تفاوت قهوه ساز با اسپرسوساز; کدام مناسب من است؟

تفاوت قهوه ساز با اسپرسوساز; کدام مناسب من است؟

امروزه صرف انواع نوشیدنی های کافئین دار، در میان مردم بسیار رواج یافته است. به گونه ای که بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای آن که هر روز به کافی شاپ مراجعه کنند، اقدام به خرید قهوه ساز یا اسپرسوساز کنند، تا بتوانند نوشیدنی دلخواه خود را در منزل یا محل کار میل کنند. یکی از بزرگترین چالش هایی که افراد با آن مواجه هستند، تفاوت قهوه ساز با اسپرسوساز می باشد. اگر شما هم می خواهید از تفاوت قهوه ساز با اسپرسوساز مطلع شوید، حتما تا پایان این مطلب همراه ما باشید.


اسپرسوساز چیست؟


همانطور که می‌دانید اسپرسو یک نوشیدنی اصیل ایتالیایی می باشد و در زمان های قدیم نوشیدن آن در ایتالیا رواج داشته است، اما به مرور زمان و در حال حاضر، یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های جهان محسوب می شود.
پیش از خرید دستگاه اسپرسوساز بهتر است با دستگاه اسپرسوساز آشنا شوید. دستگاه های اسپرسوساز در واقع یک دستگاه قهوه ساز پایه هستند و تنها جهت ساخت اسپرسو از آن استفاده نمی کنند.
در حقیقت الگوی طراحی دستگاه های اسپرسوساز که امروزه تولید می شوند، همگی برگرفته از اولین دستگاه اسپرسوساز بیزرا هستند که به مرور زمان تکمیل یافته اند. به طور کلی سیر تکامل مکانیزم انواع دستگاه های اسپرسوساز به شرح زیر می باشد.


• نیرو محرکه بخار
• نیرو محرکه پمپی
• نیرو محرکه اهرمی
• نیرو محرکه هوا پمپ


متناسب با میزان حرارت آب و موارد دیگر می توان برای ساخت انواع دیگر قهوه ها، مانند دوپیو از آن استفاده کرد. دستگاه های اسپرسوساز در برند های مختلف تولید می شوند و در بازار عرضه می گردند. به عنوان مثال دستگاه اسپرسوساز دلونگی یکی از برند های معروفی است که با توجه به عملکرد فوق‌العاده ای که دارد، در مقایسه با سایر رقبای خود، از قیمت بسیار مناسبی برخوردار می باشد.
پس از اطلاع پیدا کردن از تفاوت قهوه ساز با اسپرسوساز می توانید به راحتی محصول مورد نظر خود را با توجه به کاربرد آن انتخاب کنید و از نوشیدنی های دلپذیری که توسط دستگاه خود آماده می کنید، لذت ببرید.

کاربرد اسپرسوساز

کاربرد اسپرسوساز

 


هنگام خرید دستگاه های اسپرسوساز و قهوه ساز، اغلب افراد با این سؤال مواجه می شوند که بهتر است اسپرسوساز بخرم یا قهوه ساز ؟ جهت پاسخ به این سؤال، بهتر است ابتدا با عملکرد هر یک از دستگاه ها آشنا شوید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. اگر قصد خرید دستگاه اسپرسوساز را دارید، حتما به کاربرد آن که در ادامه توضیح خواهیم داد، دقت بفرمایید.
عملکرد دستگاه اسپرسوساز به صورت زیر می باشد.

  • اتوماتیک
  • نیمه اتوماتیک


جهت تهیه اسپرسو، آب جوش باید با یک فشار بسیار زیاد، از بین پودر های قهوه گذر کند، مقدار فشار بستگی به نوع دستگاه اسپرسوساز دارد.
عملکرد دستگاه های اسپرسوساز به این شکل می باشند که آب جوش از بین پودر های قهوه با یک فشار زیاد عبور می کند. مقدار این فشار با توجه به نوع دستگاه اسپرسوساز شما، مشخص می شود.
در برخی از دستگاه ها، مقدار فشار توسط پیستون دستی و در بعضی از مدل ها، از طریق بخار یا پمپ تولید می گردد. به طور کلی اسپرسوساز ها به دو شکل نیمه خودکار و اتوماتیک در بازار عرضه می شوند.

