راهنمای خرید جاروشارژی و نکات مهم قبل از خرید

راهنمای خرید جاروشارژی و نکات مهم قبل از خرید

در این مطلب به راهنمای خرید جاروشارژی خواهیم پرداخت. جاروشارژی جزو آن دسته از لوازمی قلمداد می‌شود که علاوه بر ابعاد کوچک و ظاهر جمع و جور، کارایی بسیار عالی دارد و می‌توان به عنوان مکملی برای جاروبرقی از آن استفاده کرد. بسیاری از افراد در کنار خرید جاروشارژی به سراغ خرید جارو برقی نیز می‌روند. اگر با راهنمای خرید جاروشارژی آشنا نیستید توصیه می‌کنیم این مطلب را تا انت‌ها دنبال کنید.

 

راهنمای خرید جارو شارژی


با مطالعه راهنمای خرید جاروشارژی به این نتیجه خواهید رسید که این وسیله، مکملی برای جاروبرقی محسوب می‌شود و بدون نیاز به جابجایی جاروبرقی می‌توانید آن را روشن کنید و ذراتی که بر روی سطوحی همچون فرش ریخته را جمع آوری کنید. همان طور که از نام جاروشارژی پیداست برای استفاده از آن هیچ نیازی به اتصال الکتریکی و برقی نیست. افرادی که دارای کودک خردسال در منزل هستند بیشتر تمایل به خرید این وسیله دارند. زیرا می‌تواند در تمیز نگه داشتن خانه به آن‌ها کمک کند. توصیه می‌کنیم اگر در خرید این وسیله مبتدی هستید و تجربه ندارید از راهنمای خرید جاروشارژی کمک بگیرید. در ادامه شما را با مهم‌ترین نکات آشنا خواهیم کرد.


دارا بودن فیلتر هوا


از مهم‌ترین نکاتی که در راهنمای خرید جارو شارژی وجود دارد این است که به سراغ دستگاه‌هایی بروید که از فیلتر هوا در آن‌ها استفاده شده باشد. زیرا برخی از جاروشارژی‌ها فاقد این ویژگی هستند. فیلترها قادرند بیش از ۹۹٪ از ذرات را به خود جذب کنند. توجه داشته باشید که فیلترها دارای انواع مختلفی هستند اما جاروشارژی‌هایی که از فیلتر هپا برخوردارند قیمت بیشتری دارند.


قدرت مکندگی


یکی از دلایلی که برخی از افراد با خرید جاروشارژی مخالف هستند این است که تصور می‌کنند قدرت مکندگی آن‌ها کم است. اما این دستگاه‌ها دارای توان و قدرت‌های مختلفی است. به طور مثال جارو شارژی بوش یکی از بهترین برندهای بازار می‌باشد که نه تنها قدرت مکندگی آن عالی است بلکه از نظر سایر قابلیت‌ها در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد. افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند بهتر است دستگاه‌هایی با قدرت مکندگی بالاتر را انتخاب کنند.


دارای لوازم جانبی


اگر تا کنون اقدام به خرید جاروی شارژی کرده باشید به خوبی می‌دانید که از لوازم و وسایل جانبی مانند سری‌های مختلف، لوله‌های اضافه و… برخوردار هسستند. این سری‌ها که به شکل مثلث، مستطیل و… هستند برای تمیز کردن سطوح باریک و… کاربرد دارند. اگر قصد ندارید از این لوازم استفاده کنید بهتر است به سراغ خرید مدل‌های ساده‌تر بروید و در هزینه خود صرفه جویی کنید.

 

قدرت باطری


در راهنمای خرید جاروشارژی باید اشاره‌ای به قدرت باطری این دستگاه داشته باشیم. قطعا هر چه قدرت باطری بیشتر باشد زمان نگهداری شارژ در آن نیز بیشتر می‌شود. لازم به ذکر است که عمر باطری‌ها در بهترین حالت و بهترین برندها نیز کوتاه است و بعد از مدتی نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. فراموش نکنید که یک جاروی شارژی نمی‌تواند جایگزین کاملی برای جاروبرقی باشد. بلکه صرفا در نقش مکمل ظاهر می‌شود.


حجم و ظرفیت مخزن


جاروهای شارژی دارای ظرفیت مخزن و حجم مشخصی هستند. توصیه می‌کنیم اگر با این دستگاه زیاد کار نمی‌کنید بهتر است به سراغ جاروهایی بروید که از ظرفیت کمتری برخوردار هستند. قیمت جاروشارژی‌های کوچک نیز ارزان‌تر است و برای شما مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.
وزن سبک
از آنجایی که مهم‌ترین ویژگی جارو شارژی، قابلیت حمل آن است توصیه می‌کنیم به سراغ دستگاه‌هایی بروید که وزن کمی دارند. این جاروها بی‌سیم هستند و در صورتی به طور مداوم کار می‌کنند که شارژ باشند. اگر شارژ آن‌ها کم شود قدرت مکش آن‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند و باید مجددا شارژ شود.

