جامع‌ترین راهنمای خرید آبمیوه گیری

جامع‌ترین راهنمای خرید آبمیوه گیری

اطلاع از راهنمای خرید آبمیوه گیری به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. آبمیوه گیری از پرکاربردترین لوازم آشپزخانه محسوب می‌شود که مانند یک دستیار حرفه‌ای در کنار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید بهترین نوشیدنی‌ها شامل آب مرکبات، آب پرتقال و… را تهیه کنید. در این مطلب به جامع‌ترین و کامل‌ترین راهنمای خرید آبمیوه گیری خواهیم پرداخت.

 

راهنمای خرید آبمیوه گیری


بهتر است قبل از آنکه به راهنمای خرید آبمیوه گیری بپردازیم شما را با اهمیت مصرف آبمیوه‌های طبیعی آشنا کنیم. همان طور که اغلب شما عزیزان می‌دانید مصرف میوه و سبزیجات خطر ابتلا به بیماری‌هایی همچون دیابت، سرطان، بیماری‌های قلبی و… را کاهش می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود در طول حداقل ۵ عدد میوه و مقداری سبزیجات مصرف کنید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید دستگاه‌هایی مانند آب مرکبات گیری را دارید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید. اطلاع از راهنمای خرید آبمیوه گیری کمک زیادی به شما می‌کند تا بتوانید با معیارهای یک انتخاب خوب آشنا شوید و برندهای مرغوب در بازار را بشناسید.
برخی از افراد تصور می‌کنند که فقط وگان‌ها یا ورزشکاران باید اقدام به مصرف آبمیوه‌های طبیعی کنند. در حالی که این تصور شما را از سلامتی دور نگه می‌دارد. صرف نظر از اینکه شما از چه رژیم غذایی پیروی می‌کنید باید مصرف میوه و سبزیجات را در اولویت قرار دهید. برندهایی که در تولید دستگاه‌هایی مانند آبمیوه گیری فعالیت می‌کنند بسیار متنوع هستند که در ادامه به معرفی بهترین‌ها می‌پردازیم. اکنون معیارهای یک آبمیوه گیری خوب را بررسی می‌کنیم.


ابعاد دهانه آبمیوه گیری


اگر می‌خواهید میوه‌ها را به طور سالم و بدون خرد کردن در دستگاه بریزید بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروید که از دهانه بزرگ برخوردار هستند. با وجود این قابلیت می‌توانید سیب، پرتقال و… را به راحتی درون دستگاه قرار دهید و آب آن را بگیرید. ناگفته نماند که این طراحی شکیل‌تر است و اغلب مشتریان به سراغ انتخاب آن‌ها می‌روند.


میزان لرزش و صدا - نکته ای مهم هنگام خرید آبمیوه گیری


عوامل مختلفی باعث کاهش صدای آبمیوه گیری می‌شوند که می‌توان به قرار دادن دستگاه بر روی یک سطح صاف و فاقد ناهمواری اشاره کرد. اما نوع طراحی و برند نیز در این زمینه تاثیرگذار است. قطعا هیچ کسی دلش نمی‌خواهد در ازای نوشیدن یک فنجان آبمیوه طبیعی، از سروصدای دستگاه سرسام بگیرد! در راهنمای خرید آبمیوه گیری توصیه می‌کنیم به سراغ انتخاب برندهایی بروید که در این زمینه سرآمد هستند.

 

قدرت دستگاه آبمیوه گیری


دستگاه آب مرکبات گیری همانند تمام لوازم برقی از قدرت و توان متفاوتی برخوردار است. کمترین توان این دستگاه ۶۰۰ وات و بیشترین توان آن ۱۵۰۰ وات می‌باشد. هر چه توان دستگاه بیشتر باشد سرعت بیشتری در انجام کار خواهید داشت. البته قیمت دستگاه‌های قدرتمند نیز بیشتر از دستگاه‌های ضعیف‌تر است.


میزان چرخش موتور در دقیقه


معمولا در هنگام خرید این دستگاه میزان چرخش موتور در دقیقه اعلام می‌شود. هر چه این میزان بیشتر باشد سرعت دستگاه در گرفتن آب میوه‌ها نیز بیشتر خواهد شد. شما هیچ محدودیتی در استفاده از انواع میوه ندارید. می‌توانید از سیب، پرتقال، توت، انار و… استفاده کنید و آن را در وعده‌هایی نظیر صبحانه یا میان وعده میل کنید.


جنس تیغه دستگاه آبمیوه گیری


در راهنمای خرید آبمیوه گیری باید اشاره‌ای به جنس تیغه‌های این دستگاه داشته باشیم. به طور کلی تیغه‌های بکار رفته در این دستگاه از جنس پلاستیک، فولاد یا تیتانیوم می‌باشد. همان طور که مشخص است میزان مقاومت پلاستیک کمتر از فولاد و تیتانیوم می‌باشد. بهترین برندهای موجود در بازار، از این دو آلیاژ برای تیغه‌ها استفاده می‌کنند.


جنس بدنه


برخی از دستگاه‌ها دارای بدنه پلاستیکی و برخی دیگر دارای بدنه فلزی هستند. در حال حاضر مدل‌هایی را نیز می‌بینیم که از ترکیب این دو ماده برای طراحی بدنه استفاده می‌کنند. پلاستیک و فلز از نظر مقاومت تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و می‌توان از هر دوی آن‌ها برای بدنه دستگاه استفاده کرد.

