کامل ترین چک لیست نگهداری از لباسشویی

کامل ترین چک لیست نگهداری از لباسشویی

امروزه در هر خانه ای ماشین لباسشویی وجود دارد. اما تنها وجود داشتن وسیله برای یک خانه شرط نمی باشد. برای افزایش طول عمر وسایل و همچنین جلوگیری از خراب شدن آن ها نیاز داریم که نکاتی را رعایت کنیم. لباسشویی نیز یکی از لوازم خانگی است که باید نکاتی را برای نگهداری لباسشویی به طور کامل بدانیم. مه سنتر جامع ترین فروشگاه ارائه دهنده انواع لوازم برقی خانگی است و می توانید برای خرید لباسشویی و خرید ظرفشویی به سادگی از این وب سایت ثبت سفارش نمایید.


نکات مهم برای نگهداری از لباسشویی


نگهداری لباسشویی دارای شرایط و نکاتی می باشد که در این بخش برخی از آن ها را به طور کامل بررسی خواهیم کرد:


باز گذاشتن درب ماشین لباسشویی پس از هر بار شستشو:


مطلوب است که پس از هر بار شستو درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا رطوبت داخل ماشین لباسشویی خشک شود. پس از خشک شدن رطوبت داخل ماشین لباسشویی دیگر بوی نامطلوبی از آن به مشام نخواهد رسید.


دستمال کشیدن دیواره های ماشین لباسشویی:


برای نگهداری لباسشویی مطلوب است که پس از شستن لباس های چرک و کثیف توسط آن با یک دستمال دیواره های ماشین را تمیز کنید تا لایه چربی و کثیفی به دیواره آن نچسبد.


محدودیت شستشو:


هیچگاه کفپوش های پارچه ای، قالیچه های کوچک و پارچه های بسیار سنگین را درون لباسشویی نیندازید. این کار باعث می شود که موتور لباسشویی آسیب ببیند.


قطعات داخلی ماشین لباسشویی را تمیز کنید:


یکی دیگر از روش های نگهداری لباسشویی تمیز کردن قطعات داخلی لباسشویی می باشد. فیلتر هایی که مخصوص جدا کردن پرز می باشند را نیز باید تمیز کرده و سپس به صورت صحیح در جای خود قرار دهید. برای تمیز کردن قطعات داخل موتور باید از فردی کمک بگیرید که متخصص این کار باشد.


از شوینده ها بیش از حد استفاده نکنید:


برخی بر این باور غلط هستند که استفاده زیاد از مواد شوینده باعث می شود که لباس ها تمیز تر شوند و برق بزنند. ولی باید در نظر بگیرید که استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده علاوه بر آن که به بافت لباس آسیب می رساند باعث آسیب دیدن لباسشویی نیز می شود.


تنظیم صحیح لباسشویی برای نگهداری صحیح آن:


برنامه های شستشوی متفاوتی توسط ماشین های لباسشویی ارائه می شود که هر کدام برای گروه خاصی از البسه مناسب هستند. بهتر است با توجه به نوع لباس ها یک برنامه صحیح را انتخاب نمایید.


نکات مهم برای افزایش طول عمر لباسشویی

نکات مهم برای افزایش طول عمر لباسشویی


ماشین لباسشویی را به درستی تنظیم کنید


برای نگهداری لباسشویی می بایست ماشین را به درستی تنظیم کنید. برنامه هایی که برای انواع شستشو تعریف شده اند شامل سه دسته سبک، سنگین و متوسط می باشند. هر کدام از این برنامه ها مناسب شستشوی البسه متفاوتی می باشند که باید به درستی تنظیم شوند. از برنامه های شستشوی طولانی برای لباس های چرک و روغنی استفاده کنید و برای شستشوی لباس ظریف کودکان بهتر است که از برنامه های کوتاه مدت استفاده شود.


لباسشویی را بیش از حد سنگین نکنید:


نکته دیگری که برای نگهداری لباسشویی باید به آن توجه کرد وزن لباس هایی می باشد که درون ماشین می ریزیم. سنگین کردن بیش از حد ماشین لباسشویی باعث می شود که به موتور لباسشویی فشار بیاید و دچار مشکل شود.


به وضعیت خشک کن رسیدگی کنید:


ماشین لباسشویی هایی که دارای خشک کن نیز می باشند، قابلیت این را دارند که فیلتر هایشان با پرز پوشیده شود. این پرز ها باعث می شوند که جریان آب خروجی مسدود شود و خشک کن داغ شود.


استفاده از قفل کودک:


اگر کودک کنجکاوی دارید که به همه نقاط خانه سرکشی می کند، باید از قفل کودک ماشین لباسشویی استفاده کنید. تنظیمات این قفل باعث می شود که کودک شما نتواند در حین کار لباسشویی، لباسشویی را خاموش کند یا برنامه های آن را تغییر دهد.
فروشگاه مه سنتر عرضه کننده انواع لباسشویی بوش، لباسشویی دوو و ... با بهترین قیمت در بازار می باشد. شما می توانید برای آشنایی با محصولات مختلف برند های بوش و دوو صفحه مربوط به هر محصول را به صورت کامل مطالعه کنید.

