بهترین برند تلویزیون ایرانی با بهترین قیمت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

بهترین برند تلویزیون ایرانی با بهترین قیمت

درحال حاضر با توجه به اینکه قیمت وسایل برقی خارجی به دلیل نوسانات ارز بسیار بالا رفته است، افراد زیادی رو به خرید محصولات ایرانی آورده‌اند. این مساله باعث شده تا کم کم گارد ذهنی بسیاری از افراد درباره اینکه همه محصولات برقی ایرانی بی کیفیت هستند از بین برود و اطلاعات بیشتری از نظرات مردم درباره محصولات ایرانی در دسترس همه قرار گیرد. در این مطلب قصد داریم چند مدل از بهترین برندهای تلویزیون ایرانی را به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید و یا قصد خرید تلویزیون را دارید، با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت مه سنتر همراه باشید.

تلویزیون ایکس ویژن، برای حرفه‌ای‌ها

یکی از برندهای برتر در لیست بهترین تلویزیون‌های ایرانی، ایکس ویژن است. شرکت مادیران از سال ۱۳۸۵ خط تولید تلویزیون‌های ایکس ویژن را راه‌اندازی کرد و به بازار تجهیزات صوتی و تصویری وارد شد. محصولات ایکس ویژن دارای قطعات چینی و مونتاژ ایرانی هستند و در مدل‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید عرضه می‌شوند. این تلویزیون‌ها با سایزهای ۲۴ تا ۶۵ اینچ در بازار عرضه شده‌اند و از کیفیت تصویر و صدای نسبتاً خوبی برخوردار هستند.

در بیشتر مدل‌های این تلویزیون، قابلیت HDR دیده شده و این امکان را فراهم می‌کند که طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را تماشا کنید. وجود پردازنده‌های قوی باعث می‌شود این تلویزیون‌ها نمایش واقعی‌تری داشته باشند. این تلویزیون‌ها دارای پنل LED بوده و وضوح تصویر خوبی دارند، هرچند نسبت به تلویزیون‌های برنده‌های خارجی مانند ال‌جی، سامسونگ و سونی کمی کیفیت تصویر پایین‌تری دارند.

بلندگوها در بیشتر مدل‌های ایکس ویژن در پایین تلویزیون قرار گرفته‌اند و کیفیت صدای مناسبی دارند. این تلویزیون‌ها از سیستم صوتی Pure Sound یا Harman Kardon استفاده می‌کنند. تعداد پورت‌های خروجی USB و HDMI در تلویزیون‌های ایکس ویژن ممکن است نسبت به برندهای خارجی کمتر باشد. بسیاری از تلویزیون‌های ایکس ویژن هوشمند بوده و از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، اگرچه نسخه این سیستم عامل ممکن است کمی پایین‌تر از برندهایی مانند Sony و Samsung باشد.

جی پلاس؛ کیفیت به معنای واقعی کلمه

g plus

تلویزیون دوم ایرانی در فهرست برترین‌ها، برند جی پلاس است. جی پلاس از سال ۱۳۹۷، پس از خروج شرکت‌های معتبری چون ال‌جی و سامسونگ از بازار ایران زیر نظر گلدیران شکل گرفت. این برند که با شعار "قهرمان تازه نفس" بیلبوردهای تبلیغاتی خود را در سطح کلان شهرها نصب کرده است، توانسته سهم قابل توجهی از بازار لوازم ایرانی را به خود اختصاص دهد و در حال حاضر به عنوان رقیب جدی برای دیگر برندهای ایرانی شناخته می‌شود. تلویزیون‌ جی پلاس در اندازه‌های ۳۲ تا ۸۲ اینچ با سیستم عامل اندروید عرضه می‌شود. این تلویزیون‌ها با بهره‌گیری از پنل‌های LED و استفاده از قابلیت HDR، کیفیت تصویر قابل قبولی ارائه می‌دهند. اما به دلیل نرخ پایین سرعت به‌روزرسانی تصویر، امکان رقابت با نمونه‌های خارجی را ندارند. در مقایسه با سایر برندهای ایرانی، سیستم صوتی بهتری در تلویزیون‌های جی پلاس بکار گرفته شده است. این تلویزیون‌ها دارای سیستم صوتی دو کاناله و فناوری تطبیق صدا با محیط هستند اما فناوری کاهش دهنده نویز صدا را ندارند. تلویزیون‌های جی پلاس دارای پورت‌های HDMI CEC و HDMI ARC هستند و برای هدفون خروجی دارند. همچنین این تلویزیون‌ها از فرمت‌های صوتی مانند Audio MP3، AAC، PCM، MP2/COOK پشتیبانی می‌کنند. در صورتی‌ که انتظار امکانات هوشمند و دسترسی به صفحات اینترنت و پخش آنلاین فیلم را دارید، این تلویزیون‌ها پیشنهاد خوبی به نظر نمی‌آیند.

