بهترین تلویزیون‌های ارزان قیمت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه

بهترین تلویزیون‌های ارزان قیمت

تلویزیون محبوب ترین رسانه دنیاست و برای بسیاری از مردم دنیا، یکی از مرسوم ترین سرگرمی‌ها. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تلویزیون‌ها قابلیت‌های گسترده‌تری نسبت به قبل دارند. قابلیت اتصال به اینترنت، وبگردی، قابلیت اشتراک گذاری عکس و فیلم و بازی بخشی از ویژگی‌های تلویزیون‌های نسل جدید است. همانطور که گفته شد تلویزیون‌های نسل جدید صرفا برای تماشای فیلم وسریال نیستند، پس فرای کیفیت تصویر به هنگام خرید تلویزیون باید نکات دیگری را که در ادامه به شرح آ‌نها می‌پردازیم هم مد نظر داشته باشید. ما در این مقاله سعی داریم به شما لیستی از بهترین تلویزیون‌های ارزان قیمت را معرفی نماییم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. و برای مشاهده و خرید تلویزیون دوو اینجا کلیک کنید.

برای آشنایی با بهترین تلویزیون‌های ارزان قیمت در ابتدا شما باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید:

سایز صفحه: یکی از مهم‌ترین فاکتور در خرید تلویزیون‌ها، سایز صفحه می‌باشد. قبل از انتخاب سایز و خرید تلویزیون باید چند مورد را در نظر بگیرید: اول اینکه متراژ تی وی روم یا محیطی که تلویزیون را در آن قرار می‌دهید چقدر است؟ دوم اینکه معمولا چه تعداد نفراتی به صورت همزمان از تلویزیون استفاده می‌کنند؟ و صد البته بودجه مدنظرتان.

راهنمای انتخاب سایز تلویزیون

 

راهنمای انتخاب سایز تلویزیون

متراژ 10 تا 15 متر مربع: برای همچین فضایی و یا فاضی کمتر از این، تلویزیون‌هایی با سایز 32 تا 40 اینچ مناسبند. این تلویزیون‌های برای این فضا از نظر فضایی که اشغال می‌کند نیز مناسب است و در این فاصله وضوح تصویر مناسبی نیز ارائه می‌دهد. اکثر تلویزیون‌های اقتصادی نیز در این دسته قرار دارند.

متراژ 15 تا 25 متر مربع: تلویزیون‌هایی با سایز صفحه 43 تا 55 اینچ برای این متراژ از نظر فاصله و کیفیت تصویر بسیار مناسبند و شما می‌توانید با کمی تحقیق در این رنج سایز هم تلویزیون ارزان با کیفیت پیدا کنید.

متراژ 25 تا 40 متر مربع: تلویزیون‌هایی با سایز 60 تا 75 اینچ برای این متراژ بسیار مناسب هستند. این سایز تلویزیون، برای تماشای مسابقات ورزشی و بازی و .. بسیار مناسب است و شور و هیجان بالایی به مخاطب ارائه می‌کند.

متراژ بالای 40 متر مربع: برای این فضاهای بزرگ بهتر است از تلویزیون‌هایی با سایز 80 اینچ استفاده نمایید. دیدن برنامه در این تلویزیون‌ها تجربه‌ی جذابی ست و حس حضور در سینما را برای شما تداعی می‌کند.

رزولوشن

یکی از مواردی که به هنگام خرید تلویزیون ارزان با کیفیت باید به آن دقت کنید مبحث رزولوشن است. رزولوشن به تعداد پیکسل‌هایی که تصویر را بر روی یک صفحه نمایشگر نشان می‌دهند گفته می‌شود. هرچه تعداد این پیکسل‌ها بیشتر باشد وضوح تصویر بیشتری خواهیم داشت و در نتیجه جزییات تصویر نیز بیشتر می‌شود. در ادامه مبحث معرفی بهترین تلویزیون‌های ارزان قیمت بیاید ابتدا با انواع رزولوشن آشنا شویم.رزولوشنانواع رزولوشن : رزولوشن HD با تعداد پیکسل 720×1280 شناخته می‌شود. رزولوشن 1080×1920 یا همان Full HD که یک زمانی بهترین رزولوشن بود و جز قدیمی‌ ترین رزولوشن هاست اما در حال حاضر در نسل جدید تلویزیون‌ها بیشتر از رزولوشن 4K استفاده می‌شود. تعداد پیکسل‌های موجود در تلویزیون‌های Ultra HD یا 4K حدود 4 برابر تلویزیون‌های HD است. در واقع این تلویزیون‌ها دارای 2160 خط افقی از پیکسل و 3840 خط عمودی از پیکسل‌ها صحبت می‌ کنیم. تصاویر در این تلویزیون‌ها اهمیت رزولوشن خوب آنجایی خود را نشان می‌دهد که تصاویر در این تلویزیون ها طبیعی‌تر بوده و بسیار نزدیک به واقعیت است. همچنین یکی دیگر از نکاتی که رزولوشن بالا را جذاب می‌کند این است که بدون احساس ناراحتی و حتی از فاصله‌ی نزدیک‌تر می‌توانید به صفحه تلویزیون نگاه کنید. پس حتی اگر فضای کمی هم دارید بهتر است از تلویزیونی با رزولوشن بالا استفاده نمایید.

