استفاده های جالب از مایکروفر که تا به حال نمیدانستید!!!

استفاده های جالب از مایکروفر که تا به حال نمیدانستید!!!

چیزی که اکثر ما از مایکروفر که اسم دیگر مایکروویو در زبان محاوره‌ای ما است می‌دانیم این است که این وسیله به درد گرم کردن غذا می‌خورد. اما این وسیله  کاربردهای دیگری هم دارد که در این مقاله به آن اشاره میکنیم.

استفاده های جالب از مایکروفر

تخم مرغ آب‌پز کردن

با فرض بر این‌که مایکروفر ما ۷۰۰ وات است و تنظیمات مخصوصی ندارد. یک ظرف مایکروفری بردارید و داخلش آب بریزید و تخم مرغ‌های‌تان را داخل آن بیندازید و درش را ببندید. با ۸۰ درصد قدرت بگذارید ۶۰ ثانیه داخل مایکروفر بماند. اگر مایکروفرتان قوی‌تر است قدرت پخت را روی ۵۰ درصد تنظیم کنید. بعد از ۶۰ ثانیه ‌می‌توانید تخم مرغ‌ها را، که عسلی شده‌اند، بیرون آورده و میل کنید. اگر دوست دارید تخم مرغ سفت شود قدرت مایکروفر را تا ته زیاد کنید و باز هم ۶۰ ثانیه به آن زمان بدهید.

نکته: بر خلاف آب‌پز کردن روی گاز که ابتدا سفید تخم مرغ سفت می‌شود و بعد زرده، در مایکروفر اول زرده سفت می‌شود بعد سفیده. بنابراین اگر دوست دارید تخم مرغ عسلی بخورید باید هنگامی که هنوز سفید کمی شُل است آن‌را در بیاورید. به هر حال مثل روی گاز نمی‌شود اما کار راه انداز است.

 

 

چیپس درست کردن

برای این‌کار سیب‌زمینی‌ها را خیلی باریک ببرید و آن‌ها را به‌صورت مرتب داخل یک سبد مایکروفری یا یک بشقاب بگذارید و ۳ دقیقه داخل مایکروفر بگذارید، سپس مایکروفر را باز کرده و چیپس‌ها را پشت و رو کنید و ۲ دقیقه دیگر هم امان‌شان بدهید.

 

 

درست کردن کفِ روی اسپرسو

این‌کار دو مرحله دارد. اول این‌که شیر را داخل یک شیشه می‌ریزید و انقدر آن‌را تکان می‌دهید تا کف کند. سپس آن‌را برای ۳۰ ثانیه داخل مایکروفر قرار می‌دهید تا حالت کفی‌اش ثابت باقی بماند و دیگر تغییر شکل ندهد. بدون مرحله مایکروفر کف خیلی زود تبدیل به شیر می‌شود و اسپرسوی‌تان را خراب می‌کند.

از شیر کم چرب برای این منظور استفاده کنید زیرا بهتر کف می‌کند. در ضمن کف را به محض بیرون آوردن از مایکروفر استفاده کنید زیرا بعد از چند دقیقه از هم وا می‌رود.

 

 

پختن حلیم ذرت

حلیم ذرت چیز باحالی است. اگر بخواهیم مزه‌اش را برای‌تان توصیف کنیم چیزی بین حلیم معمولی و کورن‌فلیکس است. موادش را آماده کنید و ۵ دقیقه‌ای آن‌را با مایکروفر درست کنید.

کمی آرد ذرت داخل آب بریزید و به آن روغن زیتون و نمک اضافه کنید و آن‌را هَم بزنید تا مخلوط شوند. مخلوط را داخل یک کاسه مایکروفری بریزید و حرارت دستگاه را تا ته زیاد کنید و بگذارید ۵ دقیقه بماند. اواسط کار که رسید، کاسه را از داخل مایکروفر در بیاورید و محتویات آن‌را با قاشق هَم بزنید و اگر دوست داشتید کمی هم شیر به آن اضافه کنید. دوباره آن‌را داخل مایکروفر بگذارید و اجازه بدهید آن ۵ دقیقه تمام شود. ماحصل کار حلیم غلیظی است که اگر کمی سرد شود غلیظ‌تر می‌شود.

