لباسشویی دوو بهتر است یا بوش؟

لباسشویی دوو بهتر است یا بوش؟

از زمانی که مدرنیته کم کم پا به ایران گذاشت، لباسشویی هم جای خود را در خانه‌های ایرانی پیدا کرد و جایگزین شستشوی دستی لباس‌ها شد. لباسشویی‌هایی که ابتدا وارد بازار شدند بسیار ساده بودند و فقط یک نوع عمل شستشو را انجام می‌دادند اما هر چه زمان گذشت، لباسشویی‌ها هم شکل پیشرفته‌تری به خود گرفتند و انواع برنامه‌های شستشو و امکانات را به کاربران ارائه دادند. در بازار لوازم خانگی، تنوع زیادی برای خرید ماشین لباسشویی وجود دارد و بنابراین ممکن است انتخاب کمی سخت باشد چرا که درحال حاضر و با وجود تغییراتی که در تولید این وسیله ایجاد شده است، اینکه شما چه برندی را انتخاب می‌کنید، اهمیت دارد. در این مقاله قصد داریم  دو تا از محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده ماشین لباسشویی یعنی دوو و بوش را با هم مقایسه کنیم. اگر دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید و یا قصد خرید لباسشویی را دارید؛ با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت مه سنتر همراه باشید.

مقایسه لباسشویی دوو و بوش از نظر امکانات

قبل از هر چیز باید به این نکته اشاره کنیم که لباسشویی‌های برند بوش و دوو هر دو در بازار لوازم خانگی ایران بسیار محبوب هستند. یکی از آنها در رده وسایل اقتصادی و دیگری در رده وسایل لوکس قرار می‌گیرد اما هر دو به نسبت قیمتشان بهترین فناوری‌های روز دنیا و بهترین امکانات را دارند. بنابراین به‌طورکلی بهتر است هر کدام از این محصولات را با کالاهای هم رده خود مقایسه کنید اما با این حال اگر دوست دارید درباره این دو برند هم اطلاعات بیشتری کسب کنید، در ادامه مقایسه امکانات این دو لباسشویی انجام خواهد شد. با ما همراه باشید.

لباسشویی بوش چه امکاناتی دارد؟

لباسشویی بوش چه امکاناتی دارد؟

به‌طورکلی لباسشویی‌های بوش به قدرت بالا، موتور با دوام و امکانات عالی مشهور است. برخی از امکانات لباسشویی‌های بوش به شرح زیر هستند:

  • سیستم ضد لرزش
  • فیلتر حذف راحت مو و کرک حیوانات خانگی
  • سیستم Volt Check برای حفظ ولتاژ مناسب
  • سیستم آب فعال Active Water
  • سیستم درام Vario برای شستن پارچه‌های ظریف
  • موتور دیرکت درایو بدون صدا
  • تکنولوژی iDos استفاده از مواد شوینده متناسب با میزان کثیفی لباس

لباسشویی دوو چه امکاناتی دارد؟

  • لباسشویی دوو به قیمت مناسب و امکانات خوب مشهور است که برخی از این امکانات به شرح زیر هستند.
  • سیستم ضد چروک
  • هیتر سرامیکی
  • امکان مکث و افزودن لباس به لباسشویی هنگام شستشو
  • موتور دایرکت درایو بدون صدا

مقایسه لباسشویی دوو و بوش از نظر طراحی ظاهری

مقایسه لباسشویی دوو و بوش از نظر طراحی ظاهری

مورد دیگری که باید هنگام مقایسه این دو لباسشویی بررسی شود، ظاهرشان است. البته نمی‌توان گفت کدام یک ظاهر جذاب‌تری دارند چرا که در وهله اول این کاملا به سلیقه خریدار بستگی دارد و در درجه دوم هر دو برند مدل‌های مختلفی از لباسشویی با طراحی‌های مختلف تولید کرده‌اند که این دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. هر دو برند معمولا در محصولاتشان از رنگ‌های سفید یا نقره‌ای استفاده کرده‌اند. از نظر کیفیت ساخت و جنس بدنه باید لباسشویی‌های بوش را بهتر دانست که این مساله کمی از نظر طراحی هم محصولات این برند را شیک‌تر نشان می‌دهد. به‌طورکلی محصولات بوش در رده لوکس قرار می‌گیرند.

