تفاوت یخچال ساید بای ساید و دوقلو - کدام را بخریم؟

تفاوت یخچال ساید بای ساید و دوقلو - کدام را بخریم؟

یخچال فریزر را باید یکی از اصلی‌ترین وسایل برقی خانگی دانست که در همه خانه‌ها وجود دارد و بدون وجود آن زندگی تا حد زیادی منحل می‌شود. همه برندهای تولید کننده لوازم خانگی این وسیله را تولید می‌کنند، یعنی شما می‌توانید یخچال فریزر دوو، بوش یا هر برند دیگری تهیه کنید. اگرچه انتخاب برند هم مهم است اما یخچال فریزرها انواع و اقسام مختلفی دارند و اینکه یک نوع مناسب از آن را برای خانه خود انتخاب کنید، مهم‌ترین نکته است. هنگام خرید یخچال فریزر، برای خانواده‌هایی با جمعیت متوسط رو به بالا همیشه انتخاب بین یخچال دوقلو و ساید بای ساید کمی سخت خواهد بود زیرا، هر دوی آنها حجم زیادی مواد غذایی را در خود جای می‌دهند و امکانات زیادی را به کاربران ارائه می‌دهند اما تفاوت‌هایی هم با هم دارند که وجود همین تفاوت‌ها انتخاب را سخت می‌کند. اگر در حال تصمیم‌گیری در این باره هستید، این مطلب مخصوص شماست زیرا در آن قصد داریم به بررسی پاسخ این سؤال بپردازیم که یخچال‌های ساید بای ساید و دوقلو چه تفاوت‌هایی با هم دارند. بنابراین اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید، با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت مه سنتر همراه باشید.

آشنایی با یخچال فریزر ساید بای ساید

قبل از اینکه به سراغ بررسی تفاوت‌های میان یخچال فریزر ساید بای ساید و دوقلو برویم، بیایید ابتدا بررسی کنیم که یخچال ساید بای ساید چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. این نوع یخچال فریزر درواقع دارای دو بخش مجزا از هم است که روی یک بدنه سوار شده‌اند و درهایی دو تایی و یا چهارتایی دارند. معمولا در این وسیله فضای فریزر از یخچال کوچک‌تر است. اما این فضا به هیچ عنوان کم نیست و اتفاقا عمق زیادی هم دارد و مقدار زیادی مواد غذایی را می‌توانید در آن جای دهید.

یخچال‌های ساید بای ساید نسبت به مدل‌های دیگر این وسیله برق و انرژی کمتری مصرف می‌کنند و در نهایت انتخاب آن هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد. در یخچال‌های ساید بای ساید تنظیمات را می‌توانید به صورت دستی انجام دهید و این یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می‌شود. اکثر یخچال‌های ساید بای ساید از سیستم سوپرکول (Super Cool)  برخوردار هستند. یعنی زمانی که غذای داغ را داخل یخچال می‌گذارید، سیستم تهویه داخل یخچال سرعت کارش را برای خنک کردن غذای داغ بیشتر می‌کند.

از میان سایر ویژگی‌های ساید بای سایدها می‌توان به صفحه نمایش دیجیتال، آبسردکن، محفظه تولید یخ، فیلترهای تصفیه کننده آب و هوا و سیستم اتوماتیک ذوب برفک و... اشاره کرد. باید بدانید که مدل‌های جدیدتر ساید بای ساید به امکانات بروزتری مجهز هستند که این امکانات می‌تواند براساس برند متفاوت باشد.

