تکنیک‌های تمیز کردن ماشین لباسشویی

تکنیک‌های تمیز کردن ماشین لباسشویی

تمام کاربران باید از تکنیک‌های تمیز کردن ماشین لباسشویی آگاهی کافی داشته باشند. زیرا اگر نسبت به نگهداری و مراقبت از این دستگاه بی‌توجه باشید آسیب‌های جدی خواهد دید و قطعا طول عمر آن کم می‌شود. در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا علاوه بر اطلاع از تکنیک‌های تمیز کردن ماشین لباسشویی به سایر جوانب این موضوع نیز اشراف پیدا کنید. افراد در هنگام مراجعه به فروشگاه لوازم خانگی و خرید لباسشویی، خرید اتو و… باید به برندهای سازنده توجه ویژه‌ای داشته باشند. یکی از برترین برندهای موجود در بازار ماشین لباسشویی بوش می‌باشد که جایگاه ویژه‌ای در میان سایر برندها دارد.

 

اهمیت تمیز کردن ماشین لباسشویی


اگر نسبت به تکنیک‌های تمیز کردن ماشین لباسشویی بی‌توجه باشید بعد از گذشت مدت زمانی خواهید دید که دستگاه نمی‌تواند لباس‌ها را با کیفیت بالا بشوید. ماشین لباسشویی جزو آن دسته از لوازمی محسوب می‌شود که به طور مکرر مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واقع می‌توان گفت که همانند یک دستیار ویژه برای خانم‌های خانه‌دار به شمار می‌رود. یکی از تکنیک‌های تمیز کردن ماشین لباسشویی استفاده از مواد طبیعی همچون جوش شیرین، سرکه و… می‌باشد. یکی از تصورات رایج اما اشتباه که در ذهن افراد وجود دارد این است که چون ماشین لباسشویی برای شستشو است دیگر نیازی به تمیز کردن ندارد. در حالی که این دستگاه به مرور زمان بستری مناسب برای تجمع انواع آلودگی و میکروب می‌شود.


شستشوی لاستیک ماشین لباسشویی


یکی از نکات مهمی که اغلب کاربران به آن توجه نشان نمی‌دهند این است که باید بعد از اتمام شستشو، درب دستگاه را باز بگذارند تا رطوبتی که درون مخزن و لاستیک وجود دارد خشک شود. اگر این کار را انجام ندهید به مرور زمان لکه‌های سیاهی بر روی لاستیک ایجاد می‌شود که نوعی کپک هستند. برای از بین بردن این لکه‌ها باید نصب پیمانه آب را با نصف پیمانه وایتکس یا مایع سفیدکننده ترکیب کنید. قبل از هر اقدام، باید لاستیک دور درب را کاملا خشک کنید و محلولی که قبلا آماده کرده‌اید را با یک اسفنج بر روی لاستیک بزنید. اجازه دهید محلول چند دقیقه بر روی لاستیک بماند و سپس از یک دستمال خیس برای پاک کردن آن استفاده کنید. بهتر است بعد از انجام این کار یک دستمال دیگر برای خشک کردن آن در نظر بگیرید.


شیوه تمیز کردن بدنه ماشین لباسشویی

شیوه تمیز کردن بدنه ماشین لباسشویی

 


تمیز کردن بدنه ماشین لباسشویی کار دشوار و پیچیده‌ای نیست. تنها کافیست یک دستمال تمیز و یک مایع شیشه پاک کن را در دست بگیرید و از بخش فوقانی دستگاه شروع به نظافت کنید. اگر بدنه دستگاه خیلی کثیف است می‌توانید به جای دستمال از یک حوله نمدار یا مسواک استفاده کنید. تمیز کردن بخش‌های مختلف از جمله دکمه ها، درب، ولوم، صفحه کنترل و… الزامی است. سپس به سراغ کناره‌ها و پشت دستگاه بروید و به خوبی تمام قسمت‌ها را پاک کنید.


