادن به تماس تلفنی را داشته باشند.

طراحی

طراحی

 

نکته مهم بعدی که باید در انتخاب اسپیکر درنظر بگیرید طراحی است. طراحی یک اسپیکر باید به‌گونه‌ای باشد که به‌راحتی بتوان آن را حمل کرد، کیفیت صدای بالایی داشته باشد و راحت بتوان با آن کار کرد. حالا رنگ و شکل سلیقه‌ای است و به این بستگی دارد که می‌خواهید از اسپیکر خود در کجا استفاده کنید. مثلا برای مهمانی‌ها اسپیکری که چراغ led دارد جذاب‌تر است.

باتری

فاکتور مهم بعدی که باید هنگام خرید اسپیکر بدان دقت کنید، باتری است. اینکه یک اسپیکر باتری قوی داشته باشد و بتواند برای مدت بیشتری شارژش را حفظ کند، مزیت بسیار مهمی است چراکه معمولا از این وسیله در خارج از خانه هم استفاده می‌شود و شاید جایی باشید که به برق دسترسی نداشته باشید. نکته مهم دیگر درباره باتری این است که باید در زمان مناسبی شارژ شود. معمولا اسپکیرها بین 6 تا 10 ساعت بدون نیاز به برق کار می‌کنند.

اندازه

فاکتور مهم بعدی اندازه است. امروزه دیگه اسپیکرهای بزرگ خریدار ندارند چرا که حمل و نقلشان سخت است. معمولا خریداران به دنبال اسپیکری می‌گردند که حمل و نقلش آسان باشد و کیفیت صدای خوبی هم داشته باشد. البته این نکته در اسپیکرهایی که در کنار تلویزیون استفاده می‌شوند کمتر صدق می‌کند. معمولا اسپیکرهای کوچک‌تر را در فضاهای خارج از خانه مانند پیک نیک، مهمانی و...نیز استفاده می‌کنند. اندازه نرمال این نوع اسپیکرها بین 15 تا 20 سانتیمتر است.

اتصال به چند دستگاه مختلف

فاکتور بعدی که باید هنگام خرید یک اسپیکر بدان دقت کنید این است که امکان متصل شدن به چند دستگاه را داشته باشد. این مساله به انعطاف‌پذیری در بلندگو کمک می‌کند. اما از آنجایی که مدل‌های کمی از اسپیکرها این ویژگی را دارند، اگر موردی پیدا کردید که ویژگی‌های دیگر را داشت اما این ویژگی را نداشت می‌توانید چشم‌پوشی کنید.

کیفیت صدا

فاکتور مهم دیگر کیفیت صداست. رسالت اصلی یک اسپیکر این است که صدای با کیفیتی داشته باشد در غیر این صورت اصلا دلیلی برای خرید آن وجود ندارد. عواملی که در کیفیت صدای یک اسپیکر تاثیر دارند عبارتند از: محدوده فرکانس، توان خروجی، میزان بیس صدا و سیستم صوتی.

میکروفون

فاکتور بعدی که باید در خرید اسپیکر بدان توجه کنید، میکروفون است. میکروفون‌ها علاوه براینکه باید باکیفیت باشند، باید قابلیت پاسخ دادن به تماس تلفنی هم در آنها فراهم باشد.

سازگاری نسخه بلوتوث

سازگاری نسخه بلوتوث

 

فاکتور آخری که باید بدان توجه کرد، این است که نسخه بلوتوث اسپیکر، با دستگاه‌های مختلف سازگاری داشته باشد. معمولا اسپیکرها با گوشی‌های امروزی سازگار هستند و ممکن است کمی سخت به گوشی‌های قدیمی وصل شوند. بنابراین قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که بلوتوث اسپیکر با گوشی شما سازگاری دارد یا نه.

معرفی چند مدل از اسپیکرهای موجود در بازار

در بالا به برخی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید هنگام خرید اسپیکر بدان توجه کنید، اشاره کردیم. اما مهم‌تر از همه این فاکتورها هنگام خرید اسپیکر باید به هدف و نیازتان برای خرید این وسیله توجه کنید. حالا وقت آن رسیده که شما را با چند مدل از بهترین و پرطرفدارترین اسپیکرهای موجود در بازار آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

اسپیکر مکسیدر

یکی از محبوب‌ترین اسپیکرهای موجود در بازار مکسیدر نام دارد. این نوع اسپیکر را در دو نوع تک باند و دو باند می‌توانید در بازار پیدا کنید. از ویژگی‌های مثبت اسپیکر مکسیدر می‌توان به کیفیت صدای بالا به خاطر وجود باندها، ساب‌ها، تیوتر و میدرنج‌های باکیفیت، هیجان‌انگیز کردن فضا با ایجاد رقص نور و... اشاره کرد. مکسیدرها کمی قیمت‌شان بالاست اما با وجود کیفیت بسیار خوبشان، ارزش خرید دارند.

یکی از بهترین مدل‌های اسپیکر مکسیدر مدل AL-220 است. این مدل قابلیت کارائوکه دارد و علاوه بر کارایی اسپیکر، شما را سرگرم هم خواهد کرد. همچنین هنگام بخش موزیک از این باند، می‌توانید شاهد رقص نور بسیار زیبایی در فضا باشید. قدرت این اسپیکر 3000 هزار وات است و استفاده از آن یک تجربه لذت‌بخش را به شما هدیه می‌دهد. اگر به دنبال یک اسپیکر خوب می‌گردید و قیمت هم چندان برایتان اهمیت ندارد، حتما خرید اسپیکر مکسیدر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اسپیکر ساندبار دوو

اسپیکر ساندبار دوو

 

برند دیگر اسپیکر که طرفداران زیادی دارد، ساندبار دوو است. این اسپیکر هم کیفیت خوبی دارد و هم قیمت مناسبی و به همین دلیل هم توانسته جایگاهش را در میان پرفروش‌ترین اسپیکرهای بازار باز کند. از ویژگی‌های اسپیکر ساندبار دوو می‌توان به پخش صدای تلویزیون با توان خروجی بالا، اتصال به گوشی از طریق بلوتوث، پشتیبانی از فرمت‌های صوتی، WMA،MP3، FLAC، AAC و WAV، ورودی صدای اپتیکال و کواکسیکال و تکنولوژی کاهش نویز دیجیتال اشاره کرد. از پرفروش‌ترین مدل‌های ساندبار می‌توان به DSB-4000K و DSB-5000K اشاره کرد.

اسپیکر سونی

سونی را هم باید یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده اسپیکر دانست. این برند تنوع زیادی در مدل اسپیکر دارد. از قیمت بالا تا قیمت متوسط می‌توانید اسپیکر سونی در بازار پیدا کنید. معمولا این برند برای اسپیکرهای بزرگ کنار تلویزیونش معروف شده اما مدل‌های اسپیکر کوچک و قابل حمل هم دارد. از میان بهترین نمونه‌های اسپیکر سونی می‌توان به V83 و V90 اشاره کرد.

کلام آخر

در این مطلب درباره ویژگی‌های یک اسپیکر خوب حرف زدیم و سپس چند مورد از بهترین برندهایی که به تولید اسپیکر دست زده‌اند را معرفی کردیم. پس از خواندن این نوشته باید بدانید که هنگام خرید اسپیکر لازم است به چه فاکتورهایی دقت کنید.

اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این نوشته بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.