مقایسه اسپرسوساز مباشی و دلونگی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه

مقایسه اسپرسوساز مباشی و دلونگی

قهوه اکنون به یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌هایی تبدیل شده که آدم‌ها در کشورها مختلف حداقل روزی یک فنجان از آن را می‌نوشند. به همین دلیل است که اسپرسوسازها به یکی از لوازم ضروری خانه‌ها تبدیل شده‌اند و بسیاری دنبال این هستند که اسپرسوسازی خوب و باکیفیت در خانه داشته باشند. شرکت‌های زیادی به تولید اسپرسوساز می‌پردازند که دلونگی و مباشی از محبوب‌ترین آنها هستند. در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی این دو برند، به مقایسه اسپرسوساز مباشی و دلونگی بپردازیم.

اسپرسوساز مباشی

مباشی یک شرکت ژاپنی تولید لوازم خانگی است که سال 2012 تاسیس شده و اکنون بیش از 350 محصول تولید می‌کند. مباشی در زبان ژاپنی به معنای سنگ است و بنیان‌گذاران این شرکت این نام را به این دلیل انتخاب کرده‌اند که مدعی‌اند محصولاتی به سرسختی سنگ تولید می‌کنند. 

بیش از یک دهه فعالیت این شرکت که دفتر مرکزی آن در دبی قرار دارد ثابت کرده است که ادعای بنیان‌گذاران مباشی بی‌اساس هم نیست؛ محصولات این شرکت واقعا به سرسختی سنگ هستند و علاوه بر آن تنوع، کیفیت، زیبایی و البته قیمت مناسبی هم دارند. 

بسیاری از مردم در سراسر جهان، این برند را با اسپرسوساز مباشی می‌شناسند. این اتفاق بی‌دلیل نیست؛ اگرچه مباشی به تولید انواع لوازم خانگی می‌پردازد، اسپرسوسازهای آن محبوب‌ترین محصولات این شرکت هستند و مباشی هر چند به نسبت دیگر تولیدکنندگان مشهور اسپرسوساز، سابقه کمتری دارد، اما توانسته جای خود را در بازار این محصول باز کند. 

اگر به دنبال خرید اسپرسوساز هستید، مدل‌های مباشی گزینه‌های مناسبی هستند. این شرکت تاکنون ده‌ها نوع اسپرسوساز تولید کرده که مدل ME-CCM2052 با 18 ماه گارانتی و 96 ماه خدمات پس از فروش یکی از بهترین مدل‌های آن است. توان این دستگاه 1770 وات و فشار بخار آن 20 است. این اسپرسوساز امکان آسیاب قهوه و گرم کردن فنجان را به شما می‌دهد. 

اگر دنبال یک اسپرسوساز با قیمت پایین‌تر هستید، مدل ME-CM2053 مباشی را انتخاب کنید که تقریبا همه امکانات اسپرسوساز مدل قبلی را دارد و اگر باز هم دنبال اسپرسوسازی با قیمت مناسب‌تر هستید، مدل ME-ECM 2038 مباشی گزینه مناسبی است. این مدل توان 1350 وات دارد و مجهز به سیستم قطع خودکار و فیلتر متحرک قابل شستشوست. 

اسپرسوسازهای مباشی مدل 2500، ECM 2026 و ME-CCM2024 هم دستگاه‌هایی با کیفیت و قیمت مناسب هستند. 

مباشی

اسپرسوساز دلونگی 

دلونگی یک برند ایتالیایی با بیش از 100 سال سابقه تولید اسپرسوساز و دیگر لوازم مربوط به قهوه است که به عنوان یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان اسپرسوساز شناخته می‌شود. 

این شرکت در سال 1902 تاسیس شد و در سال 1985 اولین اسپرسوساز برقی خود را به بازار عرضه کرد. وقتی دلونگی توانست مالکیت انحصاری کنوود انگلستان را به دست آورد به بازارهای آسیا راه یافت و توسعه زیادی پیدا کرد. دلونگی اکنون با سازماندهی ۱۳ بخش تولیدی و ۳۰ شرکت توزیع کننده بین‌المللی، محصولات خود را در بیش از ۷۵ کشور جهان، از جمله ایران به فروش می‌رساند. 

کیفیت محصولات دلونگی باعث شده این شرکت طرفداران متعصب و همیشگی خود را داشته باشد. بسیاری از قهوه خورهای حرفه‌ای، فقط اسپرسویی را می‌نوشند که با یک دستگاه ساخت دلونگی آماده شده باشد. تنوع، کیفیت و راحتی کار با اسپرسوسازهای دلونگی ویژگی‌هایی هستند که برخی معایب تولیدات این شرکت از جمله بزرگی برخی دستگاه‌ها و قیمت آنها را پوشش می‌دهند. 

اگر دنبال خرید اسپرسوساز دلونگی هستید، مدل BCO431.S دستگاهی است که امتحانش را پس داده است. این اسپرسوساز 1750 وات توان دارد و جز اسپرسو، می‌توانید کاپوچینو، لاته، ماکیاتو، آمریکانو، فرانسه، ترک و هات چاکلت نیز با آن تهیه کنید.

مدل Dedica EC685 دلونگی نیز یک دستگاه جمع و جور است که نوشیدنی‌های باکیفیت به شما تحویل می‌دهد. مدل‌های BCO421، EC685، EC850M و EC9 هم اسپرسوسازهای پرطرفداری هستند. 