پیشنهاد می‌شود: راهنمای خرید اسپرسوساز دلونگی

 

قهوه ساز چیست؟

قهوه ساز چیست؟

 


پیش از خرید دستگاه قهوه ساز بهتر است با این دستگاه کاربردی آشنا شوید. جهت تهیه قهوه توسط دستگاه قهوه ساز، ابتدا باید آب را گرم کرده و پس از گرم شدن در دانه های آسیاب شده قهوه ریخت. اغلب دستگاه های قهوه ساز مدرن، قابلیت تنظیم کردن زمان و دم کردن خودکار را دارند.
پس از آن که آب داغ به روی قهوه ریخته می شود، عصاره قهوه به همراه آب از طریق فیلتر دستگاه، به داخل لیوان فرو می ریزد.
شما متناسب با سلیقه شخصی و بودجه خود می توانید از انواع مختلف قهوه ساز ها تهیه کنید. همانطور که می‌دانید انواع مختلف دستگاه های قهوه ساز در بازار وجود دارند، اما اگر قصد خرید یک قهوه ساز بسیار حرفه ای و عالی را دارید، به شما خرید قهوه ساز بوش را توصیه می کنیم.



اسپرسوساز بخرم یا قهوه ساز؟


اکنون که با عملکرد دستگاه های اسپرسوساز و قهوه ساز آشنایی پیدا کرده اید، جهت پاسخ به این سؤال که اسپرسوساز بخرم یا قهوه ساز ؟ بهتر است ابتدا از تفاوت قهوه ساز با اسپرسوساز مطلع شوید.
یکی از تفاوت های قهوه ساز با اسپرسوساز، عملکرد متفاوت این دو دستگاه می باشد. شاید در اولین نگاه، احساس کنید این دو دستگاه دارای عملکرد یکسان می باشند، اما در واقعیت دارای تفاوت های بسیار زیادی هستند.
دومین تفاوت قهوه ساز با اسپرسوساز روش مختلف آسیاب کردن دانه های قهوه می باشد. جهت تهیه نوشیدنی توسط دستگاه اسپرسوساز، پودر های قهوه را کاملا آسیاب می کنند، اما در دستگاه قهوه ساز، از دانه های درشت تر قهوه استفاده می کنند.
سومین تفاوت قهوه ساز با اسپرسوساز روش دم کردن قهوه می باشد. نوشیدنی در داخل دستگاه اسپرسوساز، به مدت 30 ثانیه آماده می شود. در دستگاه قهوه ساز، به دلیل درشت بودن دانه های قهوه، حدودا باید ده دقیقه صبر کنید تا قهوه شما آماده شود.
از دیگر تفاوت قهوه ساز با اسپرسوساز می توان به نحوه تمیز کردن دستگاه اشاره کرد. با توجه به این که طراحی دستگاه قهوه ساز در مقایسه با اسپرسوساز، ساده‌تر می باشد، جدا کردن اجزا و قطعات دستگاه قهوه ساز و تمیز کردن آن ها، نسبت به دستگاه های اسپرسوساز بسیار ساده‌تر می باشد.
از هر فنجان قهوه ای که توسط دستگاه های قهوه ساز آماده می شود، حدود 225 میلی‌متر آن را قهوه تشکیل می دهد و حدود 95 تا 165 گرم از آن را کافئین تشکیل می دهد. حال اگر بخواهید یک فنجان قهوه توسط دستگاه اسپرسوساز تهیه کنید، حدود 375 الی 520 میلی گرم آن از کافئین می باشد.
قیمت دستگاه اسپرسوساز و قهوه ساز، اساسی ترین تفاوت قهوه ساز با اسپرسوساز می باشد. دستگاه های قهوه ساز از طراحی ساده تری نسبت به دستگاه های اسپرسوساز برخوردار هستند. بنابراین قیمت قهوه ساز در مقایسه با اسپرسوساز، مناسب تر می باشد.


نتیجه گیری


با توجه به نکاتی که در این مطلب گفته شد، پس از بررسی تفاوت قهوه ساز با اسپرسوساز اکنون می توانید با توجه به نیاز خود به خرید دستگاه قهوه ساز یا اسپرسوساز بپردازید.
اگر هدف شما از خرید این دو دستگاه، تهیه نوشیدنی های حرفه ای می باشد، به شما خرید دستگاه اسپرسوساز را پیشنهاد می کنیم. در واقع باید با توجه به نوع قهوه مورد علاقه و نوع کاربری خود، دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
پس از دانستن تفاوت قهوه ساز با اسپرسوساز اکنون می‌دانید که، دستگاه قهوه ساز بیشتر مناسب قهوه های دمی می باشند که به صورت فیلتری یا قطره ای عمل می کند و دستگاه اسپرسوساز جهت نوشیدنی های تخصصی تر مناسب می باشد.
شما می توانید جهت خرید هر کدام از دستگاه های فوق به فروشگاه اینترنتی mahcenter.com مراجعه کرده و انواع مدل های مختلف دستگاه های اسپرسوساز و قهوه ساز را به همراه مشخصات هر یک مشاهده کنید. همچنین می توانید از تجربه کارشناسان و مشاورین مجموعه استفاده کنید تا بتوانید بهترین انتخاب خود را از میان انواع این محصولات داشته باشید.


 

هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.