تنظیمات اسپیکر برای بهترین کیفیت صدا

تنظیمات اسپیکر برای بهترین کیفیت صدا

یکی مهم‌ترین فاکتورها درباره اسپیکرها این است که صدای باکیفیتی داشته باشند. درواقع اسپیکر هرچقدر هم خوب باشد اگر صدایش با کیفیت نباشد هیچ ارزشی ندارد. کیفیت صدا حتما در قیمت اسپیکر هم تاثیر می‌گذارد. جدا از اینکه هنگام خرید باید به این نکته مهم توجه کنید، یک سری تنظیمات هم برای اینکه کیفیت صدای این وسیله را بهتر کنید وجود دارد که با کمی حوصله و آموزش می‌توانید یادشان بگیرید.

در این مطلب قصد داریم به صورت مختصر و مفید به شما یاد دهیم که چطور کیفیت صدای اسپیکرتان را تنظیم کنید. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت مه‌سنتر همراه باشید. همچنین اگر قصد خرید لوازم خانگی همچون انواع اسپیکر، تلویزیون در برندهای مختلف مانند خرید تلویزیون دوو و ... هستید مه‌سنتر بهترین انتخاب است.

تنظیمات اسپیکر برای کیفیت صدا

در ادامه مراحل مختلف تنظیم کیفیت صدا در اسپیکرها را توضیج خواهیم داد. با ما همراه باشید.

اول: تنظیمات صوتی: تنظیمات صوتی هر اسپیکر را می‌توانید دستکاری کنید اما ممکن است این تنظیمات در هر مدل با دیگری متفاوت باشد. معمولا اسپیکرهای خانگی را می‌توانید با کمک منوی تلویزیون یا دستگاه پخش تنظیم کنید.

اما اسپیکرهای کوچک‌تر و قابل حمل، این تنظیمات را می‌توانید از تلفنی که اسپیکر به آن وصل شده است انجام دهید. درواقع منظور از تنظیمات صدا مواردی همچون بالا و پایین بردن حجم صدا، تنظیم صدای بیس و تریبل، تغییر حالت صدا و....

دوم: در مرحله دوم تنظیمات، باید یک جای مناسب برای اسپیکر خود پیدا کنید. محل قرارگیری اسپیکر بسیار حائز اهمیت است. مثلا توصیه می‌شود اسپیکر را به دیوار نچسبانید و یا نزدیک مبلمان قرار ندهید.

سوم: در مرحله سوم باید حالت اکولایزر را مشخص نمایید. این حالت که در شماری از اسپیکرها وجود دارد، به بهبود کیفیت صدا کمک می‌کند. منظور از  حالت اکولایزر مواردی همچون حالت سینمایی، حالت موسیقی، صدای مردم و... است. شما باید ببینید بهترین و مناسب‌ترین حالتی که می‌توانید استفاده کنید کدام است.

چهارم: در مرحله چهارم باید از کابل‌های باکیفیت برای اتصال استفاده کنید. بله! کابل بر روی کیفیت صدا تاثیر می‌گذارد. شما برای داشتن یک صدای با کیفیت باید از یک کابل HDMI و دیگر کابل‌های صوتی مناسب استفاده کنید.

پنجم: تنظیمات عمومی، مثلا تنظیم فاصله بین اسپیکر بلوتوثی و دستگاهی که به آن متصل شده است نیز روی کیفیت صدا تاثیر دارد.

ششم: شما می‌توانید از نرم‌افزارهای پخش صوتی استفاده کنید که کیفیت بالایی دارد. مثلا  Foobar2000 یک نمونه از این نرم افزارهاست. که فرمت‌های مختلف را پشتیبانی می‌کند و قابلیت تنظیم هم دارد.

هفتم: شما امکان این را دارید که از وایرلس مشابه با بلوتوث نیز استفاده کنید. درواقع زمانی که از اسپیکر بی‌سیم استفاده می‌کنید، استفاده از وایرلس می‌تواند کیفیت صدا را افزایش دهد و باعث کاهش تداخل صدا شود.

این هفت مورد از چند نکته ساده است که با کمکشان می‌توانید صدای با کیفیت‌تری از اسپیکرتان استخراج کنید. اما نوع و برند اسپیکری که انتخاب می‌کنید هم روی کیفیت صدای آن بی‌تاثیر نیست. در ادامه چند مورد از بهترین اسپیکرهای موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین اسپیکرهای موجود در بازار

بهترین اسپیکرهای موجود در بازار

برخی از بهترین اسپیکرهای موجود در بازار به شرح زیر هستند:

اسپیکر مکسیدر

یکی از بهترین اسپیکرهای موجود در بازار، اسپیکر مکسیدر است. مکسیدر یک برند قدیمی انگلیسی است که لپ‌تاپ، تبلت‌، لوازم جانبی و سیستم حفاظتی خودرو تولید می‌کند. این شرکت دست به تولید اسپیکر نیز زده است.

