غذاساز یا مخلوط کن؟ کدام برای من بهتر است؟

غذاساز یا مخلوط کن؟ کدام برای من بهتر است؟

بسیاری از افراد مخصوصا خانم‌های خانه دار با تفاوت مخلوط کن و غذاساز آشنا نیستند و در انتخاب و خرید دچار اشتباه می‌شوند. در این مطلب قصد داریم علاوه بر ارائه تعریفی از غذاساز و مخلوط کن، اقدام به بررسی تفاوت آن‌ها کنیم. قطعا بعد از شناخت تفاوت مخلوط کن و غذاساز می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

 

غذاساز چیست؟


بهتر است قبل از آنکه به تفاوت مخلوط کن و غذاساز بپردازیم تعریفی از غذاساز داشته باشیم. غذاساز یکی از ده‌ها وسایل برقی در آشپزخانه محسوب می‌شود که می‌تواند در نقش یک دستیار آشپز حرفه‌ای نیز ظاهر شود. غذاسازها عملکردهای مختلفی دارند. اما برخی از افراد تصور می‌کنند که تنها کارکرد آن‌ها در خرد کردن مواد غذایی است. جالب است بدانید که برندهای مشهور از قیمت بالاتر و کاربردهای بیشتری برخوردار هستند. به طور مثال اگر قصد خرید غذاساز فیلیپس را دارید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید اما قطعا از کیفیت آن راضی خواهید بود و دستگاه از طول عمر بالایی برخوردار می‌باشد. قیمت غذاساز نسبت به مخلوط کن بیشتر است. به همین دلیل اگر بودجه محدودی در اختیار دارید می‌توانید به سراغ خرید مخلوط کن بروید. برای آشنایی بیشتر با تفاوت مخلوط کن و غذاساز تا انت‌ها با ما همراه باشید.
وظیفه اصلی غذاساز خرد کردن و آسیاب کردن مواد غذایی می‌باشد. اما در برخی از مدل‌ها می‌توان اقدام به ورقه کردن، له کردن یا پوره کردن آن‌ها نیز کرد. قطعا وجود چنین دستگاه‌هایی در آشپزخانه باعث افزایش سرعت آشپزی شما خواهد شد. بسیاری از خانم‌های خانه دار با استفاده از این دستگاه اقدام به درست کردن انواع سالاد، شیرینی، سس و… می‌کنند. در خصوص تفاوت غذاساز و مخلوط کن باید بگوییم که غذاسازها می‌توانند تک کاره یا چند کاره باشند و از برخی تجهیزات برخوردار باشند تا بتوانند غذاهای بیشتری را آماده کنند.

 

کاربردهای غذاساز

کاربردهای غذاساز


خرد کردن: اگر جزو آن دسته از خانم‌هایی هستید که نمی‌خواهید در حین خرد کردن پیاز، سیر و. . دستتان بوی نامطبوع بگیرد توصیه می‌کنیم خرد کردن آن‌ها را به غذاساز بسپارید. وجود تیغه‌های مختلف و لوازم جانبی در این دستگاه کار شما را در آشپزی راحت می‌کند.
چرخ کردن گوشت: تفاوت مخلوط کن و غذاساز در این است که غذاساز قادر به چرخ کردن گوشت می‌باشد. بسیاری از غذاها مانند ماکارونی، کتلت و. . نیاز به استفاده از گوشت چرخ کرده دارند. بدین منظور بهتر است ابتدا گوشت را به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و سپس آن را در غذاساز بیندازید.
پوره کردن: آیا جزو افرادی هستید که علاقه زیادی به شکلات‌های میکس، کره بادام زمینی و… دارند؟ با استفاده از غذاساز به راحتی می‌توانید مغزهای مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید و خوراکی‌های خوشمزه بسازید. خصوصا اگر دارای فرزند کوچک هستید این دستگاه کاربرد بیشتری برای شما خواهد داشت.
تهیه سس: امروزه سس گوجه از طرفداران زیادی برخوردار است. اگر می‌خواهید سس را به طور طبیعی و از گوجه تهیه کنید می‌توانید آن را درون دستگاه بریزید و مقداری آبلیموی تازه و ترکیبات موردنظر خود را به آن اضافه کنید و یک سس خوشمزه تحویل بگیرید.
تهیه دسر: شما هیچ محدودیتی در استفاده از غذاساز برای تهیه دسر ندارید. زیرا می‌توانید از آن برای تهیه شیرموز، اسموتی، شیرپسته و… نیز کمک بگیرید و از دسرهای خوشمزه برای عصرانه یا پذیرایی از مهمان استفاده کنید.

