نکات نگهداری یخچال فریزر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

نکات نگهداری یخچال فریزر

یخچال فریزر از پرکاربردترین لوازم خانگی است که در این مطلب می خواهیم با نکاتی که در مورد نگهداری لوازم خانگی به خصوص یخچال و فریزر ارائه می کنیم، نحوه نگهداری درست از یخچال و نکات کلیدی آن را به شکلی عالی آموزش دهیم.

 

 

 

توصیه های مهمِ نگهداری از یخچال فریزر

  1. هرگز از گاز، بنزین یا مواد مشابه برای تمیز کردن یخچال فریزر استفاده نکنید.

  2. توصیه می کنیم قبل از شروع فرآیند تمیز کردن، وسیله را از برق بکشید.

  3. هرگز از ابزارهای ساینده تیز، صابون، پاک کننده های خانگی، مواد شوینده یا پولیش برای تمیز کردن استفاده نکنید.

  4. هنگام تمیز کردن داخل یخچال، آن را با آب گرم پاک کنید و سپس آن را کاملا خشک کنید.

  5. اطمینان حاصل کنید که آب، وارد محفظه لامپ و سایر قسمت های الکتریکی نمی شود.

  6. اگر قرار است یخچال فریزر شما برای مدت طولانی مورد استفاده قرار نگیرد، آن را از برق بکشید، تمام مواد غذایی داخل آن را بردارید، آن را تمیز کنید و درهایش را باز بگذارید.

  7. به طور مرتب تمیزی واشرهای آب بندی درب و عدم وجود ذرات روی آنها را بررسی کنید.

 

 

پیشنهاد می شود: مهم‌ترین نکات برای جابجایی یخچال در اسباب کشی

 

 

 

 

نکاتی برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع در یخچال

  1. تمیز نگه داشتن محصولات بسیار مهم است. برای این کار باید هر 15 روز یکبار یخچال ها را با آب گازدار تمیز کرد. (هرگز نباید از مواد شوینده یا صابون استفاده کرد.) باقی مانده مواد غذایی و غیره می توانند باعث ایجاد بوی بدی در یخچال شوند.

  2. غذا باید در ظروف دربسته نگهداری شود. میکروارگانیسم های منتشر شده از غذاهایی که در ظروف در باز ذخیره می شوند، می توانند باعث ایجاد بوی بد شوند.

  3. غذاهایی که تاریخ مصرف آنها گذشته و فاسد شده اند را هرگز نباید در یخچال نگهداری کرد.

  4. اگر بسته به شرایط استفاده، در یخچال شما مشکل بو وجود دارد، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

چای یکی از شناخته شده ترین گیرنده های بو است. هیدروکسیل باز (OH) که به مولکول ماده کاتچین موجود در چای ختم می شود، مواد آلی فرار را که بو می دهند، از بین می برد.

تفاله چای دم کرده را یک شب در ظرف درب دار در یخچال بگذارید و حداکثر بعد از 12 ساعت بردارید. اگر تفاله چای را بیش از 12 ساعت در یخچال نگهداری کنید، ممکن است خودش منشاء بو شود، زیرا عناصرِ ایجاد کننده بو را جمع می کند و بایستی دور ریخته شود.

 

 

 

جمع بندی

با استفاده صحیح، می توانید عمر دستگاه خود را افزایش دهید. به خصوص در شرایط اقتصادی فعلی که قیمت لوازم خانگی به خصوص یخچال فریزر دوقلو، یخچال فریزر بالا پایین  و ساید بای ساید سرسام آور شده است.

نکته قابل توجه دیگر اینکه، مقادیر زیاد غذا را همزمان فریز نکنید. چرا که بهترین حفظ کیفیت مواد غذایی با انجماد، در سریع ترین زمان ممکن، امکان پذیر است.

همچنین زمانی که غذای داغ در قسمت فریزر قرار می گیرد، سیستم خنک کننده برای مدتی به طور مداوم کار می کند تا این غذاها خنک شوند تا وکاملا سفت شوند و آسیب جدی به یخچال وارد میشود.

حتی اگر قرار است مواد غذایی برای مدت کوتاهی نگهداری شوند، برای جلوگیری از خشک شدن آنها باید در بسته بندی هوا بسته بندی شوند.

 

 

 

محصولات مرتبط