راهنمای خرید اسپرسوساز؛ قبل از خرید مطالعه شود!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

راهنمای خرید اسپرسوساز؛ قبل از خرید مطالعه شود!

قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان و در ایران است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند روزشان را با یک قهوه شروع کنند یا در وسط روز با نوش جان کردن یک قهوه انرژی خود را بازیابی کنند و به ادامه کارشان برسند. همیشه که نمی‌توان شال و کلاه کرد و برای خودن قهوه به کافی‌شاپ رفت. اصلا تا زمانی که می‌توانید در خانه یا محل کار خود به راحتی قهوه درست کنید چرا زحمت بکشید و تا کافی شاپ بروید و یک هزینه اضافه هم پرداخت کنید؟

اما قهوه‌ها هم انواع مختلفی دارند که هرکدامشان را باید با یک دستگاه متفاوت درست کرد. اسپرسو یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین قهوه‌هاست و به همین دلیل هم مدت‌هاست که وجود یک دستگاه اسپرسوساز در خانه‌های ایرانی به امری رایج بدل شده است.

در این مطلب قصد داریم یک راهنمای خرید اسپرسوساز در اختیارتان قرار دهیم تا در صورتی که شما هم قصد خرید این وسیله را دارید، بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. پس ما تا انتهای این مطلب از وبسایت مه سنتر همراه باشید.

آشنایی با قطعات دستگاه اسپرسوساز

قبل از اینکه شما را با انواع اسپرسوساز خانگی و صنعتی آشنا کنیم. بهتر است درباره این حرف بزنیم که اصلا یک دستگاه اسپرسوساز از چه اجزایی تشکیل شده است. قطعات دستگاه اسپرسوساز به شرح زیر هستند:

هد گروپ: هدگروپ داخل اسپرسوساز قرار دارد و اهمیت ویژه‌ای باید برای آن قائل شد. از این وسیله برای عصاره‌گیری قهوه استفاده می‌کنند و برای اینکه بتواند عصاره اسپرسو را بگیرد رویش قطعه پرتافیلر نصب شده است. خود پرتافیلر محفظه‌ای است که داخل مجراهای ریزی به نام سبد پرتافیلر قرار دارد. این سبد برای دستگاه‌های خانگی فشرده و برای دستگاه‌های صنعتی غیر فشرده است.

قطعه بعدی که در دستگاه اسپرسوساز قرار گرفته، نازل آب جوش نام دارد که همانطورکه از نامش پیداست برای تولید آب جوش از آن استفاده می‌کنند. همچنین یک قطعه به نام نازل بخار در اسپرسوساز وجود دارد که معمولا از جنس استیل است و درونش چند خروجی وجود دارد. هنگام خرید اسپرسوساز بهتر است به این نکته هم توجه نمایید که همه قطعات از کیفیت خوبی برخوردار باشند.

انواع اسپرسوسازهای خانگی و صنعتی

انواع اسپرسوسازهای خانگی و صنعتی

 

اگر قصد خرید اسپرسوساز را دارید، حتما باید انواع آن را بشناسید. قبل از هر چیز لازم است بدانید که دستگاه اسپرسوساز و قهوه‌ساز به هیچ‌عنوان با هم یکی نیستند و نباید آنها را یکی دانست. در اسپرسوساز، آب جوش تولید شده در دستگاه با فشار بالا از درون قهوه عبور می‌کند و این باعث می‌شود قهوه‌اش نسبت به دستگاه قهوه‌ساز غلیظ‌تر باشد. انواع اسپرسوساز موجود در بازار به شرح زیر هستند:

اسپرسوساز دستی

در اسپرسوساز دستی باید آب را به‌صورت جداگانه جوش کرده و بعد به دستگاه اضافه نمایید و بنابراین دیگر به نیروی برق نیاز نخواهید داشت. برای اینکه قهوه تولید شود، شما به نیروی انسان نیاز خواهید داشت. اسپرسوسازهای دستی را می‌توانید در اندازه‌های مختلف در بازار تهیه کنید. اگرچه استفاده از این وسیله کمی سخت است اما قیمت کمتری نسبت به سایر مدل‌ها دارد و معمولا اسپرسوی بسیار باکیفیت و خوش طعمی هم تولید می‌کند.

اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

اسپرسوسازهای نیمه اتوماتیک یک پمپ مخصوص دارند که فشار مورد نیاز را برای تهیه قهوه ایجاد می‌نماید اما باید قهوه را به‌صورت دستی آسیاب کنید. این مدل یک رابط کاربری با کارایی بالا هم دارد و می‌توان آسان‌تر از نوع دستی از آن استفاده کرد اما یقینا به راحتی اسپرسوسازهای اتوماتیک نمی‌توان از آن استفاده کرد.

اسپرسوساز تمام اتوماتیک

اسپرسوسازهای تمام اتوماتیک را باید بهترین و کاربردی‌ترین و البته گران‌ترین اسپرسوساز دانست. برای اینکه بتوانید از این دستگاه استفاده کنید فقط کافی است قهوه را درون قیف بریزید و قهوه خود را به صورت اتوماتیک دریافت نمایید.

