استفاده درست از چرخ گوشت

استفاده درست از چرخ گوشت

چرخ گوشت از آن قبیل وسایلی است که معمولا در هر آشپزخانه ای وجود دارد، وسیله ای برای چرخ کردن گوشت که گاهی افراد برای چرخ کردن خوردنی های دیگر هم از آن استفاده می کنند.

همچنین اغلب خانمها ترجیح می دهند به علت مرغوب نبودن گوشت چرخ کرده آماده، از چرخ گوشت استفاده کنند. نکاتی برای افزایش طول عمر و ایمنی در استفاده از این وسیله وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

 

 

*هنگام خرید چرخ گوشت دقت کنید تیغه ها و صفحات برش درون دستگاه ضدزنگ باشد. ضد زنگ بودن این قطعات مانع از زنگ زدن و فرسودگی بعد از شست وشوهای مکرر می شود.

 

*هر 3 ماه یک بار برای تیز کردن تیغه دستگاه اقدام کنید، در ضمن اگر تصمیم دارید مقدار زیادی گوشت را چرخ کنید، باید هر چند دقیقه یک بار به دستگاه استراحت کوتاهی بدهید.

 

*یکی از مهم ترین ویژگی های چرخ گوشت، قدرت موتور و سیستم چرخش معکوس آن است. هنگام انتخاب چرخ گوشت به میزان قدرت و توان موتور آن توجه کنید

 

*فکر استفاده کردن از چرخ گوشت برای خرد کردن سبزیجات را از سرتان بیرون کنید. آب موجود در سبزی‌ها ممکن است به موتور دستگاه نفوذ کند و باعث خرابی آن شود.

 

*گوشت را به تکه‌های کوچک ریز کنید. برش‌های بزرگ گوشت علاوه بر اینکه به سختی وارد چرخ گوشت می‌شوند، فشار زیادی هم به دستگاه وارد می‌کنند که برای طول عمر موتور آن  مناسب نیست.

 

چرخ گوشت بوش

 

 

*هنگام چرخ کردن گوشت، پیاز به آن اضافه نکنید. اضافه کردن پیاز ممکن است موجب خرابی موتور شود چون امکان نفوذ آب پیاز به دستگاه وجود دارد.

 

*هیچ وقت برای مدت زمان طولانی از دستگاه چرخ گوشت استفاده نکنید. زمانی که شما برای مدت طولانی مثلا بیشتر از ۱۵ دقیقه از این دستگاه استفاده کنید، عمر دستگاه کم می‌شود و موتور آن به شدت داغ می‌کند.

 

*چرخ گوشت را بدون گوشت روشن نگذارید. این کار موجب می‌شود تا دور موتور دستگاه بالا برود و موجب افزایش گرما و فرسودگی قطعات موتور شود.

 

*به محض اینکه کارتان با چرخ گوشت تمام شد، محفظه و تیغه‌های داخلی آن را تمیز کنید و اجازه ندهید کوچک‌ترین ذره‌ای از گوشت یا چربی، درون محفظه دستگاه باقی بماند. بهتر است برای این کار، همه اجزای چرخ گوشت را با آب گرم و مایع ظرفشویی به خوبی بشویید و آن‌ها را کاملا خشک کنید و سپس داخل کیسه نایلونی قرار دهید.

 

*سعی کنید از گوشتی استفاده کنید که بدون رگ و پیه باشد، چون رگ و پیه گوشت به تیغه های دستگاه گیر می کند و مانع چرخش تیغه و در نهایت وارد آمدن فشار به دستگاه می شود.

 

*در صورتی که بیش از 6 ماه از چرخ گوشتتان استفاده کرده اید و تیغه آن کند شده است، برای تیز کردن تیغه اقدام کنید

 

 

هر چی که مي خواهيد ! درب منزل تحویل بگیرید.