طرز تهیه کاپوچینو کافی شاپی!

طرز تهیه کاپوچینو کافی شاپی!

عنوان این متن طرز تهیه کاپوچینو است. خوب است بدانید، طرز تهیه کاپوچینو نیاز به تکنیک‌هایی دارد که بدون آن‌ها نمی‌توان یک فنجان کاپوچینو ناب ارائه داد. قبل از هر چیزی لازم است تا شما وسایل کار و مواد اولیه این نوع نوشیدنی پرطرفدار را در اختیار داشته باشید. خوب است بدانید، کاپوچینو یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین قهوه ها در همه کافی شاپ های دنیا است. این قهوه اولین بار توسط باریستاهای ایتالیایی سرو شد و خیلی زود علاقه‌مندان زیادی در اروپا و دیگر قاره ها پیدا کرد.

 


کاپوچینو

 

کاپوچینو


طرز تهیه کاپوچینو نیاز به دقت بالایی دارد. قبل از هر چیزی اجازه بدهید، درباره خود کاپوچینو با شما گفتگو کنیم. این اطلاعات می‌تواند دامنه معلومات شما را در این زمینه بیشتر کرده و با میل و رغبت بیشتری به تهیه کاپوچینو بپردازید. این نوشیدنی در اصل به معنای کلاه سفید می‌باشد. هر چند که خاستگاه این نوشیدنی، ایتالیا بوده است اما باریستاهای آمریکایی سود بیشتری از این نوشیدنی عاید خود می‌کنند. دلیل این امر راه اندازی مجموعه کافی شاپ‌هایی است که در تمامی قاره‌ها تاسیس کرده‌اند. در واقع آنها بیشترین فروش را در این زمینه در اختیار دارند.
طرز تهیه کاپوچینو همانطور که گفته شد، نیاز به وسایل کار مخصوصی دارد. شما قبل از هر چیزی لازم است اسپرسوساز خانگی خود را از یک فروشگاه لوازم خانگی معتبر تهیه کنید. یکی از بهترین فروشگاه ها برای لوازم منزل فروشگاه مه سنتر است. خوب است بدانید، یکی از بهترین برندهای این دستگاه، اسپرسوساز دلونگی بوده که در بین انواع مختلف اسپرسوسازها بیشترین استقبال از آن به عمل آمده است. وقتی همه مواد لازم و تجهیزات کافی در این زمینه را فراهم کردید، نوبت آن می رسد که هنرتان را به نمایش بگذارید. مطمئنا قهوه کاپوچینوی شما با آنچه که به صورت پودر آماده کاپوچینو فروخته می شود، متفاوت خواهد بود.
آموختن طرز تهیه کاپوچینو می تواند یک ضرورت و نیاز ویژه برای کسانی باشد که می خواهند تجربه نابی در نوشیدن این نوع قهوه داشته باشند. متاسفانه به دلیل این که قیمت کاپوچینو در کافی شاپ برای مصرف کننده ایرانی گران تمام می شود، افراد کمی می توانند از طعم بی نظیر این قهوه که سلطان همه نوشیدنی ها است، لذت ببرند. نکته جالب دیگر این که کاپوچینو در ایتالیا هنگام صبح سرو می شود و در آمریکا مردم ترجیح می دهند آن را پس از صرف شام میل کنند.

 

 

مواد لازم برای تهیه کاپوچینو

 

مواد لازم برای تهیه کاپوچینو


برای طرز تهیه کاپوچینو نیاز است این اقلام را تهیه کنید. شما برای تهیه این نوع قهوه حتما لازم است که دستگاه اسپرسوساز یا موکاپات در اختیار داشته باشید. البته با کمک فرنچ پرس نیز می‌توان یک فنجان کاپوچینو تهیه کرد. برای تهیه کاپوچینو قهوه اسپرسو بهترین گزینه است. شیر پرچرب نیز از دیگر موادی است که باید از آن استفاده کنید. رنده شکلات و پودر دارچین نیز فراموش نشود.