 

 

 

درست کردن ماکارونی و پنیر (مَک اَند چیز)

ماکارونی و آب و نمک را داخل یک کاسه مایکروفری بریزید و تایمر مایکروفر را روی فواصل زمانی ۲ دقیقه‌ای تنظیم کنید و دما را تا آخر زیاد کنید. هر ۲ دقیقه یک‌بار کاسه را در بیاورید و نگاه کنید ببینید که ماکارونی‌ نرم شده یا هنوز سفت است. در حین بیرون آوردن آن‌را هم بزنید. این کارها نهایتاً ۱۰ دقیقه هم طول نمی‌کشد. ۸ دقیقه کافی است. اگر ماکارونی همه آب را به خود کشید، قبل از مرحله بعد اندازه ۲ تا قاشق غذاخوری آب یا شیر به آن اضافه کنید. حالا شیر و پنیر را داخل ظرف بریزید و به دمای مایکروفر دست نزنید و تایمر را روی فواصل ۳۰ ثانیه‌ای بگذارید تا پنیر روی ماکارونی آب شود. این قسمت هم بیشتر از ۲ دقیقه طول نخواهد کشید. اگر هم می‌خواهید سُس غذای‌تان پُرملات باشد شیر و پنیر بیشتری داخلش بریزید.

 

 

 

 

گردو سوخاری کردن

چند تا مغز گردو بردارید و روی یک بشقاب بگذارید و مایکروفر را در فواصل یک دقیقه‌ای با نهایت دما تنظیم کنید تا همه‌شان یکسان سوخاری شوند. در دقیقه دوم صدای جلز و ولزشان بلند شده و بوی گردو سوخاری به مشام‌تان می‌رسد، اما هنوز خام اند. تا دقیقه چهارم دیگر گردوها مزه خوبی به خود گرفته‌اند اما هنوز قیافه‌شان برشته نشده است.  ۸ دقیقه صبر کنید تا آماده شود.

 

 

 

سبزی خشک کردن

برای این‌کار ابتدا سبزی‌ها را حسابی بشوئید و بعد آب بکشید. سبزی‌ها را داخل یک سبد بگذارید تا آب اضافی‌ آنها خارج شود و سپس آن‌ها را روی یک پارچه پهن کنید تا مابقی آب نیز خارج شود. ساقه‌های سبزی‌ها را جدا کنید. یک بشقاب بیاورید و روی آن دستمالی پهن کنید و بدون تپه کردن سبزی‌جات روی هم، آن‌ها را داخل مایکروفر قرار بدهید تایمر را روی ۳۰ ثانیه تنظیم کنید. این کار را انقدر تکرار کنید تا سبزی‌ها خشک خشک و غیرقابل انعطاف شوند. معمولاً  بین یک تا چهار دقیقه‌ خشک شدن سبزیجات طول میکشد.

 

 

پیشنهاد می شود: مایکروویو یا آون توستر؟

 

 

خلع سلاح کردن پیاز

برای اینکه هنگام خرد کردن چشم هایتان اذیت نشود و اشک نریزید سر و ته پیازها را بکنید و آن‌ها را برای ۳۰ ثانیه داخل مایکروفر بگذارید.

 

 

نرم کردن نان بیات

در صورتی که از خرید نان شیرینی‌تان دو روز گذشته و کمی سفت شده است، می‌توانید آن را درون یک حوله کاغذی مرطوب قرار دهید و با درون مایکروفر قرار دهید. رطوبت حوله به نان منتقل می‌شود و باعث نرمی آن می‌شود.

 

 

 

 جدا کردن پوست سیر بدون زحمت زیاد

پوست کندن سیر از کارهایی‌ست که نیاز به ناخن و صبر زیاد دارد. برای اینکه راحت‌تر پوست سیر را جدا کنید آن را به مدت 15 ثانیه درون مایکروفر قرار دهید.

 

 

 
هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.