برخی از اسپرسوسازهای تمام اتوماتیک موجود در بازار دارای فوم‌ساز شیر توکار هستند و بنابراین می‌توانید با آنها کاپوچینو درست کنید. از آنجایی که این دستگاه الکترونیکی است امکان خراب شدنش هم بیشتر است. همچنین امکان کنترل مراحل دم کشیدن، عطر و طعم اسپرسو هم وجود ندارد.

اسپرسوساز کپسولی

نوع آخر اسپرسوساز که باید به شما معرفی کنیم، اسپرسوساز کپسولی نام دارد که تمام اتوماتیک است. برای استفاده از این دستگاه دانه‌های آسیاب شده قهوه را در کپسول‌های آلومینیومی و بدون هوا استفاده می‌کنند. استفاده از این دستگاه از همه انواع دیگر آسان‌تر است و نیازی به تمیزکار هم ندارد. البته باید بدانید که قیمت کپسول‌ها از قهوه تازه گران‌تر است.

معرفی چند اسپرسوساز محبوب در بازار

معرفی چند اسپرسوساز محبوب در بازار

 

در ادامه چند مورد از بهترین و محبوب‌ترین اسپرسوسازهای موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اسپرسوساز دلونگی

اسپرسوساز دلونگی یکی از محبوب‌ترین اسپرسوسازهای موجود در بازار است. از ویژگی‌های این برند می‌توان به فشار برابر با 15 بار، سیستم کاپوچینوی قابل تنظیم، تکنولوژی منحصر به‌ فرد، مجهز به قطع‌کن خودکار، دارای نازل بخار، قابلیت تولید کف شیر، مخزن آب قابل جابه‌جایی، نشانگر سطح آب و... اشاره کرد.

اسپرسوساز مباشی         

اسپرسوساز مباشی هم طرفداران زیادی در بازار دارد. از میان مهم‌ترین ویژگی‌های این برند می‌توان به پمپ فشار قوی 20 بار، بویلر قوی از جنس آلیاژ آلومینیوم دایکست، فیلتر دوگانه استیل ضد زنگ، توان مصرفی مناسب، سیستم محافظتی در برابر فشار و حرارت، دارای سیستم گرم‌کن فنجان، نازل بخار و سیستم قطع‌ کن خودکار و... اشاره کرد.

اسپرسوساز گاسونیک     

اسپرسوساز گاسونیک نیز یکی از پرآوازه‌ترین برندهای موجود در بازار است. این اسپرسوساز ویژگی‌هایی همچون پمپ فشار قوی 15 بار، دارای مخزن آب متحرک، توان مصرفی مناسب، سیستم حفاظت از گرمای بیش از حد، دارای سیستم فیلتر آب و... را دارد.

اسپرسوساز نسپرسو        

اسپرسوساز محبوب در بازار بعدی که باید بدان اشاره کنیم، نسپرسو نام دارد. این برند از ویژگی‌هایی همچون فشار بخار تا 19 بار، قابلیت تنظیم فاصله نازل با فنجان، سیستم آماده به کار، خاموش شدن خودکار، سیستم چکه‌گیر، مخزن آب قابل جابجایی، سیستم شستشو خودکار، سنسور ضد رسوب و... برخوردار است.

نکات مهم هنگام خرید اسپرسوساز

نکات مهم هنگام خرید اسپرسوساز

 

نکاتی که باید هنگام خرید دستگاه اسپرسوساز بدان توجه کنید، به شرح زیر هستند:

  • هنگام خرید اسپرسوساز ابتدا همه فاکتورها را بررسی کنید و سپس براساس هدف خود بهترین و مناسب‌ترین مدل را انتخاب نمایید.
  • فاکتورهای مهمی که هنگام خرید باید بدان توجه کنید عبارتند از: زمان آماده شدن قهوه، اینکه قرار است از دستگاه خود در خانه استفاده کنید یا در کافی‌شاپ؛ اینکه می‌خواهید کیفیت اسپرسوی تولید شده تا چه حد باشد، بودجه‌ای که برای خرید اسپرسوساز کنار گذاشته‌اید چقدر است، می‌خواهید تعداد دیگ‌های بخار موجود در دستگاهتان چقدر باشد، می‌خواهید تعداد بویلرهای دستگاهتان چقدر باشد و...
  • هنگام خرید حتما توجه داشته باشید که اسپرسوساز دارای گارانتی باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید آن را برطرف کنید.
  • دستگاهی را انتخاب کنید که از امکانات خوبی همچون صفحه نمایش، فیلتر و... برخوردار باشد.
  • حواستان به سایز دستگاهی که انتخاب می‌کنید باشد. این سایز را باید براساس تعداد افرادی که قرار است از این دستگاه استفاده می‌کنند، انتخاب کنید.

کلام آخر

در این مطلب درباره انواع اسپرسوساز و محبوب‌ترین مدل‌های این وسیله در بازار حرف زدیم. پش از خواندن این نوشته باید تفاوت بین اسپرسوساز دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک را بدانید و بتوانید یک گزینه مناسب برای خرید انتخاب کنید.

اگر نکته دیگری درباره اسپرسوساز وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

 

 


محصولات مرتبط