جامع ترین راهنمای خرید چای ساز

جامع ترین راهنمای خرید چای ساز

چای از پرطرفدار ترین نوشیدنی های ایرانی می باشد که عطر و طعم آن با زندگی مردم ایران عجین شده است. برای آن که بتوانیم یک چای اصیل ایرانی دم کنیم در ابتدا نیاز به جوش آوردن آب داریم که کاری زمان بر می باشد. از همین رو مطلوب است که بجای کتری و قوری از چای سازی استفاده کنیم که آب را سریعا به نقطه جوش می رساند و باعث صرفه جویی در زمان می شود. برای خرید چای ساز می بایست راهنمای خرید چای ساز را مطالعه کنید تا بتوانید انتخابی درست داشته باشید. انتخاب درست چای ساز باعث می شود که بتوانیم طعم اصیل یک چای ایرانی را بچشیم. فروشگاه لوازم خانگی مه سنتر شما را به خواندن ادامه این مطلب در خصوص راهنمای خرید چای ساز دعوت می کند.

 

انواع چای ساز

 

  1. راهنمای خرید چای ساز دم آور:

 

چای ساز دم آور یکی از بهترین انواع چای ساز می باشد که به صورتی طراحی شده است که قوری بر روی کتری قرار می گیرد و گرمای آب در حال جوش کتری باعث دم کشیدن چای می شود. همین مسئله موجب می شود که چای درون قوری عطر و رنگ مطلوبی پیدا کند.

 

  1. راهنمای خرید چای ساز استند دار:

 

چای ساز های استند دار، دارای یک استند می باشند که کتری و قوری به صورت جداگانه بر روی بخش های تعبیه شده این استند قرار می گیرند و توسط المنت‌های مربوطه گرم می شوند. گرمای المنت در این چای ساز ها باعث می شود که چای درون قوری دم بکشد. طراحی این نوع چای ساز ها زیبایی بیشتری نسبت به چای ساز های دم آور دارد.

 

پیشنهاد می‌شود: بهترین چای ساز چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

راهنمای خرید چای ساز

 

راهنمای خرید چای ساز

 

برای آن که بتوانیم یک چای ساز باکیفیت و مناسب مصرف خانواده‌مان انتخاب کنیم، باید نکاتی را بدانیم که در این بخش برخی از آن‌ها بررسی خواهد شد:

 

  1. راهنمای خرید چای ساز بر اساس جنس کتری برقی:

 

جنس بدنه کتری یک عامل بسیار موثر در مزه و طعم چای شما است. کتری‌های برقی اغلب با استفاده از سه نوع متریال شیشه، پلاستیک و استیل ساخته می‌شوند. جنس استیل به دلیل آن که آهک موجود در آب را به خود جذب می‌کند باعث می‌شود که آهک اضافی بر روی آب تشکیل نشود و چای یا دمنوش شما خوش طعم شود. ولی جنس‌های شیشه ای و پلاستیکی آهک اضافی درون آب را جذب نمی‌کنند. و باعث می‌شوند که یک لایه خامه‌ای شکل بر روی سطح چای شکل گیرد.

 

  1. راهنمای خرید چای ساز بر اساس جنس قوری:

 

جنس قوری نیز ممکن است شیشه، چینی و یا استیل باشد. استیل با آن‌که نشکن است ولی باعث تغییر رنگ و مزه چای می‌شود. اگر کیفیت چای که دم می‌کنید برای شما مهم است بهتر است که قوری‌های استیل استفاده نکنید. از سوی دیگر کیفیت چای در قوری های شیشه‌ای و چینی بسیار بالا می‌رود ولی به ندرت می‌توانید چای ساز با قوری چینی پیدا کنید.

 

  1. راهنمای خرید چای ساز بر اساس قطع کن خودکار چای ساز:

 

قطع کن خودکار نیز یکی دیگر از آپشن های مهم در چای ساز ها می باشد. که باعث می شود به محض جوشیدن آب، کتری برقی به حالت گرم کننده منتقل می شود و آب را گرم نگه می دارد. این گرم کننده باعث می شود که دمای آب در حالت مطبوع و گرمی باقی بماند. چای ساز بوش یکی از با کیفیت ترین انواع چای ساز موجود در فروشگاه مه سنتر می باشد که می توانید یه قیمت مناسب آن را سفارش دهید.

 

 

مهم ترین نکات قبل از خرید چای ساز

 

پیش از آن که اقدام به خرید چای ساز نمایید می بایست به نکاتی توجه کنید که برخی از آن ها در این بخش بررسی خواهند شد:

 

  1. وجود حالت گرم نگه دارنده:

 

گرم کننده چای ساز همان طور که در بالا بررسی کردیم به محض جوشیدن آب، دمای کتری را تا حدود 70 درجه کاهش می دهد و همین مسئله به شما کمک می کند تا هر زمانی که احتیاج به آب گرم داشته باشید برایتان مهیا باشد. همچنین دمای 70 درجه بهترین دما برای دم آوردن چای می‌باشد.

