بهترین برند تلویزیون برای من کدام است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

بهترین برند تلویزیون برای من کدام است؟

تلویزیون یکی از وسایلی است که تقریبا در همه خانه‌ها وجود دارد. از آنجایی که قیمت این وسیله هم مانند دیگر لوازم خانگی برقی روز به روز افزایش پیدا می‌کند و تقریبا گران محسوب می‌‍شود، در صورت سوختن یا خراب شدن باید برای تعمیر و خرید مجدد این وسیله هزینه زیادی بپردازید. بنابراین هنگام خرید باید دقت کنید که انتخابتان کاملا مطابق با نیاز شما باشد و سعی کنید بهترین برند را برای خرید انتخاب کنید.

در این مطلب قصد داریم چند مورد از بهترین برندهای تلویزیون موجود در بازار را به شما معرفی کنیم. اگر قصد خرید تلویزیون دارید و یا دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید، با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت مه سنتر همراه باشید.

پرفروش‌ترین برندهای تلویزیون خارجی

نیاز به تحقیق ندارد اگر بخواهیم بگوییم پرفروش‌ترین برندهای تلویزیون کدام برندها هستند. از قدیم تا امروز برندهایی مانند ال جی و سامسونگ جایگاه خوبی در بازار ایران داشته‌اند و هنوز هم پس از گذشت سال‌های زیاد از ورودشان به بازار ایران هنوز هم از هرکس بپرسید چه برندی برای خرید تلویزیون خوب است نام این دو برند را می‌آورد.

اما با وارد شدن برندهای دیگر به بازار، رقابت بیشتر و مردم به خرید مارک‌های دیگری از تلویزیون هم علاقمند شده‌اند. در ادامه به معرفی این دو برند و و چند مورد دیگر از محبوب‌ترین تلویزیون‌های خارجی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

معرفی تلویزیون سامسونگ

بهترین برند تلویزیون - سامسونگ

 

سامسونگ را باید بزرگ‌ترین فروشنده تلویزیون در جهان دانست. تقریبا همه این برند را می‌شناسند چراکه طیف وسیعی از تلویزیون‌های LED / LCD را روانه بازار می‌کند. این شرکت که در کره جنوبی قرار دارد هر سال هم به تنوع محصولاتش اضافه می‌کند.

اما چرا سامسونگ یکی از بهترین برندهای تولیدکننده تلویزیون است؟ جدا از طیف گسترده محصولات که باعث شده مردم بتوانند با هر قیمتی که مدنظر دارند از این برند خرید کنند، سامسونگ هر سال امکانات تلویزیون‌هایش را بیشتر و پیشرفته‌‍تر می‌کند. مثلا در تلویزیون‌های رده بالای سامسونگ به جای اینکه مانند بسیاری دیگر از تلویزیون‌ها از پنل‌های OLED استفاده شود، از پنل‌های LED استفاده کرده‌‌ است تا برای نمایش تصاویر کنتراست بالا باشد.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این برند می‌توان به استفاده از فناوری Ultra Views Angle، قیمت نسبتا مناسب، استفاده از برنامه‌های هیبریدی QD OLE و دستیار صوتی اختصاصی تحت عنوان Bixby اشاره کرد.

جالب است بدانید که شرکت تجاری سامسونگ برخی از تلویزیون‌های خود را با یک برند ایرانی به نام تلویزیون سام وارد بازار ایران کرده و با قیمتی مناسب‌تر عرضه می‌کند. امکانات این تلویزیون‌ها تفریبا با تلویزیون‌های سامسونگ برابری می‌کند.

معرفی تلویزیون ای جی

یکی دیگر از پرفروش‌ترین برندهای تلویزیون در بازار ال جی است.  به اعتقاد بسیاری از افراد این برند در رده نخست بهترین مدل اولد ایستاده است و از نظر بودجه، اندازه و نیازهای مصرف کننده طیف گسترده و متنوعی دارد.

این برند حتی تلویزیون‌های 83 اینچی را هم وارد بازار کرده است. درواقع اگر به دنبال بک پکیج کامل از رنگ‌های درخشان و بی‌نظیر و کنتراست شارپ هستید، ال جی می‌تواند بهترین انتخاب برایتان باشد. باید بدانید که برند ال جی ازHDR10 پشتیبانی نمی‌کند اما معمولا مدل‌های مختلف آن پشتیبانی Dolby Vision و Dolby Atmos  را دارند.

