مقایسه اتو فیلیپس و تفال؛ کدام برای من بهتر است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه

مقایسه اتو فیلیپس و تفال؛ کدام برای من بهتر است؟

داشتن یک اتو خوب در خانه به ما کمک می‌کند بدون اینکه بخواهیم مدام هزینه اتوشویی پرداخت کنیم، لباس‌هایی بدون چروک و مرتب داشته باشیم. شرکت‌های مختلف تولید لوازم خانگی، اتوبخار تولید می‌کنند که فیلیپس و تفال معروف‌ترین آنها هستند. کسانی که می‌خواهند بهترین اتو خانگی را داشته باشند، وقت خرید این کالا با این سؤال روبه‌رو می‌شوند که اتو فیلیپس بهتر است یا تفال؟ در این مطلب ویژگی‌های یک اتو خوب را ذکر می‌کنیم و به مقایسه اتو فیلیپس و تفال می‌پردازیم تا در صورتی که قصد خرید اتو فیلیپس را تفال را دارید، بتوایند از این مقاسه استفاده کنید.

ویژگی های یک اتو خوب؛ اتو تفال بخریم یا فیلیپس؟

به همان اندازه که اتوکشی با یک اتو بد، خسته‌کننده است و نتیجه خوبی هم ندارد، کار با یک اتو خوب می‌تواند لذت‌بخش باشد و به ما در داشتن مرتب ترین لباس‌ها کمک کند.

اتوکشی در خانه کاری نیست که ساعت‌های زیادی از روز را به آن اختصاص دهیم، اما اگر دستگاه مناسبی نداشته باشیم ممکن است ما را درگیر کند و وقت‌مان را تلف کند. در بسیاری موارد دلمان می‌خواهد در زمانی کوتاه، پیراهن، شلوار، دامن یا هر لباس دیگری را اتو کنیم و به کارهای دیگرمان برسیم. برای این باید اتویی خوب داشته باشیم که ضمن داشتن سرعت بالا، دارای عملکرد مناسبی هم باشد. 

یک اتو خوب باید چند ویژگی مهم داشته باشد که شاید اصلی‌ترین آنها میزان بخاردهی پیوسته است. اختراع اتوبخار خانگی اتفاق خوبی بود که باعث شد بدون نگرانی از سوختن لباس‌ها، در خانه کار اتوکشی را انجام دهیم. بازه ۱۲۰  تا ۱۶۰ مناسب‌ترین میزان بخاردهی مداوم برای یک اتوست و اگر میزان بخاردهی کمتر از 50 گرم در دقیقه باشد، اتو عملکرد مناسبی ندارد. بخاردهی عمودی نیز یک ویژگی برای اتو خوب است که به کار اتوکشی لباس‌های آویزان یا پرده‌ها می‌خورد. یک اتوبخار استاندارد همچنین باید قابلیت ضدرسوب و سیستم ضدچکه داشته باشد.

علاوه بر اینها وزن و توان دستگاه، ویژگی‌هایی هستند که هنگام خرید اتو باید به آن توجه کرد. اتوهای سبک خوش دست هستند و کار با آنها ساده است، ضمن اینکه موتور یک اتو برای عملکرد مناسب باید توان بالای 2000 وات داشته باشد. اگر توان موتور پایین باشد، کار ما اندکی سخت می‌شود و برای برداشتن چروک‌ها مجبوریم چندین بار اتو را روی لباس بکشیم. 

نهایتا وقتی می‌خواهید یک اتو انتخاب کنید به کف آن توجه کنید. استیم گلاید، فولاد ضدرنگ و سرامیک، سه جنسی هستند که معمولا برای کف اتو بخارها استفاده می‌شوند. از این میان کف سرامیکی عملکرد بهتری دارد و به شما این امکان را می‌دهد که با خیال راحت لباس‌ها را اتو کنید. 

 درست است که محصولات دوو در لوازم خانگی حرفی برای گفتن دارند و در رده بالا قرار می‌گیرند، اما اگر قصد خرید اتو دارید پیشنهاد می‌کنیم نگاهی هم به اتو تفال و فیلیپس هم بی‌اندازید! اکثر مدل‌های اتوهای فیلیپس و تفال استاندارهای ذکر شده را دارند و به همین خاطر قیمت اتو تفال یا فیلیپس نسبت به بسیاری دیگر از برندهای موجود در بازار بیشتر است. با وجود این، کسانی که می‌خواهند بهترین اتوبخار را در خانه داشته باشند به مقایسه تولیدات این دو برند می‌پردازند.

از اتو فیلیپس چه می‌دانید؟

از اتو فیلیپس چه می‌دانید؟

فیلیپس یک شرکت هلندی تولید لوازم خانگی است که محصولات متنوع آن در جاهای مختلف دنیا پرطرفدار است. تنوع، کیفیت و زیبایی از ویژگی‌های تولیدات فیلیپس از جمله اتوهای این شرکت است.

معمولا سه مورد را به عنوان مزایای اتوهای فیلیپس ذکر می‌کنند. مهم‌ترین مزیت این اتوها قدرت بالای آنهاست که در کنار سیستم بخاردهی پیشرفته، کار اتوکشی را سرعت می‌دهد. توان موتورهای اکثر اتوهای فیلیپس معمولا 2400 وات و بیشتر از آن است. 

دومین مزیت اتوهای فیلیپس قابلیت تنظیم دمای بخار است که می‌تواند برای هر نوع پارچه مناسب باشد. به این صورت وقتی چند لباس با جنس متفاوت را اتو می‌کنید، دیگر نگران نیستید که دما را تنظیم کنید. علاوه بر اینها طراحی اتوهای فیلیپس به گونه‌ای است که کار با آنها ساده است.