 

  1. صافی کتری:

 

صافی دهانه کتری که در قسمت خروجی آب آن وجود دارد، از ورود رسوبات آب به درون کتری جلوگیری می کند. برخی از فیلتر ها درون کتری فیکس هستند و نمی توان آن ها را خارج کرد اما در برخی چای ساز ها فیلتر ها به راحتی قابل خارج شدن و شستن می‌باشند.

 

  1. صافی قوری:

 

قوری چای ساز شما از هر جنسی که باشد نیاز به یک صافی دارد تا از ورود تفاله چای به درون فنجان، جلوگیری کند. دقت داشته باشید که صافی قوری به نحوی باشد که به سادگی قابل شستشو باشد.

 

  1. وجود پایه 360 درجه کتری برقی:

 

این که بتوانید کتری را در هر حالتی بر روی پایه آن قرار دهید یکی از مهم ترین ویژگی های کتری برقی می باشد که به شما این امکان را می دهد که به سادگی با کتری کار کنید. برای خرید انواع کتری برقی یا دیگر دستگاه های تهیه نوشیدنی مانند اسپرسو ساز با بهترین کیفیت می توانید از سایت مه سنتر اقدام نمایید.

 

مدل های محبوب چای ساز بوش

 

مدل های محبوب چای ساز بوش

 

برند بوش یک برند آلمانی محبوب در میان ایرانیان است که کیفیت بالایی نیز دارد. برخی از چای ساز های محبوب و با کیفیت از این برند را معرفی خواهیم کرد:

 

  1. چای ساز بوش مدل TTA5883:

 

جنس کتری و قوری در این مدل استیل می باشد که مقاومت و نشکن بودن آن باعث محبوبیت این مدل شده است. ظرفیت کتری در این مدل 1.7 و ظرفیت قوری 0.8 لیتر می باشد. این مدل از چای ساز بوش را می توانید با هر تمی از آشپزخانه به سادگی ست کنید.

 

  1. چای ساز بوش مدل TTA5603:

 

جنس قوری در این مدل از شیشه و جنس کتری از استیل می باشد. ظرفیت کتری و قوری این مدل یکسان با مدل 5883 است.

 

  1. چای ساز بوش مدل TTA2010:

 

رنگ قرمز این مدل می تواند زیبایی آشپزخانه شاد شما را چندین برابر کند. و اگر فضای کوچکی دارید به دلیل آن که چای ساز از انواع دم آور می باشد به سادگی در فضای کوچک شما قرار خواهند گرفت.

 

  1. چای ساز بوش مدل TTA2201:

 

کتری شفاف و شیشه ای این مدل همراه با قوری شیشه ای که بر روی آن قرار می گیرد می تواند هارمونی خاصی را به آشپزخانه شما ببخشد. شیشه نشکن کتری این مدل دارای ظرفیت 2 لیتری و قوری آن دارای ظرفیت 0.7 لیتری می باشد. از مزیت های این مدل ست شدن آن به سادگی با تمامی تم های آشپزخانه می باشد.

 

 

بررسی دیگر برند های برتر

 

  1. چای ساز کرکماز:

 

چای ساز کرکماز یکی از محبوب ترین برند های چای ساز ساخت کشور ترکیه می باشد . صافی کتری این برند قابل جدا شدن است که چس از هر بار استفاده می توانید آن را از کتری جدا کرده و بشویید. فیلتر این چای ساز از جنس استیل ضد زنگ می باشد و طول عمر بالایی دارد. همچنین حالت گرم کن این دستگاه به شما اجازه می دهد که چای را گرم نگه دارید و هر زمان که خواستید نوش جان کنید.

چای ساز کرکماز به دلیل آن که حالت دم آور دارد فضای کمی اشغال می کند از سوی دیگر سیم این دستگاه درون محفظه چای ساز جمع می شود و پس از هر بار استفاده می توانید آن را در فضا های کوچک به سادگی و مرتبی قرار دهید.

 

  1. چای ساز فکر:

 

چای ساز فکر نیز از دیگر چای ساز های ترک می باشد که که توسط برند محبوب و معتبر فکر به بازار عرضه شده است. چای ساز های فکر به دو صورت چای ساز دم آور و چای ساز بدون قوری یا کتری برقی به بازار عرضه می شوند.

 

پیشنهاد می شود: برای جهیزیه چی بخریم؟

 

نتیجه گیری

 

چای یکی از مهم ترین نوشیدنی های موجود در ایران می باشد که تقریبا تمامی خانوار حداقل یک لیوان از آن را در طول روز می نوشند. کتری های قدیمی بی شک زمان زیادی از شما می گرفتند تا یک لیوان چای برای شما آماده کنند ولی چای ساز ها مشکل زمان را حل کرده اند و می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی یک چای عالی را برای شما آمده کنند.

 
هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.