راهنمای خرید اسپرسوساز دلونگی

راهنمای خرید اسپرسوساز دلونگی

در این مطلب قصد داریم به بررسی راهنمای خرید اسپرسوساز دلونگی بپردازیم. برند دلونگی یکی از محبوب‌ترین برندها در تولید دستگاه اسپرسوساز می‌باشد که نه تنها در بازارهای داخلی بلکه در بازارهای جهانی و بین المللی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. این برند رقابت نزدیکی با اسپرسوساز مباشی دارد. اغلب افرادی که به دنبال خرید اسپرسوساز هستند تحقیقات خود را راجع به این دو برند انجام می‌دهند و بعد از آنکه بهترین تصمیم را گرفتند به سراغ فروشگاه لوازم خانگی می‌روند. اگر شما هم قصد خرید این دستگاه را دارید و می‌خواهید نوشیدنی‌های خوش طعم در منزل تهیه کنید با راهنمای خرید اسپرسوساز دلونگی همراه باشید.

 

نکات مهم قبل از خرید اسپرسوساز دلونگی


در راهنمای خرید اسپرسوساز دلونگی باید به نکاتی اشاره کنیم که نقش پررنگی در کیفیت دستگاه ایفا می‌کنند. قبل از هر چیز به تعریفی از این دستگاه می‌پردازیم. اسپرسوساز بهترین دستگاه برای تهیه قهوه و نوشیدنی‌هایی همچون موکاتو، لاته و… می‌باشد. نحوه آماده‌سازی قهوه به وسیله این دستگاه متفاوت با سایر دستگاه‌ها می‌باشد. مکانیزم آن به این شکل است که آب جوش با فشار زیاد از میان دانه‌های قهوه عبور می‌کند و گذر بخار از روی دانه‌های آسیاب شده باعث می‌شود تا قهوه‌ای با غلظت بالا بدست آید. به همین دلیل می‌توان گفت که قهوه اسپرسو از نظر طعم تفاوت زیادی با قهوه‌های معمولی دارد. در ادامه به بررسی راهنمای خرید اسپرسوساز دلونگی می‌پردازیم.
لازم به ذکر است که اسپرسوسازهای موجود در بازار از جمله برند دلونگی، به دو دسته تقسیم می‌شوند که شامل برقی و گازی (موکاپات) هستند. قهوه ساز موکاپات یا گازی از قیمت کمتری نسبت به نوع برقی برخوردار است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر بودجه کمی در اختیار دارید به سراغ خرید این دستگاه بروید. تمام مراحل تهیه قهوه به شکل دستی می‌باشد و طعم و مزه قهوه با نوع برقی متفاوت خواهد بود. نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم راجع به اسپرسوسازهای برقی است.
توان دستگاه اسپرسو
نخستین فاکتوری که در هنگام خرید دستگاه اسپرسوساز باید مدنظر قرار دهید توان دستگاه است. هر چه توان دستگاه بیشتر باشد به این معناست که انرژی بیشتری برای ایجاد گرما دارد و در نهایت قادر به تهیه یک قهوه خوش طعم خواهید بود. با افزایش گرمای دستگاه، طعم واقعی قهوه را متوجه خواهید شد. اگر اسپرسوساز از توان کمی برخوردار باشد و المنت‌های تعبیه شده در آن ضعیف باشند مدت زمان آماده‌سازی آب جوش را طولانی می‌کند. علاوه بر آن توان پمپ نیز اهمیت دارد. با افزایش توان پمپ بخار آب تولیدی با فشار بیشتری به لوله‌ها وارد می‌شود و از ذرات قهوه عبور می‌کند و این امر سبب آزاد شدن طعم واقعی قهوه است.

