مهم‌ترین نکات برای جابجایی یخچال در اسباب کشی

مهم‌ترین نکات برای جابجایی یخچال در اسباب کشی

حمل یخچال در اسباب کشی یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های مهم برای افراد محسوب می‌شود. خصوصا کسانی که مستاجر هستند و باید هر سال منزل خود را تعویض کنند دچار مشکلاتی از جمله خرابی وسایل برقی، وسایل شکستنی و… می‌شوند. ما در این مطلب به شما کمک می‌کنیم که حمل یخچال را بدون هیچ گونه مشکلی انجام دهید.

جابجایی یخچال ساید در اسباب کشی

اطلاع از نحوه صحیح حمل یخچال ساید یا یخچال معمولی در اسباب کشی از اهمیت زیادی برخوردار است. یخچال مانند تمام لوازم برقی و الکترونیکی از حساسیت بالایی برخوردار است و با کوچک‌ترین ضربه دچار مشکل خواهد شد. بهتر است جابجایی یخچال و حمل یخچال توسط کارگران حرفه‌ای انجام شود تا سالم به مقصد برسد. در حال حاضر بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با خرید ساید بای ساید، زیبایی آشپزخانه خود را دو چندان کنند. اما باید بدانید افرادی که اجاره‌نشین هستند و یا به هر دلیلی مجبور به جابجایی مداوم وسایل خانه می‌باشند بهتر است نوع سبک‌تر یخچال را انتخاب کنند.

در حال حاضر برندهایی از جمله یخچال اسنوا با ارائه مدل‌هایی جذاب و البته سبک کمک کرده تا این افراد بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند. قیمت یخچال در برندهای داخلی و خارجی بسیار متنوع است. به طور مثال یخچال دوو که یکی از برندهای کره‌ای محسوب می‌شود از قیمت بالاتری نسبت به یخچال اسنوا برخوردار است.

 

 

طریقه حمل یخچال از پله

طریقه حمل یخچال از پله

تحت هیچ شرایطی حمل یخچال از پله را به صورت تک نفری انجام ندهید. خصوصا در جابجایی یخچال ساید بای ساید باید حتما از چند نفر کمک بگیرید. بهترین روش برای حمل از طریق پله این است که آن را به صورت دنده‌ای جابجا کنید. به این معنا که یک نفری یا دو نفری آن را حمل کنید. معمولا راه پله‌های قدیمی و باریک دشوارترین مسیر برای کارگران به شمار می‌رود. اما کارگران حرفه‌ای که از تجربه بالایی برخوردارند به خوبی می‌توانند وسایل را از این راه پله‌ها سالم به مقصد برسانند.

شاید شما به عنوان یک فرد عادی و فاقد تخصص در امر اسباب کشی بتوانید وسایلی همچون لباسشویی، ماشین ظرفشویی و… را به تنهایی حمل کنید. اما قطعا حمل یخچال ساید بای ساید توسط یک نفر کاملا امری ناممکن تلقی می‌شود. در باربری حرفه‌ای باید از ابزارهای ایمنی از جمله طناب و ملحفه کمک بگیرید تا یخچال دچار آسیب، سقوط، خط و خش و… نشود. در برخی از مواقع لازم است یخچال را با کارتن حمل کنید. زیرا یخچال به تازگی خریداری شده و هنوز در کارتن قرار دارد و خروج آن از کارتن می‌تواند گارانتی آن را باطل کند. قرار داشتن یخچال در کارتن می‌تواند حمل آن را سخت‌تر کند و به تعداد بیشتری کارگر نیاز باشد.

 

پیشنهاد می شود: نکات نگهداری یخچال فریزر

 

 

نکات فنی برای جابجایی یخچال

نکات فنی برای جابجایی یخچال

همان طور که اشاره کردیم باید در حین حمل وسایلی همچون یخچال از طناب و ملحفه استفاده کنید. یخچال‌های ساید بای ساید به دلیل ابعاد بزرگ، حساسیت بیشتری دارند و ممکن است بدنه آن‌ها دچار قر شدگی و آسیب دیدگی شود. یکی از بهترین ترفندهایی که به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد باز کردن درب یخچال است. این کار می‌تواند باعث سهولت در حمل آن شود. لازم به ذکر است هنگامی که یخچال به مقصد رسید و در جای خود قرار گرفت باید از کارگران بخواهید تا درب آن را نصب کنند و سوکت‌ها را بر سرجای خود قرار دهند. بهتر است یخچال بعد از استقرار در محل به مدت حداقل ۶ ساعت بدون حرکت باقی بماند و سپس آن را به برق متصل کنید. در ادامه به سایر نکات فنی در خصوص حمل یخچال اشاره خواهیم کرد.

