چرا تلویزیون منحنی (خمیده) خریداری کنیم؟

چرا تلویزیون منحنی (خمیده) خریداری کنیم؟

دنیای الکترونیک روز به روز مدرن‌تر می‌شود و کشفیات جدیدی را به آن اضافه می‌کنند. تمام این کشفیات یک هدف بزرگ دارند و این هدف آسان‌تر کردن زندگی برای بشریت است یعنی انسان‌ها بتوانند از وسایلی استفاده کنند که هم نحوه استفاده آسانی داشته باشد و هم بهترین کیفیت را به آنها ارائه دهد.

یکی از جدیدترین اختراعات الکترونیکی که وارد بازار شده تلویزیون‌های منحنی یا خمیده است. البته از آنجایی که صفحه نمایش در سینماها حالت منحنی دارد این تکنولوژی زیاد هم جدید محسوب نمی‌شود اما اینکه به‌عنوان تلویزیون وارد خانه‌ها شود، عمر زیادی از آن نمی‌گذرد.

در این مطلب قصد داریم سیر تا پیاز را درباره تلویزیون‌های منحنی بررسی کنیم. از چیستی‌اش حرف خواهیم زد و مزایا و معایبش را بررسی می‌کنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید و دوست دارید بیشتر درباره این کشف جدید حوزه تکنولوژی بدانید، با ما تا انتهای این مطلب از مه سنتر همراه باشید.

تلویزیون‌ منحنی چیست؟

قبل از هر چیز و هر توضیح دیگری، باید به درباره ماهیت تلویزیون منحنی حرف بزنیم. برای ساخت تلویزیون منحنی از سینما الهام گرفته شده است. این وسیله بیشتر برای این ساخته شد که مردم بتوانند در خانه حسی شبیه به سینما داشته باشند.

ابعاد تلویزیون‌های خمیده معمولا بزرگ است و تا 80 اینچ هم می‌رسد. همچنین زاویه دید این نوع تلویزیون بیشتر از تلویزیون‌های صفحه تخت است. اگرچه انحنای این تلویزیون‌ها به سمت بیرون است اما هرچقدر که از آنها دور می‌شوید کمتر متوجه خمیدگی آن خواهید شد. درواقع فقط در فاصله بسیار کم می‌توانید متوجه شوید این تلویزیون انحنا دارد اما این انحنا باعث می‌شود که از هر فاصله‌ای بتوانید تصویر را واضح و شفاف ببینید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از تلویزیون‌های منحنی این قابلیت را دارند که با فشردن یک دکمه به حالت تخت در بیایند تا شما برای انتخاب نوع صفحه دستتان باز باشد. یعنی اگر استفاده از صفحه نمایش خمیده را دوست نداشتید، از صفحه تخت استفاده کنید.

مزایای تلویزیون منحنی

مزایای تلویزیون منحنی

 

حالا که فهمیدیم تلویزیون منحنی چیست باید به این سؤال پاسخ دهیم که اصلا چرا باید تلویزیون منحنی بخریم؟ جدا از اینکه استفاده از هر تکنولوژی جدیدی که وارد بازار می‌شود جذاب است، این نوع تلویزیون مزایای زیادی هم دارد که در ادامه به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • تلویزیون منحنی تماشای فیلم را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند. درواقع زاویه دید شما به گونه‌ای خواهد بود که تصاویر و مناظر پیش رویتان وسیع‌تر و واقعی‌تر به نظر برسد و شما در چیزی که در حال تماشایش هستید، غرق شوید. بله! لذت بردن را باید اصلی‌ترین مزیت تلویزیون‌های خمیده دانست.
  • یکی دیگر از مزایای این تلویزیون‌ها افزایش میدان دید است. اصلا این وسیله را براساس افزایش میدان دید نمایشگر طراحی کرده‌اند. لبه‌های این تلویزیون به سمت شما خمیده است و این باعث می‌شود میدان دید گسترده‌تری نسبت به صفحه تخت داشته باشید.
  • مزیت بعدی که باید بدان اشاره کرد، فاصله دید یکنواخت است. این تلویزیون‌ها یک صفحه نمایش مقعر دارد که با انحنای چشم انسان متناسب است. نتیجه این تناسب را باید تمرکز در دید دانست. اگر به صفحه‌های نمایش در سینما دقت کرده باشید، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با وجود بزرگ بودن باز هم گوشه‌های تصاویر واضح دیده می‌شوند. دلیل این امر را باید در منحنی بودن صفحه نمایش جستجو کرد. البته این مزیت را در تلویزیون‌ها 70 اینچ به بالا بهتر می‌توان درک کرد.
  • مزیت بعدی تلویزیون‌های منحنی، کنتراست بالاتر نسبت به تلویزیون‌های صفحه تخت است. این تلویزیون‌ها نور را بیشتر از تلویزیون‌های صفحه تخت روی چشم بیننده متمرکز می‌کند و این مساله باعث می‌شود چشم شما از این نمایشگر نزدیک به دو برابر بیشتر از نمایشگر صفحه تخت نور دریافت کند.
  • مورد بعدی که باید بدان اشاره کرد این است که تلویزیون‌های منحنی، عمق و درک بصری بیشتری نسبت به تلویزیون‌ها صفحه تخت به بیننده می‌دهد. برخی از استفاده کنندگان بر این عقیده هستند که حتی زمانی که درحال دیدن یک فیلم دو بعدی با این تلویزیون باشند، انگار دارید فیلم سه بعدی تماشا می‌کنید. این به دلیل انحراف لبه‌های تصویر به سمت بیننده است.
  • مزیت آخری که باید درباره تلویزیون‌های منحنی یا صفحه خمیده بدان اشاره کنیم، زاویه دیدن مؤثر است. معمولا تلویزیون‌های LCD دچار مشکل زاویه دید هستند اما انحنای تصویر در تلویزیون‌های منحنی باعث می‌شود که نوردهی بهتری داشته باشند. شما اگر از طرفین به یک تلویزیون صفحه تخت نگاه کنید، تصویر را غیرشفاف خواهید دید اما این مشکل در نمایشگرهای منحنی وجود ندارد.

