آیس کارامل ماکیاتو کافی شاپی درست کن!

آیس کارامل ماکیاتو کافی شاپی درست کن!

اگر از طرفداران قهوه و نوشیدنی‌های کافئین‌دارهستید اما گرمای هوا در روزهای تابستانی را یک معضل بزرگ سر راه خود می‌بینید، می‌توانید آیس کارامل ماکیاتو را برای نوشیدن انتخاب کنید. این نوشیدنی ترکیب اسپرسو با شیر و یخ است.
برای نوش جان کردن یک آیس کارامل ماکیاتو حتما لازم نیست به کافی‌شاپ مراجعه نمایید، بلکه خودتان هم می‌توانید، با چند دقیقه وقت گذاشتن و با خرید اسپرسوساز یا حتی بدون آن، این نوشیدنی را در خانه درست کنید. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه این نوشیدنی جذاب را آموزش دهیم. اگر در جستجوی یک رسپی مناسب به این صفحه آمده‌اید؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.


آشنایی با ماهیت آیس کارامل ماکیاتو


اگر بخواهیم کمی درباره ماهیت آیس کارامل ماکیاتو حرف بزنیم ابتدا باید معنای لغوی آن را بررسی کنیم. ماکیاتو در زبان ایتالیایی "علامت‌دار" یا " لکه‌دار معنا می‌شود و استعاره از مقدار کم شیری دارد که مانند یک لکه سفید در اسپرسو به چشم می‌آید.
ماکیاتو اصلا به خاطر این به وجود آمد که عده‌ای تصمیم گرفتند راه‌حلی برای کم کردن تلخی اسپرسو پیدا کنند و در عین حال هم نمی‌خواستند از شیر زیاد در قهوه خود استفاده کنند. بنابراین مقدار کمی شیر به اسپرسو اضافه کردند تا فقط تلخی آن را کمی بپوشاند و آسیبی به طعم و مزه اصلی نوشیدنی نزند.
ماکیاتو انواع مختلفی همچون کارامل ماکیاتو و لاته ماکیاتو هم بعدا با این ترکیب درست شد که البته کارامل ماکیاتو را با یخ هم می‌توان نوش جان کرد. این قهوه مانند دیگر انواع نوشیدنی با اسپرسو محبوب نشد زیرا معمولا قهوه‌خورها دوست ندارند چیزی طعم اسپرسو را بپوشاند. با این حال باز هم طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا پیدا کرده است زیرا افراد زیادی هم هستند که تلخی بیش از حد اسپرسو اذیتشان می‌کند.


طرز تهیه آیس کارامل ماکیاتو

طرز تهیه آیس کارامل ماکیاتو

شمنا به راحتی می‌توانید در خانه یک ایس کارامل ماکیاتو با کیفیت، دقیقا شبیه به نوشیدنی‌هایی که در کافی شاپ می‌خورید، درست کنید. حتی شربتی که در آن استفاده می‌شود را هم می‌توانید در خانه درست کنید. برای راحتی کار آیس کارامل را به دو دسته شربت کارامل و آیس کارامل تقسیم می‌کنیم. ابتدا طرز تهیه شربت کارامل بررسی می‌شود و سپس به سراغ اصل کار یعنی خود روش تهیه آیس کارامل ماکیاتو خواهیم رفت.


مواد لازم برای شربت کارامل

• دو لیوان آب
• 300 گرم نعنای تازه
• یک پیمانه سرکه سفید
• یک کیلوگرم شکر


طرز تهیه شربت کارامل

برای تهیه شربت کارامل ابتدا باید نصف شکرتان را روی حرارت قرار دهید و پس از اینکه کمی تفت دادید، آب را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا کامل به جوش بیاید. سپس باید بقیه شکرتان را اضافه کنید و صبر کنید تا رنگش طلایی شود.
در مرحله بعدی باید نعنای تازه را به ترکیب اضافه کنید و کمی هم بزنید. سپس یک پیمانه سرکه سفید به رسپی اضافه نمایید و اجازه دهید تا دوباره به جوش بیاید. وقتی شربتتان به رنگ تیره در آمد و یک دست شد؛ آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.
در مرحله بعدی باید مواد آماده شده را در یک شیشه بریزید و درون یخچال قرار دهید. شربت شما آماده است و هر بار که خواستید آیس کارامل ماکیاتو درست کنید می‌توانید آن را هم برای طعم بهتر استفاده نمایید. البته بدون وجود شربت هم می‌توان آیس کارامل ماکیاتو درست کرد و این کاملا به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد.