معرفی تلویزیون جی پلاس

بهترین برند تلویزیون - جی پلاس

 

جی پلاس یک برند تازه نفس است که فعالیت رسمیش در ایران را از سال 1397، از طریق معرفی شرکت مادایران آغاز کرد. از آنجایی که تولیدات این برند قیمت بسیار مناسبی دارند، به راحتی جایشان را در بازار ایران پیدا کرده و در رده پرفروش‌ترین تلویزیون‌ها قرار گرفته‌اند.

باوجود اینکه این برند چینی از نظر کیفیت به بسیاری از برندهای مطرح همچون سامسونگ و ال جی نمی‌رسد و بسیاری از افراد حتی خرید تلویزیون دوو را هم به خرید تلویزیون جی پلاس ترجیح می‌دهند؛ اما باز هم به‌خاطر قیمت مناسبش، افراد زیادی را جذب خود کرده است. شرکت گلدیران هم برای بالا بردن کیفیت کمی و کیفی این محصول و افزایش فروشش خدمات پس از فروش و گارانتی را به آن اضافه کرده است. از مزایای تلویزیون جی پلاس می‌توان به روشنایی قابل قبول، عمر بالا و قیمت مناسب اشاره کرد.

معرفی تلویزیون سونی

یکی دیگر از برندهای پرطرفدار تلویزیون در بازار، برند سونی است. این برند که از سال 1960 تا امروز مشغول به کار است، توانسته طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کند. سونی در سال 2018 سعی کرد با ایجاد تغییراتی در محصولات خود، استفاده از تلویزیون را برای مصرف‌کنندگان ساده‌تر کند. این برند تنوع زیادی در محصولات خود دارد و بنابراین می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی کند. از مزایای تلویزیون‌های سونی می‌توان به کیفیت و دقت تصویر بالاتر نسبت به برندهای دیگر، دسترسی به Android TV 8.0 و گوگل پلی، برنامه‌های متنوع و کیفیت صدای عالی است.

سونی تلویزیون‌هایی در اندازه‌های مختلف تولید می‌کند اما از آنجایی که که قیمت محصولات سونی هم مانند بسیاری دیگر از برندهای خارجی گران است و خرید تلویزیون سونی و برندهای مشابه کمی سخت شده است، در سال‌های اخیر تعداد زیادی از مردم به خرید برندهای ایرانی مشابه روی آورنده‌اندو تلویزیون‌هایی که هم قیمت مناسب‌تری دارند و هم امکانات خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

بهترین برند تلویزیون ایرانی

شاید معروف‌ترین برند تلویزیون ایرانی ایکس ویژن باشد. این برند سعی دارد با نمونه‌های خارجی مانند سامسونگ و ال جی رقابت کند. ایکس ویژن فعالیت خود را زیر نظر مادیران آغاز کرد و به سرعت توانست در بازار لوازم برقی خانگی جا باز کند.

از آنجایی که این تلویزیون خدمات پس از فروش و گارانتی هم ارائه می‌دهد و قیمتش هم از برندهای خارجی مناسب‌تر است، توانسته جایگاه بسیار خوبی در بازار ایران به دست آورد. بسیاری از افراد که به دنبال یک تلویزیون با امکانات خوب و قیمت مناسب هستند، به سراغ ایکس ویژن می‌روند.

ایکس ویژن در ابتدای کار خود فقط مانیتورهای ال جی را موناژ می‌کرد اما بعدتر خودش وارد عرصه تولید تلویزیون شد و تلویزیون‌های جدید و متنوعی وارد بازار کرد. از ویژگی‌های این برند می‌توان به کاربری آسان، قیمت مناسب، کیفیت تصویر خوب و کیفیت صوتی مناسب اشاره کرد.

کلام آخر

در این مطلب درباره پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برندهای تلویزیون موجود در بازار حرف زدیم. هر کدام از این برندها انواع و مدل‌های مختلف با ویژگی‌های مخصوص به خود دارند که هنگام خرید در فروشگاه لوازم خانگی باید این ویژگی‌ها را با دقت بررسی و با دیگر مدل‌ها مقایسه کنید تا بتوایند انتخاب مناسبی داشته باشید.

اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این نوشته بدان اشاره نشد و یا اگر برند دیگری را می‌شناسید که جایش در این مقاله خالی است، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان نیز به اشتراک بگذارید. تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.


محصولات مرتبط