معایب ماشین لباسشویی ‌های دوو و بوش

ماشین‌های لباسشویی بوش و دوو مانند هر کالای دیگری معایبی هم دارند که برای مقایسه آنها با هم و انتخاب یک گزینه دانستن این معایب ضروری است. در ادامه معایب هر کدام از این لباسشویی‌ها را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

معایب لباسشویی بوش

اگرچه به سختی می‌توان از محصولات فوق‌العاده بوش ایراد در آورد اما باز نمی‌تواند کاملا آنها را بدون عیب دانست. خصوصا در سال‌های اخیر که ایران به دلیل تحریم‌ها مشکل واردات کالا دارد، این معایب بیشتر هم شده است. در ادامه برخی از معایب لباسشویی‌های بوش را بررسی خواهیم کرد.

  • ورود محصولات فیک و تقلبی از برند بوش در بازار
  • عدم خدمات پس از فروش در دسترس
  • عدم تنوع برنامه‌های شستشو در برخی از مدل‌ها
  • قیمت نسبتا بالا در بازار ایران

معایب لباسشویی دوو

معایب لباسشویی دوو

لباسشویی‌های دوو نسبت به برند بوش معایب بیشتری دارند اما دو مشکل اصلی در لباسشویی‌های بوش یعنی ورود محصولات فیک و تقلبی به بازار و مشکلات مربوط به خدمات پس از فروش در ماشین‌های لباسشویی دوو وجود ندارد زیرا این محصول کره‌ای به راحتی وارد بازار ایران می‌شود همچنین نمایندگی‌های بسیاری در کشورمان دارد که مه‌سنتر نیز یکی از این نمایندگی‌هاست و بنابراین از خدمات پس از فروش بسیار خوبی برخوردار است. جدا از این مساله برخی از معایب ماشین‌های لباسشویی بوش به شرح زیر هستند.

  • عدم تنوع برنامه‌های شستشو در برخی از مدل‌های قدیمی
  • سر و صدا کمی بالاتر نسبت به برند بوش هنگام شستشو

قیمت لباسشویی‌ های بوش و دوو

از آنجای یکه قیمت خصوصا در بازار ایران که هر روز لوازم خانگی گران‌تر از روز قبل می‌شود، اهمیت بالایی دارد؛ درحال حاضر بخش زیادی از مردم به دنبال کالایی هستند که کیفیت قابل قبول و قیمت مناسبی داشته باشد. طبیعتا ماشین‌های لباسشویی برند آلمانی بوش قیمت بسیار بالاتری نسبت به ماشین‌های لباسشویی برند کره‌ای دوو دارند و اگرچه از نظر امکانات هم سطحشان بالاتر است اما به خاطر همین قیمت بالا بسیاری برند دوو را ترجیج می‌دهند. مدل‌های  مختلف لباسشویی تولید شده توسط هر کدام از این شرکت‌ها قیمت متفاوتی از هم دارند. بنابراین اگر دوست دارید از قیمت هر کدام از این مدل‌ها آشنا شوید، کافی است فقط نام آن را در وبسایت مه سنتر جستجو کنید.

ماشین لباسشویی دوو بخریم یا بوش؟

در این مطلب ماشین‌های لباسشویی دو برند مطرح در بازار ایران یعنی بوش و دوو را از نظرهای مختلفی همچون امکانات، طراحی،  قیمت و معایبشان با هم مقایسه کردیم. در پاسخ به این سؤال که کدام یک از این دو برند را باید خریداری کرد، نمی‌توان پاسخ مشخصی داد زیرا شما باید براساس نیاز و بودجه خود یکی را انتخاب نمایید. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره نشد و یا اگر تجربه استفاده از هر کدام این برندها را دارید؛ اطلاعات و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.