مقایسه جاروهای رباتیک – کدام برای من بهتر است؟

مقایسه جاروهای رباتیک – کدام برای من بهتر است؟

مقایسه جاروهای رباتیک از جنبه‌های مختلفی انجام می‌شود. اغلب افراد ترجیح می‌دهند قبل از خرید جارو رباتیک آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنند. این جاروها دارای تکنولوژی پیشرفته‌تری نسبت به جاروبرقی، جارو شارژی و… هستند و باعث می‌شوند که به طور خودکار محیط را تمیز کنند و نیازی به حضور فرد نباشد. اگر سری به فروشگاه لوازم خانگی زده باشید به خوبی می‌بینید که جارو رباتیک شیائومی یکی از بهترین برندهای تولیدکننده این دستگاه محسوب می‌شود و توانسته نظر مشتریان را به خود جلب کند. با ما همراه باشید تا در این مطلب به مقایسه جاروهای رباتیک بپردازیم و به شما کمک کنیم تا بهترین دستگاه را انتخاب کنید.

 

جارو رباتیک چیست؟


بهتر است قبل از آنکه به مقایسه جاروهای رباتیک بپردازیم اشاره‌ای به صنعت رباتیک و ورود آن به حوزه تولید لوازم خانگی کنیم. در سال‌های نه چندان اغلب افراد از جارو برقی معمولی و جاروی شارژی برای تمیز کردن خانه استفاده می‌کردند. اما امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی در این عرصه هستیم و جاروهایی تولید شده‌اند که برای تمیز کردن خانه، هیچ نیازی به حضور شما ندارند. آن‌ها قابل برنامه ریزی هستند و به واسطه سنسورهایی که در آن‌ها تعبیه می‌شود امکان ترسیم فضا و تفکیک اتاق‌ها را دارند. این دستگاه قادر است تمام درزها را تمیز کند و تمام ذرات و آلودگی را از سطح فرش، سرامیک، کفپوش و… پاکسازی کند. اگر به دنبال مقایسه جاروهای رباتیک هستید باید بگوییم که این صنعت عمر زیادی ندارد و هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارد.
در حال حاضر برندهایی که در زمینه تولید جاروشارژی فعالیت می‌کنند محدود هستند و می‌توان به برند شیائومی، دریم، روبوراک، یوفی، فکر، میجیا و لایدستو اشاره کرد. قطعا در این میان، نام برند شیائومی می‌درخشد. این برند سابقه خوبی در بازار دارد و به جرئت می‌توان گفت که مشتریان از محصولات این کمپانی رضایت بالایی دارند. این مطلب را به مقایسه جاروهای شارژی از جنبه‌های مختلف اختصاص داده‌ایم و به شما کمک خواهیم کرد که بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

جاروهای شارژی چگونه کار می‌کنند؟

جاروهای شارژی چگونه کار می‌کنند؟


جاروهای شارژی قادرند موانع را تشخیص دهند و از آن‌ها عبور کنند. این دستگاه می‌تواند به تشخیص پستی و بلندی‌های درون خانه بپردازد و علاوه بر تمیز کردن زاویه ها، زیر مبل را تمیز کند و در نهایت به محل شارژ خود بازگردد. آن‌ها دارای چند برس مختلف هستند و می‌توانند بهترین برس را برای تمیز کردن سطح مورد نظر انتخاب کنند. جالب است بدانید که آن‌ها می‌توانند ارتفاع را تشخیص دهند و دیگر نیازی نیست که نگران افتادن آن‌ها از پله و سقوط‌شان باشید.
وجود برس‌های کنار در این دستگاه سبب می‌شود که آشغال‌ها و ذرات را از کنار دیواره‌ها جمع‌آوری کنند و آن‌ها را به سمت برس اصلی هدایت کنند. همچنین برای جمع‌آوری گرد و غبار، لاستیک‌های غلتان در آن تعبیه شده و از یک مخزن آب و دستمال مایکروفایبر نیز استفاده شده است تا بعد از تمیز کردن سطوحی مانند سرامیک، آن را طی بکشد و براق کند.
در مقایسه جاروهای رباتیک باید به وجود سنسورهای مختلف و دوربین نیز اشاره کنیم. اغلب افراد این سؤال را می‌پرسند که جاروهای شارژی چگونه می‌توانند راهشان را پیدا کنند؟ در پاسخ باید بگوییم که آن‌ها دارای حسگر و دوربین هستند و می‌توانید آن‌ها را به شکلی تنظیم کنید که در یک ساعت مشخص برای تمیز کردن خانه اقدام کند. این ویژگی برای افرادی که مشغله زیادی دارند مناسب است.

 

مقایسه جاروهای رباتیک از نظر نوع نظافت


نقطه‌ای

جاروهایی که نظافت را به شکل نقطه‌ای انجام می‌دهند تنها قسمتی را تمیز می‌کنند که شما برای او مشخص کرده باشید. تمرکز جارو تنها بر روی همان قسمت جمع می‌شود و سایر بخش‌های خانه را تمیز نخواهد کرد.


