سرخ‌کن و سولاردام چه تفاوتی با هم دارند؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

سرخ‌کن و سولاردام چه تفاوتی با هم دارند؟

سرخ کن و سولاردام از جمله جذاب‌ترین وسایلی هستند که می‌توانید در آشپرخانه خود داشته باشید. با کمک یکی از این دو وسیله که شباهت زیادی هم با هم دارند می‌توانید موادغذایی را به خوشمزه‌ترین صورت بپزید. خصوصا اگر در خانه کودکی دارید که در مزه غذا سخت پسند است، با کمک یکی از این دو  می‌توانید برایش غذای سالم و خوشمزه درست کنید.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که سرخ‌کن و سولاردام  یکی است و کاربرد مشترکی دارد. اما این را باید یک تصور اشتباه دانست سرخ‌کن و سولاردام با هم تفاوت‌هایی دارند که در این مطلب درباره‌شان حرف خواهیم زد. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید و یا قصد خرید یکی از این دو وسیله را دارید، با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت مه‌سنتر همراه باشید.

 

سولاردام چیست؟

برای اینکه بیشتر بتوانید تفاوت سرخ‌کن و سولاردام را درک کنید شاید بهتر باشد این مطلب را با تعری چیستی این دو وسیله شروع کنیم. سولاردام را باید یک تکنولوژی منحصر به فرد دانست که برند کره‌ای ال جی آن را وارد بازار لوازم خانگی کرده است.

این وسیله هیتر زغالی دارد و به کمک رشته‌های زغالی که در المنت واقع شده‌اند به موادغذایی حرارت می‌دهد. این مدل پخت باعث می‌شود که هم ویتامین موادغذایی از بین نرود و هم مغز پخت و آبدار و خوشمزه شود. سولاردام‌ در مصرف برق هم صرفه‌جویی می‌کند. یعنی نسبت به سرخ‌کن برق کمتری مصرف می‌نماید.

یک هیتر در کف دستگاه سولاردام وجود دارد که به برشته شدن غذا کمک می‌کند. درواقع غذایی که در سولاردام قرار می‌دهید هم از بالا و هم از پایین حرارت می‌بیند و رنگی طلایی پیدا می‌کند. سولاردام‌ برنامه‌های پیش فرض زیادی برای پخت و پز دارد و می‌توان در آن انواع کیک پیتزا و لازانیا، مرغ، ماهی و دیگر سرخ‌کردنی‌ها را درست کرد.

 

سرخ کن چیست؟

سرخ کن چیست؟ - سرخ‌کن و سولاردام چه تفاوتی با هم دارند؟

 

سرخ‌کن اما یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین وسایل آشپزخانه است که توسط برندهای مختلفی تولید می‌شودو اکثر مردم در خانه‌های خود برای درست کردن انواع غذا از آن استفاده می‌کنند. سرخ‌کن‌ها را می‌توان به دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم کرد. سرخ‌کن‌های خانگی برای استفاده تعدا کمتر مناسب است و سرخ‌های صنعتی هم بیشتر در کافه‌ها و رستوران‌ها استفاده می‌شود.

تا همین چند سال پیش اینگونه بود که برای استفاده از سرخ کن باید مواد غذایی را در روغن غوطه‌ور می‌کردید و اگرچه بسیار خوشمزه و لذیذ بود اما ضرر فراوانی داشت. اما بیشتر سرخ‌کن‌هایی که در حال حاضر تولید می‌شود، نیازی به روغن ندارند. معمولا از سرخ‌کن برای سرخ کردن انواع مواد غذایی مانند بادمجان، سیب‌زمینی، ماهی و... می‌توان استفاده کرد.

 

سرخ کن بخریم یا سولاردام؟

حالا که می‌دانیم سرخ‌کن چیست و سولاردام چیست، وقت آن رسیده که به این سؤال پاسخ دهیم، "سرخ‌کن بخریم یا سولاردام؟ سرخ‌کن را باید یک وسیله کاربردی برای سرخ‌ کردن انواع موادغذایی دانست اما سولاردام برای پخت کیک، پیتزا و لازانیا هم مناسب است.

