با سرخ کن بدون روغن چی بپزم؟

با سرخ کن بدون روغن چی بپزم؟

در این مطلب قصد داریم به بررسی دستور پخت غذا با سرخکن بدون روغن بپردازیم. پخت غذا با سرخکن یکی از شیوه‌های آماده‌سازی وعده‌های غذایی محسوب می‌شود که مورد توجه و استقبال خانم‌های خانه‌دار واقع شده است. سرخکن‌ها به دو دسته با روغن و بدون روغن تقسیم‌بندی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. از آنجایی که خرید سرخ کن بدون روغن کمک زیادی به بهبود رژیم غذایی می‌کند افراد ترجیح می‌دهند با انتخاب وخرید آن، گامی مهم در راستای حفظ سلامتی خود بردارند. سرخ کن بدون روغن فیلیپس و خرید سرخ کن بدون روغن تفال گزینه‌های عالی برای خانم‌های خانه‌دار می‌باشد. با ما همراه باشید تا به دستور پخت غذا با سرخکن بدون روغن اشاره کنیم.

 

دستور پخت ۵ غذا با سرخ کن بدون روغن


قبل از آنکه به معرفی دستور پخت غذا با سرخکن بدون روغن بپردازیم باید به این نکته اشاره کنیم که سرخ کن‌های بدون روغن در سال‌های اخیر طراحی و به بازار عرضه شده اند. قبل از آن فقط سرخکن‌هایی در بازار وجود داشتند که برای آماده‌سازی وعده‌های غذایی با آن، باید از حجم زیادی روغن استفاده می‌کردیم. این امر می‌توانست تاثیر بسیار نامطلوبی بر وضعیت سلامت افراد داشته باشد. یکی از نکاتی که در خصوص دستور پخت غذا با سرخکن بدون روغن وجود دارد این است که امنیت این دستگاه‌ها به شدت زیاد است و خانم‌های خانه‌دار می‌توانند با خیال راحت اقدام به طبخ مواد غذایی کنند. لازم به ذکر است که محل مناسبی برای قرار گیری دستگاه انتخاب کنید. از راه‌اندازی آن در نزدیکی پرده آشپزخانه، وسایل آتش‌زا و… دوری کنید.
مکانیزم عملکردی این دستگاه به شکلی است که از فن برای پخش هوای گرم در بخش فوقانی دستگاه استفاده می‌کند. این مکانیزم باعث می‌شود که تمام بخش‌های مواد غذایی پخته و برشته شوند اما بخش زیرین آن سرخ نشود. نوع گرمایی که از طریق فن انتشار پیدا می‌کند کاملا یکنواخت است و از سوختن مواد غذایی جلوگیری می‌کند. اگر به دنبال لیست غذاهایی هستید که می‌توان آن‌ها را سرخ کن‌های بدون روغن طبخ کرد تا انت‌ها همراه ما باشید. در این مطلب ۵ نوع غذا را به شما معرفی می‌کنیم.


آموزش همبرگر با سرخ کن بدون روغن


اغلب افراد طعم و مزه همبرگرهای رستورانی را دوست دارند و به دنبال دستگاهی می‌گردند که بتوانند در خانه هم به این طعم دسترسی داشته باشند. سرخکن‌های بدون روغن بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شوند. زیرا قادرند در طول ۱۰ الی ۱۵ دقیقه یک همبرگر خوشمزه را برای شما آماده‌سازی کنند. بهتر است دمای سرخکن را در حد متوسط تنظیم کنید و سبد را از آن خارج کنید. به میزانی که گنجایش سبد اجازه می‌دهد همبرگر درون آن قرار دهید.
معمولا همبرگرها دارای روغن هستند و هیچ نیازی به استفاده از روغن نیست. اما می‌توانید برای بهبود طعم آن، مقداری روغن را بر روی همبرگر اسپری کنید. دستگاه‌های سرخکن بدون روغن سرعت بیشتری در داغ کردن محفظه دارند. در حالی که سرخ کن‌های نسل قدیم که نیاز به روغن داشتند زمان بیشتری برای داغ شدن محفظه احتیاج داشتند. بعد از آنکه همبرگرها را درون سبد قرار دادید آن را به درون دستگاه برگردانید و درب آن را ببندید. اجازه دهید تا عملیات سرخ کردن و برشته شدن انجام شود.
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به چیزبرگر علاقه‌مند هستند توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان پنیر را درون سرخ کن قرار ندهید. زیرا در دستور پخت غذا با سرخکن بدون روغن آمده که پنیر به دلیل سریع آب شدن، احتمال سیاه شدن آن در دستگاه وجود دارد و با ایجاد بوی سوختگی، طعم بدی به غذا خواهد داد. این امر شستشوی سبد را با دشواری همراه می‌کند. بهترین کار این است که پنیر را بر روی نان بریزید و سپس برگرهای سرخ را بر روی نان قرار داده تا حرارت آن باعث آب شدن پنیر شود.

