مقایسه تلویزیون دوو با ایکس ویژن، کدام را بخریم؟

مقایسه تلویزیون دوو با ایکس ویژن، کدام را بخریم؟

اگر به دنبال یک تلویزیون خوب با کیفیت مناسب هستید که تا حد زیادی فناوری‌های روز دنیا را ساپورت کند، باید به سراغ برندهایی همچون ایکس ویژن و دوو بروید. این دو شرکت اگرچه به اندازه بسیاری از تولیدکنندگان لوازم برقی مانند سامسونگ و ال جی و ... شهرت ندارند اما در طول سال‌های فعالیتشان با تولید محصولات با کیفیت و عرضه آن به بازار و قیمت مقرون به صرفه‌شان توانسته‌اند جایگاه خوبی را در بازار ایران به دست آوردند. اما برای خرید تلویزیون، کدام یک از این دو برند بهتر هستند؟ در این مطلب قصد داریم به مقایسه کلی تلویزیون‌های دوو و ایکس ویژن بپردازیم. اگر شما هم دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت مه سنتر همراه باشید. 

مقایسه کلی تلویزیون های ایکس ویژن و دوو

در جدول زیر ویژگی‌های کلی تلویزیون‌های ایکس ویژن و دوو را می‌توانید ببینید.

تلویزیون های ایکس ویژن

تلویزیون های دوو

ساخت ایران

ساخت کره

قیمت: اقتصادی

قیمت: اقتصادی

امکانات: وضوح تصویر بالا، پنل‌های متنوع، قابلیت اتصال به اینترنت

امکانات: قابلیت کاربری هوما، پنل های متنوع، وضوح تصویر بالا، قابلیت اتصال به اینترنت

گارانتی: شرکت مادایران

گارانتی: انتخاب سرویس

تلویزیون‌های برند دوو

تلویزیون‌های برند دوو

دوو را باید یک برند کره‌ای دانست که محصولاتی با کفیت قابل قبول و با قیمت مقرون به صرفه تولید و روانه بازار می‌کند. محصولات این شرکت چند سالی است در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است. درواقع از آنجایی که در سال‌های اخیر قیمت محصولات برندهای خارجی دیگر همچون سامسونگ، بوش، ال جی و ... در ایران به خاطر نوسانات ارزی بیش از اندازه بالا رفته است مردم از محصولات دوو استقبال خوبی به عمل آورده‌اند. یکی از کالاهایی که توسط شرکت دوو تولید می‌شود تلویزیون‌های هوشمند است. این تلویزیون‌ها به فناوری‌های روز دنیا مجهز هستند و امکانات بسیار خوبی را به کاربران ارائه می‌دهند.

کیفیت صدا و تصویر تلویزیون دوو

تمام مدل‌های تلویزیون‌ دوو تولید می‌شوند، قابلیت تصویر سه و چهار بعدی دارند و معمولا سیستم عاملشان اندروید است. درون این تلویزیون‌ها پردازنده‌های گرافیکی و هسته‌ای باکیفیت و قدرتمندی وجود دارد. از نظر کیفیت صدا بلندگوهای تلویزیون‌های دوو نسبت به سایر برندها زیاد باکیفیت نیستند و این را باید نقطه ضعف تلویزیون‌های دوو دانست. 

نوع اتصالات تلویزیون دوو

تلویزیون‌های هوشمند دوو همگی به اینترنت متصل می‌شوند و قابلیت اتصال به وای فای را دارند و بنابراین امکان این را برای شما فراهم می‌کند که به سرگرمی‌های فراوان دسترسی داشته باشید. تلویزیون‌های دوو به رابط کاربری هوما مجهز هستند و از دستورات صوتی کاربر اطاعت می‌کنند.

لیست بهترین تلویزیون های دوو

شرکت دوو تلویزیون‌های بسیار خوبی در مدل‌های مختلف تولید کرده است که در ادامه لیستی از بهترین و پرطرفدارترینشان را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • تلویزیون دوو مدل DSL-43K5750، سایز 43 اینچ
  • تلویزیون دوو مدل DLE-55K4310U، سایز 55 اینچ
  • تلویزیون دوو مدل DLE-43K4311، سایز ۴۳ اینچ
  • تلویزیون دوو مدل DLE-32H1810 سایز 32 اینچ
  • تلویزیون دوو مدل DLE-43K4410 سایز 43 اینچ

تلویزیون‌های برند ایکس ویژن

تلویزیون‌های برند ایکس ویژن

ایکس ویژن یک برند ایرانی لوازم خانگی است که از دهه 80 تاکنون فعالیت می‌کند. محصولات ایکس ویژن هم کیفیت خوب و قابل قبولی دارند و هم از نظر قیمتی باید آنها را مقرون به صرفه دانست. تلویزیون‌های ایکس ویژن در حال حاضر یکی از تلویزیون‌های محبوب در میان مردم ایران است.