حمل یخچال به صورت عمودی

جابجایی یخچال در تمام مراحل اسباب کشی باید به صورت عمودی باشد. به این دلیل که در کمپرسور یخچال از روغن‌های خاصی به منظور روانکاری و خنک‌سازی موتور استفاده شده است. هنگامی که یخچال را به صورت زاویه دار حمل کنید این روغن وارد لوله‌های گاز مبرد یخچال شده و به دنبال آن شاهد انسداد راه عبور گاز خواهیم بود. با این تفاسیر می‌توان گفت که فشار بسیار زیادی به کمپرسور یخچال وارد خواهد شد.

باز کردن درب‌های یخچال

از دیگر نکات فنی در حمل یخچال این است که درب‌های آن کاملا دمونتاژ شود و بعد از استقرار در محل آن‌ها را مجددا مونتاژ کنیم. درب یخچال به عنوان بیرونی‌ترین پوشش دستگاه محسوب می‌شود و نخستین جایی است که در معرض ضربه و خرابی قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که یخچال ساید بای ساید وزنی معادل ۲۰۰ کیلوگرم دارد که ۳۰٪ از وزن کل آن مربوط به درب‌ها می‌باشد. پس هنگامی که درب‌ها را جدا می‌کنید تاثیر قابل توجهی در وزن کل آن را شاهد خواهید بود.

بسته‌بندی صحیح

قطعا یخچال جزو آن دسته از وسایلی است که حمل آن دشواری‌های خاص خود را دارد. پس بهتر است یک بسته‌بندی مناسب برای آن در نظر داشته باشید. انتخاب یک بسته‌بندی ایده آل می‌تواند از این وسیله گرانبها مراقبت کند. اگر یخچال شما نو می‌باشد و در کارتن قرار دارد نیازی نیست تا بسته‌بندی آن را تغییر دهید.

اگر یخچال دارای یخساز است باید یخساز و منبع آب آن را جدا کنید. تمام قفسه‌های موجود در آن را جدا کنید. اگر یخچال شما جزو یخچال‌هایی است که برفک می‌زند باید چند ساعت قبل از حمل یخچال، آن را از برق بکشید و اجازه دهید تا برفک‌های آن آب شوند. علاوه بر طناب و ملحفه می‌توانید از پلاستیک‌های ضخیم حباب دار، فوم ضد ضربه و بابل رپ نیز استفاده کنید. بروز کوچک‌ترین ضربه و آسیب به بدنه یخچال می‌تواند زیبایی آن را تحت تاثیر قرار دهد. علی الخصوص اینکه یخچال می‌تواند علاوه بر کارایی و عملکرد عالی، جزو بخشی از دکوراسیون داخلی منزل و آشپزخانه نیز به شمار رود.

اتصال سیم برق به محافظ جریان ولتاژ

معمولا برق شهری دارای نوسانات زیادی است. به همین دلیل از محافظ جریان ولتاژ برای یخچال استفاده می‌شود. بعد از استقرار یخچال در محل مورد نظر باید چند ساعت از روشن کردن آن خودداری کنید و سپس سیم برق یخچال را به محافظ وصل کنید. عدم توجه به این مساله می‌تواند باعث سوختگی کمپرسور یخچال شود. یخچال جزو گران‌ترین لوازم آشپزخانه محسوب می‌شود و اگر دچار خسارت شود باید هزینه گزافی بابت آن پرداخت کنید.

پس از جابجایی یخچال چه مواردی را رعایت کنیم؟

پس از جابجایی یخچال چه مواردی را رعایت کنیم؟پس از جابجایی یخچال چه مواردی را رعایت کنیم؟

در ابتدای مطلب ذکر کردیم که یخچال باید به شکل عمودی جابجا شود. زیرا روغنی که به منظور روانکاری و خنک‌سازی موتور یخچال در کمپرسور وجود دارد نباید وارد لوله‌های مبرد شود. اما اگر یخچال را به طور زاویه دار حمل کردید باید بستگی به زاویه آن، میزان خاموش ماندن یخچال بعد از حمل را در نظر بگیرید. به طور مثال اگر یخچال به طور عمودی حمل شد باید به مدت ۶ ساعت بعد از استقرار در محل خاموش بماند. اما اگر دستگاه به طور زاویه دار حمل شد باید این زمان را تا ۲۴ ساعت اضافه کنید.

به منظور استفاده از کارگران حرفه‌ای برای حمل یخچال ساید بای ساید یا معمولی می‌توانید از اپلیکیشن‌های مربوطه استفاده کنید و درخواست کارگر حرفه‌ای بدهید. این اپلیکیشن‌ها به منظور سهولت در امر اسباب کشی به شما کمک زیادی خواهند کرد.

 
هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.