 

بهترین برند آبمیوه گیری کدام است؟

 

بهترین برند آبمیوه گیری کدام است؟

 


پس از آنکه به راهنمای خرید آبمیوه گیری اشاره کردیم نوبت به این می‌رسد که بهترین برندهای تولیدکننده را معرفی کنیم. اغلب برندهایی که در زمینه ساخت لوازم خانگی فعال هستند اقدام به تولید این دستگاه نیز کرده اند. بهترین برندها شامل بوش، پاناسونیک، براون، کنوود، تفال و… می‌باشد. توصیه می‌کنیم خرید خود را از برندهای معتبر انجام دهید. زیرا محصولات آن‌ها دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشد. متاسفانه برخی از افراد برای صرفه جویی در هزینه‌ها و پرداخت مبلغ کمتر، به سراغ برندهای گمنام و چینی می‌روند. این برندها فاقد گارانتی هستند و از قیمت پایینی برخوردارند.


پاناسونیک یکی از بهترین برندهای آبمیوه گیری


بدون شک پاناسونیک یکی از بهترین برندهای موجود در بازارهای داخلی و بین المللی است که کیفیت محصولات آن زبانزد می‌باشد. این ویژگی سبب شده که قیمت بالای محصولات این برند کم اهمیت جلوه کند و افرادی به سراغ خرید آن‌ها بروند که به دنبال کیفیت هستند نه کمیت! یکی از بهترین مدل‌های پاناسونیک MJ-DJ31 نام دارد. این دستگاه سه کاره است و لوله خروجی آن قابلیت چرخش ۱۲۰ درجه را دارد. از لوازم جانبی این دستگاه می‌توان به آسیاب، پارچ مخلوط کن و… اشاره کرد.

 

گوسونیک


برخی از برندها همانند گوسونیک اقدام به تولید دستگاه‌هایی کرده که می‌توانند علاوه بر آبمیوه گیری، نوعی غذاساز نیز محسوب شوند. این دستگاه به دلیل چندکاربردی بودن، نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است. تیغه‌هایی که در این دستگاه تعبیه شده به منظور خلال کردن، رنده کردن، آماده کردن خمیر نان و شیرینی و… مناسب خواهد بود. محصولات گوسونیک قادرند چندین سال بدون هیچ عیب و نقصی برای شما کار کنند و نیازی به تعمیر یا تعویض قطعات نداشته باشند.


فیلیپس یکی از معروف ترین مارک های آبمیوه گیری


فیلیپس همانند برندهایی همچون پاناسونیک، بوش، گوسونیک و… از برندهای خوش نام و خوش سابقه بازار می‌باشد. بدنه این دستگاه از آلومینیوم است که سطح کیفی دستگاه را افزایش داده است. در برخی از مدل‌ها از رنگ مشکی و استیل به طور ترکیبی استفاده شده که زیبایی آن را دوچندان کرده است. محصولاتی که در این زمینه توسط برند فیلیپس تولید می‌شود شامل تک کاره و چندکاره می‌باشد.

 

پیشنهاد می شود: غذاساز یا مخلوط کن؟ کدام برای من بهتر است؟

 

کاربردهای دستگاه آبمیوه گیری

 

کاربردهای دستگاه آبمیوه گیری

 


اگر راهنمای خرید آبمیوه گیری را به خوبی مطالعه کرده باشید به خوبی می‌دانید که این دستگاه در انواع تک کاره و چند کاره طراحی و تولید می‌شود. قطعا مدل‌هایی که به صورت چند کاره تولید می‌شوند قابلیت‌های فراوانی به جز گرفتن آبمیوه دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.


مخلوط کردن


اگر دستگاهی که انتخاب کرده‌اید از نوع چند کاره باشد قطعا تیغه‌هایی برای مخلوط کردن انواع مواد غذایی در اختیار شما قرار می‌دهد. بهتر است قبل از هر اقدامی دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید تا بتوانید تیغه‌ها را به درستی سرهم‌بندی کنید. سپس مواد مورد نظر را درون دستگاه بریزید و بعد از اطمینان از بسته بودن درب آن، بهترین سرعت را انتخاب کرده و آن را روشن کنید. سرعت‌های مختلفی برای مخلوط کردن مواد غذایی با یکدیگر وجود دارد که برای هر دستگاه به طور مجزا تعریف می‌شود.


آسیاب


با سایر تیغه‌هایی که در دستگاه‌های چندکاره تعبیه می‌شوند می‌توانید برای آسیاب کردن مواد غذایی سخت‌تر نیز استفاده کنید. در واقع می‌توان گفت که دستگاه آب میوه گیری در نقش یک آسیاب ظاهر می‌شود و تمام نیاز شما را مرتفع خواهد کرد. هر کدام از تیغه‌ها یک بافت مختلف از مواد غذایی را برای شما آماده می‌کند.


خردکن


با مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه، تیغه‌های خردکن را پیدا کنید و بر اساس توضیحات، آن‌ها را سرهم‌بندی کنید. قابلیت خردکنی دستگاه می‌تواند به شما در خرد کردن انواع پیاز، خیار، کاهو و… کمک زیادی کند. در حال حاضر که با مشکلاتی مانند کمبود وقت، مشغله کاری فراوان و… مواجه هستیم انتخاب چنین دستگاه‌هایی می‌تواند کمک زیادی به ما کند. یکی دیگر از دستگاه‌هایی که می‌تواند نوشیدنی‌های مختلف برای ما آماده کند دستگاه اسپرسوساز می‌باشد که در مطالب قبل به معرفی و بررسی آن پرداختیم.

 
هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.