انواع ظرفشویی دوو + بررسی بهترین مدل‌ها

انواع ظرفشویی دوو + بررسی بهترین مدل‌ها

شرکت کره‌ای دوو یکی را باید یکی از تولیدکنندگان نسبتا جدید لوازم خانگی دانست که در همین سال‌های کم فعالیتش توانسته طرفداران بسیار زیادی در بازار ایران و جهان پیدا کند. این شرکت محصولات متنوعی از جمله یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و... تولید می‌کند. یکی از محبوب‌ترین محصولاتی که شرکت دوو تولید و روانه بازار می‌کند ماشین ظرفشویی است. مدل‌های تولید شده این وسیله توسط شرکت دوو بسیار متنوع هستند و هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. در این مطلب قصد داریم انواع ماشین ظرفشویی دوو را به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید و یا قصد خرید ظرفشویی دوو را دارید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

انواع ماشین ظرفشویی دوو

همانطورکه گفته شد، ماشین ظرفشویی دوو انواع مختلفی دارد که هر کدام دارای ظرفیت‌های مختلف و ویژگی‌‌های مخصوص به خود هستند. در ادامه این انواع را به شما معرفی خواهیم کرد تا در نهایت بتوانید بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

ماشین ظرفشویی دوو ایستاده

ماشین ظرفشویی دوو ایستاده

اولین نوع ماشین ظرفشویی دوو که در این مطلب باید به شما معرفی کنیم؛ ظرفشویی دوو ایستاده است. این ماشین ظرفشویی نسبت به انواع دیگر ظرفیت بیشتری دارد که یعنی می‌توانید ظروف کثیف بیشتری در آن قرار دهید. این وسیله برای خانواده‌های پر جمعیت و کسانی که زیاد مهمان دارند؛ بهترین انتخاب است.

ماشین ظرفشویی دوو رومیزی

ماشین ظرفشویی دوو رومیزی

نوع دیگر ماشین ظرفشویی دوو، رومیزی است. این وسیله کوچک‌تر از نوع ایستاده است و بنابراین حجم کمتری از ظروف کثیف را می‌توانید داخل آن بگذارید. این نوع ماشین ظرفشویی برای خانواده‌های کم جمعیت گزینه بسیار مناسبی است. همچنین کسانی که در آشپزخانه خود فضای کوچکی دارند هم بیشتر ماشین ظرفشویی رومیزی خریداری می‌کنند.

ماشین ظرفشویی دوو توکار

ماشین ظرفشویی دوو توکار

شرکت دوو ماشین ظرفشویی توکار نیز تولید و روانه بازار می‌کند. این وسیله برای کسانی مناسب است که فضای آشپزخانه‌شان بسیار کوچک است و حتی جایی برای ظرفشویی رومیزی نیز وجود ندارد. این وسیله را به راحتی می‌توان زیر به‌راحتی زیر سینک نصب کرد و در کمترین فضا بیشترین استفاده را از آن برد.

نکات مهم خرید ماشین ظرفشویی دوو

اگر قصد خرید ظرفشویی دوو را دارید باید هنگام خرید مسائلی را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. نکاتی که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد می‌تواند به شما در انتخاب گزینه بهتر کمک کند.