خودکار

اگر مطالب قبلی وب سایت ما را مطالعه کرده باشید به خوبی می‌دانید که جاروهای رباتیک یا هوشمند با نیروی باتری کار می‌کنند و با ۱ بار شارژ کردن، تمام خانه را تمیز می‌کنند. جاروهایی که از فناوری خودکار برای نظافت بهره‌مند هستند تا زمانی که شارژ آن‌ها تمام نشده کل خانه را تمیز می‌کنند و بعد از پایین آمدن سطح باتری، به محل شارژ خود با می‌گردند.


توربو

جاروهای توربو دارای بیشترین میزان نظافت و پاکسازی هستند و می‌توانند حجم بیشتری از آلودگی را به خود جذب کنند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که جاروهای توربو از سروصدای بیشتری برخوردار هستند.


حاشیه

در خصوص مقایسه جاروهای رباتیک باید به این موضوع اشاره کنیم که برخی از آن‌ها قابلیت تمیزکاری حاشیه را دارند. به این معنا که آن را به شیوه برنامه ریزی می‌کنید که صرفا گوشه‌ها و لبه‌های خانه را تمیز کند.

 

مقایسه جاروهای رباتیک از نظر تکنولوژی

مقایسه جاروهای رباتیک از نظر تکنولوژی


شیائومی MI Robot Vacuum Mop P

جارو رباتیک شیائومی مدل MI Robot Vacuum Mop P یکی از بهترین محصولات موجود در بازار است که توانسته توجه خریداران را به خود جلب کند. موتور این دستگاه از قدرت ۲۱۰۰ پاسکال برخوردار است که قادر به تمیز کردن خانه به بهترین نحو می‌باشد. جارو رباتیک شیائومی مدل MI Robot Vacuum Mop P تمام نقاط از جمله کوچک‌ترین شکاف‌ها را پاکسازی می‌کند و از فیلتر ۵ لایه هپا نیز برخوردار است. این فیلتر کمک می‌کند تا تمام گرد و غبارها را از بین بروند و محیطی پاکیزه در اختیار ما قرار بگیرد.
در قسمت تحتانی این جارو چرخ‌های لاستیکی تعبیه شده که سبب می‌شود موانع دو سانتی متری را دور بزند. از مهم‌ترین قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به تشخیص فرش، سنسورهای تشخیص دیوار مجازی، تشخیص لبه پرتگاه، هدایت آشغال به برس اصلی و… اشاره کرد. قیمت این دستگاه مناسب است و اغلب مشتریان می‌توانند آن را خریداری کنند.

 

ویومی S۹

یکی از زیرمجموعه‌های شرکت شیائومی، ویومی می‌باشد که یک جاروی رباتیک با مدل S۹ طراحی کرده است. در ساخت این دستگاه از موتور ژاپنی به نام Nidec استفاده شده است. وجود تکنولوژی Auto Dumping ۲٫۰ در این جارو سبب شده تا هر زمان که مخزن پر شد به محل داک شارژ برگردد و آن را تخلیه کند. مخزنی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده ۳۰۰ میلی لیتر ظرفیت دارد که برای جمع‌آوری آشغال‌ها می‌باشد. علاوه بر آن مخزن ۲۵۰ میلی لیتر نیز برای نگهداری مایعات در آن تعبیه شده است.
از مزایای این دستگاه می‌توان به کنترل مایعات خروجی مانند مایعات شوینده اشاره کرد. تمیز کردن انتخابی فضا، زمانبندی نظافت، تنظیم مناطق ممنوعه، ایجاد دیوار مجازی و… از دیگر ویژگی‌های این جارو محسوب می‌شود. از آنجایی که برند ویومی یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی شیائومی می‌باشد می‌توان انتظار داشت که محصولات آن از کیفیت مناسبی برخوردار باشند.


لایدستو R۱

در مقایسه جاروهای رباتیک باید به سراغ برند لایدستو نیز برویم. جاروی تولید شده توسط این برند علاوه بر جارو کردن، برای تی کشیدن نیز بهینه شده است. این شرکت نیز از زیرمجموعه‌های شیائومی محسوب می‌شود و کیفیت محصولات آن قابل قبول است. موتوری که در این دستگاه تعبیه شده سرعت بالایی دارد که به ۱۷۰۰۰ دور در دقیقه می‌رسد. قدرت مکش آن ۳۰۰۰ پاسکال است که می‌تواند سطوح مختلف را در کمترین زمان ممکن تمیز کند.
از ویژگی‌های این جارو می‌توان به مخزن ۲۵۰ میلی متری آن اشاره کرد. همچنین نازل‌هایی که برای اسپری کردن در نظر گرفته شده‌اند به بهبود عملکرد آن کمک کرده است. اگر آب درون مخزن به اتمام برسد هشدارهای لازم اعلام می‌شود تا افراد اقدام به پر کردن آن کنند. به‌کارگیری از فناوری‌هایی مانند جلوگیری از برخورد با موانع، جلوگیری از سقوط، ناوبری دقیق، امکان برنامه ریزی مسیر و… سبب شده که این جارو از محبوبیت بالایی در بازار برخوردار شود.

هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.