تفاوت اتو بخار با اتو معمولی چیست؟

تفاوت اتو بخار با اتو معمولی چیست؟

بسیاری از افراد با تفاوت اتو بخار با اتو معمولی آشنا هستند اما تنها تفاوت را صرفا در شکل ظاهری آن‌ها می‌بینند. در این مطلب قصد داریم شما را با جوانب دیگری از این دستگاه‌ها آشنا کنیم. اتو جزو دستگاه‌های کاربردی در هر منزل به شمار می‌رود که کاربرد زیادی دارد و می‌تواند در مدت زمانی کوتاه، اقدام به صاف کردن تمام چین و چروک‌ها کند. معمولا افراد برای خرید اتو به فروشگاه لوازم خانگی مراجعه می‌کنند. در سال‌های گذشته خرید اتو فیلیپس، خرید اتو بوش و سایر برندهای خارجی مطرح بود. اما امروزه که تولیدات داخلی نیز از کیفیت بالایی برخوردار شده‌اند افراد به خرید آن‌ها متمایل شده اند. اتوهای ایرانی نسبت به قیمت اتو تفال که یکی از برندهای خارجی می‌باشد بسیار ارزان‌تر است و از نظر کیفیت نیز قابل رقابت می‌باشد. برای آشنایی با تفاوت اتو بخار با اتو معمولی تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

تفاوت اتو بخار با اتو معمولی


بهتر است قبل از آنکه با تفاوت اتو بخار با اتو معمولی آشنا شویم به این نکته اشاره کنیم که امروزه اتو در تمام خانه‌ها وجود دارد و جزو ضروری‌ترین لوازم به شمار می‌رود. برخی از افراد تفاوت اتو بخار با اتو معمولی را تنها در شکل ظاهری آن‌ها می‌دانند. در حالی که تفاوت آن‌ها فراتر از شکل ظاهری است. اگر جزو خانم‌های خانه‌دار هستید و در انتخاب اتو دچار تردید شده‌اید این مطلب برای شما مفید خواهد بود. همچنین اگر قصد خرید اتو برای جهیزیه را دارید نیز می‌توانید از مطالبی که در این بخش ارائه می‌شود نهایت استفاده را کنید.

 

اتو بخار چیست؟


از نظر بسیاری از افراد بهترین نوع اتو، اتو بخار است. آن‌ها دارای دو نوع مخزن دار و بدون مخزن هستند که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فرد می‌باشند و برای مصارف مختلف طراحی و ساخته شده اند. برخی از مدل‌ها کاربرد خانگی و برخی دیگر کاربرد صنعتی دارند. به طور مثال در خشکشویی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

انواع اتو بخار

انواع اتو بخار


اتو بخار مخزن دار


اتوبخار مخزن دار برای افرادی مناسب است که قصد دارند در طول روز حجم زیادی از لباس‌ها را اتو کنند. در طراحی آن یک مخزن در نظر گرفته شده که به طور ثابت بر روی میز قرار می‌گیرد و به شما اجازه می‌دهد که لباس‌هایتان را با حجم زیادی از بخار اتو کنید. بخار حاصله از طریق لوله‌ای که به اتو متصل می‌باشد خارج می‌شود. قطعا با یک بار پر کردن مخزن می‌توانید ساعت‌ها از آن استفاده کنید.


اتو بخار بدون مخزن


همان طور که از نام این اتو پیداست فاقد مخزن جداگانه می‌باشد. آن‌ها یک مخزن کوچک بر روی بدنه دستگاه دارند که ظرفیت کمی برای نگهداری آب خواهد داشت. این دستگاه‌ها برای افرادی مناسب‌اند که حجم لباس کمی دارند و نمی‌خواهند به طور روزمره از اتو استفاده کنند. میزان بخار تولید شده از این دستگاه کمتر از مدل قبل می‌باشد و اگر بخواهید تعداد زیادی لباس را اتو کنید باید چندین بار مخزن آن را پر کنید. قیمت اتو بخار بدون مخزن کمتر از مدل قبل می‌باشد.

