راهنمای جامع خرید گوشتکوب برقی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

راهنمای جامع خرید گوشتکوب برقی

هرچقدر که تکنولوژی پیشرفت کند، وسایل و تجهیزات بیشتری ساخته می‌شوند تا زندگی برای انسان‌ها راحت‌تر باشد و به‌جای انجام‌ کارهای زمان‌بر، وقتشان را صرف کارهای مفیدتر کنند. پیشرفت تکنولوژی در تولید لوازم خانگی هم همین مسیر را طی کرده است. به‌طوری که در طول سال‌ها بیشتر وسایلی که روزگاری با دست کار می‌کرد و باید زمان و انرژی زیادی برای استفاده از آنها کنار می‌گذاشتید حالا برقی شده و در زمان بسیار کوتاه کار شما را راه میاندازد و نیروی یدی زیادی نمی‌خواهد.

در این مطلب می‌خواهیم درباره یکی از این وسایل، یعنی گوشت کوب برقی حرف بزنیم و سیرتا پیاز آن را بررسی کنیم. تقریبا همه ما یک گوشت کوب دستی در آشپزخانه خود داریم اما چند سالی است که گوشت کوب برقی جای این وسیله را گرفته و به پخت غذا سرعت بخشیده است. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید و یا قصد خرید گوشت کوب برقی را دارید، با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت مه سنتر همراه باشید.

 

انواع و کاربرد گوشت کوب برقی چیست؟

قبل از هر چیز بیایید درباره این حرف بزنیم که اصلا گوشت کوب برقی چه کاربردی دارد و برای چه مواردی استفاده می‌شود. از این وسیله برای تهیه آبمیوه‌های مختلف، خرد کردن، رنده کردن و پوره کردن مواد غذایی مختلف همچون سیب‌زمینی، مواد کتلت، مواد گوفته، اولویه و... استفاده می‌شود. این وسیله انواع مختلفی دارد که این انواع به شرح زیر هستند:

 

گوشت کوب برقی تک کاره

گوشت کوب تک کاره که ساده‌ترین نوع این وسیله به حساب می‌آید، دارای تیغه‌های دو یا چهار پر است و در سریع‌ترین زمان ممکن موادغذایی را به پوره تبدیل می‌کند. معمولا امکان تنظیم سرعت در این محصول وجود ندارد و در اکثر مدل‌ها در کنارش یک لیوان پلاستیکی درجه‌بندی شده و یک میله جدا شونده هم قرار می‌دهند که می‌توانید آنها را درون ماشین ظرفشویی یا به‌صورت دستی بشویید.

 

گوشت کوب برقی سه کاره

نوع بعدی گوشت کوب برقی سه کاره است که با خرید آن می‌توانید از سه قابلیت گوشت کوب، همزن و خردکن  آن استفاده نمایید. این محصول اگرچه از نوع تک کاره گران‌تر است اما همزمان سه وسیله محسوب می‌شود. یعنی از گوشت کوب آن می‌توان برای پوره موادغذایی، از همزنش برای تهیه کیک و از خرد کن برای خرد کردن پیاز و سبزیجات و مواد دیگر استفاده کرد. البته هر کدام از این سه عضو می‌توانند کارهای محدود و سبک شما را راه بیاندازند.

 

کاربرد گوشت کوب برقی چندکاره

گوشت کوب‌های چند کاره را باید مجهزترین نوع این وسیله دانست. از امکانات این محصول می‌توان به یک لیوان درجه‌دار، یک همزن برقی، یک خردکن و چند تیغه برای رنده کردن اشاره کرد. تیغه‌های این گوشت کوب معمولا چندکاره هستند و دو مدل افقی و عمودی دارند.

زمانی که بخواهید غذا را خرد کنید بدون هیچ له شدنی این کار را انجام می‌دهند و زمانی هم که بخواهید غذا را پوره کنید، بهترین عملکرد را از این دستگاه‌ها خواهید دید. از گوشت کوب‌های برقی چند کاره می‌توان در تهیه آبمیوه، پوره غذا و خرد و رنده کردن مواد غذایی، تخم مرغ زدن و سس درست کردن و... استفاده کرد. با خرید گوشت کوب چند کاره دیگر نیازی به خرید غذاساز، خردکن، مخلوط کن، همزن و رنده برقی نخواهید داشت.

 

از گوشت کوب برقی چگونه استفاده کنیم؟

استفاده از گوشت کوب برقی کار آسانی است. معمولا روی این وسیله یک دکمه قرار دارد که باید انگشت خود را روی آن بگذارید و در برخی از موارد نگه دارید تا این وسیله تیغه‌اش بچرخد و شروع به کار کند. گوشت کوب برقی تک کاره معمولا تنظیم سرعت ندارد و باید همه کارهایتان را در یک سرعت با آن انجام دهید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که مدل‌های گران قیمت معمولا دارای تنظیم سرعت هستند.

