بهترین چای ساز چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین چای ساز چه ویژگی‌هایی دارد؟

آیا با ویژگی‌های بهترین چای ساز آشنا هستید؟ کمتر کسی پیدا می‌شود که به نوشیدنی‌های داغ و خوش طعم علاقه نداشته باشد. در سال‌های گذشته از کتری برای آماده کردن نوشیدنی‌هایی همچون چای استفاده می‌شد. اما امروزه با طراحی و تولید چای ساز علاوه بر سهولت بیشتر، لذت بالاتری را در تهیه انواع دمنوش، چای و… تجربه می‌کنیم. در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی‌های بهترین چای ساز آشنا کنیم. برخی از افراد تصور می‌کنند بهترین چایی ساز باید حتما از برندهای خارجی باشد. به همین دلیل به سراغ بهترین فروشگاه لوازم خانگی می‌روند و با صرف هزینه زیاد اقدام به خرید چای ساز بوش، چای ساز فکر و… می‌کنند. قطعا برندهای خارجی از نظر کیفیت در جایگاه بالایی قرار دارند اما نمی‌توان از کیفیت و مرغوبیت برندهای داخلی غافل شد.

 

چای ساز چیست؟


بهتر است قبل از آنکه به ویژگی‌های بهترین چای ساز اشاره کنیم تعریفی مختصر از این دستگاه ارائه کنیم. همه ما می‌دانیم که چای یک نوشیدنی محبوب در بین ایرانیان است و از قدیم الایام در محفل‌های خانوادگی و دوستانه سرو می‌شده است. ابزارهایی که برای تهیه این نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گرفت شامل سماور برقی و گازی بود که امروزه تقریبا کاربرد خود را از دست داده اند. چای سازهای برقی نسل جدیدی از سماورها محسوب می‌شوند که قادرند نوشیدنی مورد نظر ما را در مدت زمانی کوتاه آماده کنند. در ادامه به معرفی بهترین چای ساز و انواع می‌پردازیم.

 

انواع چای ساز

 

انواع چای ساز
چای ساز دم آور


چای سازهای دم‌آور یکی از متداول‌ترین انواع چای ساز می‌باشد که علاوه بر زیبایی، از کاربرد زیادی نیز برخوردار می‌باشد. در این مدل شاهد قرارگیری قوری بر روی کتری هستیم. چای به آرامی و توسط بخار آب درون کتری دم کشیده و آماده مصرف می‌شود. جالب است بدانید که طعم و مزه چایی که بدین شیوه دم می‌کشد بسیار شبیه به چای دم کشیده قوری و سماور است.
چای ساز دارای استند
از بهترین چای ساز‌هایی که توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند می‌توان به چای ساز دارای استند اشاره کرد. در این مدل شاهد قرارگیری قوری و کتری در کنار یکدیگر بر روی یک استند هستیم. هر دوی آن‌ها توسط نیروی الکتریسیته به جوش می‌آیند و انواع چای و دمنوش را آماده می‌کنند. این چای سازها مجهز به تکنولوژی‌های مختلف از جمله تایمر هستند و از دکمه استپ برای جلوگیری از آسیب به دستگاه نیز برخوردار می‌باشند. برخی از برندها از قابلیت‌هایی مانند تنظیم درجه حرارت آب نیز بهره‌مند هستند. لمسی بودن استند یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب محسوب می‌شود. زیرا کارایی آن را با سهولت بیشتری همراه می‌سازد.

 

چای ساز بدون قوری


افرادی که فضای کمی در اختیار دارند و به دنبال دستگاهی با ابعاد کوچک می‌گردند باید به سراغ چای ساز بدون قوری بروند. لازم به ذکر است که این مدل زیاد مورد استقبال افراد قرار نگرفته است. زیرا کارایی کمتری نسبت به دو مدل قبلی دارد.

 

پیشنهاد می‌شود: جامع ترین راهنمای خرید چای ساز

 

ویژگی‌های بهترین چای ساز چیست؟


جنس مرغوب


از متریال گوناگونی برای ساخت چای ساز استفاده می‌شود که می‌توان به شیشه، استیل و پلاستیک اشاره کرد. اکیدا توصیه می‌کنیم به سراغ چای سازهای پلاستیکی نروید. زیرا هیچ کس تمایل به نوشیدن چای با طعم پلاستیک ندارد. بهترین جنس شامل استیل و شیشه می‌باشد. لازم به ذکر است که اگر نگران مشکلاتی مانند شکستگی هستید بهتر است به سراغ جنس استیل بروید. استیل نوعی فلز ضد زنگ محسوب می‌شود که علاوه بر طول عمر بالا، هیچ‌گاه جرم نمی‌گیرد و طعم چای را عوض نمی‌کند. به همین دلیل به جرات می‌توان گفت که بهترین چای ساز از استیل ضد زنگ ساخته می‌شود.