 

پیشنهاد می شود: بهترین برند جاروشارژی و فاکتورهای مهم هنگام خرید

 

انواع جارو شارژی

 

انواع جارو شارژی


دستی


جاروی شارژی دستی از وزن کمی برخوردار است. زیرا باید به طور مداوم جابجا شود و توسط نیروی دست کار کند. این جارو برای تمیز کردن نقاط غیر قابل دسترس خانه نیز مناسب است. به همین دلیل در ابعاد کوچک ساخته می‌شود و طراحی جمع و جوری دارد. شما می‌توانید به راحتی آن را در کابینت یا کمد جای دهید. جالب است بدانید که این دستگاه برای تمیز کردن اتومبیل نیز کاربرد دارد. چون کاملا فاقد سیم است و می‌توانید برای تمیز کردن زیر صندلی و… از آن استفاده کنید.
پارویی
اگر بخواهیم شکل ظاهری جاروی شارژی پارویی را بیان کنیم باید آن را با دستگاه‌هایی مانند جاروبرقی یا بخارشو مقایسه کنیم. این دستگاه دارای دسته‌ای بلند است که به شما این امکان را می‌دهد در حالت ایستاده و بدون نیاز به خم شدن، تمیز کردن سطوح را انجام دهید. این دستگاه برای تمیز کردن سطوحی همچون پارکت، فرش، موکت و… کاربرد دارد. جاروشارژی پارویی دارای چند سری هستند که تمام گوشه‌ها و درزها را تمیز می‌کند.

 

عصایی


جاروهای عصایی هم به طور دستی قابل استفاده هستند و هم به طور ایستاده. به این معنا که می‌توانید در صورت نیاز از حالت ایستاده آن استفاده کنید و در هنگام تمیز کردن نقاط غیر قابل دسترس، آن را از روی دسته جدا کنید و به طور دستی آن را بکار بگیرید.


جارو شارژی آب و خاک


از دیگر نکاتی که در راهنمای خرید جاروشارژی وجود دارد این است که اغلب افراد به سراغ نوعی از آن می‌روند که قابلیت جمع آوری خاک و آب را به طور همزمان دارد. به همین دلیل این نوع از جاروها را به نام جاروی آب و خاک یا جاروی شارژی دومنظوره می‌شناسند. قیمت این دستگاه‌ها گران‌تر است و معمولا از موتور قوی‌تری نسبت به سایر مدل‌ها برخوردار هستند. آن‌ها دو محفظه دارند که یکی برای جمع آوری خاک و دیگری برای جمع آوری آب کاربرد دارند.


هوشمند


جاروهای شارژی هوشمند از سری متحرک برخوردار هستند و به اتوماتیک به سمت چپ و راست حرکت می‌کنند. نظافت سطوح توسط آن‌ها به طور خودکار انجام می‌شود. در این جاروها یک لامپ اخطار دهنده و حساس تعبیه شده که در برابر گرد و خاک لامپ آن قرمز می‌شود و برای نظافت کردن شروع به کار می‌کند. بعد از آنکه تمام آلودگی‌ها تمام شدند چراغ آن سبز می‌شود.

 

جاروشارژی چه کاربردهایی دارد؟

 

جاروشارژی چه کاربردهایی دارد؟


پس از آنکه با راهنمای خرید جاروشارژی آشنا شدید نوبت به این می‌رسد که اشاره‌ای به کاربردهای آن داشته باشیم. قطعا این دستگاه به عنوان یک دستگاه همه کاره شناخته می‌شود که کاربردهای وسیعی دارد. جاروی شارژی هر سطحی را تمیز می‌کند. به طور مثال کف‌های چوبی، کف‌های فرش شده، پله‌ها و… از جمله سطوحی است که توسط این دستگاه به راحتی تمیز می‌شود. علاوه بر آن می‌توان داخل کابین خودرو را نیز بدین وسیله تمیز کرد.
اگر به هر دلیلی شاهد وجود گرد و غبار یا حشرات بر روی سطوحی همچون تشک، پتو و… هستید می‌توانید از جارو شارژی استفاده کنید و این آلودگی‌ها را کاملا از میان بردارید. جالب است بدانید که جاروی شارژی برای افرادی که دچار آلرژی و حساسیت هستند نیز مناسب است. چون تمام گرد و غبارهای محیط اطراف را از بین می‌برد و محرک‌ها را کاهش می‌دهد.
افرادی که از حیوانات خانگی در منزل خود استفاده می‌کنند با مشکلاتی همچون موهای زائد آن‌ها مواجه هستند. این افراد بهتر است از جاروهای شارژی یا وسایل مشابه استفاده کنند تا بتوانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن موهای زائد را از پاکسازی کنند.

 
هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.