دلونگی

اسپرسوساز مباشی بهتر است یا دلونگی

اکنون که با دو برند مطرح اسپرسوساز آشنا شدید ممکن است این سؤال برایتان پیش آمده باشد که اسپرسوساز مباشی بهتر است یا دلونگی؟

قهوه از آن نوع نوشیدنی‌هاست که وقتی چند بار آن را می‌نوشید به سرعت برای خود در زندگی شما جا باز می‌کند و نوشیدن آن تبدیل به عادتی روزانه می‌شود. بسیاری از علاقه‌مندان به قهوه، زمان دقیقی برای نوشیدن آن دارند و به همین ترتیب خیلی برایشان مهم است که قهوه‌ای بنوشند که حسابی آنها را سر حال بیاورد و برای ادامه فعالیت روزانه به آنها انرژی بدهد. اینطور وسواس به خرج دادن در انتخاب یک اسپرسوساز مناسب بی‌دلیل نیست و چون شرکت‌های مختلفی به تولید این دستگاه می‌پردازند، شناخت ویژگی‌های محصولات متنوع موجود در بازار برای انتخاب درست، ضروری است. 

اگر از میان برندهای مختلف تولید اسپرسوساز، مباشی و دلونگی را انتخاب کرده‌اید، هر چند مقدار زیادی از مسیر انتخاب را طی کرده‌اید، اما هنوز هم باید ادامه دهید. در ادامه به مقایسه اسپرسوساز مباشی و دلونگی می‌پردازیم تا امکان یک انتخاب خوب فراهم شود. 

واقعیت این است که بسته به سلیقه، نوع استفاده، اندازه آشپزخانه یا جایی که اسپرسوساز را در آن می‌گذارید و همچنین هزینه‌ای که می‌خواهید بابت خرید یک اسپرسوساز بپردازید، می‌توانید برند مباشی یا دلونگی را انتخاب کنید. محصولات هر دو این شرکت‌ها باکیفیت هستند و استانداردهای یک اسپرسوساز خوب را دارند. هر چند دلونگی یکی از با سابقه‌ترین برندهای تولید اسپرسوساز است و معمولا از این تجربه به عنوان امتیازی منحصر به فرد یاد می‌کند، اما مباشی نیز با یک شروع خوب و استفاده از تجارب دیگر شرکت‌ها در کنار تکنولوژی‌ روز، تولیداتی دارد که در نوع خود عالی هستند. 

معمولا از تنوع محصول به عنوان یکی از مزایای مباشی یاد می‌کنند. هر چند این شرکت کمتر از 15 سال است که کار خود را شروع کرده، ولی ده‌ها مدل اسپرسوساز به بازار فرستاده است. علاوه بر این، کار کردن با اسپرسوسازهای مباشی راحت‌تر است؛ این دستگاه‌ها جای کمتری می‌گیرند و خیلی زود (حدود 30 ثانیه) یک فنجان قهوه به شما تحویل می‌دهند. عمدتا کسانی که دنبال خوردن یک قهوه سریع هستند، اسپرسوساز مباشی را می‌خرند. محصولات این شرکت قیمت مناسب‌تری هم دارند. 

اسپرسوسازهای دلونگی هم زیاد گران‌تر از محصولات مباشی نیستند، اما معمولا گران‌ترند، چون سازندگان این محصولات اصرار دارند همه استانداردها را رعایت کنند. در مقایسه با تولیدات مباشی، اسپرسوسازهای دلونگی بزرگ تر هستند و کار با آنها پیچیده‌تر است. برای آماده‌سازی یک فنجان قهوه با یک اسپرسوساز دلونگی باید حوصله بیشتری به خرج دهید. در عوض شما قهوه باکیفیت‌تری می‌نوشید و این امکان را دارید که علاوه بر اسپرسو، دیگر نوشیدنی‌ها مانند لاته و آمریکانو را هم با یک دستگاه دلونگی تهیه کنید. اسپرسوساز دلونگی به کار آن دسته از عاشقان قهوه می‌آید که اصرار دارند هر روز باکیفیت ترین فنجان قهوه را بنوشند و نگران این نیستند که این کار اندکی بیشتر زمان ببرد. 

در موارد دیگر، اسپرسوسازهای مباشی و دلونگی شبیه به هم‌اند؛ برای مثال هر دو نیاز به تمیز شدن دوره‌ای و چک و تعمیر دارند. قهوه‌ای هم که برای هر دو نیاز است، آسیاب یکسانی دارند. برخی اسپرسوسازهای هر دو برند، امکان آسیاب قهوه را هم فراهم کرده‌اند و اگر دستگاهی خریده‌اید که چنین امکانی را به شما نمی‌دهد، یک آسیاب برقی یا دستی مدل مباشی یا دلونگی بخرید و در کنار اسپرسوساز خود قرار دهید. به این ترتیب برای درست کردن قهوه دیگر لازم نیست حتما پودر قهوه بخرید. شما می‌توانید دانه قهوه تهیه و آن را آسیاب کنید و به این صورت از نوشیدن قهوه روزانه خود لذت بیشتری ببرید. 

جمع بندی 

نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در روز شما را شارژ می‌کند و باعث می‌شود روزتان را با انرژی ادامه دهید. داشتن یک اسپرسوساز در خانه یا محل کار این امکان را برای شما فراهم می‌کند و برای این کار می‌توانید اسپرسوساز برند مباشی یا دلونگی بخرید. هر چند محصولات این شرکت‌ها تفاوت‌هایی با هم دارند، اما هر دو از استانداردهای لازم برخوردارند و بسته به سلیقه و حوصله خودتان می‌توانید دست به انتخاب بزنید.