راهنمای خرید لباسشویی دوو

راهنمای خرید لباسشویی دوو

از آنجایی که لباسشویی یکی از ملزومات خانه‌های ایرانی است، همیشه این سؤال در ذهن افراد خانه‌دار وجود دارد که بهتر است چه ماشین لباسشویی بخریم؟ پاسخ این سؤال به فاکتورهای مختلفی همچون بودجه، امکانات لباسشویی، تعداد اعضای خانواده و امکاناتی که انتظار داریم این ماشین لباسشویی داشته باشد؛ بستگی دارد. لباسشویی‌های زیادی با مدل‌های مختلف در بازار وجود دارد. اما بخواهیم یک برند را که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و هم قیمت و هم عملکرد مناسب و خوبی دارد، معرفی کنیم باید نام دوو را بیاوریم. قیمت ماشین لباسشویی دوو نسبت به سایر برندهای خارجی ارزان‌تر است و امکانات بسیار خوبی را نسبت به این قیمت در اختیار استفاده کنندگان قرار می‌دهد. برند دوو ماشین‌های لباسشویی زیادی در مدل‌های مختلف تولید کرده است. برای اینکه بتوانیم از میان این انواع بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنیم، باید انواع لباسشویی را بشناسیم. در این مطلب قصد داریم این انواع را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید و با قصد خرید لباسشویی را دارید، با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت مه سنتر همراه باشید.

 

انواع ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی دوو را با توجه به کارکردشان می‌توان به دو دسته اتومات و نیمه اتومات تقسیم کرد که هر کدام از این دسته‌ها انواع مختلفی همچون درب از جلو، درب از بالا، دوقلو و ... دارند. در ادامه این مطلب این انواع را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ماشین لباسشویی درب از جلو

ماشین لباسشویی درب از جلو

این مدل که یکی از رایج‌ترین ماشین‌های لباسشویی در بازار است و جزو پرفروش‌های دوو نیز محسوب می‌شود؛ در جلوی خود یک درب دارد و همه دکمه‌های آن نیز جلوی دستگاه قرار گرفته است. معمولا این ماشین‌های لباسشویی که جزو جدیدترین‌ها هم هستند، مصرف انرژی کمتری نسبت به سایر انواع ماشین لباسشویی دارند و صدای کمتری هم تولید می‌کنند. این مدل در دسته اتومات‌ها قرار می‌گیرد و معمولا برنامه‌های شستشوی متنوعی نیز دارد.

ماشین لباسشویی درب از بالا

همانطور که از نام این نوع ماشین لباسشویی پیداست، درب آن در بالای دستگاه قرار دارد و دکمه‌هایش نیز همان بالا واقع شده‌اند. این مدل لباسشویی دوو کمی قدیمی‌تر از ماشین‌های لباسشویی درب از جلو است و باید آن را برای افرادی مناسب دانست که مشکل زانو دارند و نمی‌توانند هنگام لباس شستن زیاد روی زانوهایشان بنشینند. این مدل همچنین قیمت کمتری نسبت به ماشین‌های لباسشویی درب از جلو دارد.

ماشین لباس شویی دوقلو

ماشین لباس شویی دوقلو

ماشین‌های لباسشویی دوقلو دوو را باید در دسته نیمه اتومات‌ها قرار داد. آنها معمولا یک مخزن برای شستشو و یک مخزن برای خشک کردن لباس دارند اما جدا کردن لباس‌ها و قرار دادنشان در خشک کن برعهده خود فرد استفاده کننده است. با این لباسشویی می‌توان حتی لباس‌ها و چیزهای بزرگی مانند پتو و پرده را نیز شست. اما از آنجایی که هم از نظر وزنی سنگین‌تر از ماشین لباسشویی‌های جدید هستند و هم فضای بیشتری را اشغال می‌کنند، افراد کمتری استفاده از آنها را به انواع دیگر ماشین لباسشویی ترجیح می‌دهند.

لباسشویی‌های کامپکت

کامپکت‌ها را باید از نظر اندازه کوچک‌تر از سایر ماشین‌های لباسشویی دانست. آنها معمولا عرض 60 سانتیمتری دارند و برای کسانی که خانه‌شان کوچک است و فضای کمی برای چیدن وسایل دارند، بهترین انتخاب هستند. لباسشویی‌های کامپکت اگرچه از نظر اندازه کوچک هستند اما همه ویژگی‌های یک ماشین لباسشویی بزرگ‌تر را دارند و معمولا خشک کنشان هم برقی است.

ماشین لباسشویی ادد واش

آخرین نوع لباسشویی دوو که باید به شما معرفی کنیم، ادد واش است. این نوع ماشین لباسشویی قابلیتی دارد که با استفاده از آن به راحتی می‌توان هنگام شستشو به آن لباس اضافه کرد. این قابلیت در اکثر ماشین‌های لباسشویی که جدیدا تولید شده‌اند وجود دارد.

نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی

نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی

اگر می‌خواهید هنگام خرید ماشین لباسشویی بهترین انتخاب را داشته باشید، نکاتی وجود دارد که باید به آنها دقت کنید. در ادامه راهنمای خرید لباسشویی برخی از این نکات را بررسی خواهیم کرد.

میزان مصرف انرژی

در دنیای امروز، مصرف انرژی و توجه به میزان آن حرف اول را می‌زند. معمولا همه خریداران اولین چیزی که هنگام خرید یک وسیله برقی به آن توجه می‌کنند، برچسب انرژی است. روی این برچسب از حرف A تا G  دیده می‌شود که بهترین حالتی که یک وسیله از نظر مصرف انرژی می‌تواند داشته باشد A+++ است. اگر نتوانستید دستگاهی با این برچسب پیدا کنید که با بودجه شما همخوانی داشته باشد، ماشین لباسشویی‌ای را برگزنید که برچسب انرژی آن به حرف A نزدیک‌تر باشد.

