چرا ماشین ظرفشویی بخریم؟

چرا ماشین ظرفشویی بخریم؟

ماشین ظرفشویی یکی از وسایل خانگی است که استفاده از آن در سال‌های اخیر در خانه‌های ایرانی رایج‌ شده است چراکه این وسیله کار خانه‌داری را برای خانواده‌ها که مشغله‌هایشان بسیار بیشتر از قبل شده و ساعات زیادی را بیرون از خانه کار می‌گذرانند؛ راحت‌تر می‌کند و باعث صرفه‌جویی در وقتشان می‌شود.

اما  شاید هنوز هم برایتان سؤال باشد که چرا باید ماشین ظرفشویی بخریم و اصلا این وسیله چه مزایایی دارد. در این مطلب قصد داریم با بررسی مزایای این وسیله به همه این ابهامات پاسخ دهیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید و یا قصد خرید ظرفشویی دارید و تردیدهایی درباره خرید در ذهنتان هست، با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت مه سنتر همراه باشید.

 

چیستی و کاربرد ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم خانگی است که با کمک آن به پاکسازی ظروف کثیف می‌پردازند. استفاده از این وسیله هم به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک نماید و هم کار خانگی را راحت‌تر می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای شستن 144 ظرف در ماشین ظرفشویی فقط به 14 لیتر آب احتیاج خواهید داشت درحالی که اگر بخواهید همین تعداد ظرف را با دست بشویید حداقل 85 لیتر آب مصرف می‌شود. با یک دو دو تا چهارتا می‌توان تفاوت این دو را فهمید. بنابراین اگر صرفه‌جویی در زمان و در انرژی برایتان اهمیت دارد، خرید این وسیله به شما پیشنهاد می‌شود.

 

مزایای ماشین ظرفشویی

مزایای ماشین ظرفشویی

 

خرید ماشین ظرفشویی اگرچه کمی هزینه‌بر است اما می‌تواند در دراز مدت مزایای زیادی را برای شما به‌دنبال داشته باشد که در ادامه برخی از این مزایا را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند

شاید اصلی‌ترین مزیت داشتن ماشین ظرفشویی در خانه را بتوان صرفه‌جویی در زمان دانست. از آنجایی که ماشین ظرفشویی یک وسیله نسبتا گران است،  امکان دارد با خودتان فکر کنید خرید ماشین ظرفشویی هزینه زیادی به همراه خواهد داشت اما باید به این نکته توجه نمایید که در دراز مدت زمانی که می‌توانید با استفاده از این وسیله ذخیره نمایید این هزینه را جبران خواهد کرد. از آنجایی که زمان ارزشمندترین سرمایه آدمی است، طبیعتا باید تا جایی که می‌شود از آن درست استفاده کرد.

 

در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند

مزیت بعدی این وسیله صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. با داشتن یک ماشین ظرفشویی دیگر لازم نیست در طول روز بارها آب را باز بگذارید تا ظرف‌های کثیف شسته شود. نسل جدید ماشین ظرفشویی هم آب و هم برق کم مصرف می‌کنند و به‌طور کلی می‌توان آنها را کم مصرف دانست.

در بالا مقایسه کردیم که با استفاده از یک ماشین ظرفشویی نسل نو چقدر کمتر از شستن ظروف به روش سنتی آب مصرف شود. درباره مصرف برق هم باید گفت اگرچه شستن ظروف با دست، برق مصرف نمی‌کند اما اگر به برچسب انرژی دقت کنید، می‌توانید یک گزینه کم مصرف را انتخاب نمایید.

 

به پایداری محیط زیست کمک می‌کند

برخی از مدل‌های ماشین ظرفشویی پایدار با محیط زیست طراحی می‌شوند. معمولا ماشین‌های جدید، آب کم آب مصرف می‌کنند زیرا از ویژگی‌های خلاقانه‌ای همچون سبدهای طراحی شده و جت‌های آب بهره می‌برند. یعنی به‌صورتی طراحی شده‌اند که عملکردشان در مصرف آب به بهترین شکل باشد.

اکثر ماشین‌های ظرفشویی دارای بازوی اسپری هستند و سوراخ‌هایی دارند که آب را عبور دهند و لکه‌های غذا را پاک کنند. معمولا این بازوها زیر قفسه بالایی و ماشین ظرفشویی قرار دارند. قبل از اینکه ماشین را روشن کنید مطمئن شوید که این سوراخ‌ها آزاد هستند تا در عملکرد دستگاه خلل ایجاد نشود.