شما باید براساس انتظارتان از وسیله موردنظر و اینکه می‌خواهید با آن چه کنیم، باید یک گزینه را انتخاب نمایید. مثلا اگر ماکروفر در خانه دارید، شاید بهتر باشد به جای سولاردام سرخ‌کن بخرید. هر دوی این وسایل به راحت‌تر کردن پخت و پز کمک می‌کنند اما سولاردام کاربردهای بیشتری نسبت به سرخ‌کن دارد.

درصورتی که دوست دارید غذاهای رژیمی و بدون روغن را در روتین غذایی خود قرار دهید، سولاردام انتخاب بهتری است. اما اگر برای سرخ کردن موادغذایی زیاد و مکرر به وسیله‌ای نیاز دارید، سرخ کن انتخاب بهتری است. حالا که می‌دانید کدام وسیله برای شما مناسب‌تر است، وقت آن رسیده که به معرفی بهترین مدل‌های سرخ کن و سولاردام بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

سرخ کن فیلیپس

سرخ‌کن فیلیپس را باید یکی از بهترین سرخ‌کن‌های موجود در بازار دانست. این برند در سال‌های اخیر تولیدات خود را به سمت سرخ‌کن‌های بدون روغن و هواپز برده و به فروش زیادی هم دست یافته است. سرخ‌کن بدون روغن فیلیپس می‌تواند حجم زیادی از موادغذایی را در خود جای دهد. با این وسیله می‌توانید موادغذایی همچون مرغ و گوشت، پیتزا و انواع کیک را درست کنید. این وسیله قابلیت تنظیم درما، انتقال حرارت یکنواخت و امکان جداکردن قطعات برای شستشو دارد.

 

سرخ کن تفال

سرخ کن تفال - سرخ‌کن و سولاردام چه تفاوتی با هم دارند؟

 

سرخ کن بدون روغن تفال را باید یکی دیگر از سرخ‌کن‌های محبوب در بازار لوازم خانگی دانست. این محصول کیفیت بسیار بالایی دارد و جزو سرخ‌کن‌های پرفروش هم محسوب می‌شود. سرخ‌کن‌های تفال در سال‌های اخیر نظر سایز، مدل‌، رنگ‌، طرح‌ و کارایی‌ تولید پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند و تنوع بسیار بالایی دارند. بنابراین شما می‌توانید به‌راحتی یک مدل با تمام ویژگی‌های موردنظرتان پیدا کنید.

معمولا سرخ‌کن‌های تفال فناوری Heat Pulse دارند که این فناوری باعث می‌شود هوای داغ به‌صورت یکنواخت در همه جای موادغذایی پخش شود. در این دستگاه می‌توانید انواع موادغذایی را با سرعت بالا و بدون نیاز به روغن سرخ کنید.

 

سولاردام ال جی

سولاردام ال جی - سرخ‌کن و سولاردام چه تفاوتی با هم دارند؟

 

سولاردام را باید محصول انحصاری ال جی دانست. یعنی اولین بار این برند آن را تولید و وارد بازار کند. سولاردارم ال جی در بدو ورودش بازار توانست توجه آشپزان زیادی را به خود جلب کند زیرا امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی برای آشپزی دارد تا جایی که حتی آشپزی را برای آماتورها هم آسان می‌کند.

سولاردام ال جی بیش از بیست برنامه پخت و پز دارد و تنها ایرادی که می‌توان به آن گرفت قیمت بالایش نسبت به سرخ کن است. اما از آنجایی که سولاردام امکانات بیشتر و کامل‌تری نسبت به سرخ‌کن دارد این قیمت بیشتر را باید طبیعی دانست. بنابرین هنگام خرید سولاردام ال جی سعی کنید این نکته را مدنظر قرار دهید.

 

کلام آخر

در این مطلب درباره تفاوت سرخ‌کن و سولاردام حرف زدیم و پس از خواندن آن باید بدانید که این دو وسیله یکی نیستند و تفاوت‌های زیادی با هم دارند. اگر قصد خرید یکی از این دو وسیله دارید، خواندن این مطلب به شما در انتخاب کمک می‌کند اما برای اینکه بدانید چه مارکی باید بخرید، نیاز است که مدل‌ها و برندهای مختلف را با هم مقایسه کرده و بعد تصمیم بگیرید.

اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.


محصولات مرتبط