تمیز کردن یخچال فریزر دوو در ۶ مرحله

تمیز کردن یخچال فریزر دوو در ۶ مرحله

تمیز کردن یخچال یکی از کارهایی است که باید حداقل سالی چند بار آن را انجام داد تا این وسیله بوی بد نگیرد و این بوی بد را به موادغذایی که در یخچال نگهداری می‌شود انتقال ندهد. یخچال فریزر دوو را هم باید یکی از فروش‌ترین یخچال‌های موجود در بازار ایران دانست. در سال‌های اخیر افراد زیادی دوو را برای خرید انتخاب کرده‌اند و بنابراین یقینا افراد زیادی دوست دارند درباره نحوه تمیز کردن یخچال فریزر دوو بدانند. در این مطلب قصد داریم مراحل این کار را آموزش دهیم. بنابراین اگر شما هم در جستجوی پاسخ این سؤال که چگونه باید یخچال فریزر دوو را تمیز کرد، به این مطلب رسیده‌اید، تا انتهای این مطلب از وبسایت مه سنتر با ما همراه باشید.


ابتدا جریان برق را از یخچال فریزر قطع کنید

برای شروع، ابتدا باید یخچال فریزر از هر نوع آن برای مثال ساید بای ساید دوو یا درب بالا و پایین و... را به طور کامل از منبع برق جدا کنید. این اقدام به این دلیل است که فشاری به موتور یخچال شما وارد نشود. زمانی که موادغذایی را از داخل یخچال فریزر خارج می‌کنید و در حال تمیزکاری هستید اگر اتصال برق را قطع نکنید، فشار زیادی به کمپرسور وارد می‌شود که ممکن است به موتور آسیب بزند.
پس از قطع برق، اگر دیدید داخل یخچال لایه‌هایی از یخ تشکیل شده است، بهتر است ابتدا یخچال فریزر را یخ‌زدایی کنید. برای این کار باید یخچال را به مدت یک الی دو ساعت قبل از تمیزکاری از برق بیرون بکشید تا یخ آب شود. یک سینی کوچک را زیر یخچال قرار دهید تا یخ‌های آب‌شده در آن جمع شوند. همچنین، برای جلوگیری از خیس شدن کف آشپزخانه و واشر، یک حوله را روی واشر در زیر یخچال قرار دهید. اگر دیدید داخل یخچال به حدی تمیز است که نیازی به یخ‌زدایی ندارد، می‌توانید فرایند تمیزکاری را پس از خروج موادغذایی آغاز کنید.


مواد غذایی را از یخچال فریزر خارج کنید

مواد غذایی را از یخچال فریزر خارج کنید

حالا زمان آن رسیده است که موادغذایی را از یخچال و فریزر خارج نمایید. در این کار، لازم است که جوانب احتیاط را به خوبی در نظر بگیرید. به عنوان مثال، در هنگام جابه‌جایی تمام ظروف و بسته‌بندی‌های موادغذایی، باید مراقبت کافی را انجام دهید. وقتی یک ظرف شیشه‌ای حاوی ترشیجات به دلیل عدم دقت کافی سقوط کند و شکسته شود، این موقعیت می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد. بنابراین، در حین جابه‌جایی تمامی ظروف شیشه‌ای و دیگر ظروف، بسیار دقت کنید.
مورد دیگری که همیشه باید مورد توجه باشد، وضعیت درب‌های ظروف مختلف مانند درب سس، انواع چاشنی‌ها و درب ظروف ترشی است. استفاده نکردن از درب ظروف موادغذایی، باعث فاسد شدن سریع‌تر آنها می‌شود. به علاوه، باز ماندن درب ظروف موادغذایی که دارای چاشنی، ادویه و موارد مشابه با این نوع از طعم و عطردهنده‌ها هستند، باعث ایجاد بوی نامطبوع درون محفظه‌ یخچال خواهد شد. این بو ممکن است عطر، طعم و کیفیت سایر موادغذایی، به ویژه میوه‌ها و سبزیجات را تحت تأثیر قرار دهد.
نکته مهم دیگر این است که حتماً تاریخ انقضای مواد غذایی را که روی بسته‌بندی آنها درج شده است، بررسی کنید. بهترین زمان برای حذف مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، هنگامی است که قصد تمیز کردن یخچال را دارید. اینکه موادغذایی که تاریخ انقضای آن گذشته را دور بیاندازید، هم اسفناک نخواهد بود و هم به شما این امکان را می‌دهد که فضای بیشتری در یخچال خود داشته باشید و آن را به صورت کامل تمیز کنید.