 

پیشنهاد می‌شود: رسوب‌زدایی قهوه ساز + آموزش گام به گام

 

امکان تهیه انواع نوشیدنی

 

امکان تهیه انواع نوشیدنی

 


در راهنمای خرید اسپرسوساز دلونگی باید به قابلیت تهیه انواع نوشیدنی توسط دستگاه اشاره کنیم. قبل از هر چیز دستگاه‌هایی را انتخاب کنید که چندکاره هستند و علاوه بر قهوه، می‌توانند کاپوچینو، قهوه فرانسوی، لاته و… را نیز با بهترین کیفیت آماده کنند. دستگاه‌های چندکاره از توان بیشتری برخوردار هستند و معمولا از دو المنت با دو توان متفاوت کمک می‌گیرند.


کیفیت پرتافیلتر


از مهم‌ترین ویژگی‌های برند دلونگی، کیفیت پرتافیلتر آن است. این بخش از دستگاه در جنس‌های مختلف از جمله پلاستیک و استیل تولید می‌شود و نقش مهمی در وزن پرتافیلتر دارد. قطعا استفاده از استیل، استحکام دستگاه را بیشتر می‌کند. جالب است بدانید که برخی از پرتافیلترها علاوه بر پودر قهوه، می‌توانند از کپسول یا پدقهوه نیز استفاده کنند. به این معنا که پودر قهوه در دسترس شما نبود با کپسول هم بتوانید یک اسپرسوی خوشمزه را تهیه کنید. پرتافیلترها در دو نوع فشرده و غیرفشرده تولید می‌شوند که نوع فشرده آن بهتر می‌باشد.


جنس بدنه اسپرسوساز


یک دستگاه اسپرسوساز همانند سایر لوازم خانگی در معرض خطراتی از جمله ضربه و شکستگی قرار دارد. بهتر است جنس بدنه دستگاه از نوعی باشد که علاوه بر استقامت در برابر ضربات ناگهانی، از زیبایی و جلوه خوبی نیز برخوردار باشد. برخی از محصولات از بدنه‌ای تمام استیل تولید می‌شوند. اما برخی دیگر به شکل ترکیبی از استیل و پلاستیک ساخته می‌شوند. اگر قیمت برای شما اهمیت ندارد به سراغ دستگاه‌هایی بروید که تمام استیل هستند. در غیر این صورت قیمت بدنه‌های پلاستیک و استیل ارزان‌تر است. زیرا استیل نسبت به پلاستیک از طول عمر بالاتری برخوردار می‌باشد و اگر در معرض گرمای زیاد قرار بگیرد تغییر حالت و فرم نمی‌دهد.


جنس فیلتر اسپرسوساز


فیلتر آن بخش از دستگاه می‌باشد که به طور دائم با آب و بخار آب در تماس است. اگر جنس فیلتر مرغوب نباشد دچار مشکلاتی مانند زنگ زدگی و خرابی می‌شود. این موضوع می‌تواند در طولانی مدت، تاثیرناخوشایندی بر طعم قهوه بگذارد. استیل بهترین متریال برای این قطعه محسوب می‌شود. زیرا مقاومت بالایی در برابر اکسیداسیون دارد.


میزان صدا و لرزش


در راهنمای خرید اسپرسوساز دلونگی بر این موضوع تاکید می‌کنیم که به سراغ دستگاه‌هایی بروید که از پایه ضد لغزش برخوردار هستند. بسیاری از اسپرسوسازهای دلونگی دارای این پایه‌ها می‌باشند. دستگاه‌هایی که صدا و لرز زیادی دارند آسایش اطرافیان را سلب می‌کنند. اگر قصد دارید خرید را از فروشگاه‌های حضوری انجام دهید حتما درباره این ویژگی از فروشنده سوال کنید. در غیر این صورت اگر به سراغ فروشگاه‌های اینترنتی می‌روید قبل از خرید، نظرات کاربران را مطالعه کنید و مشخصات فنی را بخوانید.


فیلتر تصفیه آب شهری


دستگاه‌هایی که از فیلتر تصفیه آب برخوردار هستند باعث می‌شوند تا عطر قهوه بالای ۹۰٪ آزاد شود و طعم اصیل آن نمایان شود. همچنین از انسداد لوله‌های بخار در طول زمان جلوگیری شده و عمر دستگاه را افزایش می‌دهد. فیلتر تصفیه آب شهری تمام املاح و بوی بد آب را به خود جذب می‌کند و از انتقال آن به قهوه جلوگیری می‌کند.