در مقابل این مزایا، دو عیب نیز برای اتوهای فیلیپس ذکر می‌شود. این اتوها نسبت به تولیدات دیگر شرکت‌ها از جمله تفال وزن بیشتری دارند و معمولا گران‌تر هم هستند.

هرآنچه باید از اتو تفال بدانید

حالا که با مزایا و معایب اتوهای فیلیپس آشنا شدیم، بهتر است ویژگی‌های اتوهای تفال را هم ذکر کنیم تا بتوانیم به درستی این دو تولیدکننده اتو را مقایسه کنیم. تفال یک شرکت فرانسوی تولیدکننده لوازم خانگی و ظروف آشپزخانه است که از اتوهای تولیدی آن به عنوان بهترین انواع اتوهای موجود در بازار یاد می‌شود. 

ابعاد کوچک، وزن کم و قابلیت حمل از جمله مزایایی است که برای اتوهای تفال ذکر می‌کنند. همچنین این اتوها زود گرم می‌شوند که این باعث می‌شود سرعت اتوکشی بالا برود. علاوه بر این مزایا، اتو تفال دارای یک دسته برای نگهداری دستگاه است و به این ترتیب شما دیگر نیازی به صفحه اتو برای اتو کردن لباس‌ها ندارید. تنوع محصول، زیبایی و قیمت مناسب نیز از دیگر مزایایی است که برای اتو تفال ذکر می‌شود. 

این اتوها اما دو عیب دارند؛ اولین عیب اتوهای تفال قدرت پایین آنها به نسبت اتوهای فیلیپس است، به این صورت که موتور بسیاری آنها 2000 وات قدرت دارد و عیب دیگر آنها این است که از این اتوها هنگام پخش بخار، آب خارج می‌شود که در مواردی به لک شدن لباس‌ها می‌انجامد. 

حالا که با مزایا و معایب اتوهای فیلیپس و تفال آشنا شدیم، لازم است با برخی از بهترین مدل‌های این دو شرکت نیز آشنا شویم و به این ترتیب امکان بهترین انتخاب را داشته باشیم. 

بهترین مدل های اتو فیلیپس 

اگر در نهایت تصمیم به خرید اتوی فیلیپس گرفته‌اید، چندین گزینه خوب پیش روی شماست که بر اساس سلیقه و هزینه‌ای که در نظر گرفته‌اید، می‌توانید از میان آنها دست به انتخاب بزنید. اتوبخار مخزن دار GC9630/20 یکی از بهترین و پرطرفدارترین مدل‌های اتو تولیدی فیلیپس است. مزیت بارز این اتو داشتن مخزنی با ظرفیت 1.8 لیتر آب است که قابلیت دو ساعت اتوکشی مداوم را فراهم می‌کند. قدرت موتور این اتو 2400 وات و وزن آن 5.33 کیلوگرم است. این مدل اتو، بخار را با فشار مناسب ۱۲۰ گرم بر دقیقه پمپاژ می‌کند و نیاز به تنظیم میزان حرارت نیز ندارد. 

اتو بخار فیلیپس مدل GC2998/80 با موتور 2400 واتی و کف سرامیکی، یکی دیگر از بهترین مدل‌های اتو این شرکت است. سیستم ضد رسوب، بخاردهی عمودی و همچنین تنوع رنگی برخی دیگر از ویژگی‌های این مدل است که آن را جذاب می‌کند. مدل‌های GC5039/30 AZUR Elite، DST5040 و DST5010 سه مدل پرطرفدار دیگر از میان اتوهای فیلیپس هستند. 

بهترین مدل های اتو تفال 

بهترین مدل های اتو تفال 

همانطور که عنوان شد قیمت اتوی تفال در بسیاری از مدل‌ها مناسب است. این را باید یکی از مزایای تولیدات این شرکت دانست که باعث می‌شود بسیاری محصولات آن را برای خرید انتخاب کنند. اتوبخار  تفال مدل FV 5648 یکی از پرطرفدارترين محصولات تفال است؛ اتویی با قدرت موتور 2400 وات، کف سرامیکی و خاصیت ضدچکه. اتوکشی با این دستگاه بسیار آسان است و با استفاده از آن می‌توان لباس‌های آویزان و پرده‌ها را نیز اتو کرد. 

اتوبخار FV4890 یک مدل دیگر از اتوهای تفال با قیمت مناسب و کیفیت بالاست. این دستگاه دارای چهار حالت تنظیم بخار به صورت بدون بخار، کم بخار، بخار متوسط و بخار مضاعف است. ظرفیت مخزن آن ۳۰۰ میلی‌لیتر و مجهز به سیستم ضد رسوب است. IT8490، FV9848، FV5718 و GV9620 نیز چهار مدل از اتوهای تفال هستند که از نظر عملکرد و مقاومت امتحان خود را پس داده‌اند. 

جمع بندی 

تولیدکنندگان مختلف لوازم برقی به عرضه اتو در بازار دست می‌زنند و این تنوع گاه ما را در انتخاب سردرگم می‌کند. از میان سازندگان اتوها، دو شرکت فیلیپس و تفال از همه معروف‌ترند و اگر مشغول جستجو برای خرید یک اتو باشید، حتما دلتان می‌خواهد این دو برند با هم مقایسه شوند و این سؤال جواب داده شود که اتو فیلیپس بهتر است یا تفال؟ 

در جواب این سؤال باید گفت که تولیدات هر دو شرکت استانداردهای لازم را دارند و این دیگر بسته به سلیقه و توان مالی شماست که کدام یک را انتخاب کنید.