انواع فناوری پنل LED، OLED و QLED 

انواع فناوری پنل LED، OLED و QLED 

 

در مقاله‌ای به صورت جداگانه و جامع به توضیح و بررسی تفاوت انواع پنل تلویزیون‌ها پرداخته ایم و پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از خرید تلویزیون‌ مدنظرتان آن را مطالعه کنید.

HDR یکی دیگر از نکاتی ست که باید قبل از خرید تلویزیون در مورد آن اطلاعات هرچند کمی داشته باشید. HDR مخفف High Dynamic Range می‌باشد که در واقع به توانایی نمایش و ارائه رنگ‌ها و کنتراست بیشتر توسط تلویزیون می‌گویند.

و اما برسیم به مبحث اصلی : بهترین تلویزیون‌های ارزان قیمت. در این بخش قصد داریم انواع سایز تلویزیون‌های اقتصادی را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین تلویزیون‌های ارزان قیمت "سایز 32"

تلویزیون دوو مدل DLE-32MH1500

تلویزیون دوو مدل DLE-32MH1500 این تلویزیون دوو با قطعات تماما کره، یک تلویزیون ارزان با کیفیت و اقتصادی به شمار می‌رود که دارای کیغیت تصویرHD و رزولوشن 1280 × ۷۲۰ می‌باشد. اگر متراژ 15 متر مربع و یا کمتر برای فضای تی وی روم دارید این سایز تلویزیون برای شما مناسب است و کیفیت تصویر خوبی دارد. سیستم صوتی 2 کاناله و توان خروجی 15 وات از هر بلندگو از دیگر ویژگی‌های این محصول است. در کل قیمت ای تلویزیون دوو در مقایسه با کیفیت کالا بسیار مناسب است.

معرفی بهترین تلویزیون‌های ارزان قیمت "سایز 43"

تلویزیون ال ای دی جی پلاس مدل GTV-43RH414N دارای کیفیت تصویر Full HD و رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل، جز بهترین تلویزیون‌های ارزان قیمت بازار می‌باشد. در این تلویزیون ارزان با کیفیت، شما امکان ضبط بر روی حافظه خارجی را دارید.

معرفی بهترین تلویزیون‌های ارزان قیمت "سایز 50"

تلویزیون ال ای دی جی پلاس مدل GTV-43RH414Nتلویزیون دوو مدل DLE-50MU1600 با کیفیت تصویر Ultra HD و رزولوشن ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ به نسبت قیمت مناسبی که دارد یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما می‌تواند باشد. توان کلی بلندگوی این تلویزیون 30 وات و دارای تیونر داخلی DVB-T2 می‌باشد. این تلویزیون 50 اینچ در مقایسه با تلویزون‌های مشابه هم سایز و هم قیمتش، بهترین انتخاب است چراکه هم با کیفیت و هم ارزان تر از مابقی ست.

معرفی بهترین تلویزیون‌های ارزان قیمت "سایز 55"

تلویزیون هوشمند دوو مدل DSL-55SU1700 این تلویزیون به خاطر سایز متوسط و رو به بالایش یکی از پرفروش‌ترین تلویزیون‌های مشابه خودش است. این تلویزیون اقتصادی هوشمند یکی دارای پردازنده 4 هسته‌ای و گیرنده دیجیتال است. این تلویزیون اقتصادی دارای سیستم صوتی 2 کاناله و توان خروجی 30 وات است. تلویزیون‌های هوشمند یکسری خصوصیات جالبی دارند به عنوان مثال این تلویزیون اقتصادی دوو مجهز به رابط کاربری اختصاصی هوما با قابلیت اجرای فرمان صوتی فارسی می‌باشد. از دیگر خصوصیات این تلویزیون می‌توان به قابلیت ضبط تصاویر روی حافظه جانبی (PVR) و پشتیبانی از ماشین زمان (Time Shift) اشاره کرد. همچنین این مجهز به سیستم عامل اندروید 9 می‌باشد. این تلویزیون ارزان با کیفیت دوو با قیمت مناسبش براش شما بهترین انتخاب است. همانطور که گفتیم تمام قطعات این تلویزیون کره می‌باشد و این تلویزیون یکی از بهترین تلویزیون‌های ارزان قیمت بازار است. برای خرید تلویزیون دوو و یا خرید محصولات دوو اینجا کلیک کنید.