 

پیشنهاد می شود: جامع‌ترین راهنمای خرید آبمیوه گیری

 

مخلوط کن چیست و چه کاربردی دارد؟


هنگامی که به تعریفی از مخلوط کن پرداختیم به خوبی با تفاوت مخلوط کن و غذاساز آشنا خواهید شد. مخلوط کن دستگاهی است که در بیش از ۹۰٪ خانه‌ها وجود دارد. وظیفه اصلی آن مخلوط کردن و خرد کردن انواع مواد غذایی می‌باشد. از مزیت‌های استفاده از آن می‌توان به کوتاه کردن پروسه آشپزی، لطیف کردن بافت پوره، اسموتی و. . اشاره کرد. پوره کردن به فرآیندی گفته می‌شود که در آن یک غذای از قبل پخته شده در دستگاه مخلوط کن قرار می‌گیرد و بعد از له شدن به قوام مناسب می‌رسد.
معمولا غذاهایی که به وسیله مخلوط کن پوره می‌شوند شامل سبزیجات، میوه‌ها و حبوبات هستند. هر فردی بر اساس نیاز خود از این دستگاه استفاده می‌کند. برای حفظ کیفیت مواد غذایی بهتر است ابتدا آن‌ها را بپزید و سپس پوره کنید. زیرا برخی از افراد اقدام به پوره کردن مواد غذایی خام می‌کنند که این امر باعث ایجاد طعم ناخوشایند در آن خواهد شد.
خرید مخلوط کن با اهدافی مانند تهیه میلک شیک، فراپوچینو، اسموتی، آسیاب کردن، کمک به امولسیون و… طراحی و تولید شده است. به طور مثال با کمک مخلوط کن می‌توانید بستنی و شیر را با یکدیگر ترکیب کنید و طعم دهنده‌های مختلفی را به آن اضافه کنید. بهترین طعم دهنده‌ها شامل وانیل، کارامل و شربت شکلات است که از طرفداران بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. از دیگر مواد خوراکی که با مخلوط کن تهیه می‌شود فراپوچینو است. فراپوچینو نوعی نوشیدنی است که شامل قهوه و محتویاتی همچون توت فرنگی و موز می‌باشد و در اغلب مواقع خامه زده شده بر روی آن قرار می‌گیرد.

 

تفاوت مخلوط کن و غذاساز

تفاوت مخلوط کن و غذاساز


مخلوط کن در دو نوع دستی و رومیزی طراحی و تولید می‌شود. همان طور که از نام آن پیداست برای مخلوط کردن موادغذایی و مایعات گزینه مناسبی است. برای افزایش رضایت از عملکرد مخلوط کن بهتر است مقداری آب به آن اضافه کنید. زیرا مقداری آب یا مایعات باعث لطیف‌تر شدن بافت مواد غذایی می‌شود. اگر قصد تهیه دسرها و خوراکی‌هایی مانند معجون، اسموتی، نوشیدنی و… را دارید خرید مخلوط کن توصیه می‌شود. از مزایای مهم مخلوط کن‌های رومیزی سرعت بالای آن هاست. این ویژگی سبب می‌شود که محتویات درون پارچ در مدت زمانی بسیار کوتاه با یکدیگر ترکیب شوند و بافتی یکدست به وجود آید. مخلوط کن‌های دستی سرعت کمتری نسبت به مخلوط‌های رومیزی دارند زیرا قدرت آن‌ها پایین‌تر است. اما می‌توان به مزایایی همچون وزن و حجم کمتر اشاره کرد.
در خصوص تفاوت مخلوط کن و غذاساز باید بگوییم که غذاسازها در دو سایر بزرگ و کوچک در بازار به فروش می‌رسند. این دستگاه‌ها به دلیل کارایی و عملکرد بالا، از لواز ضروری در منزل به شمار می‌روند. از آنجایی که خرید غذاساز گزینه مقرون به صرفه‌تری می‌باشد توصیه می‌کنیم با خرید آن در فضا و هزینه خود صرفه جویی کنید. به کمک این دستگاه می‌توانید علاوه بر خرد کردن مواد غذایی، اقدام به تهیه خمیر کیک، تهیه شیرینی، آبمیوه گرفتن و… کنید. غذاسازهایی که در سایز کوچک تولید می‌شوند گزینه مناسبی برای خرد کردن مغزها، سیر، پیاز و… می‌باشند و کاربرد روزانه دارند.

 

پیشنهاد می‌شود: بررسی تفاوت دستگاه خردکن و آسیاب + بررسی کاربرد آن‌ها

 

مخلوط کن بخریم یا غذاساز؟


قطعا بعد از مطالعه تفاوت مخلوط کن و غذاساز این سواال در ذهن شما ایجاد شده که کدام یک گزینه بهتری برای خرید می‌باشد؟ در پاسخ باید اشاره‌ای به نیاز و بودجه شما داشته باشیم. به طور مثال اگر زیاد آشپزی می‌کنید بهتر است به سراغ غذاساز بروید تا از تمام قابلیت‌های آن استفاده کنید. همچنین افرادی که به دنبال خرید جهیزیه هستند نیز بهتر است به سراغ خرید غذاساز بروند. یک دستگاه غذاساز می‌تواند کار یک گوشتکوب برقی یا آسیاب برقی را نیز داشته باشد. اصطلاحا با خرید غذاساز با یک تیر چند نشان می‌زنید!

 
هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.