بررسی تفاوت دستگاه خردکن و آسیاب + بررسی کاربرد آن‌ها

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه

بررسی تفاوت دستگاه خردکن و آسیاب + بررسی کاربرد آن‌ها

آیا می‌دانید تفاوت دستگاه خردکن و آسیاب در چیست؟ آیا در امر آشپزی مشکل دارید و به دنبال خرید دستگاه آسیاب و یا خردکن هستید؟ اگر در دسته افرادی هستید که به تازگی تصمیم به خرید این دو دستگاه گرفته‌اید اما از تفاوت دستگاه خردکن و آسیاب اطلاعاتی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این محتوا را به دقت مطالعه نمایید.
این روزها اکثر خانم‌ها برای تسهیل در امر آشپزی به دنبال خرید وسایل مختلفی هستند. یکی از این وسایلی که می‌تواند شما را در امر آشپزی یاری کند، دستگاه خردکن و یا آسیاب می‌باشد. اگر خود را در دسته خانم‌های کدبانو می‌دانید، حتما باید برای تکمیل ست وسایل آشپزخانه خود این دو وسیله را خریداری نمایید.


خردکن چیست؟

خردکن چیست؟


خردکن که نام دیگر آن غذاساز نیز می‌باشد از جمله مهم‌ترین وسایل کاربردی در آشپزخانه محسوب می‌شود. در گذشته خبری از این وسایل در آشپزخانه‌ها نبود. به مرور زمان و با پیشرفت علم و تکنولوژی اما قضیه کاملا عوض شد. این وسیله همان طور که از نامش مشخص است، برای خرد و قطعه قطعه کردن مواد غذایی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر کارمند هستید و یا فرصت لازم برای آشپزی کردن در منزل را ندارید، این وسیله می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما کند. برای درست کردن انواع سالاد و یا غذا می‌توانید روی کمک این وسیله همه جوره حساب کنید. تفاوتی ندارد که مواد غذایی شما بزرگ باشند یا کوچک، تیغه‌های تیز و برنده این وسیله قادر هستند هر چیزی را در سریع ترین زمان ممکن به ریزترین حالت ممکن تبدیل کنند. یکی از مزیت‌های این دستگاه در این است که دست شما به هنگام خرد کردن مواد غذایی بو دار مانند پیاز و سیر بو نمی‌گیرد.
در ابتدا دستگاه‌های خردکن دستی بودند و شما باید مواد غذایی مختلف را به صورت دستی ریز می‌کردید. به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی اما خردکن‌ها به صورت برقی نیز تولید شدند. خردکن‌های برقی از نیروی برق تغذیه می‌کنند و برای استفاده از آن ها نیازی به صرف انرژی انسانی نیست. کافیست تا عدد 5 بشمارید تا مواد درون خردکن‌ها را ریز ریز تحویل بگیرید. شاید این سؤال ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد که آیا هر ماده‌ای می‌تواند در این دستگاه خرد شود. در پاسخ باید بگوییم بله هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد. اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم تیغ‌های برنده و قدرتمند این وسیله توانایی خرد کردن حتی سنگ را دارند.



کاربرد خردکن


در قسمت قبلی مقاله در خصوص این موضوع که خردکن چیست، صحبت کردیم. کاربردهای خردکن به اندازه‌ای زیاد است که شاید نگارش چندین صفحه مقاله برای معرفی آن‌ها کم باشد. با این تفاسیر اما مهم‌ترین کاربرد این وسیله را می‌توان خرد کردن مواد غذایی مختلف اعم از حبوبات، گوشت، مرغ، انواع صیفی جات مانند سیب زمینی، پیاز و... دانست. به طور مثال برای درست کردن سالاد الویه کافیست مواد اولیه این غذا را درون خردکن بریزید و در عرض چند ثانیه آن ها را با یکدیگر مخلوط نمایید. درست کردن سایر غذاها مانند کتلت، انواع سوپ و... نیز از این دستورالعمل پیروی می‌کند. این وسیله از چندین تیغه، همزن، رنده و... تشکیل شده است.
با توجه به استقبالی که از این وسیله شد، برندهای مختلفی در دنیا دست به تولید آن زدند. بوش یکی از برندهای محبوب و البته پر طرفدار آلمانی در دنیاست که شروع به تولید خردکن‌های برقی با کیفیت کرد. این برند به واسطه سابقه درخشانی که در تولید انواع وسایل برقی درجه یک دارد، انتخاب اول بسیاری از افراد برای خرید می‌باشد. خرید خردکن بوش یک انتخابی بدون جایگزین برای افرادی که کیفیت نسبت به قیمت برایشان در اولویت است، می‌باشد.


آسیاب چیست؟

آسیاب چیست؟


دستگاه آسیاب یکی دیگر از دستگاه‌های پر طرفدار این روزهاست که بسیاری از افراد برای َآسیاب کردن مواد غذایی مختلفی همچون قهوه و انواع ادویه جات از آن استفاده می‌کنند. دستگاه‌های آسیاب خود در دو نوع مختلفی خانگی و صنعتی تولید می‌شوند. نکته مهمی که باید آن را مد نظر قرار دهید این است که از این دستگاه تنها برای آسیاب کردن مواد مختلف استفاده می‌شود و نمی‌توان از آن برای خرد کردن مواد خوراکی مختلف استفاده کرد.