معایب تلویزیون‌های منحنی

اما تلویزیون‌های منحنی هم مانند هر چیز دیگر معایبی دارد که اگر قصد خرید یکی از آنها را دارید باید درباره این معایب هم بدانید. در ادامه به برخی از مشکلات تلویزیون‌های منحنی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • در تلویزیون‌های منحنی، نور محیط بیشتر از تلویزیون‌های صفحه تخت بازتاب پیدا می‌کند و شاید این مساله برای برخی از استفاده کنندگان اذیت‌کننده باشد.
  • در صورتی که زاویه دیدتان نسب به این صفحه نمایش بیشتر از 35 درجه باشید، گوشه‌های تصویر را به خوبی نمی‌توانید ببینید. بنابراین اگر می‌خواهید تصویر کاملا واضحی داشته باشید، نمی‌توانید در هر زاویه‌ای که می‌خواهید بنشینید.
  • برای بیشتر لذت بردن از تماشای فیلم و ویدئو و ... صفحه نمایش منحی که انتخاب می‌کنید باید بزرگ باشد. اما در بسیاری از خانه‌ها امکان وجود یک تلویزیون بسیار بزرگ وجود ندارد.
  • تلویزیون منحنی را به راحتی نمی‌توان روی دیوار نصب کرد و بهتر است روی میز گذاشته شود. بنابراین افرادی که در خانه خود فضای قرار دادن یک نمایشگر بزرگ را ندارند به مشکل برخواهند خورد.
  • برخی از بزرگ‌ترین برندهای تولیدکننده تلویزیون دنیا مانند سامسونگ و ال جی معتقدند ساخت تلویزیون‌های منحنی یک پروسه زمان‌بر و بسیار پیچیده است و به همیت دلیل هم زیاد از ساخت آن استقبال نکرده‌اند.

بهترین برندهای تلویزیون منحنی

برندهای مختلفی دست به تولید تلویزیون خمیده زده‌اند که در ادامه سه مورد از بهترینشان را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تلویزیون منحنی دوو

یکی از برندهای خوبی که دست به تولید تلویزیون منحنی زده، برند دوو است. یکی از بهترین مدل‌های این برند DOLED-65H9000 نام دارد و از ویژگی‌های اصلی آن باید به کیفیت 4x و رابط هوشمند Android 5.1 اشاره کرد. اگر قصد خرید تلویزیون دوو را دارید، این گزینه می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد.

تلویزیون منحنی سامسونگ

برند بعدی که دست به تولید تلویزیون منحنی زده، سامسونگ است. بهترین مدلی منحنی سامسونگ، KUC8920 نام دارد. از ویژگی‌های این مدل می‌توان به رنگ‌های دقیق و طبیعی، مشاهده روشنایی در تاریک‌ترین نقاط، وضوح 4 برابرfhd .... اشاره کرد. اگر قصد خرید تلویزیون سامسونگ را دارید، این مدل می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

تلویزیون منحنی جی پلاس

از دیگر برندهایی که تلویزیون منحنی با کیفیت تولید می‌کنند، می‌توان به برند جی پلاس اشاره کرد. GGM-K327QN یکی از مدل‌های 32 اینچی منحنی این برند است که اگر به دنبال یک تلویزیون خوب برای بازی می‌گردید، خرید تلویزیون جی پلاس را به شما پیشنهاد می‌کنم.

کلام آخر

در این مطلب درباره تلویزیون‌های منحنی یا همان خمیده حرف زدیم و مزایا و معایبش را بررسی کردیم. این محصول اگرچه یکی از جدیدترین چیزهایی است که به دنیای مدرن الکترونیک اضافه شده است اما اینگونه نیست که همه چیزش خوب باشد. تلویزیون خمیده هم مزایا و معایب مربوط به خود را دارد که هنگام خرید باید به آنها توجه کرد.

 اگر نکته دیگری درباره تلویزیون‌های منحنی وجود دارد که در این نوشته بدان اشاره نشد، آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بتوانند بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

 

هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.