 

پیشنهاد می‌شود: تفاوت قهوه ساز با اسپرسوساز; کدام مناسب من است؟

 

بهترین مدل‌های اسپرسوساز دلونگی

 

بهترین مدل‌های اسپرسوساز دلونگی


پس از آنکه به راهنمای خرید اسپرسوساز دلونگی پرداختیم نوبت به این می‌رسد که بهترین مدل‌ها را به شما عزیزان معرفی کنیم. بسیاری از افراد با مطالعه این مطلب دچار سردرگمی شده‌اند و نمی‌دانند که کدام یک از مدل‌های دلونگی، دارای ویژگی‌های مذکور هستند و می‌توانند یک قهوه اصیل را برای آن‌ها آماده کند.


مدل EC850-M


اسپرسوساز دلونگی مدل EC850-M از برند محبوب دلونگی دستگاهی بسیار قدرتمند محسوب می‌شود که توان موتور آن ۱۴۵۰ وات و فشار بخار آن ۱۵ بار است. امکان تهیه انواع نوشیدنی از جمله کافه لاته، آب جوش، شیر گرم، اسپرسو و… با این دستگاه امکان‌پذیر است. یک کنترل پنل بر روی دستگاه تعبیه شده که توسط شما قابل کنترل است. لازم به ذکر است که این دستگاه دارای مخزن برای دانه‌های قهوه نیست و باید یک آسیاب قهوه به طور جداگانه برای آن تهیه کنید تا بتوانید از قهوه آسیاب شده در دستگاه مدل EC850-M استفاده کنید. این دستگاه دارای سیستم گرم کردن فنجان نیز می‌باشد. بدنه این دستگاه تمام استیل است و از نظر مصرف انرژی، در جایگاه مناسبی قرار دارد. حجم مخزن آن ۱ لیتر است و از دو نازل برخوردار می‌باشد.


مدل EC ۷۸۵


توان موتور اسپرسوساز دلونگی مدل EC ۷۸۵.۱۳۰۰ وات می‌باشد و فشار بخار آن ۱۵ بار است. امکان تهیه نوشیدنی‌های لاته، کاپوچینو، اسپرسو و آب جوش با این دستگاه وجود دارد. از ویژگی‌های مدل EC ۷۸۵ می‌توان به سیستم دارای حالت آماده به کار اشاره کرد که به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از دستگاه استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به سیستم گرم کردن فنجان اشاره کرد. این دستگاه دارای سه حالت گوناگون برای خاموش شدن خودکار است که سبب صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد. در خصوص راهنمای خرید اسپرسوساز دلونگی مدل EC ۷۸۵ باید بگوییم که بدنه آن از پلاستیک و استیل ساخته شده و حجم مخزن آب آن ۱.۱ لیتر است و از دو نازل برخوردار می‌باشد.


مدل BCO ۴۲۱


اسپرسوساز دلونگی مدل BCO ۴۲۱ از دستگاه‌هایی محسوب می‌شود که از توان موتور بسیار بالا یعنی ۱۷۵۰ وات برخوردار است. فشار بخار آن ۱۵ بار می‌باشد و امکان تولید نوشیدنی‌هایی همچون اسپرسو، ماکیاتو، لاته، کاپوچینو و آب جوش می‌باشد. این دستگاه از صفحه نگهدارنده قوری به منظور داغ نگهداشتن قهوه برخوردار است. ظاهر آن بسیار مدرن و بدنه‌ای پلاستیکی دارد. روکش آن از استیل ضد زنگ است و حجم مخزن آب ۱.۲ لیتری دارد. دو نازل خروجی برای آن تعبیه شده و از سینی چکه گیر به منظور جلوگیری از کثیف شدن دستگاه استفاده شده است.

 
هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.