طبقات شیشه‌‌ای را تمیز کنید

برای شروع فرآیند پاکسازی یخچال فریزر، ابتدا باید هر یک از طبقات را به دقت از روی ریل‌هایشان خارج نموده و سپس به فرآیند تمیزکاری پرداخت. با توجه به حساسیت طبقات شیشه‌ای و احتمال ظهور خط و خش بر روی آنها، با دقت این طبقات را از محل خود جدا کنید. می‌توانید از یک پارچه با محلول تمیزکننده طبیعی مانند سرکه و جوش‌شیرین، یا حتی از یک پارچه مرطوب با آب و صابون برای تمیزکاری طبقات شیشه‌ای استفاده کنید، بدون آن که حتی نیاز به جدا کردن آنها از محل خودشان داشته باشید. اگر لکه‌های سخت و قدیمی روی این سطوح وجود داشته باشد، پاکسازی آنها ممکن است مقداری دشوارتر باشد.
در این صورت مراقب باشید با فشار بیش از حد به طبقات شیشه‌ای آسیب وارد نکنید. در این حالت توصیه می‌شود که این طبقات را از یخچال فریزر خارج کنید. این کار به شما امکان پاکسازی ریل‌های نگهدارنده‌ این طبقات را نیز می‌دهد، زیرا میزان کثیفی در این قسمت‌ها با گذر زمان به قدری افزایش می‌یابد که قرارگیری صحیح طبقات با مشکل مواجه می‌شود.
به‌طورکلی، بهترین روش برای پاکسازی طبقات شیشه‌ای یخچال فریزر این است که آن‌ها را از موقعیت خود جدا کنید و پس از آنکه با محیط اطراف تطابق دما یابند، داخل سینک ظرفشویی با آب گرم و اسکاچی تمیز و با یک مقدار مایع ظرفشویی شستشو دهید.


کشوهای یخچال فریزر را تمیز کنید

کشوهای یخچال فریزر را تمیز کنید

احتمالاً حیاتی‌ترین بخش هر یخچال، کشوهای نگهداری میوه و سبزیجات و برای فریزر، کشوهای نگهداری گوشت، مرغ و سایر موادغذایی یخ‌زده است. این بخش‌ها به دلیل حجم زیاد موادغذایی که در خود ذخیره می‌کنند، با احتمال آلودگی و کثیفی بالایی روبرو هستند. بنابراین همیشه باید به تمیزی این بخش‌ها توجه ویژه داشت؛ زیرا آلودگی در این نواحی ممکن است تأثیر منفی بر طعم، عطر و کیفیت دیگر موادغذایی داشته باشد. اما چگونه می‌توان به بهترین نحو این بخش‌ها را پاکسازی کرد؟ برای تمیزکاری کشوهای نگهدارنده‌ی میوه و سبزیجات، آنها را از محل خود جدا کرده و با یک اسکاچ نرم و مایع‌ ظرفشویی و سپس با آب گرم شستشو داده و آبکشی نمایید. اغلب در این روش، آلودگی‌ها از بین می‌روند.