  • به ظرفیت ماشین ظرفیت ماشین ظرفشویی دقت کنید: ماشین‌های ظرفشویی دوو در ظرفیت‌های مختلفی از 4 تا 16 نفره تولید می‌شود. شما باید براساس جمعیت خانواده خود یک گزینه را انتخاب کنید. اگر خانواده پر جمعیتی دارید مدل‌های 14 تا 16 نفره و اگر خانواده کم جمعیتی دارید مدل‌های زیر 10 نفره را انتخاب کنید.
  • حواستان به تعداد برنامه‌های شستشو باشد: ماشین‌های ظرفشویی دوو برنامه‌های شستشوی متنوعی دارند. سعی کنید قبل از خرید تحقیق نمایید که این برنامه‌ها چیست و بسته به نیاز خود انتخاب نمایید.
  • بودجه را در نظر بگیرید: یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید ماشین ظرفشویی قیمت آن و تناسبش با بودجه شماست. بهتر است از قبل مدل‌هایی که با بودجه شما همخوانی دارد را پیدا کنید تا انتخاب برایتان راحت‌تر باشد.
  • سیستم فیلترینگ آب در ماشین ظرفشویی دوو: درحال حاضر بیشتر ماشین‌های ظرفشویی مدرن به سیستم فیلترینگ مجهز هستند زیرا در آب لوله‌کشی املاح مختلفی وجود دارد که رسوبشان برای دستگاه مشکل ساز می‌شود. بنابراین هنگام خرید مطمئن شوید که دستگاه به سیستم فیلترینگ مجهز است.
  • سیستم ضدعفونی: یکی دیگر از ویژگی‌هایی که وجودش برای ماشین ظرفشویی ضرورت دارد، سیستم ضدعفونی است زیرا وجود آن باعث می‌شود تمام نکات بهداشتی راجع به شستشوی ظروف رعایت شود.
  • به جنس محفظه دقت کنید: معمولا محفظه داخلی ماشین‌های ظرفشویی از جنس پلاستیک و یا استیل است. هر مدل را که انتخاب می‌کنید مطمئن شوید که از بهترین مواد در ساخت آن استفاده شده است در غیر این صورت محفظه اگر استیل باشد به سرعت زنگ می‌زند و اگر پلاستیک باشد به سرعت خراب می‌شود.
  • قابلیت شست و شوی میوه و سبزیجات: سعی کنید گزینه‌ای را انتخاب نمایید که بتوانید در آن میوه و سبزیجات را هم بشویید تا هم در مصرف آب و هم در وقت شما صرفه‌جویی شود. معمولا ظرفشویی‌های جدید همگی این ویژگی را دارند.
  • قابلیت جلا دهندگی به ظروف: در صورتی که ماشین ظرفشویی شما از این قابلیت برخوردار باشد، همیشه ظروفی براق و تمیز دارید و دیگر لازم نیست نگران این مساله باشید.
  • قابلیت شستشوی قابلمه و دیگ: ماشینی را انتخاب کنید که بتوانید در آن قابلمه و دیگ هم بشویید. در مدل‌های قدیمی کمتر امکان شستشوی ظروف بزرگ وجود داشت اما در حال حاضر این مساله در ساخت مدل‌های جدید در نظر گرفته شده است.
  • سیستم شست و شو با بخار: وجود این سیستم مصرف آب را به حداقل می‌رساند و بنابراین برای کمک به حفظ محیط زیست ضروری است.
  • امکان تنظیم ارتفاع سبد: این قابلیت تقریبا در همه ماشین‌های ظرفشویی وجود دارد اما باز هم هنگام خرید به این نکته دقت کنید. زیرا عدم انعظاف‌پذیری باعث می‌شود، نتوانید ظروف بزرگتان را در ماشین جا دهید و به مشکل خواهید خورد.

 

  • وجود حسگر تشخیص حجم ظروف: این ویژگی هم در مدل‌های جدید ماشین ظرفشویی دوو وجود دارد. با این حسگر ماشین ظرفشویی تشخیص خواهد داد که چقدر باید آب و چقدر باید مایع شستشو استفاده کند و در مصرف این دو مورد صرفه‌جویی می‌شود.

کدام ماشین ظرفشویی دوو را بخریم؟

در این مطلب درباره انواع ماشین‌های ظرفشویی دوو صحبت کردیم و نکاتی که هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید به آنها توجه شود را نیز بررسی نمودیم. پس از خواندن این مقاله باید بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک از انواع ماشین‌های ظرفشویی دوو بیشتر به کارتان می‌آید. آیا جمعیت خانواده شما به حدی هست که نیاز به ماشین ظرفشویی ایستاده داشته باشید؟ یا اینکه یک ظرفشویی رومیزی برایتان کافی است. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب به آن اشاره نشد و یا در صورتی که تجربه استفاده از هر نوع ماشین ظرفشویی دوو را دارید، اطلاعات و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. همچنین اگر قصد خرید ظرفشویی نه تنها از برند دوو بلکه از انواع برندهای دیگر برای مثال ظرفشویی بوش را دارید، می‌توانید آن را از وبسایت مه سنتر  خریداری نمایید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.