طرز تهیه کاپوچینو با کمک فرنچ پرس نیازمند دو مرحله است. در این دو مرحله می بایست قهوه آماده و فوم گیری شیر انجام شود. برای تهیه این نوشیدنی به این مواد نیاز داریم:
• پودر قهوه دانه درشت: هفت الی چهارده گرم
• شیر: یک فنجان
• شکر: یک قاشق در صورت دلخواه
• پودر کاکائو یا دارچین: برای تزیین کمی
طرز تهیه کاپوچینو با دستگاه فرنچ پرس این‌گونه است که باید قهوه اسپرسو را آماده کرده و آن را ته فنجان بریزیم. در مرحله بعد، شیر جوش آمده را به آرامی روی اسپرسو بریزید. بعد از این مرحله می‌بایست با دقت فوم شیر را اضافه کنید به نحوی که یک لایه تشکیل دهد. حالا نوبت اضافه کردن پودر دارچین است. می توانید از پودر کاکائو نیز استفاده کنید. برای تهیه فوم شیر نیاز است که مقدار کمی شیر گرم داخل فرنچ پرس بریزید و اهرم دستگاه را سریع به طرف پایین و بالا حرکت دهید، شیر گرم به راحتی تبدیل به فوم می‌شود.

 

طرز تهیه کاپوچینو حرفه ای بدون دستگاه

 


طرز تهیه کاپوچینو حرفه ای بدون دستگاه


اگر در خانه هیچ دستگاهی ندارید، ما به شما طرز تهیه کاپوچینو حرفه‌ای بدون دستگاه را آموزش می‌دهیم. برای این منظور کافی است این مواد را تهیه کنید:
• یک قاشق غذاخوری نسکافه
• یک قاشق غذاخوری شکر
• دو قاشق غذاخوری آب جوش
• شیر داغ به میزان لازم
این دستور دارای دو مرحله است. مرحله نخست، مخلوط کردن مواد می‌باشد. نسکافه، آب و شکر را توی کاسه‌ای بریزید و خوب مخلوط کنید. حالا با هم‌زن دستی یا برقی خیلی سریع مواد را هم بزنید تا مخلوطی کرم رنگ و غلیظ تولید شود. یک قاشق از این کرم غلیظ را داخل فنجان ریخته و به آن شیر داغ اضافه می‌کنیم. در مرحله آخر یک لایه خامه یا شکلات رنده شده می‌ریزیم .

 

 

پیشنهاد می شود: به همین سادگی فوم شیر بگیر!

 

طرز تهیه کاپوچینو خانگی به وسیله دستگاه اسپرسوساز

 

طرز تهیه کاپوچینو خانگی به وسیله دستگاه اسپرسوساز


در ادامه طرز تهیه کاپوچینو با کمک دستگاه اسپرسوساز خانگی را به شما آموزش می‌دهیم. برای این منظور، این مواد را تهیه فرمایید و طبق این متن، مراحل را طی کنید:
• دویست میلی لیتر شیر پرچرب
• هشت گرم قهوه
• شکلات رنده شده به قدر کافی
این مدل قهوه کاپوچینو نیز دارای دو مرحله است. در وهله نخست اسپرسو را دم می‌کنیم. برای این کار کافی است پودر قهوه را درون سبد دستگاه اسپرسوساز خانگی ریخته و به وسیله تمپر آن را فشرده می‌کنیم تا خوب پرس شود. حالا نوبت آن است که دستگاه را روشن کرده تا مواد را داغ کند. در انتهای این مرحله یک فنجان زیر دستگاه گذاشته تا اسپرسو داخل آن سرازیر شود.
طرز تهیه کاپوچینو در مرحله دوم آن، تهیه کف شیر می باشد. هنگامی که اسپرسو آماده شد، دکمه بخار را می زنیم و صبر می کنیم تا داغ شود. سپس شیر را درون شیر جوش می ریزیم. بسیار مهم است که سر نازل بخار را کنار شیرجوش بگذاریم و دکمه بخار را بزنیم تا فوم شیر ظاهر شود. حالا شیرجوشیده شده را روی قهوه اسپرسو بریزید و روی آن را با شکلات رنده شده تزیین نمایید. می توانید از دیگر طعم دهنده ها نیز برای بهبود طعم قهوه استفاده کنید. خوبی این روش در این است که می توانید از پودرهای آماده مخصوص کاپوچینو و حتی از قهوه فوری نیز استفاده کنید.

 

نتیجه گیری


در این متن با چند روش طرز تهیه کاپوچینو آشنا شدیم و دانستیم این نوع نوشیدنی گرم که از خانواده قهوه به شمار می رود در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را دارد. اگر در خانه هیچ نوع دستگاه برقی برای تهیه قهوه نداشتید، باز هم می توانید این نوشیدنی مطبوع و لذیذ را تهیه کنید. تنها کافی است مراحلی را که در این نوشتار گفته شد، با دقت عمل کرده و لایه های مختلف قهوه را روی هم قرار دهید. اگر به دنبال قهوه ای هستید که چرب، شیرین و با تلخی کم باشد، به شما قهوه عربیکا را توصیه می کنیم.

 

 

 
هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.