 

پیشنهاد می شود: از توپ ماشین لباسشویی و کاربردهای آن چه می دانید؟


مشکلاتی که ممکن است برای لباسشویی پیش آید

مشکلاتی که ممکن است برای لباسشویی پیش آید


لباسشویی ها یکی از پر مصرف ترین لوازم خانگی می باشند که به دلیل استفاده زیاد آن ها ممکن است با مشکلات زیر روبرو شوند. و برای حل این مشکلات و نگهداری لباسشویی باید با روش های حل مشکلات آشنا شویم.

 

روشن نشدن ماشین لباسشویی:


روشن نشدن ماشین لباسشویی ممکن است طی عوامل مختلفی همچون نرسیدن برق به دستگاه و یا وجود ایراد در برد کنترلی باشد. تشخیص ایراد اصلی و رفع کردن آن باید توسط کارشناس این کار انجام شود.


اگر برنامه های شستشو کار نمی کنند:


در این حالت باید دقت کرد که قفل کودک ماشین لباسشویی فعال نباشد. و یا علت دیگری که ممکن است باعث این مشکل شود باز بودن درب ماشین می باشد.

 

نچرخیدن دیگ لباسشویی:


قرار دادن بیش از حد لباس درون لباسشویی و سنگین کردن ماشین باعث می شود که دیگ توانایی چرخش نداشته باشد. برخی از حالت های شستشو نیز می باشند که فقط حالت گهواره ای دارند.
دلیل دیگری که ممکن است باعث نچرخیدن دیگ باشد، خرابی کوپلینگ ، کلاچ، یاتاقان ها و ... می باشد که باید توسط تعمیرکار متخصص بررسی شود.
ساییده شدن تسمه ماشین لباسشویی و یا تمام شدن ذغال موتور نیز علل دیگری برای نچرخیدن دیگ لباسشویی می باشد.


آبگیری نکردن لباسشویی:


فشار آب بسیار پایین اولین و مهم ترین علت برای آبگیری نکردن لباسشویی می باشد. دلیل دیگر خم شدن لوله یا منسد شدن آن می باشد. خرابی شیر آب ورودی نیز می تواند موجب عدم آبگیری لباسشویی باشد. خرابی سوئیچ فشار و یا وجود ایراد در محفظه فشار لباسشویی نیز می توانند موجب شوند که لباسشویی به درستی آبگیری نکند. برای نگهداری لباسشویی در بهترین شرایط و موقعیت باید تمامی این نکات و موارد بررسی شوند.


برای حل مشکل لرزش لباسشویی چه کنیم؟

برای حل مشکل لرزش لباسشویی چه کنیم؟


لرزش و صدای بلند لباسشویی ممکن است بنا به دلایل زیر رخ دهد، برای نگهداری لباسشویی به صورت اصولی نیاز است علت هایی را که باعث ایجاد لرزش می شود را سریعا برطرف نمایید:


تراز نبودن مکان قرارگیری لباسشویی:


محلی که لباسشویی بر روی آن قرار می گیرد باید صاف و سخت باشد. لباسشویی نباید بر روی سطوح چوبی و کفپوش ها قرار بگیرد. رعایت نکردن این موارد موجب می شود که لباسشویی شما لرزش و صدای بالایی ایجاد کند.


بار زیاد:


قرار دادن لباس بیش از حد درون لباسشویی و بار بیش از اندازه علاوه بر آن که باعث آسیب رسیدن به موتور لباسشویی می شود، باعث می شود که لباسشویی نیز سر و صدای زیادی تولید کند.

 

باز نکردن پیچ های حمل و نقل:


بعد از جابجایی فراموش نکنید که پیچ های مخصوص حمل و نقل لباسشویی را باز کنید. وجود این پیچ ها باعث می شود لباسشویی سر و صدا ایجاد کند.


وجود مشکل در موتور:


بروز نقص در موتور لباسشویی ممکن است خود را با سر و صدا در هنگام شستشو نشان دهد. که برای یافتن نقص ذکر شده و حل آن باید با کارشناسی با تجربه مشورت نمایید.


نتیجه گیری


ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین لوازم برقی خانگی می باشد که استفاده از آن به صورت روزانه می باشد به همین دلیل ممکن است دچار خرابی هایی شود و یا آن که در معرض خراب شدن قرار بگیرد. برای جلوگیری از ورود آسیب به لباسشویی در وهله اول باید با رعایت نکاتی مانع از ورود آسیب به لباسشویی شویم و پس از آن اگر مشکلی مشاهده کردیم علت آن را پیدا کرده و سریعا اقدام به حل آن نماییم.
مه سنتر عرضه کننده انواع لوازم خانگی با کیفیت و از معتبر ترین برند ها می باشد. شما می توانید برای خرید انواع لباسشویی، خرید ظرفشویی و مابقی لوازم خانگی از بهترین برند های دنیا با مناسب ترین قیمت بازار از فروشگاه مه سنتر به صورت حضوری و یا آنلاین اقدام نمایید.

 
هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.