در ادامه ی معرفی بهترین تلویزیون‌های ارزان قیمت قصد داریم یک مدل تلویزیون از برند ایکس ویژن به شما معرفی کنیم با ما همراه باشید.

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 55XYU775 یکی دیگر از تلویزیون‌های با کیفیت موجود در بازار است ولی قیمت آن به نسبت کیفیت بالایش، بسیار مناسب است. این تلویزیون ارزان باکیفیت دارای پردازنده 4 هسته‌ای بوده و سیستم عامل اندروید دارد. کیفیت تصویر این تلویزیون اقتصادی Ultra HD یا همان 4k بوده و رزولوشن آن ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ می‌باشد. پس اگر بودجه کمی دارید ولی به دنبال یک تلویزیون باکیفیت هستید این تلویزیون اقتصادی انتخاب خوبی برای شما می‌تواند باشد.

معرفی بهترین تلویزیون‌های ارزان قیمت "سایز 65"

تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو 65 اینچ مدل DSL-65SU1800 یک تلویزیون ارزان باکیفیت موجود در بازار است که از تکنولوژی ماشین زمان (Time Shift) پشتیبانی می‌کند و قابلیت ضبط برنامه‌ را دارد. سیستم عامل به کار رفته در این تلویزیون سیستم عامل 9 بوده و رابط کاربری آسان و کارآمدی دارد. یکی از جذابیت های این تلویزیون‌های هوشمند، پشتیبانی از فرامین صوتی است به این شکل که این تلویزیون دارای رابط کاربری اختصاصی هوما است که دارای دستور صوتی فارسی است. این تلویزیون ارزان با کیفیت، دارای گیرنده دیجیتال نسل سوم است که امکان پشتیبانی از فرمت H265-HEVC را دارد. فناوری‌های ارتباطی این تلویزیون کامل است و علاوه بر پورت HDMI و USB، دارای پورت LAN و بلوتوث نیز می‌باشد.

معرفی بهترین تلویزیون‌های ارزان قیمت "سایز 75"

تلویزیون ال ای دی هوشمند تی سی ال مدل 75P735 یکی از بهترین تلویزیون‌های ارزان قیمت در سایز 75 اینچ موجود در بازار است. فناوری‌های ارتباطی این تلویزیون کامل است و علاوه بر درگاه‌های اولیه، دارای بلوتوث،وای فای و پورت LAN نیز می‌باشد. سیستم عامل اندروید این تلویزیون ارزان باکیفیت از نوع اندروید 11 بوده و توان خروجی صدای آن 30 وات است. ماشین زمان، قابلیت ضبط تصاویر و پشتیبانی از جدول برنامه ها (EPG) از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون اقتصادی است.

در این مقاله سعی داشتیم برجسته ترین نکاتی که برای خرید تلویزیون نیاز به دانستن آن دارید را به همراه گلچینی از بهترین تلویزیون‌های ارزان قیمت موجود در بازار را به شما معرفی کنیم. برای مشاهده سایر مشخصات این تلویزیون‌ها می‌توانید به سایت مه‌سنتر مراجعه کنید.


سوالات متداول

تلویزیون 40 تا 50 اینچی برای فاصله‌ی 1.5 تا 3 متر- تلویزیون 50 تا 60 اینچی برای فاصله‌ی 3 تا 3.80 متر- تلویزیون 60 تا 70 اینچی برای فاصله‌ی 3.80 تا 4.5 متر و تلویزیون 70 تا 85 اینچی برای فاصله‌ی 4.5 تا 5.5 متری مناسب است. حال با توجه به ابعاد اتاق خواب‌تان می‌توانید تلویزیون سایز مناسبی انتخاب نمایید.

تلویزیون گیمینگ هوشمند ایکس ویژن مدل 65RQ754

تلویزیون گیمینگ هوشمند تی سی ال مدل 55C635I

تلویزیون گیمینگ هوشمند سونی مدل 55X85

تلویزیون گیمینگ هوشمند دوو مدل 65SU1800

تلویزیون گیمینگ هوشمند ایکس ویژن مدل 55X25