اندازه و ظرفیت

نکته مهم بعدی که باید هنگام خرید ماشین لباسشویی بدان توجه کنید، اندازه و ظرفیت ماشین است. این وسیله از 9 تا 5 کیلوگرم در بازار وجود دارد. بسته به تعداد اعضای خانواده باید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. اگر جمعیت خانواده شما 1 تا 3 نفر است، ماشین لباسشویی 5 کیلویی برایتان کافی خواهد بود و در صورتی که این جمعیت از 8 تا 10 نفر است باید ماشین لباسشویی 9 کیلویی خریداری کنید. در ادامه اندازه مناسب ماشین لباسشویی برای خانواده‌هایی با جمعیت مختلف را خواهیم آورد:

  • خانواده یک یا دو نفره: لباسشویی با ظرفیت 6 کیلویی
  • خانواده سه نفره: لباسشویی با ظرفیت 7 کیلویی
  • خانواده 4 نفره: لباسشویی با ظرفیت 8 کیلویی
  • خانواده 5 نفره و بیشتر: لباسشویی با ظرفیت 10 کیلویی

سرعت چرخش

مورد سوم که هنگام خرید ماشین لباسشویی باید مورد توجه قرار گیرد سرعت چرخش است. هرچقدر این سرعت بیشتر باشد، آب داخل ماشین لباسشویی سریع‌تر خارج می‌شود. معمولا لیاسشویی‌های موجود در بازار سرعت بین 400 تا 1400 دور در دقیقه دارند. اما میزان این سرعت در برخی از مدل‌های پیشرفته به 1800 دور در دقیقه هم می‌رسد. لباس‌ها به هر اندازه که رطوبت کمتری پس از شستشو داشته باشند سریع‌تر خشک می‌شوند و بنابراین می‌توان نتیجه گرفت اگر یک لباسشویی با سرعت چرخش بیشتر تهیه کنید، لباس‌هایتان سریع‌تر خشک خواهد شد. نکته مهمی که باید بدان توجه کنید این است که چرخش زیاد باعث چروک شدن بیش از حد برخی از لباس‌ها می‌شود و به‌طورکلی لباس‌های حساس نیازی به چرخش بالا ندارند.

تعیین میزان حرارت آب

حرارت آب نیز روی سالم ماندن لباس‌ها برای مدت زیاد تاثیر دارند. برخی از ماشین لباسشویی‌های پیشرفته به شما این امکان را می‌دهند که میزان حرارت آب را خودتان تعیین کنید. لباس‌هایی که به آب گرم نیاز دارند را در آب گرم بشویید و آنهایی که به آب سرد احتیاج دارند را در آب سر شستشو دهید. این مزیت بزرگ باعث می‌شود بافت لباس‌های شما برای مدت بیشتری سالم بماند.

اتصالات

هنگام خرید ماشین لباسشویی باید به اتصالات نیز توجه کنید. برخی از ماشین لباسشویی‌های جدید، به وای فای متصل می‌شوند و اطلاعات و برنامه‌های زیادی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. همچنین با کمک این اتصالات امکان فعال کردن و غیر فعال کردن برخی از این برنامه‌ها وجود دارد و اگر مشکلی برای ماشین لباسشویی به وجود بیاید، به راحتی می‌توانید بفهمید مشکل چیست.

جنس محفظه داخلی

خصوصیت بعدی که حتما باید هنگام خرید ماشین لباسشویی بدان توجه کنید، جنس محفظه ماشین لباسشویی است. هرچقدر که این جنس باکیفیت‌تر باشد، باعث می‌شود لباس بوی بدی نگیرد. اگر جنس محفظه از نوع استیل باکیفیت باشد، لباس به هیچ عنوان دچار کپک و آسیب‌های این چنینی نخواهد شد.

تسمه

مورد بعدی که هنگام خرید ماشین لباسشویی توجه به آن اهمیت دارد، نوع تسمه است. تسمه‌هایی که از نوع Direct Drive هستند، هنگام استفاده صدای کمی تولید می‌کنند و انرژی کمی هم مصرف می‌نمایند. نوع تسمه روی برچسب ماشین لباسشویی نوشته شده است و بنابراین هنگام خرید حتما به آن دقت کنید. معمولا تسمه های ماشین‌های لباسشویی دوو جدید همه از نوع دایرکت درایو هستند.  

انتخاب بهترین ماشین لباسشویی

در این مقاله انواع ماشین لباسشویی دوو را به شما معرفی کردیم و درباره فاکتوهایی که برای انتخاب بهترین ماشین لباسشویی باید بدان توجه کرد، صحبت نمودیم. توجه داشته باشید که به جز این موارد ماشین‌های لباسشویی ممکن است قابلیت‌های اضافه‌تری نیز داشته باشند که هر چقدر این قابلیت‌ها بیشتر باشد، قیمت این وسیله هم بیشتر می‌شود. همه این امکانات ممکن است به کار شما نیاید. لازم نیست هزینه اضافه پرداخت کنید. همینکه گزینه‌ای انتخاب نمایید که تمام ویژگی‌‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد را داشته باشد، بهترین انتخاب را کرده‌اید. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. همچنین اگر قصد خرید ماشین لباسشویی دوو یا هر مدل دیگری را دارید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت مه سنتر و مقایسه لباسشویی‌های مختلف با هم دست به خرید لباسشویی بوش، دوو، پاکشوما و... بزنید.

امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.