تفاوت جنس کفه‌های اتو بخار و مهم ترین نکات قبل از خرید آن

تفاوت جنس کفه‌های اتو بخار و مهم ترین نکات قبل از خرید آن

 

بررسی کفه اتو بخار یکی از پارامترهای مهم در هنگام خرید اتو و اتو بخار است. کفه اتو بخار در جنس‌های مختلفی تولید می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و معایبی می‌باشد. یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از خریداران وجود دارد این است که بهترین جنس کفه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا اطلاعات گوناگونی از جمله بررسی انواع کفه‌ها و معرفی بهترین جنس را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

 

کفه اتو بخار

بهتر است قبل از آنکه به معرفی بهترین جنس کفه اتو بخار بپردازیم به اهمیت استفاده از این وسیله اشاره کنیم. ما در عصری زندگی می‌کنیم که ظاهر آدم‌ها و نحوه لباس پوشیدنشان تاثیر زیادی بر کیفیت روابط آن‌ها دارد. چه بسیار افرادی که با پوشیدن لباس‌های نامناسب و اغلب چروک، موقعیت‌های خوبی را در زندگی از دست داده اند. روز به روز بر تعداد لوازمی که کیفیت زندگی انسان را بهبود می‌بخشد افزوده می‌شود که یکی از آن‌ها اتو است. شاید این وسیله در سال‌های گذشته جزو لوازم پرکاربرد در خانه محسوب نمی‌شد. اما امروزه کمتر خانه‌ای را می‌بینید که اتو در آن وجود نداشته باشد. قیمت اتو ارتباط مستقیمی با نوع کفه آن دارد. کفه اتو بخار می‌تواند در جنس‌های مختلفی تولید شود. شما عزیزان می‌توانید قیمت اتوبخار را از فروشگاه مه سنتر استعلام بگیرید. قیمت اتو فیلیپس نسبت به بسیاری از برندها گران‌تر است. زیرا این برند جزو برندهای باکیفیت نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان شناخته شده است. خرید اتو تفال و خرید بخارشوی نیز از فروشگاه مه سنتر امکان‌پذیر خواهد بود.

 

ضرورت استفاده از کفه اتو بخار

ضرورت استفاده از کفه اتو بخار

اگر بخواهیم به ضرورت استفاده از کفه‌های اتو بخار بپردازیم باید اشاره‌ای به مکانیزم عملکردی این وسیله برقی داشته باشیم. هنگامی که اتو را به برق متصل می‌کنید کف آن گرم می‌شود و با ایجاد بخار، چین و چروک‌های لباس را از بین می‌برد. کف اتو به طور مستقیم با پارچه در تماس است. اگر کفه از متریال بی‌کیفیت ساخته شده باشد باعث ایجاد مشکلاتی نظیر سوختگی، چسبندگی، لکه و… بر روی لباس خواهد شد. به همین دلیل اگر در انتخاب این وسیله دقت لازم را به خرج دهید قطعا گام مهمی در سالم ماندن لباس‌هایتان برخواهید داشت.

همان طور که می‌دانید برندهای مختلفی در جهان در حوزه تولید لوازم خانگی از جمله اتو بخار فعال هستند که می‌توان به تفال، فیلیپس و… اشاره کرد. کف تمام اتوها از نظر ظاهری صاف و دارای تعدادی سوراخ است. گرما و بخار از طریق کف اتو به لباس منتقل می‌شود. اتو بخارها در چند نوع معمولی، مخزن دار و اتوپرس در بازار وجود دارند.