اسنوا؛ نامی که به آن اعتماد می‌ کنید

تلویزیون اسنوا، سومین برند برتر تلویزیون ایرانی در این فهرست است. اسنوا ابتدا از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را شروع کرد و در حال حاضر دایره محصولات آن از ماشین‌های لباسشویی، تلویزیون، اجاق‌گاز و یخچال فریزر گسترش یافته است. به گفته یکی از مسئولان این مجموعه، حدود ۵۰ درصد از قطعات مورد استفاده در ساخت محصولات این کارخانه تولید ایرانی هستند.تلویزیون‌های اسنوا در اندازه‌های ۳۲ تا ۷۵ اینچ به بازار عرضه می‌شوند. بیشتر تلویزیون‌های اسنوا فناوری خاصی برای افزایش کیفیت تصویر ندارند و این برند تنها از فناوری HDR 10 بهره‌مند است. با این حال، با توجه به قیمت مناسب آن، وضوح تصویر آن قابل قبول است. فناوری HDR10 به نمایش تصاویر 4K با کیفیت بالاتر کمک زیادی می‌کند و جزئیات تصویر با وضوح بالا و کنتراست بالا را فراهم می‌آورد.

از نقاط قوت تلویزیون‌های اسنوا می‌توان به کیفیت عالی صدا و رسایی آن اشاره کرد، که به دلیل استفاده از بلندگوهای حرفه‌ای و قدرتمند به وجود آمده است. این ویژگی در بازار تلویزیون‌های ایرانی تقریباً بی‌رقیب است. تلویزیون‌های اسنوا در زمینه هوشمندسازی محصولات خود عملکرد خوبی ندارند و تقریباً بیش از نیمی از مدل‌های تولیدی فاقد سیستم عامل اندروید هستند. با این حال، در مدل‌های بالاتر این مشکل وجود ندارد. همچنین، بیشتر این تلویزیون‌ها از قابلیت Time Shifting پشتیبانی می‌کنند.

 تلویزیون دوو، ایرانی یا کره‌ای؟

deawoo

یکی دیگر از تلویزیون‌هایی که در ایران مونتاژ می‌شود محصولات برند دوو است. دوو هم محصولات بسیار باکیفیتی دارد که قیمتشان هم مقرون به صرفه است.  انواع تلویزیون‌ دوو معمولا امکانات بسیار خوبی را به کاربران خود ارائه می‌دهند. این تلویزیون‌ها با دسترسی به انواع برنامه‌ها و خدمات اینترنتی، کیفیت تصویر بالا و صدای قوی، جذابیت خاصی برای مصرف‌کنندگان دارند. از ویژگی‌های مثبت تلویزیون‌های دوو می‌توان به کیفیت بالای تصویر و صدا، حالت‌های ویژه برای دید بهتر در شرایط خاص و اتصالات قوی اشاره کرد. دوو درواقع یک برند گره‌ای است که در محصولاتش در ایران مونتاژ می‌شود.

کدام تلویزیون ایرانی بهتر است؟

در این مقاله چهار برند ایرانی را به شما معرفی کردیم که تلویزیون‌های هوشمند بسیار خوبی را تولید و روانه بازار کرده‌اند. مزیت خرید تلویزیون‌های ایرانی قیمت مقرون به صرفه آنها نسبت به برندهای خارجی است. اگرچه شاید تلویزیون‌هایی مانند ایکس ویژن و اسنوا امکانات سامسونگ و ال جی را نداشته باشند اما نظرات مردم درباره آنها ثابت می‌کند که از کیفیت و امکانات کاملا قابل قبولی برخوردار هستند و برای استفاده روزمره و عادی توصیه می‌شود. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد و یا اگر تجربه استفاده از هر کدام این برندها را دارید، اطلاعات و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان یه اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.