 

اتو بخار ایستاده


اگر بخواهیم تفاوت اتو بخار با اتو معمولی را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که اتو بخار ایستاده یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود. زیرا مزایای زیادی در اختیار افراد قرار می‌دهد. شما با استفاده از این دستگاه می‌توانید انواع پرده، لباس مجلسی و… را به راحتی اتو کنید و چین و چروک‌های آن‌ها را از بین ببرید. برای این اتوها گیره‌هایی طراحی شده که لباس یا پرده بر روی آن آویزان می‌شود و امکان اتو کردن را در اختیار شما قرار می‌دهند. حجم مخزن این دستگاه بزرگ است و می‌توانید ساعت‌ها از آن استفاده کنید.


اتو بخار پرسی


در سال‌های گذشته از اتو بخار پرسی صرفا در خشکشویی‌ها استفاده می‌شد. اما در حال حاضر برندهای متعددی در زمینه تولید اتو بخار پرسی خانگی فعالیت می‌کنند و آن را در مدل‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌کنند. اتو بخار پرسی در سایزهای مختلف تولید می‌شود و از مخزن بزرگ برای نگهداری آب برخوردار است. این مدل به شما اجازه می‌دهد از بخار زیاد برای اتو کردن لباس‌هایتان استفاده کنید و هر نوع پرده یا لباس را به وسیله آن صاف کنید.

 

انواع اتو معمولی


برای آشنایی با تفاوت اتو بخار با اتو معمولی باید اشاره‌ای به تعریف اتو معمولی نیز داشته باشیم. این اتوها بر خلاف اتوبخار فاقد مخزن هستند و بخار تولید نمی‌کنند. حرارت و گرمایی که از آن‌ها ساطع می‌شود باعث از بین رفتن چین و چروک لباس‌ها خواهد شد. شاید این سؤال در ذهن شما ایجاد شود که بهترین نوع لباس برای استفاده از اتو معمولی چیست؟ بهتر است از اتو معمولی برای اتو کردن پارچه‌های غیرپشمی استفاده کنید. در مدل‌های جدید شاهد وجود قابلیت‌های مختلف از جمله کنترل دما به صورت اتوماتیک هستیم. کفی این اتوها از جنس استیل است. قیمت اتو معمولی نسبت به اتو بخار بسیار ارزان‌تر است. به همین دلیل مشتریان زیادی دارد. اما بزرگ‌ترین مشتری این مدل، کارگاه‌های تولیدی لباس هستند.

 

خرید اتو بخار و اتو معمولی

خرید اتو بخار و اتو معمولی


پس از آنکه با تفاوت اتو بخار با اتو معمولی آشنا شدید نوبت به این می‌رسد که به یک نکته مهم در هنگام خرید اشاره کنیم. همان طور که می‌دانید اتو از مهم‌ترین اقلام ضروری در هر خانه به شمار می‌رود و باید در خرید آن وسواس به خرج دهید. قطعا اگر انتظار عملکرد و کیفیت مطلوب از اتو را دارید باید مبلغ بیشتری بابت خرید آن پرداخت کنید. در حال حاضر فروشگاه‌های مختلفی در سطح شهر و کشور وجود دارند که به صورت فیزیکی و اینترنتی فعالیت می‌کنند. اغلب آن‌ها امکان فروش اقساطی محصول را دارند و افراد می‌توانند بر اساس نیاز، سلیقه و بودجه خود اقدام به خرید بهترین برندها کنند.

 

فروشگاه مه سنتر!


در بخش قبل اشاره‌ای به فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه فروش لوازم خانگی کردیم. فروشگاه مه سنتر یکی از معتبرترین منابع برای خرید لوازم خانگی به شمار می‌رود که اغلب برندهای مشهور و شناخته شده در بازار را در دل خود جای داده است. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در خصوص فروشگاه مه سنتر وجود دارد گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات است. شما عزیزان می‌توانید برای خرید ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، خردکن و… به این فروشگاه مراجعه کنید.

هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.