 

پیشهاد می شود: تفاوت اتو بخار با اتو پرسی؛ کدام برای من بهتر است؟

 

بهترین جنس کفه اتو بخار چیست؟

قطعا بهترین جنس برای کفه اتو بخار، جنسی است که علاوه بر مقاومت و داوم بالا، مشکلاتی مانند چسبندگی، سوختگی، لکه و… را بر روی لباس ایجاد نکند. اگر در ادامه مطلب با ما همراه باشید به بررسی انواع کفه‌ها خواهیم پرداخت و ویژگی‌های کدام را مورد بررسی قرار می‌دهیم. توصیه می‌کنیم برای خرید اتو به سراغ برندهای بی‌کیفیت و غالبا ارزان قیمت نروید. زیرا مرغوبیت کفه‌ها در این اتوها قابل قبول نیست و معمولا از عمر بسیار کمی برخوردار هستند.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید اتو بخار، نیاز خود را بسنجید. به طور مثال اگر خیاط هستید و در طول روز به دفعات زیاد از اتو بخار استفاده می‌کنید باید به سراغ کالایی بروید که بالاترین حد کیفیت برخوردار است. اما اگر استفاده زیادی از این وسیله ندارید می‌توانید یک برند معمولی را انتخاب کنید. در حال حاضر بهترین کفه برای اتو بخار، استیم گلاید است.

 

 

بررسی انواع کفه‌های اتوبخار و مزایا و معایب آن‌ها

بررسی انواع کفه‌های اتوبخار و مزایا و معایب آن‌ها

کفه اتو بخار جنس استیل

استیل به عنوان دومین نسل از کفه اتو بخار شناخته می‌شود. زیرا قبل از استیل از آهن استفاده می‌کردند. استیلی که در کفه اتو تعبیه می‌شود ضد زنگ است و رطوبت باعث اکسیداسیون آن نخواهد شد. اتوهای بدون بخار و اصطلاحا خشک، گزینه بهتری برای کفه‌های استیل محسوب می‌شوند. استیل به خوبی گرما را توزیع می‌کند و از استحکام خوبی برخوردار است. سطح آن صاف و صیقلی می‌باشد و می‌توانید به راحتی آن را تمیز کنید. اما وزن اتو را افزایش می‌دهد و با پارچه‌های مشکی، نایلونی و غیرنخی سازگار نیست. کفه‌های استیل به این پارچه‌ها می‌چسبند و باعث خراب شدن آن‌ها خواهند شد. به همین دلیل قیمت آن‌ها ارزان‌تر است. امروزه کمتر از اتوهایی با کفه استیل استفاده می‌شود و می‌توان آن‌ها را جزو کفه‌های منسوخ شده دانست.

کفه اتو بخار جنس سرامیک

از سرامیک می‌توان برای تولید کفه اتو بخار استفاده کرد. کفی‌های سرامیکی را از خاک می‌سازند و آن را مانند یک لایه بر روی استیل قرار می‌دهند. این کفه‌ها به سرعت گرم می‌شوند و قادرند حرارت را به طور یکنواخت در سطح خود پخش کنند. این کفه‌ها کاملا صاف و صیقلی هستند و هیچ آسیبی به لباس نمی‌رسانند. سرعت اتو کردن لباس‌ها با این روش بسیار زیاد است. سطح کفه‌های سرامیکی ضد لک است و در صورتی که بر روی آن‌ها لک ایجاد شد به راحتی قابل تمیز شدن هستند.

کفه اتو بخار جنس تیتانیوم

کفه‌های تیتانیوم از ترکیب آلومینیوم و فولاد ساخته می‌شود. وزن آن‌ها نسبت به مدل‌های قبلی سبک‌تر است و در برابر عوامل مخرب از جمله خوردگی، زنگ زدگی، پوسیدگی، ترک و خراش از مقاومت بی‌نظیری برخوردار هستند. کفه‌های تیتانیوم به شدت با داوم هستند و در برابر شکستگی نیز مقاوم اند. لازم به ذکر است که این کفه‌ها هدایت حرارتی کمی دارند و احتمال چسبندگی به پارچه در آن‌ها زیاد است.

کفه اتو بخار جنس استیم گلاید

اتوهایی که از کفه استیم گلاید برخوردار هستند در برابر خط و خش مقاومت زیادی دارند و به راحتی بر روی سطح پارچه حرکت می‌کنند. بر روی سطح آن سوراخ‌های متراکمی وجود دارد که از قطرهای گوناگونی برخوردار هستند. در حال حاضر کفه‌های استیم گلاید به عنوان بهترین کفه برای اتو بخار شناخته می‌شود.

 
هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.