مواد لازم برای تهیه آیس کارامل

مواد لازم برای تهیه آیس کارامل

حالا وقت آن رسیده که به سراغ اصل کار برویم و روش تهیه خود آیس کارامل ماکیاتو را یاد بگیریم. با ما همراه باشید.
مواد لازم برای تهیه آیس کارامل
• یک قاشق غذاخوری سس کارامل
• یک پیمانه شیر سرد
• یک چهارم پیمانه اسپرسو
• دو پیمانه یخ
• یک قاشق غذاخوری عصاره وانیل


طرز تهیه آیس کارامل

در ابتدای امر باید شربت یا عصاره وانیل را به شیر اضافه کرده و خوب هم بزنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید از پودر وانیل هم استفاده کنید اما طعم‌دهی شربت بهتر است. در مرحله بعدی باید اسپرسوی خود را آماده کنید و کنار بگذارید تا خنک شود. فرقی ندارد این اسپرسو را به چه روشی تهیه کرده‌اید، حتی می‌توانید از قهوه فوری استفاده کنید اما یقینا اگر خودتان درست کنید طعم بهتری خواهد داشت.
در مرحله سوم یک لیوان شیشه‌ای بلند بردارید و کمی سس کارامل برای تزئین دور آن بمانید. یک پیمانه یخ داخل لیوان ریخته و مخلوط شیر و وانیل که در مرحله اول درست کردید را به آن اضافه کنید. خوب که هم زدید، اسپرسوی خنک شده را داخل لیوان بریزید. در نهایت هم کمی سس کارامل روی آن بریزید. آیس کارامل ماکیاتوی شما آماده است. نوش جان


نکاتی که باید در تهیه آیس کارامل بدان دقت نمایید

نکاتی که باید در تهیه آیس کارامل بدان دقت نمایید

• اگر دوست دارید می‌توانید کمی سس شکلاتی به نوشیدنی خود اضافه نمایید تا طهم متفاوت‌تری بگیرد.
• همچنین می‌توانید نوشیدنی خود را با دارچین طعم‌دار نمایید. یعنی به جای وانیل به شیر دارچین اضافه کنید.
• اگر شیر معمولی دوست ندارید یا در رژیم غذاییتان نیست، می‌توانید از شیر بادام هم استفاده کنید.
• اگر اهل ریسک هستید می‌توانید نمک دریا را روی سس کارامل بپاشید تا نوشیدنی‌تان طعم متفاوت‌تری بگیرد.
• اگر در خانه دستگاه اسپرسوساز یا دستگاه قهوه ساز ندارید، می‌توانید از قهوه فوری هم استفاده کنید.
• در صورتی که تلخی اسپرسو اذیتتان می‌کند می‌توانید کمی شکر به نوشیدنی خود اضافه کنید.


کلام آخر

قهوه و نوشیدنی‌های کافئین‌دار یکی از رایج‌ترین انواع نوشیدنی در میان مردم جهان است و ایرانیان هم زیاد از آن استفاده می‌کنند. قهوه با توجه به ذائقه‌های مختلف انواع بسیار متفاوتی دارد که یکی از این انواع آن آیس کارامل ماکیاتو است. با خرید دستگاه اسپرسوساز، مثل اسپرسوساز مباشی یا خرید اسپرسوساز دلونگی، می‌توانید این نوشیدنی جذاب را تهیه کنید. اما همانطور که گفتیم بدون دستگاه هم امکان تهیه این نوشیدنی وجود دارد.
این نوشیدنی برای فصول گرم سال یک انتخاب عالی محسوب می‌شود. آیس کارامل ماکیاتو را برخلاف بسیاری دیگر از نوشیدنی‌های کافی‌شاپی می‌توان به راحتی و بدون احتیاج به وسیله خاصی در خانه درست کرد. فقط کافی است براساس طرز تهیه بالا را قدم به قدم انجام دهید.
اگر روش ساده‌تری برای درست کردن آیس کارامل ماکیاتو می‌شناسید و یا چیزی از قلم افتاده آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

 

هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.