 

سیب زمینی سرخ شده خاص با سرخ کن بدون روغن

 

سیب زمینی سرخ شده خاص با سرخ کن بدون روغن


سیب زمینی سرخ شده یکی از غذاهای محبوب در جهان می‌باشد که ایرانیان نیز علاقه وافری به آن دارند. با استفاده از سرخکن بدون روغن می‌توانید در مدت زمانی کوتاه، سیب زمینی سرخ شده آماده کنید. بدین منظور درب دستگاه را باز کنید و سبد را از آن بیرون بکشید. سیب زمینی‌های حلقه شده یا خلال شده را درون آن بریزید و بعد از اضافه کردن نمک و ادویه‌های دلخواه، سبد را به درون دستگاه برگردانید.
افراد می‌توانند با اضافه کردن مقداری روغن زیتون، طعم آن را بهبود دهند. بهتر است دمای سرخکن زیاد باشد. دما را بر روی ۴۰۰ درجه فارنهایت قرار دهید تا به ترد شدن و پخته شدن سیب زمینی‌ها کمک کند. بعد از ۱۵ دقیقه از یک چنگال برای تست آن‌ها استفاده کنید و از پخت آن‌ها مطمئن شوید. برای آنکه تمام بخش‌های سیب زمینی پخته شود باید بعد از ۵ دقیقه آن را زیرورو کنید.
کباب کردن بال مرغ
بال مرغ یکی از غذاهای بسیار لذیذی است که اغلب افراد در روزهای تعطیل یا اوقات فراغت به سراغ آن می‌روند. از دستور پخت غذا با سرخکن بدون روغن این است که می‌توانید به راحتی بال مرغ را در آن کباب کنید. اگر مواد غذایی منجمد باشد کافی است آن را درون سرخکن قرار داده و آن را به مدت ۵ دقیقه در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت قرار دهید تا یخ آن آب شود. بعد از یخ‌زدایی بال مرغ، آن را با یک دستمال خشک کرده و درون سبد بچینید. برای بهبود رنگ آن از مقداری زعفران و روغن زیتون کمک بگیرید. مدت زمانی که برای پخته شدن و برشته شدن بال مرغ نیاز می‌باشد کوتاه است و در زمان ۸ الی ۱۰ دقیقه آماده سرو می‌باشد. بهترین دما برای پخت بال مرغ ۴۰۰ درجه فارنهایت است. پس از آنکه یک روی بال‌ها برشته شد آن‌ها را برگردانید و اجازه دهید تا روی دیگر آن نیز برشته شود.


آموزش بیکن ترد با سرخکن بدون روغن


یکی از مشکلاتی که در هنگام سرخ کردن بیکن با روغن تجربه می‌کنیم پاشش روغن به اطراف است. در دستور پخت غذا با سرخکن بدون روغن می‌توان توجه ویژه‌ای به بیکن داشت. سرعت طبخ و سرخ شدن بیکن در سرخکن‌های بدون روغن بسیار بیشتر از فرگاز می‌باشد. بدین منظور کافی است تا سبد را از دستگاه بیرون بکشید و یک لایه بر روی آن بچینید. سپس سبد را به درون دستگاه برده و درب آن را ببندید. دما را بر روی ۴۰۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید و ۸ دقیقه منتظر بمانید تا خوب ترد شود.

 

پیشنهاد می‌شود: جامع‌ترین راهنمای خرید ساندویچ ساز

 

دستور پخت استیک با سرخ کن بدون روغن

 

دستور پخت استیک با سرخ کن بدون روغن

 

از آنجایی که امکان پخت اغلب غذاها در سرخ کن بدون روغن وجود دارد می‌توان خوشمزه شدن استیک طبخ شده در آن را تضمین کرد. استیک یک غذای خارجی محسوب می‌شود که در کشور ایران نیز طرفداران ویژه‌ای دارد. برای پخت استیک باید مدت زمان بیشتری نسبت به غذاهای قبل در نظر بگیریم. هر چه میزان ضخامت استیک بیشتر باشد زمان پخت طولانی‌تر می‌شود. اما اگر استیک در لایه‌های نازک آماده شده باید دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت را تنظیم کنید. برخی از افراد استیک را آبدار و برخی دیگر خشک دوست دارند. زمان خارج کردن استیک از سرخکن کاملا بر اساس نظر شما انجام می‌شود.

هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.