آشنایی با یخچال فریزر دوقلو

یخچال فریزرهای دوقلو را باید برای خانواده‌های پرجمعیت دانست. این دو وسیله در کنار هم قرار می‌گیرند اما جدا از هم هستند که یعنی می‌توانید آنها را حتی در فاصله از هم قرار دهید و هر کدام از این دو وسیله‌ها را می‌توانید به صورت جداگانه تنظیم کنید. یخچال‌های دوقلو فضای بیشتری نسبت به ساید بای ساید اشغال می‌کند و این می‌تواند برای آشپزخانه‌های کوچک یک مشکل بزرگ باشد. یخچال و فریزر دوقلو هر کدام موتور جداگانه‌ای دارند و در صورتی که هر کدام از قل‌های این وسیله خراب شود فقط کافی است موتور یا کمپرسور همان بخش را تعمیر یا تعویض کنید که این هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد. اما مصرف برق و انرژی در یخچال‌های دوقلو بیشتر از ساید بای ساید است. تقریبا همه برندهای لوازم خانگی یخچال فریزر دوقلو تولید می‌کنند در ایران یخچال فریزر دوقلو دوو، بوش، اسنوا و... بسیار محبوب هستند.

یخچال فریزر ساید بای ساید یا دوقلو

یخچال فریزر ساید بای ساید با دوقلو چه تفاوتی با هم دارند؟

حالا بیایید به سؤال اصلی این مقاله یعنی تفاوت میان یخچال ساید بای ساید و دوقلو پاسخ دهیم. اگرچه تا اینجای متن هم به تفاوت‌های میان این دو وسیله اشاره شده است اما برای اینکه دقیق‌تر این موضوع بررسی شود، برخی از تفاوت‌های میان این دو وسیله را در زیر بررسی خواهیم کرد:

  • یخچال ساید بای ساید فضای کمتری نسبت به یخچال دوقلو اشغال می‌کند.
  • حمل و نقل یخچال ساید بای ساید راحت‌تر از یخچال دوقلو است.
  • مصرف انرژی و برق در یخچال دوقلو بیشتر است.
  • یخچال ساید بای ساید تنوع بیشتری در طراحی دارد و زیباتر است. یعنی هنگام خرید ساید انتخاب‌های بیشتری خواهید داشت.
  • تعمیرات یخچال فریزرهای دوقلو کم هزینه‌تر و راحت‌تر است.
  • یخچال‌های دوقلو برای خانواده‌های پرجمعیت گزینه بهتری هستند. اما یخچال‌های ساید بای ساید اندازه‌ها و فوت‌های متفاوتی با هم دارند.
  • امکانات یخچال فریزرهای دوقلو نسبت به ساید بای سایدها می‌تواند کمتر باشد.
  • یخچال فریزرهای دوقلو دو موتور جداگانه از هم دارند اما موتور ساید بای ساید یکی است.
  • این دو وسیله از نظر قیمت تفاوت چندانی با هم ندارند و ممکن است یخچال‌های ساید به خاطر روی بورس بودنشان کمی گران‌تر باشند.

یخچال فریزر دوقلو بخریم یا ساید بای ساید؟

در این مقاله درباره تفاوت‌های میان یخچال فریزرهای دوقلو و ساید بای ساید صحبت کردیم. هر دوی این وسایل خوب و کاربردی هستند و فقط بستگی به نیاز شما دارد که کدام یک را انتخاب می‌کند. اگر جمعیت خانواده شما زیاد است، یخچال دو قلو گزینه بهتری برایتان خواهد بود. در صورتی که جمعیت کمتری در خانه شما زندگی می‌کنند ساید بای ساید گزینه مناسب‌تری است البته باید این مساله را در نظر داشته باشید که ساید بای سایدها هم میزان زیادی مواد غذایی را در خود جای دهند و اگر خانواده یک تا سه نفره دارید بهتر است به سراغ یخچال‌های در بالا و پایین بروید.

نظر شما چیست؟ به نظرتان یخچال فریزر دوقلو برای خرید بهتر است یا سایدب ای ساید؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. همچنین اگر از هر کدام از این انواع یخچال استفاده کرده‌اید، تجربه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بتوانند از آن بهره ببرند. همچنین اگر قصد خرید یخچال فریزر دارید، می‌توانید انواع و اقسام این وسیله برای مثال یخچال فریزر دیپوینت، دوو، بوش و... را در وبسایت مه سنتر ببینید و پس از تحقیق و مقایسه بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید. 

 

هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.