ظرفیت چای ساز


انتخاب چای ساز بر اساس فاکتورهایی همچون ظرفیت، کارایی و تکنولوژی انجام می‌شود. به طور مثال اگر تعداد اعضای خانواده شما کم است می‌توانید به سراغ مدل‌هایی با گنجایش کم بروید. به هیچ عنوان نمی‌توان گفت که چای سازهای بزرگ، از کارایی بیشتری برخوردار هستند. بلکه تکنولوژی بکار رفته در آن تعیین کننده این موضوع می‌باشد. اگر اعضای خانواده شما کم است و چای سازهای بسیار بزرگ را خریداری کنید با مشکلاتی مانند مصرف بی‌رویه برق مواجه خواهید شد و این مساله برای شما مقرون به صرفه نخواهد بود. توجه داشته باشید که بهترین چای ساز باید دارای ویژگی‌هایی از جمله تنظیم درجه حرارت، تایمر، نشانگر میزان آب، قطع کن خودکار، حالت گرم نگه دار و… برخوردار باشد.


برند چای ساز


در سال‌های گذشته اعتماد زیادی به برندهای داخلی وجود نداشت و افراد تمایلی به خرید محصولات ایرانی نداشتند. به همین دلیل حاضر بودند با پرداخت مبلغی هنگفت، به سراغ برندهای خارجی بروند. اما امروزه این موضوع کاملا منتفی است. زیرا تولیدات ایرانی به قدری باکیفیت و مرغوب شده‌اند که اعتماد مشتریان را به طور کامل به خود جلب کرده اند.

 

نکات مهم در انتخاب چای ساز

 

نکات مهم در انتخاب چای ساز

 

  • اولین نکته‌ای که در انتخاب چای ساز مهم است توجه به طراحی بدنه آن است. دستگاه باید به نحوی طراحی شده باشد که حرارت داخل چای ساز به بدنه منتقل نشود. زیرا امکان در دست گرفتن آن برای افراد دشوار خواهد شد.
  • دسته نگهدارنده‌ای که بر روی بدنه تعبیه می‌شود باید از جنسی ساخته شود که در حرارت‌های بالا داغ نشود و بتواند تمام وزن چای ساز را تحمل کند. اگر جنس دسته نامرغوب باشد با مشکلاتی از جمله تغییر حالت، داغی بیش از حد و شکنندگی آن مواجه خواهیم شد.

  • - بهترین چای ساز از توان مصرفی متعادلی برخوردار است و باعث افزایش هزینه‌های شما نمی‌شود. به طور معمول توان مصرف برق چای سازها از ۱۸۰۰ الی ۲۲۰۰ وات می‌باشد.

  • - در هنگام انتخاب چای سازهای استیل باید توجه داشته باشید که به سراغ مدل‌های ضدزنگ آن بروید. زیرا برخی از برندهای ناشناس و بی‌کیفیت، از استیل معمولی در ساخت این دستگاه استفاده می‌کنند که باعث می‌شود به مرور زمان با مشکلاتی نظیر چربی بستن و رسوب گرفتن مواجه شوید. برای رفع این مشکل باید چندبار از سرکه و آب سرد استفاده کنید تا رسوبات و چربی‌های آن از بین بروند.
  • یک چای ساز مناسب از بخش‌هایی مانند فیلتر آب برخوردار است. معمولا این فیلتر درون قوری قرار می‌گیرد و علاوه بر تهیه انواع چای، امکان درست کردن انواع دمنوش را نیز به شما عزیزان می‌دهد.
  • از دیگر نکات مهمی که باید در هنگام خرید این دستگاه مدنظر قرار دهید رسانای ته کتری است. این بخش باید فلزی باشد. زیرا پلاستیک از کیفیت لازم برخوردار نیست و زمان زیادی برای به جوش آوردن آب نیاز دارد.

 

نتیجه گیری!


در این مطلب تلاش کردیم به تمام جوانب یک چای ساز اشاره کنیم و به شما کمک کنیم تا معیارهای لازم در انتخاب بهترین چای ساز را بشناسید. در حال حاضر فروشگاه‌هایی که در زمینه فروش این دستگاه فعالیت می‌کنند بسیار زیاد هستند. از آنجایی که میزان اعتماد افراد به فروشگاه‌های اینترنتی بیشتر از سابق شده ترجیح می‌دهیم در این بخش فروشگاه لوازم خانگی مه سنتر را به شما معرفی کنیم. در این فروشگاه می‌توانید انواع لوازم خانگی از جمله چای ساز، اسپرسوساز، یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و… را خریداری کنید.

هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.