برای اینکه هنگام استفاده از این وسیله موادغذایی پخش نشود و ترکیب بهتری ایجاد کند، آنها را داخل لیوان گوشت کوب بریزید. هنگامی که درحال کار با این وسیله هستید، حرکتش دهید تا موادغذایی به خوبی با هم مخلوط شوند.

 

بهترین برندهای گوشت کوب برقی

گوشت‌های برقی متنوعی در بازار لوازم خانگی پیدا می‌شوند که هرکدام دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند و از نظر قیمت هم با یک دیگر فرق دارند. در ادامه چند مورد از بهترین برندهای گوشت کوب برقی را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

گوشت کوب برقی دسینی

گوشت کوب برقی دسینی

گوشت کوب برقی دسینی dessini به‌عنوان یکی از بهترین مارک‌های گوشت کوب برقی در بازار، به کیفیت و جنس عالی تیغه‌هایش مشهور است. گوشت کوب‌های این برند معمولا با توان 600 وات تا 1000 وات تولید می‌شوند و بدنه بسیار زیبا و باکیفیتی هم دارند. از میان بهترین مدل‌های گوشت کوب برقی دسینی می‌توان به مدل DS-59 و مدل HK-HBDS999 اشاره کرد.

 

گوشت کوب برقی بوش

گوشت کوب برقی بوش

 

بوش به‌عنوان یکی از معتبرترین برندهای تولیدکننده لوازم خانگی، گوشت کوب برقی هم تولید می‌کند اما شما هنگام خرید گوشت کوب برقی بوش باید مطمئن شوید درحال خرید اصل آن هستید و این اطمینان فقط با خرید از وبسایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر اتفاق میافتد. از ویژگی‌های گوشت کوب‌های برقی بوش می‌توان به کیفیت بالای قطعات، پایه‌های ضد لغزش و طراحی منحصر به فرد اشاره کرد. مدل MS8CM6190 را می‌توان بهترین مدل این وسیله دانست.

 

گوشت کوب برقی براون

گوشت کوب برقی براون

 

براون نیز به‌عنوان یک تولیدکننده آلمانی، گوشت کوب‌های برقی باکیفیتی را روانه بازار می‌کند. معمولا برای ساخت بدنه گوشت کوب‌های براون از پلاستیک با کیفیت استفاده شده و این وسیله همچنین دو تیغه ضد زنگ دارد.

قطعات مختلف این گوشت کوب‌ها را می‌توان برای شستشو داخل ماشین ظرفشویی گذاشت و همچنین همه مدل‌ها پایه ضدلغزش دارند. وات موتور گوشت کوب‌های براون بین 600 تا 1000 در متغیر است. برخی از مدل‌های پیشرفته ان هم قابلیت تنظیم سرعت دارند. بهترین مدل گوشتکوب برقی براون به اعتقاد بسیاری از افراد مدل MQ 7087x است.

 

گوشت کوب برقی اسمگ

گوشت کوب برقی اسمگ

 

اسمگ نیز به‌عنوان یک برند مطرح و بسیار لوکس دست به تولید گوشت کوب‌هایی با طراحی زیبا و کیفیت بالا زده است. تنوع رنگی این محصول باعث شده تا طرفداران زیادی پیدا کند. گوشت کوب‌های برقی اسمگ معمولا حالت ارگونومیک دارند، دارای موتور قدرتمند 700 تا 1000 وات هستند و همچنین طراحی بدنه بسیار زیبایی دارند. یکی از بهترین مدل‌های گوشتکوب برقی اسمگ را باید مدل HBF02 دانست.

 

کلام آخر

در این مطلب درباره گوشت کوب برقی و کاربردهایش حرف زدیم و برخی از بهترین برندهای آن را نیز معرفی کردیم. این مقاله اگرچه می‌تواند یک دید کلی درباره گوشت برقی به شما بدهد اما یقینا اگر قصد خرید این وسیله از فروشگاه لوازم خانگی را دارید، خواندن آنکافی نیست و بهتر است مدل‌های مختلفی که با بودجه و انتظارات شما همخوانی دارند را با هم مقایسه کنید و درباره‌شان تحقیق نمایید تا بتوانید بهترین و بهینه‌ترین انتخاب را داشته باشید.

اگر نکته دیگری درباره گوشت کوب‌های برقی وجود دارد که جای آن در این نوشته خالی است و یا اگر از برندی استفاده کرده‌اید و دوست دارید درباره تجربه استفاده‌تان حرف بزنید، آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.