آسیاب چه کاربردی دارد؟


همان طور که در قسمت قبلی مقاله به آن اشاره شد از دستگاه آسیاب تنها برای آسیاب کردن مواد غذایی مختلف استفاده می‌شود. به بیان بهتر از مهم ترین تفاوت دستگاه خردکن و آسیاب می‌توان به این مورد اشاره کرد که به وسیله دستگاه آسیاب شما قادر به خرد کردن مواد غذایی مختلف نخواهید بود. بسیاری از افراد عادت دارند تا به جای خرید قهوه آماده و یا ادویه جات خودشان شخصا آن ها را خام تهیه نمایند و در منزل اقدام به آسیاب کردن آن‌ها کنند. در این جاست که نقش دستگاه آسیاب پر رنگ می‌شود.
با توجه به محبوبیتی که این دستگاه در چند سال اخیر در کشور پیدا کرده است، برندهای مختلفی در دنیا شروع به تولید این وسیله در مدل‌های مختلف کردند. برند بوش و دلونگی مانند همیشه توانستند بازار رقابت را برای سایر رقبای خود تنگ نمایند و محصولات خودشان را در بازار به فروش برسانند. برای این که از کیفیت دستگاه آسیاب خود مطمئن باشید، بهتر است کار خرید آسیاب دلونگی را تنها از مراکز معتبر انجام دهید.
تفاوت های آسیاب با خردکن
قبل از این که بخواهیم در خصوص تفاوت دستگاه‌های خردکن و آسیاب صحبت کنیم نیاز است این موضوع را به شما یادآور شویم که وجود هر دو دستگاه در آشپزخانه الزامی است؛ چرا که هر کدام برای کار مشخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
اولین تفاوت دستگاه خردکن و آسیاب در ظاهر و ابعاد آن‌هاست. دستگاه‌های آسیاب ابعاد کوچک‌تری را نسبت به دستگاه‌های خردکن دارند. همین مورد باعث می‌شود تا بتوان این دستگاه را درون کابینت جای داد.
دومین تفاوت میان این وسیله در تیغه‌های آن‌هاست. تیغه‌های دستگاه خردکن بسیار بزرگ است و در فاصله کمی نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند تا بتوانند مواد غذایی را در کم‌ترین زمان ممکن قطعه قطعه کنند. در دستگاه‌های آسیاب این قضیه اما متفاوت است. تیغه‌های دستگاه آسیاب دقیقا در انتهایی‌ترین قسمت دستگاه قرار گرفته‌اند تا بتوانند مواد مختلف را به پوره تبدیل کنند.
سومین تفاوت این دو وسیله را می‌توان سرعت آن‌ها دانست. طبیعتا برای پوره کردن مواد مختلف، دستگاه باید سرعت بیش‌تری داشته باشد. با توجه به این موضوع سرعت دستگاه آسیاب باید بیش‌تر از سرعت دستگاه خردکن باشد.


چرا وجود خردکن و آسیاب در آشپزخانه ضروری است؟

چرا وجود خردکن و آسیاب در آشپزخانه ضروری است؟


زمان در آشپزی یک المان و فاکتور مهم برای خانم‌های شاغل به حساب می‌آید. بانوانی که زمانی کمی برای آشپزی دارند، باید از تمامی وسایلی که باعث می‌شود تا سرعت آن‌ها در آشپزی افزایش پیدا کند، استفاده نمایند. دستگاه خردکن و آسیاب دقیقا دو دستگاهی هستند که می‌توانند امر آشپزی را برای شما آسان نمایند. اگر دوست دارید در کوتاه‌ترین زمان ممکن غذاهای مورد علاقه خود را تهیه نمایید و در عین حال نیز از آشپزی آسان لذت ببرید، جای دستگاه‌های آسیاب و خردکن در آشپزخانه شما خالی است. بهتر است تا دیر نشده نسبت به خرید دستگاه خردکن و دستگاه آسیاب دست به کار شوید.

 

پیشنهاد می‌شود: غذاساز یا مخلوط کن؟ کدام برای من بهتر است؟


نتیجه گیری


در این مقاله سعی کردیم در مورد تفاوت دستگاه خردکن و آسیاب و همچنین کاربردهای آن‌ها صحبت کنیم. برای این که بتوانید از خرید خود نهایت استفاده را ببرید، بهتر است تنها دست به خرید برندهای شناخته شده در صنعت لوازم خانگی بزنید. خرید دستگاه آسیاب بوش و یا دلونگی می تواند یک انتخابی مطمئن برای شما باشد. بوش و دلونگی همچنین در تولید دستگاه‌های خردکن نیز پیش‎ قدم می‌باشند. با توجه به این موضوع خرید دستگاه خردکن بوش و دلونگی نیز انتخابی عاقلانه به شمار می‌آید.

 

 

محصولات مرتبط