طیف متنوع این محصول توانسته جایگاه خوبی در بازار ایران به دست‌آورد و به نیازهای مشتریان پاسخ دهد. از ویزگی‌های اسپیکر مکسیدر می‌توان به کیفیت بالای صدا و تنوع در محصول اشاره کرد. این برند اگرچه قیمت دارای قیمت تقریبا بالایی است اما به‌دلیل کیفیت بالایش ارزش خرید را دارد.

برای خرید اسپیکر مکسیدر هم می‌توانید هر مدلی که بخواهید را به صورت آنلاین سفارش دهید و هم می‌توانید در بازار به صورت حضوری پیدا کنید. از بهترین نمونه‌ها و مدل‌های اسپیکر مکسیدر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسپیکر دی جی مکسیدر: دارای رقص نور و پارتی لایت و صدای با کیفیتی که به آن دی جی می‌گویند.

اسپیکر دو تکه مکسیدر: تشکیل شده از دو واحد مجزا که به صورت اکتیو و پسیو کار می‌کنند. این نوع اسپیکرها بیشتر برای استفاده خانگی کاربرد دارند.

اسپیکر شارژی مکسیدر: قابل حمل در اندازه‌های مختلف برای استفاده خارج از خانه و هر جایی که نیاز به اسپیکر داشته باشید.

اسپیکر JBL

یکی از معروف‌ترین برندهای اسپیکر جی بی ال است. این برند آمریکایی توانسته شهرت بسیار زیادی در تولید اسپیکر و هدفون به دست آوردس. دو دلیل اصلی محبوبیت این برند یکی برای کیفیت بالای محصولاتش و دیگری برای اینکه محصولاتی با رنج قیمتی گسترده وارد بازار می‌کند و تقریبا همه با هر بودجه‌ای می‌توانند یکی از مدل‌های آن را تهیه نمایند.

معمولا اسپیکرهای جی بی ال اندازه کوچکی دارند و قابل حمل هستند و می‌توان از آنها در مهمانی‌ها، پیک‌نیک، مسافرت و... استفاده کرد و این را هم باید یکی دیگر از دلایل محبوبیتش دانست.

اسپیکر سونی

یکی دیگر از برندهایی که اسپیکرهای بسیار خوبی وارد بازار می‌کند، سونی است. این برند ژاپنی اصلا نیازی به تبلیغ ندارد و سال‌هاست بهترین وسایل برقی و الکترونیکی مانند تلویزیون، کنسول، گوشی، هدفون و... را وارد بازار می‌کند. بهترین مدل‌های اسپیکر سونی عبارتند از: V43، V83، V90 است.

برند BOSE

برند بعدی که اسپیکرهای خوبی وارد بازار می‌کند Bose نام دارد. این برند آمریکایی ۵۰ سال است که فعالیت می‌کند اما شاید در ایران زیاد شناخته شده نباشد. باید بدانید که این برند بهترین اسپیکرهای دنیا را تولید می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شعار برند بوس این است که "آکوستیک هیچ مرزی نمی‌شناسد."  بهترین اسپیکرهای bose عبارتند از: F1-812-active، S1PRO

برند هارمن کاردن

برند هارمن کاردن را بیشتر به خاطر گوشی‌های شیائومی می‌شناسند. در یک دوره تولید اسپیکر این گوشی‌ها به این برند سپرده شد. اگر به دنبال پیدا کردن یک اسپیکر با کیفیت و مناسب می‌گردید حتما بوی برند هارمن کاردن هم فکر کنید. بهترین اسپیکرهای هارمن کاردن عبارتند از: Soundsticks4، Aurastudio3limitededition

برند یاماها

اما یاماها را باید یکی از معروف‌ترین برندهای تولیدکننده اسپیکر حداقل در میان ایرانیان دانست. این برند ژاپنی 135 سال قدمت دارد و در زمینه تولید انواع اسپیکر چه از نوع قابل حمل و چه از نوع اسپیکرهای مناسب جشن و عروسی و... بسیار سرآمد است. بهترین مدل‌های اسپیکر یاماها عبارتند از: yamahadzr15، yamahadbr15

برند pioneer

یکی دیگر از برندهایی که دست به تولید اسپیکرهای بسیار خوب البته برای ماشین زده است، pioneer نام دارد. این شرکت نیز ژاپنی است و توانسته در طول 103 سال فعالیتش، سابقه درخشانی در تولید لوازم الکترونیکی برای خود دست پا کرده است. از میان وسایل تولید این برند می‌توان به آمپلی فایر، سی دی پلیر، اسپیکر و ... اشاره کرد. بهترین مدل‌های اسپیکر pioneer  عبارتند از: xprs15، s-es21lr-t

کلام آخر

در این مطلب درباره تنظیمات کیفیت صدای اسپیکر حرف زدیم و به شما یاد داریم که چطور می‌توانید کیفیت صدای اسپیکرتان را بالا ببرید. همچنین درادامه چند مورد از بهترین برندهای تولیدکننده اسپیکر را به شما معرفی کردیم.

اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این نوشته بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

 

 

 

 

هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.