راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

ماشین های لباسشویی، که جزو لوازم خانگی ضروری هستند، این امکان را فراهم می آورند که از لباس های تمیز و خوشبو استفاده کنیم. علاوه بر این، با فناوری های جدید، ماشین های لباسشویی می توانند لباس ها را هم شستشو داده و هم خشک کنند. بدین ترتیب راحتی و رفاه بشر پس از اختراع این دستگاه چندین برابر شد. حتی اخیرا با افزودن ویژگی Add wash به برخی از این دستگاه ها، امکان اضافه کردن لباس در حین شستشو نیز ایجاد شده است. در این زمینه، این مطلب را در قالب راهنمای خرید لباسشویی درآورده ایم و در ادامه برندهایی را که به نظر ما بهترین هستند و کاربران به طور کلی از آنها راضی بوده اند، خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

 

 

هنگام خرید ماشین لباسشویی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

امروزه ماشین های لباسشویی درب از جلو دیگر یک وسیله تجملاتی محسوب نمیشوند و اکثرا در هر خانه ای وجود دارند و به عبارتی ضروری شده اند. لذا، برای به دست آوردن کارایی مطلوب از دستگاه خریداری شده و استفاده رضایت بخش از آن ، باید به معیارهای خاصی توجه کرد. برخی از این معیارها عبارتند از:

  1. ظرفیت
  2. کلاس انرژی
  3. سرعت چرخش
  4. ابعاد
  5. تعداد برنامه ها
  6. میزان صدا و لرزش هنگام کار
  7. دوره گارانتی و ...

 

پیشنهاد می شود: تفاوت بین موتورهای تسمه‌ای و موتور دایرکت درایو

 

ظرفیت ماشین لباسشویی

امروزه ماشین های لباسشویی درب ماهواره ای  و سایر مدل ها بر اساس حجم شستشو ، یعنی ظرفیتی که دارند طبقه بندی می شوند. ظرفیت ماشین لباسشویی یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت آن است. لباسشویی هایی با ظرفیت شستشوی 2 تا 18 کیلوگرم در بازار وجود دارد. اما نکته مهم در اینجا نیاز شماست. وقتی می خواهید ماشین لباسشویی بخرید، باید  به پتانسیل شستشوی لباس هفتگی خود توجه کنید.

 

کلاس انرژی

یکی دیگر از مشخصات مهم ماشین لباسشویی، کلاس انرژی است. با توجه به این که دنیایی که در آن زندگی می کنیم با خطر اتمام منابع آب و برق روبرو می باشد، بهتر است ماشین هایی را که از نظر برق و آب کارآمد هستند انتخاب و خریداری کنیم. در این زمینه ، ماشین های لباسشویی با توجه به انرژی مصرفی به A+، A ++  و

 A +++  طبقه بندی می شوند. ماشین های دارای راندمان انرژی کلاس A می توانند از نظر انرژی و بودجه صرفه جویی زیادی را به عمل آورند. از این لحاظ لباسشویی دوو و لباسشویی بوش یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار هستند.

 

سرعت چرخش

پس از اتمام کار شستشوی لباس ها با آب، مطابق برنامه دستگاه، به آخرین برنامه چرخش منتقل می شود که یک نوع شستشو است. در این زمینه ، ماشین های لباسشویی می توانند بین 600 تا 1400 دور در 1 دقیقه در برنامه های چرخش خود داشته باشند. از آنجایی که ماشین های لباسشویی با سرعت کم برای چرخاندن کامل لباس ها کافی نیستند، ما به عنوان راهنمای خرید لباسشویی معتقدیم که ماشین های لباسشویی با حداقل 1000 دور بهترین انتخاب هستند. البته ماشین های لباسشویی با سرعت بسیار بالا نیز می توانند باعث فرسودگی سریع تر لباس ها شوند.

 

ابعاد

ابعاد ماشین لباسشویی نیز بسیار مهم است. سایز لباسشویی ها عموما یکی است و تنها سایز دیگ آنها متفاوت است که شما باید با توجه به تعداد افراد خانواده و موارد استفاده لباسشویی(شست و شوی پتو، ملحفه، پرده و...) وزن مورد نظر را انتخاب کنید. این امر هم از نظر فضا و هم از نظر استفاده مفیدتر خواهد بود.

 

راهنمای خرید لباسشویی بر اساس تعداد برنامه ها

تعداد برنامه هایی که ماشین لباسشویی خریداری شده دارد نیز مهم است. برنامه های موجود در ماشین لباسشویی، راحتی را برای استفاده چند منظوره از این دستگاه فراهم می کنند. به عنوان مثال، برنامه شستشو لباس های معمولی سفید، باید متفاوت از برنامه شستن پارچه های پشمی یا پارچه های ظریف تر مثل حریر باشد. بنابراین، هنگام خرید ماشین لباسشویی باید به تعداد برنامه های آن توجه کرد. لباسشویی دوو و لباسشویی بوش با امکانات و برنامه های متعددی که دارند از پرفروش ترین گزینه های موجود در بازار هستند.

 

میزان صدا و لرزش هنگام کار

به عنوان راهنمای خرید لباسشویی باید بگوییم بسیار مهم است که ماشین های لباسشویی بی سر و صدا کار کنند. به خصوص اگر در محیط آپارتمانی زندگی می کنید، ماشین لباسشویی که عمدتا به منظور صرفه جویی در انرژی، شب ها کار می کند، اگر سر و صدای زیادی داشته باشد، ممکن است علاوه بر اذیت شدن خودتان موجب اذیت همسایه ها گردد. پس ماشینی را انتخاب کنید که مزاحمتی برای خودتان و همسایه ها ایجاد نشود. لباسشویی دوو را می توان به عنوان یکی از بی صداترین لباسشویی های موجود در بازار معرفی کرد.

 

گارانتی

گارانتی برای ماشین های لباسشویی ضروری است. زیرا ماشین های لباسشویی یکی از پر استفاده ترین وسایل خانه هستند. علاوه بر این، از آنجایی که یک دستگاه الکترونیکی است ، ممکن است هر از گاهی خراب شود. لذا با توجه به این مسئله، در صورت هرگونه عیب یا خرابی ، می توانید از خدمات مجاز برخوردار شوید. در این زمینه، بسیاری از مارک های موجود در بازار می توانند تا 3، 4، 5 و 6 سال گارانتی را همراه با 10 سال گارانتی موتور ارائه دهند. شایان ذکر است نمایندگی لباسشویی دوو و لباسشویی بوش آماده ارائه خدمات پس از فروش در سراسر ایران می باشند.

 

 

 
هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.