جامع ترین راهنمای خرید بخارگر

جامع ترین راهنمای خرید بخارگر

در این مطلب به بررسی راهنمای خرید بخارگر می‌پردازیم. بخارگر جزو وسایل کاربردی در منزل می‌باشد که کار افراد را در خصوص اتو کردن لباس راحت می‌کند. شاید شما جزو آن دسته از کسانی باشید که با خرید اتو و استفاده از آن، لباس‌های خود را صاف و مرتب می‌کنید. اما کسانی هم هستند که علاوه بر خرید اتو، به خرید بخارگر تمایل دارند. بخارگر فیلیپس یکی از برترین برندهای بازار می‌باشد که خرید آن از فروشگاه لوازم خانگی و فروشگاه‌های آنلاین امکان‌پذیر است. برای آشنایی با راهنمای خرید بخارگر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

بخارگر چیست؟


بهتر است قبل از آنکه به راهنمای خرید بخارگر بپردازیم اشاره‌ای به تعریف بخارگر داشته باشیم. بخارگر نوعی اتو است که در مدل‌های دستی و ایستاده طراحی می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید در مدت زمانی کوتاه، لباس‌های خود را اتو کنید. برای استفاده از این دستگاه به مهارت خاصی نیاز نخواهید داشت. در راهنمای خرید بخارگر باید کاربرد آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم. این دستگاه علاوه بر اتو کردن لباس، امکان اتو کردن پرده و سایر پارچه‌ها را نیز فراهم می‌کند. در بخارگر یک منبع آب وجود دارد که در سریع‌ترین زمان گرم می‌شود و بخار از طریق سوراخ‌های موجود بر روی آن، خارج می‌شود. این بخار قادر است الیاف لباس را شل کند و چین و چروک‌های را از بین ببرد. سرعت صاف شدن لباس با بخارگر بسیار بیشتر از اتو می‌باشد.
برای استفاده از بخارگر کافیست تا لباس‌ها را بر روی چوب لباسی قرار دهید و سپس بخارگر را روشن کنید و بر روی لباس بکشید. با استفاده از بخارگر هیچ نیازی به میز اتو نخواهید داشت. جالب است بدانید که اغلب بخارگرها از طراحی جمع و جور برخوردار هستند. به نحوی که شما می‌توانید آن را در مسافرت‌ها با خود همراه کنید. از مهم‌ترین مزایای بخارگر، خلاص شدن از دشواری‌هایی است که در حین استفاده از اتو تجربه می‌کنید. به طور مثال احتمال سوزانده شدن لباس با استفاده از اتو، بسیار بیشتر از بخارگر می‌باشد.

 

انواع بخارگر

 

انواع بخارگر

 


بخارگرها در دو مدل دستی و ایستاده طراحی می‌شوند که هر دو برای مصارف خانگی گزینه‌های مناسبی به شمار می‌روند. مدل‌های دستی از ابعاد کوچک‌تری برخوردارند و فضای کمتری برای نگهداری نیاز دارند. اما مدل‌های ایستاده به دلیل داشتن خرطومی و آویز لباس، فضای بیشتری برای نگهداری نیاز دارند و معمولا حمل و نقل آن‌ها در مسافرت مقداری دشوار است. در راهنمای خرید بخارگر باید به این نکته اشاره کنیم که مخزن آب در بخارگرهای دستی کوچک‌تر از بخارگرهای ایستاده می‌شود و به همین دلیل باید در فواصل زمانی کوتاه‌تر پر شود.


بخارگر دستی


همان طور که اشاره کردیم اگر به دنبال بخارگر کوچک و جمع و جور هستید باید به سراغ مدل‌های دستی بروید. این موضوع برای افرادی که دائما در سفر هستند یک قابلیت مهم محسوب می‌شود. مخزن بکار رفته در این مدل کوچک‌تر است و باید در فواصل زمانی کوتاه‌تر پر شود. استفاده از این مدل برای لباس‌ها و پارچه‌های مختلف هیچ محدودیتی ندارد و یک دستگاه ایده آل محسوب می‌شود.

 

بخارگر ایستاده


همان طور که از نام بخارگرهای ایستاده پیداست طراحی آن‌ها به همین شکل است و منبع آب آن‌ها بر روی زمین قرار دارد. این دستگاه به یک چرخ مجهز است تا حمل و نقل آن آسان‌تر شود. مخزن آب آن‌ها بزرگ‌تر از مدل دستی می‌باشد و نیازی به پر کردن آن در فواصل زمانی کوتاه نیست. کسانی که به طور مداوم از بخارگر برای صاف کردن لباس‌های خود استفاده می‌کنند باید به سراغ مدل ایستاده بروند. مخزن تعبیه شده در آن‌ها توسط یک لوله به سری بخارگر وصل می‌شود. تجهیزاتی از جمله چوب لباسی و حلقه در این مدل وجود دارد و جزو لوازم جانبی آن به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید پارچه‌های بزرگ مانند پرده را اتو کنید بهتر است مدل ایستاده را خریداری کنید.