به‌طورکلی باید بدانید که وقتی در آب و برق صرفه‌جویی کنید، به محیط زیست هم کمک می‌شود. برای مصرف انرژی کمتر، اجازه دهید تا ظرفیت ماشین ظرفشویی کاملا پر شود و بعد آن را روشن کنید. باید بدانید که برخلاف گذشته دیگر لازم نیست ظروف‌ را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی آب بزنید و هم یک زمان اضافی و هم آب اضافی مصرف کنید. فقط کافی است با دستمال غذاهای باقی مانده روی ظروف را جدا نمایید و بعد درون ماشین قرار دهید.

 

ایمنی ظروف را حفظ می‌کند

یکی دیگر از مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی این است که امنیت ظرف‌های شما را حفظ خواهد کرد. بلکه درست شنیدید، امنیت! زمانی که با دست ظرف‌های کثیف را می‌شوییم امکان شکستن آنها هم بسیار بالاست اما، این امکان در ماشین ظرفشویی اگر ظرف‌ها درست چیده شود، تقریبا به صفر می‌رسد. ماشین‌های ظرفشویی جدید به حسگرهایی مجهز هستند که هم سطح کثیفی ظرف‌ها را مشحص می‌کند و هم از شکسته شدن ظروف جلوگیری می‌نماید.

 

ظروف کثیف شما را پنهان می‌کند

مزیت آخری ماشین ظرفشویی که در این مطلب باید بدان اشاره شود، قابلیت پنهان کردن ظروف کثیف است. برای همه ما بارها و بارها پیش آمده حوصله شستن ظروف کثیف را نداشته باشیم اما به خاطر اینکه ماندنشان در سینک ظرفشویی جلوه قشنگی به آشپزخانه نمی‌دهد، مجبوریم همان لحظه فرایند شستن را انجام دهیم. با داشتن ماشین ظرفشویی شما می‌توانید ظرف‌های کثیف را درون آن بگذارید تا دیگر جلوه آشپزخانه را زشت نکند و هر وقت که حوصله داشتید و ظرفیت ماشین پر شد، دکمه آن را بزنید تا ظرف‌ها شسته شوند.

 

هنگام خرید ماشین ظرفشویی به این نکات توجه کنید

هنگام خرید ماشین ظرفشویی به این نکات توجه کنید

 

تا اینجا درباره مزایای ماشین ظرفشویی حرف زدیم اما اگر بخواهید از همه این مزایا استفاده کنید باید هنگام خرید این وسیله و انتخاب بهترین نوع آن، به نکاتی توجه نمایید که این نکات به شرح زیر هستند:

در درجه اول باید به‌اندازه ماشین ظرفشویی دقت نمایید. این وسیله در حالت استاندارد خودش باید 60*60 سانتی‌متر باشد. ارتفاع این ماشین آنجا اهمیت پیدا می‌کند که بخواهید آن را روی کاشی، سرامیک، پیشخوان یا هرجای دیگر بگذارید و ارتفاع همخوانی نداشته باشد. بهتر است قبل از خرید جایی را که برای این وسیله در نظر گرفته‌اید اندازه بگیرید تا مطمئن شوید، ماشینی که انتخاب کرده‌اید در فضای خانه شما جا می‌شود یا نه.

نکته دومی که باید هنگام خرید بدان توجه کنید، تنظیمات داخلی ماشین ظرفشویی است. یعنی بررسی نمایید که فاصله و محل قرار گیری سبدها به چه صورت است و آیا با ظرف‌های شما همخوانی دارد یا نه. اگر خرید حضوری می‌کنید حتی می‌توانید چند تا از ظروفی که زیاد استفاده می‌کنید را با خود ببرید و اندازه قفسه‌ها را بسنجید.

هنگام خرید به برچسب انرژی و میزان برقی که دستگاه مصرف می‌کند نیز توجه کنید و گزینه‌ای را انتخاب کنید که برچسبش A+ را نشان دهد. مثلا ظرفشویی بوش معمولا بهترین برچسب‌های انرژی را دارد.

هنگام خرید به ظرفیت ماشین نیز دقت کنید و آن را با تعداد اعضای خانواده تطبیق دهید.

 

کلام آخر

در این مطلب درباره مزایای ماشین ظرفشویی حرف زدیم و گفتیم که هنگام خرید این وسیله باید به چه نکاتی دقت شود. حالا می‌دانید که چرا خرید این وسیله خصوصا برای افرادی که شاغل هستند، می‌تواند ضروری باشد.

هم تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی و هم برندهای خارجی دست به تولید این وسیله زده‌اند یعنی دست شما برای انتخاب باز است و هم می‌توانید برای خرید ظرفشویی اسنوا یا هر برند ایرانی دیگری اقدام کنید و یا به سراغ برندهای خارجی مثلا ماشین ظرفشویی دوو، بوش و... بروید.

اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این نوشته به آن اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.