تمیز کردن مخزن لباسشویی


جالب است بدانید که بسیاری از افراد در هنگام تمیز کردن ماشین لباسشویی توجهی به مخزن آن ندارند. زیرا تصور می‌کنند که دائما با آب در تماس است و همیشه تمیز می‌باشد. در حالی که اگر حفره‌های موجود در مخزن را بررسی کنید به خوبی متوجه می‌شوید که درون حفره‌ها پر از میکروب و آلودگی می‌باشد. برای تمیز کردن این بخش می‌توانید از قرص‌های مخصوص ضدعفونی کننده استفاده کنید. البته نباید تاثیر مواد طبیعی همچون جوش شیرین را نادیده گرفت. جوش شیرین یکی از موادی است که برای تمیز کردن بسیاری از دستگاه‌ها کاربرد دارد.
بعد از آنکه قرص یا جوش شیرین را درون مخزن قرار دادید باید دستگاه را روشن کنید و دمای آب را به ۶۰ درجه برسانید. اجازه دهید دستگاه خالی کار کند. برای بهبود عملکرد جوش شیرین یا قرص می‌توانید از دو پیمانه سرکه سفید نیز کمک بگیرید و منتظر بمانید تا سیکل شستشو به پایان برسد.

 

تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی


از دیگر بخش‌هایی که باید در هنگام تمیز کردن ماشین لباسشویی به آن توجه داشته باشید جاپودری است. البته امروز از مایع لباسشویی بیشتر از پودر استفاده می‌شود. زیرا اغلب تکنسین‌ها و افراد مجرب در این زمینه معتقد هستند که استفاده مداوم از پودر می‌تواند به ماشین لباسشویی آسیب‌های جبران ناپذیر وارد کند و به مرور زمان باعث خرابی بخش‌های مختلف آن شود.
تجمع میکروب در جاپودری باعث کثیف شدن لباس‌ها خواهد شد. به همین دلیل باید به طور منظم آن را تمیز کرد. بدین منظور جاپودری را از جای خود خارج کنید و آن درون یک ظرف پر از آب و مواد ضدعفونی کننده مانند سرکه قرار دهید. از یک مسواک برای تمیز کردن بخش‌های مختلف آن استفاده کنید. در هنگام استفاده از مسواک باید توجه داشته باشید که تمام حفره‌ها را تمیز کنید. بعد از تمام کار، جاپودری را بشوئید و با یک دستمال خشک کنید.


تمیز کردن فیلتر لباسشویی


قسمت‌های ریز لباس همچون پرز، نخ، مو و… درون فیلتر ماشین لباسشویی تجمع پیدا می‌کنند. به همین دلیل در روند تمیز کردن ماشین لباسشویی باید ماهی یکبار به سراغ فیلتر بروید. آن را جدا کنید و به طور کامل تمیز کنید. برای کسب نتیجه عالی می‌توانید از یک مسواک و مایع شوینده کمک بگیرید. اگر به محفظه ورودی فیلتر توجه کنید به خوبی یک نوار پلاستیکی را مشاهده خواهید کرد. آن را نیز تمیز کنید و سپس در جای خود قرار دهید.

 

استفاده از مواد طبیعی در تمیز کردن ماشین لباسشویی

استفاده از مواد طبیعی در تمیز کردن ماشین لباسشویی


جوش شیرین


اغلب خانم‌های خانه‌دار از جوش شیرین برای تمیز کردن دستگاه ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند. این ماده کمک می‌کند تا تمام آلودگی‌ها از جمله کپک به راحتی حذف شوند. بدین منظور کافیست مقداری جوش شیرین را بر روی قسمت استیل دستگاه بریزید و بعد از گذشت چند دقیقه آن را روشن کنید. اجازه دهید ماشین لباسشویی با آب گرم کار کند. بعد از پایان سیکل شستشو درب دستگاه را باز بگذارید تا خشک شود. جوش شیرین به رفع بوی بد دستگاه نیز کمک می‌کند.


سرکه


در مواقعی که ماده شوینده در اختیار ندارید می‌توانید به سراغ مواد طبیعی از جمله سرکه بروید. برای این کار باید دو استکان سرکه سفید را درون جاپودری لباسشویی بریزید و سپس آن را روشن کنید. بعد از اتمام سیکل شستشو آن را با آب داغ روشن کنید. بعد از اتمام دور دوم می‌توانید درب دستگاه را باز کنید و اجازه دهید تا با عبور هوای آزاد به درون آن، کاملا خشک شود. انجام این کار ماهی یکبار، بهترین روش برای تمیز کردن ماشین لباسشویی می‌باشد. قطعا رسوب‌زدایی و تمیز کردن دستگاه‌هایی همچون ماشین لباسشویی باعث می‌شود که عمر قطعات افزایش پیدا کند و دیگر نیازی به مراجعه به تعمیرکار نداشته باشید.

هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.