کیفیت صدا و تصویر تلویزیون ایکس ویژن

کیفیت تصویر در تلویزیون‌های ایکس ویژن بسیار بالا و رضایت‌بخش است. این تلویزیون‌ها سیستم صوتی باکیفیتی هم دارند. شرکت ایکس ویژن سعی داشته توجه ویژه‌ای به طراحی تلویزیون‌ها نیز داشته باشد و بنابراین ظاهر تلویزیون‌های ایکس ویژن بسیار شکیل و زیبا هستند. این کالاها سیستم عامل اندرویدی دارند و بنابراین می‌توانید به راحتی همه برنامه‌های اندرویدی را برایشان دانلود کنید. کاربران معتقدند برخی قطعات استفاده شده در این محصولات ضعیف هستند و بنابراین هنگام استفاده باید به این موضوع دقت کنید.

نوع اتصالات  تلویزیون ایکس ویژن

تلویزیون ایکس ویژن به اینترنت متصل می‌شود و اتصاد آسان به وای فای باعث شده تا بتوانید انواع برنامه‌ها و سرگرمی‌ها را برای تلویزیون خود دانلود کنید. برخی کاربران اعتقاد دارند، تعداد درگاه‌های موجود در این تلویزیون‌ها کم است و این را باید نقظه ضغفشان دانست. 

لیست بهترین تلویزیون های ایکس ویژن

شرکت ایرانی ایکس ویژن تلویزیون‌های بسیار با کیفیتی در مدل‌های مختلف تولید کرده است که در ادامه لیستی از بهترین و پرطرفدارترینشان را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • تلویزیون ایکس ویژن مدل 43XT745، سایز 43 اینچ
  • تلویزیون ایکس ویژن مدل 49XCU585، سایز 49 اینچ
  • تلویزیون ایکس ویژن مدل 43XT725، سایز 43 اینچ
  • تلویزیون ایکس ویژن مدل 55XTU835، سایز 55 اینچ
  • تلویزیون ایکس ویژن مدل 32XT580، سایز 32 اینچ

مقایسه تلویزیون  دوو و ایکس ویژن از نظر قیمت و خدمات پس از فروش

به‌طورکلی هر دو برند را باید از نظر رده قیمت، اقتصادی دانست. البته تلویزیون ایکس ویژن به خاطر ایران بودنش قیمت کمتری نسبت به تلویزیون‌های دوو دارد. اما به‌طورکلی هر دو شرکت نسبت به برندهای دیگری همچون سامسونگ و ال جی قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند. باید بدانید که از نظر خدمات پس از فروش نیز هر دو برند وضعیت خوبی دارند. ایکس ویژن تحت ضمانت مادایران قرار دارد و خدمات پس از فروش دوو را نیز انتخاب سرویس انجام می‌دهد. هر دوی این نام‌ها بسیار در میان ایرانیان خوش‌نام هستند و هنگام خرید هر کدام از این تلویزیون‌ها اطمینان داشته باشید که در صورت بروز هرگونه مشکل نمایندگی دوو و ایکس ویژن را در سرتاسر ایران به راحتی می‌توانید پیدا کنید.

تلویزیون دوو بخریم یا ایکس ویژن؟

در این مقاله تلویزیون‌های دو شرکت لوازم خانگی دوو و ایکس ویژن را با هم مقایسه کردیم. هر دو برند را باید از نظر قیمتی جزو مقرون به صرفه‌ها دانست. از نظر کیفیت هم اگرچه این دو برند به اندازه برندهای قدیمی و معروفی همچون سامسونگ و ال جی و سونی کیفیت بالایی ندارند اما باید قابل قبولشان دانست. بنابراین تلویزیون‌های دوو و ایکس ویژن را باید به‌طورکلی هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت باید تقریبا هم رده دانست. اینکه کدام یک را باید انتخاب کنید کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید. 

هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.