محفظه داخلی یخچال را تمیز کنید

پس از اتمام مراحل تمیزکاری قفسه‌های شیشه‌ای و کشوها، نوبت به نظافت محفظه داخلی یخچال فریزر می‌رسد. در این مرحله، لازم است به بقیه قسمت‌های باقی‌مانده از یخچال فریزر مراجعه کرده و آنها را تمیز کنیم. برای پاکسازی این نواحی، مانند مرحله قبل از تمیزکننده‌های بدون‌بو و طبیعی بهره گرفته می‌شود. شوینده‌هایی نظیر جوش‌شیرین و سرکه، نه تنها آلودگی‌ها را برطرف می‌کنند بلکه در حذف بوهای نامطبوع نیز مؤثر هستند.
برای استفاده از این مواد، ابتدا دو قاشق غذاخوری جوش‌شیرین و تقریباً شش قاشق غذاخوری سرکه را در ۵۰۰ میلی‌لیتر آب حل کرده و محلول حاصله را در یک اسپری پراکنده کنید. سپس محلول را بر روی قسمت‌های مختلف محفظه داخلی یخچال فریزر اسپری کرده و با یک پارچه تمیز یا حتی برس، سطوح را به دقت پاکسازی کنید. اگر لکه‌ای به سادگی پاک نشد، مقداری از محلول را روی لکه اسپری کرده و تا حدود سه دقیقه صبر کنید تا محلول به بافت لکه نفوذ کند. در ادامه، با برس یا دستمال پارچه‌ای تمیز لکه را پاکسازی کنید و خواهید دید که لکه به راحتی از بین می‌رود.


موادغذایی را دوباره در یخچال بچینید

موادغذایی را دوباره در یخچال بچینید

بعد از اجرای تمامی این مراحل، می‌توانید مجدداً موادغذایی خود را درون یخچال فریزر قرار دهید و دستگاه را به برق وصل کنید. توصیه می‌شود که موادغذایی را به نحوی در یخچال فریزر مرتب و منظم قرار دهید تا دسترسی به آن‌ها آسان و سریع باشد. می‌توانید مواد غذایی را بر اساس نیاز و میزان مصرف خود و افراد خانواده طبقه‌بندی کنید.
نکته‌ی حیاتی در چیدمان دوباره موادغذایی در یخچال فریزر این است که باید ظروف غذا، سس‌ها و چاشنی‌ها کاملاً تمیز باشند. بسیاری از کثیفی‌های درون محفظه یخچال فریزر ناشی از عدم تمیز بودن ظروفی است که درون آن قرار می‌گیرد. هنگام جابه‌جایی غذا از قابلمه یا ماهی‌تابه به بشقاب یا ظروف شیشه‌ای، ممکن است کف ظروف کمی روغنی شود و آن را به یخچال انتقال دهید. این تنها یک نمونه از مواردی است که در طول روز، منجر به کثیفی محفظه یخچال فریزر می‌شود. پس همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که پیش از اینکه هر ظرفی را در یخچال فریزر قرار دهید، باید از تمیز بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.


کلام آخر

در این مقاله مراحل تمیز کردن یخچال فریزر دوو را بررسی کردیم. تمیز کردن این وسیله فرق چندانی با سایر یخچال فریزرهای برندهای دیگر ندارد. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که آیا یخچال شما ضد برفک است یا نه. این را هنگام خرید این وسیله از فروشگاه لوازم خانگی می‌توانید از فروشنده سؤال کنید و یا با یک سرچ ساده متوجه شوید. در صورتی که پاسخ مثبت است باید بالافاصله پس از اینکه جریان برق را قطع کردید، عملیات تمیزکاری را شروع کنید. اما در صورتی که پاسخ منفی است باید زمان صبر کنید تا برفک‌های یخچال آب شود. وجود برفک عملکرد بهینه یخچال فریزر شما را با مشکل رو به رو می‌کند. اگر نکته دیگری درباره تمیز کردن یخچال فریزر دوو وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

 

 
هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.