 

نکات مهم قبل از خرید بخارگر

 

نکات مهم قبل از خرید بخارگر

 

در راهنمای خرید بخارگر توصیه می‌کنیم قبل از مراجعه به فروشگاه لوازم خانگی، به خوبی تحقیق کنید. وجود برندهای مختلف، مدل‌های متنوع، طیف قیمتی وسیع و… سبب می‌شود تا افراد در هنگام انتخاب دچار سردرگمی شوند. در این بخش به نکاتی اشاره می‌کنیم که به شما در تصمیم گیری کمک می‌کند.


ابعاد و وزن بخارگر


ابعاد و وزن دستگاه در مدل‌های مختلف با یکدیگر فرق می‌کند. هر کدام از بخارگرهای دستی یا ایستاده را که انتخاب کردید ابعاد و وزن آن را مورد بررسی قرار دهید. توصیه می‌کنیم مدل‌های سبک را خریداری کنید تا کار کردن با آن‌ها برای شما راحت‌تر باشد. هر چه میزان استفاده از بخارگر بیشتر باشد باید وزن آن سبک‌تر باشد. افرادی که به سراغ خرید مدل‌های سنگین می‌روند بعد از مدتی آن را کنار می‌گذارند. زیرا نمی‌توانند وزن آن را در حین اتو کردن تحمل کنند. بخارگرهای سنگین از ابعاد بزرگ‌تری برخوردارند که برای نگهداری آن در منزل باید فضای کافی در اختیار داشته باشید.


مجهز به تنظیمات بخار


بخارگرها باید دارای تنظیمات مربوط به بخار باشند. به این معنا که بتوانید میزان شدت بخار را با نیاز خود تنظیم کنید. برخی از مدل‌های پایین و برندهای ناشناس، این قابلیت را در طراحی و تولید لحاظ نمی‌کنند. اما برندهای معتبر از جمله بخارگر فیلیپس دارای این قابلیت است و به شما کمک می‌کند تا اتو کردن لباس، پرده، انواع پارچه و… با بهترین کیفیت انجام دهید. قبل از خرید، مشخصات محصول را به خوبی مطالعه کنید تا با ویژگی‌ها و تنظیمات آن آشنا شوید. هر کدام از پارچه‌ها دارای بافت گوناگون هستند که میزان مقاومت‌شان را در برابر حرارت تعیین می‌کند. به طور مثال مقاومت پارچه حریر در مقایسه با پارچه کتان یا جین بسیار کمتر است.

 

تولید مداوم بخار


برای استفاده از برخی بخارگرها، باید دست خود را به طور مداوم بر روی دکمه بخار قرار دهیم تا روند اتو کردن لباس انجام شود. اما در مدل‌های جدید کافیست فقط یکبار دکمه بخار را فشار دهیم. این امر سبب می‌شود تا جریان بخار به طور یکنواخت و دائم ایجاد شود. کار کردن با این دستگاه‌ها بسیار راحت‌تر می‌باشد. خصوصا اگر جزو افرادی هستید که مزون لباس دارید و می‌خواهید همیشه لباس‌هایی صاف و آراسته را در معرض نمایش مشتریان قرار دهید.

 

پیشنهاد می‌شود: تفاوت اتو بخار با اتو پرسی؛ کدام برای من بهتر است؟


مدت زمان مورد نیاز برای شروع به کار دستگاه


توجه به مدت زمان مورد نیاز برای شروع به کار دستگاه نکته مهمی در راهنمای خرید بخارگر محسوب می‌شود. پیشنهاد ما این است دستگاهی را انتخاب کنید که سریع‌تر داغ می‌شود و نیازی به منتظر ماندن شما ندارد. این ویژگی باعث می‌شود که هر زمان نیاز به اتو کردن لباس‌هایتان داشتید بتوانید به سرعت آن را انجام دهید.


بازه دمای بخار


هر چه بازه دمای بخار بیشتر باشد سرعت باز شدن چروک‌ها و صاف شدن لباس‌ها بیشتر خواهد شد. اما توجه داشته باشید که هر پارچه‌ای را نمی‌توان با حداکثر دما اتو کرد. زیرا الیاف برخی از لباس‌ها به قدری ظریف و نازک هستند که استفاده از دمای زیاد برای اتو کردن به آن‌ها صدمه می‌زند. دستگاهی را انتخاب کنید که امکان تنظیم دمای بخار در آن وجود داشته باشد.


امکان خاموش شدن اتوماتیک


یکی از بهترین ویژگی‌های بخارگر این است که به محض اتمام آب مخزن، به طور خودکار خاموش می‌شود. این قابلیت باعث جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به موتور دستگاه خواهد شد و طول عمر آن را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن اگر فراموش کردید که دستگاه روشن است این قابلیت به شما کمک می‌کند تا از خطرات احتمالی در امان بمانید.

 
هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.